Just another WordPress.com site

BLOGS, WAT KAN WEL EN NIET?

Voordat we aan dit blog begonnen, hebben we naarstig gespeurd op andere blogs … vooral blogs. Er zijn er bij, die zeer goed leesbaar zijn, waar interessante discussie-items op staan. Er zijn er bij die rommelig zijn en waar de moderator vaak in moet grijpen.

Al met al vonden wij het interessant om ons te verdiepen in wat wel en niet kan op blogs (en dat geldt ook voor forums). Een interessante site is deze:
 
Hier staat duidelijk beschreven wat wel en niet kan, of wat tenminste met de regels van fatsoen te maken heeft.
 
Wat wij nooit zijn tegengekomen, nee … echt niet, is onderstaand voorbeeld van een blogdiscussie. Let op; het betreft hier slechts een voorbeeld, een extreem voorbeeld.
 
voorbeeldblog
 
Uiteraard is dit een extreem voorbeeld. Geen enkele blogbeheerder laat dit toe. Maar mocht het toch zo zijn. Hier vind je wat meer informatie over wat kan en niet kan. Het spreekt vanzelf dat een dergelijk blog geen lang en gelukkig leven beschoren blijft, maar zoals gezegd: zo bont zijn wij het (nog) niet tegengekomen.
 
Lysander

copyright: team ordely

9 Reacties

  1. fred

    Al googlend kwam ik toevallig hier op het blog terecht.
    Vaak zie ik op diverse blogs dat ze persoonsgegevens zoals o.a. iemands naam emailadres IP-adres telefoonnummer nog net niet de pincode en andere privégegevens op een blog plaatsen. Hoe ze daar achterkomen mag joost weten. Volgens mij zijn de reageerders in overtreding en ook de moderator die persoons en privégegevens gewoon laten staan.
    Bij enkele blogs waaronder het paranormaal blog en het chadesti blog is mij dat erg opgevallen.

    maart 23, 2010 om 10:13 pm

  2. delphi

    Die blogs ken ik (nog) niet… zal eens neuzen.

    Orin

    maart 23, 2010 om 10:17 pm

  3. He leuk die site die jullie hier noemen. met de eigenaar heb ik wel eens mail contact. Hij is erg kundig.

    maart 24, 2010 om 12:41 am

  4. delphi

    Hallo, ik heb dus eens geneusd… via google. Die tweede die je noemt, Fred, heeft er meerdere, dus was het even zoeken. Er staat er inderdaad eentje bij, waar nogal een dubieuze mailwisseling in voorkomt. Mails plaatsen …. ja, m.i. kan dat wel, maar laat dan alle namen weg. Hou het op de intentie ervan.
    Het eerste blog ziet er op het eerste gezicht wel aardig uit, professioneel ook, ook wel interessante onderwerpen, hier en daar vandaan geplukt. Weinig eigen inbreng. Ik moest daar wel even spitten, maar vond toch wel stukjes en reacties waar je haren recht van overeind gaan staan, die fatsoensnormen sterk overschrijden. Begrijp dan ook niet dat de moderator niet ingrijpt.
    Het zijn in elk geval geen blogs die ik zou aanbevelen.

    Orin

    maart 24, 2010 om 11:41 am

  5. fred

    Beide blogs stralen veel ordinaire negativiteit uit wat ik zoal gelezen heb en zijn inderdaad niet aanbevelingswaardig. Een dubieuze mailwisseling met naam en toenaam inclusief foto’s gaat mij ook te ver en is in strijdt met de privacywet.
    Delphi niet alleen de stukjes en reacties maar ook bepaalde filmpjes van de eigenaar zelf laten zien hoe respectvol ze met anderen omgaan.

    maart 24, 2010 om 12:19 pm

  6. delphi

    Delphi is er eventjes tussenuit. We krijgen nog afzonderlijke inlogcodes, want werken met drie hieraan.
    Maar je hebt wel gelijk, Fred. Jammer is dat in blogland.

    Groetjes,

    Orin

    maart 24, 2010 om 12:56 pm

  7. fred

    Ben het Chadesti blog is gaan uitpluizen maar wat je daar ziet………daar lusten de honden geen brood van. Zelfs de moderator doet er aan mee. Geen stijl is er niets bij.

    maart 25, 2010 om 5:27 pm

  8. PASOP

    Pas op voor deze site paranormaal.blog.nl

    Privacy reageerders niet gewaarborgd, onterechte claims op andermans stukken, roddel en zwartmakerij. Beheerders doen er te weinig aan.

    juli 1, 2010 om 9:27 am

  9. Als een newbie, ben ik altijd online zoeken naar artikelen die mij kan helpen. Dank u Wow! Dank je wel! Ik wilde altijd al te schrijven in mijn site iets dergelijks. Kan ik een deel van je post op mijn blog?

    december 22, 2010 om 12:32 am

Reacties afgesloten

