Just another WordPress.com site

LIJKWADE VAN TURIJN GEBRUIKT VOOR 3-D JEZUS

yeshua

We willen allemaal graag weten wie Hij was (is) en hoe Hij er als mens uitzag. Welnu, men heeft een 3-D bewerking aan de hand van de lijkwade van Turijn gemaakt.

Zie hier en bekijk de video.

Delphi 

Advertenties

30 Reacties

  1. fred

    Mij dunkt dat het een hoax is.

    http://noorderlicht.vpro.nl/artikelen/21540359/

    maart 27, 2010 om 5:22 pm

  2. Pingback: Tweets die vermelden LIJKWADE VAN TURIJN GEBRUIKT VOOR 3-D JEZUS | onder de loep -- Topsy.com

  3. Miranda

    Het is al zoveel jaren een controverse. Maar in mijn ogen is het een absolute misleiding. Net met als zoveel “relikwieën” wordt er gesteld dat het afkomstig is van Jezus of e.o.a. heilige. Daarmee leg je al vast dat deze zouden hebben bestaan. En daar haak ik af, want er zijn al zoveel onderzoekers die claimen dat dat niet het geval is. Maar een mens wil blijkbaar geloven o.a. om een bepaalde houvast te hebben want de echte waarheid is eng en moeilijk.

    maart 28, 2010 om 12:22 pm

  4. filosoof

    @Miranda,
    Wat jij schrijft in jouw reactie is mij uit het hart gegrepen. Natuurlijk is het misleiding, maar eeuwen terug was er de mogelijkheid dat een “kerk”, met name de geestelijk leiders, hun gelovigen alles konden vertellen…….en de arme ongeletterden namen alles blindelings aan.
    In de huidige tijd gebeurt deze misleiding nog steeds.

    Over Jezus kunnen wij vast stellen dat het een persoon is geweest is die in meerdere geschriften van diverse religies wordt omschreven. In deze religies bracht hij een boodschap waarin ik mij volledig kan verenigen.

    Ik beperk mij niet tot het bekende Nieuwe Testament van de Bijbel maar ook de Koran. Dit laatste boek spreekt echter meer over een profeet en niet over de “zoon van God”, integendeel.

    In de Thora van het Joodse geloof is een verwachting van een messias, een verlosser, niet van zonden, maar van het Joodse volk Israël ten opzichte van hun vele vijanden. Vandaar dat de boekrol Jesaja zo belangrijk is voor hen.

    Voor alle zekerheid en om misverstanden te voorkomen: Ik ben niet verbonden aan enige kerk- of geloofsgemeenschap. Kwetsen wil ik niemand, ik HOOP dat de lezer mij in deze gelooft.

    maart 28, 2010 om 2:05 pm

  5. delphi

    @Filosoof. In de Koran wordt hij, geloof ik, Esu, genoemd.
    Ik denk dat hij wel fysiek heeft bestaan en ook de wonderen die hij liet zien, mogelijk waren. Behalve de boodschap, die maar door heel weinigen echt worden bevat, liet hij ook zien waar verlichte zielen toe in staat zijn.

    Wij mensen zitten gevangen in een matrix van vlees en bloed met al zijn beperkingen, maar we zijn in wezen ook geest, die op vol vermogen tot heel bijzondere dingen in staat is. Maar om die geestenvermogens goed te kunnen ontwikkelen, ten goede van anderen, heeft Hij de weg gewezen.

    De kerk, de mens dus weer, heeft veel misbruikt ten gunste van zichzelf. En dat zelf, dat ego, dat is nu juist een groot struikelblok voor de mens. Ik ben blij dat ik in deze tijd leef, van eigen keuzes en niet in de middeleeuwen, waar de RK het nog het grootste deel voor het zeggen had.

    De verlosser die de Joden verwachten, was er al en is er altijd geweest en zal, zoals beloofd, ooit weer eens komen. Maar dan moeten ze ook zelf verlost willen worden, natuurlijk.

    Liefs,

    Delphi

    maart 28, 2010 om 3:29 pm

  6. filosoof

    Hoy Delphi,

    Jij schrijft dat je denkt dat HIJ fysiek heeft bestaan. Ik ook. Zijn boodschap was/is duidelijk. Maar “zoon van God” en de gehele theorie daar achter is opgetekend ooit onder verantwoordelijkheid van Constatijn. Bekeerd tot het Christelijk geloof maar wel nog een Zonnegod aanbad. Hij was degene die toestemming gaf als Romijns overheerser (en vermoedelijk zelfs de vergadering voorzat) om de bisschoppen in Nicea het ( Christelijke) geloof te formuleren zoals zij dachten dat het zo was. Dit wordt zowel als in de RK- als Protestantse kringen belijdenis omschreven. Ca 300 jaar na Chr. moest de wereld geloven in een drieënig god. Jezus, een mens van vlees en bloed, zou de Zoon en Verlosser zijn. God/Jezus houdt tijdelijk contact met de mensheid middels de Heilige Geest. Als je daar niet in geloofde dan………..!

    Ooit was Filosoof van huis uit kerkelijk, Maar kon met zijn vragen nergens terecht. Het instituut KERK is uitsluitend in het leven geroepen om macht uit te oefenen en materialistisch gewin voor enkele bevoorrechten. Dat heeft de geschiedenis ons wel geleerd.

    Toch geloof ik in God ,maar zonder franje en vragen zoals “waarom”, daar krijg ik toch geen antwoord op. Verwijzen naar een heilig boek/bijbel? Veel legendes en mondeling overgedragen verhalen vallen mij ten deel.

    Over de grens van leven en dood hoop ik op een nog mooie toekomst. Maar zekerheid kan niemand mij bieden.

    Alle lezers veel liefs van een Filosoof met goede bedoelingen.

    maart 28, 2010 om 5:15 pm

  7. fred

    Kon ik het maar verwoorden zoals Hugo van den Ende. Het is wel een beetje off-topic maar ………….zijn visie kan ik wel delen met hem.

    http://www.skepsis.nl/hvde.html

    maart 28, 2010 om 7:33 pm

  8. Filosoof

    Het was een heel lang verhaal van Skepsis van de hand van ene Hugo. Maar aan het einde van zijn betoog komt geen echte conclusie maar een filosofie. Blijft een mens weer met vraagtekens achter. Sommige filosofen geven dikbetaalde college’s aan jongeren over HUN (filosofen) gedachtengoed. Maar zijn niet veelzeggend, Ze kosten de overheid geld (levenslang) en worden betaald door belastingplichtigen. Wat deze lieden zeggen, schrijven, is al reeds een keer geschreven en gezegd……………….sla de oude Griekse wijsgeren er maar op na.

    Met “sla” bedoel ik niet physiek geweld……..haha.

    Bezuinigen op deze filosofen? Kan niet meer, ze zijn met pensioen (ABP) ook van o.a. belastingbetalers.

    En toch…………………………………..heb ik niet altijd gelijk…………………………….!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    maart 28, 2010 om 8:35 pm

  9. fred

    Heb jij het nu over jezelf als Filosoof?

    maart 28, 2010 om 9:03 pm

  10. Filosoof

    Nee……………. leef wel van mijn eigen…………(vul maar in).
    Mijn reactie was algemeen bedoeld. Het doet mij goed dat je deze leest. Want dan heb ik in ieder geval de indruk dat mijn woorden gelezen worden. IJdelheid? Wellicht.

    maart 28, 2010 om 9:34 pm

  11. Miranda

    Wat is dat toch wat met geloven he. Discussie daarover is altijd moeilijk omdat het inderdaad geloven is en niet bewijzen. Toch heb ik m’n hele leven m’n bedenkingen gehad, simpelweg omdat ik nooit zomaar iets heb aangenomen. Ik vond de verhalen altijd wat wazig. En of het nu om een bijbel, koran, baghavatkita of wat dan ook gaat…helaas geloven lukt me niet. En toen ik David Icke las voor het eerst dacht ik : Ha, eindelijk iemand die mijn mening deelt. Geen religies, geen goeroes in de zin van Jezus etc., hij durft en kan het goed verwoorden. Dat is nu zo’n 20 jaar geleden en ik ben nog niet van mening veranderd, sterker nog, ik ben er alleen maar meer in gesterkt.
    Maar ik gun iedereen van harte zijn zoektocht en geloof. Het houdt de mens op de been.

    maart 29, 2010 om 9:55 am

  12. fred

    Miranda, ook deel ik jou mening.

    maart 29, 2010 om 11:20 am

  13. Miranda

    Dat is fijn Fred, dan weet je tenminste voor jezelf hoe en waar je staat in het leven en da’s winst.

    maart 29, 2010 om 12:41 pm

  14. fred

    Sterker nog Miranda sinds ik het geloof de rug toe heb gekeerd voel ik me een stuk beter en vrijer. Dat is zeker winst voor mij en anderen.

    maart 29, 2010 om 1:19 pm

  15. Miranda

    Jammer dat hierover geen evangelie bestaat, dan konden we dat uitdragenha, ha. Maar ja, dat is toch water na de zee dragen. Een enkele keer gooi ik nog wel eens een balletje op en dan merk je wel dat geloof absoluut niet meer de draagkracht heeft van vroeger, maar hoe ’t dan wel zit en vooral waarom daar heeft men toch geen trek in. En waarom zou je je ergens in verdiepen? Het gaat toch lekker zo? Gelukkig zijn er altijd fakkeldragers die wel de moeite doen waardoor andere zoekenden wel op een bepaald spoor gezet worden.

    maart 29, 2010 om 2:12 pm

  16. Filosoof

    Wie het ZEKER weet mag het zeggen. Ik niet. Volgens mij is atheïsme zelfs een “geloof”! Want dan denk je, Geloof je toch dat er geen god/goden bestaan, maar zeker weten doe je ook dat niet..
    “Zeker weten” bestaat toch niet, was dat maar waar. Dan zou ik niet zoveel vragen hebben. Maar deze vragen van mij maken mijn gedachten zo boeiend.
    Als op al mijn vragen een antwoord bestond……………..saai hoor.

    Discussie is zinloos, gedachtenwisseling is boeiend en leerzaam zelfs. Wel met een beetje gevoel voor humor er bij. Dat relativeert.

    En Miranda, jij wilt bijgelicht worden door een fakkeldrager? Helaas kan ik dat niet zijn……..want ik moet voor donker thuis zijn……..ha,ha!

    maart 29, 2010 om 5:55 pm

  17. Miranda

    Folosoof je hebt helemaal gelijk, we hebben geen idee. Ik kan meegaan met de gedachte dat we eeuwig bewustzijn zijn en na ons “space suit” te hebben afgelegd opgaan in het grote bewustzijn als een druppel in de oceaan. Dat er dan toch nog individueel contact kan zijn met mensen hier op aarde vind ik persoonlijk een superuitvinding. Vraag me alleen niet hoe het kan en werkt, maar dat het werkt weet ik weer wel zeker. Pfff, het blijft een ingewikkelde materie waar we pas achterkomen als ons eigen ruimtepakkie is uitgedaan.

    Blijven filosoferen, van gedachten wisselen is prima. Je kunt er alleen maar beter en wijzer van worden, dus vooruit met de geit.

    En ik zal wel aan je mama vragen of je daar vanavond iets langer voor mag buitenspelen. Ik vind het ook sneu dat jullie thuis geen electriciteit hebben, maar dat terzijde…..

    maart 29, 2010 om 6:20 pm

  18. fred

    Filosoof ik citeer: Volgens mij is atheïsme zelfs een “geloof”!

    http://www.deatheist/index.php?option=com_content&view=article&id=99&Itemid=15

    maart 29, 2010 om 6:35 pm

  19. Regenboog

    Mag ik ook ff meedoen. Kom er bijna niet tusse. Lijkt wel spam.
    God bestaat echt hoor, zekers weten. Wie zorgt anders voor de bloemetjes en de bijtjes.
    Oh ja, tegen kinderen praat je niet over gas , licht of water. Ze kenne wel in zorge zitten.

    maart 29, 2010 om 6:47 pm

  20. Jolande

    @Miranda, dat is groepsbewustzijn, als een geheel, en toch zijn we daarbinnen nog steeds individuele entiteiten. Vandaar ook dat we af en toe bezoek krijgen.

    maart 29, 2010 om 7:10 pm

  21. fred

    Iedereen mag van mij geloven dat god bestaat. Toch zijn er ook filosofische skeptici met een open mind die zeer ruimdenkend zijn en een andere mening er op nahouden.

    WETENSCHAP, GELOOF EN HET CONTEXTVERHAAL.

    http://www.krisverburgh.com/content/view/36/6/

    maart 29, 2010 om 7:26 pm

  22. Filosoof

    @fred
    Helaas kon ik niet “doorkomen” met het aanklikken van jouw vermelde site.
    Wel via googelen. Ik denk dat jij doelde op het stuk over “diepreligieus atheïsme”. Dat kende ik. Het is vedraaid moeilijk om daarover te schrijven, Daar zou ik een echt boekwerk over kunnen schrijven. Maar dan zijn het weer mijn eigen gedachten. Zet één miljoen gelovigen op een rij en je hebt één miljoen godsdiensten. Zo ook (zwart/wit gezien) met totaal ongelovigen, idem dito variaties. Maar je ziet inderdaad dat het een volstrekt grijs gebied wordt als beide gedachtegangen naast elkaar worden gezet. Het overlapt elkaar. Ga er maar aan staan………

    Er is voor niemand een gelijk te halen. Hier spelen zoveel factoren mee, zoals cultuur, gevoelsleven. Het is enerzijds jammer dat er geen zeker weten is, aan de andere kant vind ik dat je gedwongen bent om na te denken over het leven in al zijn aspecten. De zin van het heden en later (“over de drempel” van het leven).

    Ik spreek/schrijf altijd over MIJN gedachten die zeer sterk beïnvloed worden door mijn eigen hoop/wensen. Als ik denk te geloven in een leven na dit leven met vereniging met mijn overleden dierbaren dan is dit niets meer dan het product van mijn eigen diepgewortelde wens. Het is dan geen geloof, maar wel een diep verlangen dat het zo zal zijn als ik HOOP.

    Pffffff…..een verdraaid moeilijk onderwerp. Er zijn in mijn optiek slechts twee mogelijkheden na dit leven: 1.er is iets 2. totaal niets. Je begrijpt hopenlijk dat het eerste mijn wens is. Maar dan de invulling daarvan………. ook weer zo’n vraag.

    Groet
    Filosoof

    maart 29, 2010 om 7:38 pm

  23. Miranda

    Filosoof: heel kort door de bocht…als er niets is is het wel verdomd rustig en weet je het ook niet meer. Maaaaaaar, als er iets is, tja wat dan? Doorgaan met filosoferen en prakiseren? Een eindeloos niets weten, zucht.

    maart 29, 2010 om 8:04 pm

  24. Regenboog

    Ik weet nog een kringloopzaak met gebruikte spullen en kleren. Goedkoop maar wel ver. In Turijn.

    maart 29, 2010 om 8:05 pm

  25. Filosoof

    Miranda: Over dit onderwerp staat Wikipedia bol. Ik vond jou niet kort door de bocht hoor, want ik betrap mij er zelf op dat mijn gedachtengang eindigt in een oeverloos gezever……….nou? Jij hebt gelijk!

    maart 29, 2010 om 8:12 pm

  26. delphi

    Als jullie echt willen griezelen over het onderwerp, zie hier

    http://www.ascensie.nl/astralewoordenlijst.htm

    Met al die valkuilen, wil je niet meer.

    maart 29, 2010 om 9:33 pm

  27. fred

    Delphi ik heb er niet van kunnen griezelen. Wel heb ik moeten lachen hoe sommige angsthazen zich van alles op hun mouw laten spelden door commerciele scienfiction figuren die met dit soort fantasie en flauwekul bezig zijn en het verspreiden door middel van boeken en internet. Voor mij zijn het fabeltjes waar ik totaal geen waarde aanhecht en waar ik niets mee kan. Het is maar net waar iemand in geloven wil en hoe beïnvloedbaar die peroon is. De tijd waarin ik nog in sprookjes geloofde heb ik al lang achter me gelaten. Maar het was wel……………spannend.

    maart 29, 2010 om 10:30 pm

  28. Miranda

    Jolande, dat is dus prcies wat ik bedoelde. Filosoof: wat dat betreft lijken we op elkaar. Eindeloos denken en zelfs in discussie gaan met jezelf. Vermoeiend maar soms nuttig. Maar hoe oud moet je worden om dit te stoppen? Waarschijnlijk pas als je je ogen sluit. De rest van wat hier wordt angehaald zal ik morgens eens bestuderen en becommentarieren. Nu eesrt wat slaap inhalen..

    maart 29, 2010 om 10:37 pm

  29. Filosoof

    @Miranda,
    Waar blijf je. Of slaap je nog?

    maart 30, 2010 om 6:15 pm

  30. Miranda

    Ik ben er weer en ook al weer weg trouwens. Zit in een andere timezone, maar probeer morgen weer mee te doen. Tot dan!

    maart 30, 2010 om 10:08 pm

Reacties afgesloten

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s