Just another WordPress.com site

PLANTENPARTIJ WIL KAMERZETELS

plant1a

We hebben er nu ook een partij bij voor de planten. De  plantenpartij wil kamerzetels. Aha, dus we krijgen allemaal een zakje zaadjes als propagandamiddel en allemaal tuintjes of volkstuintjes. Geweldig. Zelf heb ik een tuintje met sierplantjes, maar zelf groenten kweken lijkt me toch ook wel iets. Hoewel … zit je toch vaak weer met allerlei lastige kruipsels. Planten, speciaal voor de bijen, ook erg belangrijk tegenwoordig, gezien de depopulatie van het bijenvolk. Of in verband met de codex allimentarius, het door de mens reguleren en aan banden leggen van natuurlijke geneesmiddelen, genezende planten kweken.

Het programma op zich is milieuvriendelijk gericht. Maar toch vraag ik me af, waarom allemaal die afgesplitste partijtjes. Mens, dier en planten zouden meer in harmonie met elkaar moeten zijn en het beleid gericht op het grotere geheel, maar ja, wie ben ik….

Overigens, voel geen behoefte om zo’n dergelijke partij te beginnen…

Orin

21 Reacties

  1. Regenboog

    Dan kan ik als Kaaps Viooltje ook een stem krijgen.

    maart 28, 2010 om 8:50 pm

  2. fred

    Gelukkig kan ik als kamerplant dan ook een stem krijgen. Lukt dat niet dan begin ik met het oprichten van de Vogelpartij.

    maart 28, 2010 om 9:09 pm

  3. delphi

    Ja, het wordt een hele lange lijst waarop voorkeursstemmen worden kunnen uitgebracht, viva botanica.

    Kaaps Viooltje op nummero 1
    Ria Roos
    Leo Lavendel
    Willem Weed
    Peter Papaver
    Eduard Enchinea
    Dirk Dieffenbacchia
    Katja Komkommer

    whahahahahaha

    maart 28, 2010 om 9:10 pm

  4. delphi

    De zetelpartij wil kamerplanten ….

    Delphi

    maart 28, 2010 om 9:11 pm

  5. fred

    Delphi met of zonder bladluis en schimmels?

    maart 28, 2010 om 9:14 pm

  6. delphi

    Zonder bladluis en schimmels uiteraard.

    Effe kijken, waar ik sta.

    Delphi Duizendeurokruid (voorheen duizendguldenkruid).

    Mijn verkiezingsslogan?

    Gegarandeerd bladluis en schimmelvrij.

    Liefs, Delphi

    maart 28, 2010 om 9:26 pm

  7. Filosoof

    Enig gegrinnik kon ik niet achterwege laten toen ik dit blog met de reacties las. Er kwam een oude herinnering weer boven dat ik de lezers niet wil onthouden, uiteraard met alle goede wensen voor de Plantenpartij.

    Ik neem aan dat ieder mens wel eens momenten heeft dat hij/zij zich minder goed voelt dan gebruikelijk. Zo was dat ook een keer bij mij het geval. Zonder enige overdrijving kan ik stellen dat je in paniek geraken kan door het onbehagelijke gevoel van onmacht dat over je komt bij koorts.

    De oorzaak van deze temperatuursverhoging van mijn inmiddels verzwakte lichaam was onbekend. Ademen ging mij slecht af en ik begon zelfs zonder enige alcoholische versnapering dubbel te zien. Wat heet zien? Er restte mij slecht één ding en dat was hulp inroepen. Lieve lezers onthoudt s.v.p. evenals ik destijds het noodnummer 112.
    Zonder enig zicht op mijn directe omgeving wist ik een telefoon te vinden in een kamer van mijn veel te grote huis. Bellen is ëén. Daar gaat al een kwartier mee heen. De ambulance zou komen werd mij op geruststellende toon meegedeeld. Enfin, om een nog langer verhaal korter te maken………..Filosoof belandde uiteindelijk in het ziekenhuis. Met gemengde gevoelens, dat wel. Ik moest op mijn buik gaan liggen van een “verpleegster?”. Om te temperaturen!!!!!
    Ik voelde een naar gevoel maar durfde niet achterom te kijken, ik voelde mij zielig.

    Na 10 minuten dacht ik dat ze me wel de uitslag zouden geven. Nee, na 30 minuten lag ik daar nog. Bewegen durfde ik niet, dat was zeer gevaarlijk met zo’n “kwikgeval” in m’n ………..
    Eindelijk na 3 kwartier kwam een zorghulp even kijken. Deze dame schiet toch in de lach, oh, oh, oh! Maar wat doet ze? Ze loopt al lachend weg om na enkele luttele seconden weer terug te komen met een viertal andere “verpleeghulpen”.
    En maar lachen, eindeloos. “Wat doet u hier” vroeg het hoofd van het verpleegpeleton lacherig. Ik stamelde nerveus: “Dat ziet u toch, ik word getemperatuurd”.

    Antwoord: “Dat doen ze toch niet met een tulp”.

    maart 28, 2010 om 10:36 pm

  8. fred

    Ik kan het nog sterker vertellen. Vroeger heb ik veel zakjes met bloemenzaad door de behanglijm vermengd toen ik aan het behangen was met wit behangpapier. En wat denk je…………..? Na een maand had ik opeens bloemetjes behang. Whahaaaaaa.

    maart 28, 2010 om 10:54 pm

  9. Filosoof

    Zou er nu als troost ook eens een tulp naar mij vernoemd worden in de Bollenstreek………….ha,ha.

    maart 29, 2010 om 1:27 pm

  10. Miranda

    Jazeker, staat in de planning: floraris bolusis anales. Een stiktulp overigens.

    maart 29, 2010 om 1:38 pm

  11. Miranda

    Ach, ik heb last van een weiger n. Het is natuurlijk een stinktulp.

    maart 29, 2010 om 1:39 pm

  12. Filosoof

    Ik wil niet naar een stinktulp genoemd worden, ben jij nou………..!
    Ik ben geschokt door dat woord “stinktulp”.

    Dit doet me denken aan datgene wat mij vanmiddag is overkomen.

    Een “splinternieuwe” buurvrouw reikt mij de hand ter kennismaking.
    Uiteraard gooi ik al mijn charmes in de strijd en geef haar een handkus
    Ik voegde wel de volgende woorden erbij: “Was het papier op?”

    Mevrouw Popla kon me wel vermoorden.
    ‘tsJa, foutje…………….

    Moet nu verhuizen.
    Maar wie mij nog als buurman?

    maart 29, 2010 om 6:21 pm

  13. Miranda

    Ha, ha, ha!!! Ikke, kom maar, we kunnen vast uren bomen. De tulpen staan al in bloei in de tuin.

    maart 29, 2010 om 8:06 pm

  14. Ja, waarschijnlijk dus het is

    maart 30, 2010 om 12:25 am

  15. Filosoof

    @Miranda,
    Ik ben voornemens op jouw voorstel in te gaan.
    Lijkt me gezellig een buurpraatje te kunnen maken.
    Maar die tulpen bij jouw in de tuin……..ik ben daar door het mij omschreven incident alergisch voor geworden.
    Voor een babbeltje kom dan maar naar mijn tuin, de nieuwe blaadjes beginnen al aan mijn rozen te komen.
    Lente begint nu echt. Als echte heer zal ik jouw van dienst met thee, koffie, frisdrank of wat sterkers. Bij dat laatste bestaat wel de kans dat mijn ernstige, diepgaande gedachtenwisseling met jou uit draait op een cabaret-achtige conference…………..gebeurt zelden…..maar komt voor.
    Dan hoor je op de achtergrond een liedje van Toon Hermans: “24 rozen voor jou”.
    Dan moet jij maar voor de “happies” zorgen daar ben ik niet zo’n kei in.
    Nodigen we tevens Delphi en haar team uit, Fred, Regenboog en ieder ander die ons een goed hart toedraagt uit mijn nieuwe buurt.
    Mooi zo’n virtuele droom……!

    maart 30, 2010 om 3:22 pm

  16. Filosoof

    @ Delphi,
    Jouw lijst met voorkeursstemmen vind ik een reuze giller, Katja Komkommer, Peter Papaver………….hahahahaha. Waar haal het weer vandaan.
    Mijn complimenten voor die droge humor. Nou droog…..ik had tranen in m’n ogen van ’t lachen. Wel doordenkertjes.

    maart 30, 2010 om 3:34 pm

  17. delphi

    @Filosoof… virtuele dromen kun je waarmaken. We nemen de uitnodiging graag aan, dan kunnen we lekker filosofobomen over alle mysteries van het leven, over bijvoorbeeld waar ik het allemaal vandaan haal.

    Delphi.

    maart 30, 2010 om 4:19 pm

  18. fred

    Filosoof het is maar goed dat ze je in dat ziekenhuis niet met een roos hebben getemperatuurd. Kan jij je voorstellen hoe dat voelt met al die doorns in je a…..ste?

    maart 30, 2010 om 5:46 pm

  19. Miranda

    Wow, Filosoof, wat een stralende uitnodiging! Jammer dat het weer zo is omgeslagen, anders zat ik er al. Maar de dagen gaan lengen en het weer schijnt (volgens het broeikaseffect) ook beter te worden, dus wat let ons?
    Hapjes en drankjes? Ik kan niet wachten. En een heerlijk wijntje erbij…….hmmmm als de wijn is in het glas dan begint het bij ons pas. Alle filosofiën passeren de revue en dat dit sowieso al lachwekkend op z’n tijd, dus ik kan niet wachten.

    maart 31, 2010 om 1:39 pm

  20. Miranda

    Jammer, het is een 1 april grap!

    maart 31, 2010 om 8:18 pm

  21. delphi

    Nou, je moet eens straks bij de landelijke verkiezingen kijken wat voor grap het gaat worden… is 1 april niks bij.

    maart 31, 2010 om 10:54 pm

Reacties afgesloten

