Just another WordPress.com site

CONCERT WITHIN TEMPTATION

Gisteren waren we bij het acoustische concert van Within Temptation in de Stadsgehoorzaal in Leiden. Zitplaatsen voor een publiek van circa 850 mensen.

Wij hadden vrij vroeg, maar toch ook laat kaartjes gekocht, al in december en ik weet nog goed dat mijn vrouw dit op een ijskoude winterdag in december ging halen. Frozen kwam ze eraan om de kaartjes in bezit te krijgen. Tot onze verbijstering bleken dit de plaatsen helemaal achterin te zijn. Mijn vrouw vond dit nu ook weer niet zo erg, want het waren zitplaatsen en ze wilde liever staan om zich vrijelijk te kunnen bewegen – lees dansen. Dan ga je niet voor iemands snufferd staan. Naast ons waren twee plaatsen onbezet, dus nog meer ruimte.

Het eerste deel bleef iedereen nog redelijk braaf zitten, behalve dan de rij waar wij zaten – uitgezonderd een aantal ouderen, want Within Temptation trekt ook dat publiek. Dansen, ja! Het concert begon met Towards te End, drums door je hele lijf. Natuurlijk heel mooi de nummers Somewhere (zie video), Pale (wouw!) en Memories. Wat mijn vrouw opvalt is dat de mensen in de zaal, ook als ze staan mee te zingen, vrijwel allemaal hetzelfde doen. Met een hand omhoog, maar Sharondansen zien ze hen weinig doen. Wat is Sharondansen? Mijn vrouw danst thuis ook vaak en bij een aantal nummers beweegt de zangeres Sharon den Adel haar handen heel sierlijk, alsof ze energie vangt en laat glijden. Op veel nummers van WT kun je dit veel verder doorvoeren en je armen op allerlei mogelijke manieren bewegen, bollen maken, in de lucht zwaaien enzovoort enzovoort. Mijn vrouw liet zich dus ook gewoon gaan.

Op de achtergrond waren films/foto’s te zien op een groot scherm. Omdat het een kleinschalig concert was met een relatief klein podium, waren showelementen beperkt aanwezig. Desalniettemin, door de diepte van het scherm en de optische trucs was het schitterend om te zien.

Bij Utopia, een ballade-achtig lied, begon de zaal van links naar rechts te bewegen, sommige handen voorzien van een aansteker. Het publiek haakte met de armen nog net niet in bij elkaar.

Na de pauze werd wat meer van het swingende oeuvre van WT gespeeld. We hoorden o.a. Caged en Mother Earth. Nu ging het gehele publiek wel staan en werd het pas echt enthousiast. Ja, Within Temptation en  zitten … past niet echt bij elkaar… hoewel, de vele prachtige, melodieuze, maar rustige nummers, daar kun je dan weer wel bij zitten … nouja, mijn vrouw niet dan, maar dat is weer een geval apart.

Al met al hebben we gisteren een plezierige avond gehad. Na WT eens gratis op Parkpop te hebben gezien, en heel goedkoop in het Paard, en als gewonnen prijs in Amsterdam en bovendien ook nog eens gewonnen bij de videopresentatie te zijn geweest in het Omniversum (waar we interessante gesprekken met de bandleden hebben kunnen voeren) was dit ons eerste ‘dure’ concert … maar wel voor herhaling vatbaar.

Orin

25 Reacties

  1. Miranda

    Klinkt goed! Nou moet ik zeggen dat de Stadsgehoorzaal voor zoiets ook lekker intiem is, dat zet al gelijk de toon vaak. En wat ik tegenwoordig helemaal super vind is dat oud en jong lekker door elkaar swingt. Vroeger was een concert klassieke muziek en niks anders en dat was gelijk het enige concert waar je met je ouders heenging. Hoorde vaak bij de opvoeding, dus je kunt je de oorwurm gezichten daar wel voorstellen.
    Maar tegenwoordig zijn ouder en kind veel vaker elkaars beste vrienden en doen veel meer samen. Dus ook concerten. En vergeet niet, dat de oudjes van nu de rockers van de ’60th waren, dus ze hebben het uitgevonden!
    Maar ook bij mij begon het gisteren weer te kriebelen en heb meteen 2 concerten besproken, lekker handig tegenwoordig, kaartjes a la minute thuis. Ik ga op 4 oktober naar Supertramp in het Gelredome en 19 oktober naar Status Quo. Ik vond een oude cd van ze die ik al jaren kwijt was en nam hem mee in m’n auto waar ik hem steeds véél te hard laat loeien. Ja en als je dan leest dat ze hier komen…..boeken maar! Ik kan niet wachten.

    april 22, 2010 om 1:46 pm

  2. delphi

    Supertramp … mooiste nummers School en Fool’s Overture. De zanger heeft ook een solo-cd gemaakt met hele mooie nummers; Lovers in the wind.
    En natuurlijk Status Quo, Roll over Lay Down, Down Down. Weet nog goed, de leadzanger headbangen met zijn lange haren. Destijds, ik zal zo’n jaar of 18 zijn geweest, had ik een knap vriendje met lang, blond haar. En gingen we naar de Marathon, als een van de weinige ‘hippies’. Gingen we dansen en dat vriendje ging dan helemaal uit zijn dak en dan gingen die soulknakkers, zoals we ze noemden eromheen staan, uitdagen en lachen.

    Dat vriendje was echter zo verschrikkelijk jaloers, dat hij al boos werd als ik naar een band op TV keek, dat weet ik me nog goed te herinneren, dat was de band Angel, ook een rockband, eendagsvlieg. Begon hij: ‘je zult wel op die gasten vallen!’ Nou, eh… ik vond de muziek gewoon leuk. Die jaloezie nam zulke grote vormen aan, dat de relatie verbroken werd. En daarna kwam mijn huidige vechtgenoot in mijn leven.

    Oh, we hebben zoveel platen en cd’s, dat ik af en toe de viool niet door het koor kan horen… concerten zijn er tegenwoordig weinig bij. Te duur! Dit kleine concert kostte al veertig euro, prijzen zijn meer dan verdubbeld. Zeventig tot negentig euro is geen uitzondering meer.

    Delphi

    april 22, 2010 om 2:35 pm

  3. Regenboog

    “Within Temptation” is niet alleen muzikaal een hoogstandje, maar stemt qua tekst inhoudelijk ook tot nadenken, soms zelfs ontroerend voor mij zoals bij “somewhere”

    april 22, 2010 om 2:35 pm

  4. delphi

    Ja, die oudjes van toen, als die in het bejaardentehuis zitten, allemaal headbangen….

    Ik heb een tijd geleden enige tijd als ab-er in een bejaardentehuis gewerkt en ze wilden Pavarotti horen. Ik had een CD met het nummer Mrs. Sarajevo, een nummer met verschillende bands, zoals U2, maar ook de zang van Pavarotti erbij. Die heb ik hen laten horen. Ze vonden het wel vreemd, maar ook wel mooi.

    We hebben wat concerten gezien in ons leven; Pink Floyd-The Wall en vele andere concerten, ook in Engeland, Mike Oldfield, Yes, The Stones, U2, Roger Waters, Camel, Supertramp, Mick Jagger in het Paard, zijn beroemde gastoptreden dus inclusief de single, Earth & Fire … maar dat was nog allemaal in de betaalbare tijd.

    april 22, 2010 om 2:40 pm

  5. Miranda

    Door je reacties Delphi zit ik ook weer op een trip down memory lane. De Marathon, goh, dat waren me toch tijden. Jong en onbedorven, heerlijk naïf en wegdromen bij muziek. En laten we eerlijk zijn, ook de bandleden bewonderden we van verre. Ik heb het geluk gehasd een vader te hebben die journalist was en dus voor werkelijk alles vrijkaarten ritselde. Daarom heb ik alle bands die destijds Nederland aandeden front row gezien en natuurlijk achter de schermen. Dan is de liefde gauw over trouwens, maar dat is wat anders. Zo kwam ergens in de jaren ’60 Marlene Dietrich naar Dierenpark Wassenaar. Wij ook bij de persconferentie. Wist ik veel wie dat was, ik vond haar gewoon niet aardig en heel onecht. En een kind ziet veel zullen we maar denken. Ken je hem nog: Dave Berry? Die slowmotion gek? Was nou weer wel een leuke vent. O, ik moet duidelijk de hoek om een andere lane in, anders ga ik door.
    Maar wat betreft die prijzen: belachelijk! Een woord dat ik niet gauw gebruik, maar hier wel. Status Quo valt alles mee, totale kosten 49 euro, da’s tegenwoordig niet veel. Ik heb bij Neil Diamond wel eens 125 betaald. Neil wie? Ja, ja, onze vuistregel is: we moeten ze allemaal nog een keer zien voor ze doodgaan en dat kost veel geld dus.

    april 22, 2010 om 3:29 pm

  6. delphi

    Dave Berry, this strange effect en Neil Diamond Cracklin Rosie, om zo maar eens te noemen. Ik ken ze allemaal. Ik heb niet alles gezien, voordat het dood ging. Nico, de zangeres, in het Paard wel.
    Maar ze zeggen nu wel dat bijvoorbeeld Michael Jackson nu in het hiernamaals is en muziek maakt, maar volgens mij wordt dat allemaal verwezen naar afdeling Donderwolken.
    De spirituele hogere sferen houden namelijk niet van drums, bassen e.d. Daar vibreren ze niet goed op.

    En Corrie van de Rekels komt t.z.t. bij de afdeling regenwolken: huilen is voor jouw te laat …. en dan Sinatra: Raindrops keep falling om my head.

    En WT uiteindelijk ook: Why does it rain, rain, rain in Utopia?

    april 22, 2010 om 5:03 pm

  7. Miranda

    Nou, daar zeg je zowat; al die gekte rondom M.Jackson. Ik had en heb niks met die kruisgrijper, maar ik geloof dat ik de enige op de hele wereld ben dus ik kan beter m’n mond houden. Hoe kan je nou weten of hij daar muziek maakt? Dan ben je wel een heel goed medium, of is de wens de vader van de gedachte?
    Maar waarin ik dus met je meega is, dat men daar niet houdt van die drum en basvibraties. Ik zie ze al massaal met de handen voor de denkbeeldige oren zitten. En eerlijk gezegd ben ik er ook geen liefhebber van. Ik drum en bas zeer selectief en minimaal. Dan kom je inderdaad weer uit bij die crooners van vroeger. En ik denk dat dat veel mensen meer ligt dan die enorme herrie die ze vandaag de dag muziek noemen. Kijk maar naar het succes van Caro Emerald, dat was ook een song van Dean Martin. Dean wie oma??????

    april 22, 2010 om 5:22 pm

  8. Miranda

    En why does it rain in Utopia? Om de bloempjes te laten groeien Delphi!

    april 22, 2010 om 5:23 pm

  9. delphi

    Dean Martin ben ik niet zo thuis in.

    Ja, natuurlijk moet er regen zijn om de flora weelderig te laten tieren.

    Volgende keer ga ik meezingen.

    Why does it rain, rain, rain in Utopia?
    -interval Delphi- for the flowers afcourse.

    Delphi

    april 22, 2010 om 5:52 pm

  10. Regenboog

    Miranda-Delphi, Jullie zijn typisch HaagsCHe(!) flower/powertjes. Ik durf niet te veel te zeggen, maar Delphi weet meer van me dan ik dacht………..Nee, geen vriendje. Ook niet met het rooie haar…………hahahaha!
    Wel valt het me op dat jullie erg in het verleden gaan leven, kennelijk is die van mij minder lang. Mijn verleden? Van Alkemadelaan, daar was niet veel muziek…………..hahahahaha!

    april 22, 2010 om 7:58 pm

  11. Miranda

    Regenboog, we hebben meer gemeen dan je denkt: van Alkemadelaan! En daar is nu alleen maar herrie en stank.

    april 23, 2010 om 9:16 am

  12. Regenboog

    @Miranda, zat jij dan in het Oranjehotel………….. Ik was daar bezoeker!
    Zonder gekheid, is het daar nu zo’n puinhoop? en dat met al die prachtige huizen. Of bedoel je daar de file als doorvoerhaven naar het Scheveningse strand?

    Aan de Schev. haven kwamen de loggers binnen en stond ik als kind te wachten op een paar “herinkies” zat de kuit nog in, Dat waren nog de groene. Mag niet meer. Maar dat waren wel de lekkerste “iet tan joj” (vrij vertaald: Niet dan jochie).

    Over m,n teenerjaren spreek ik niet dan wordt ik te herkenbaar. Twee levens, overdag keurig en braaf,’s-avonds totaal iemand anders. Feestjes, ja ook jullie besproken muziek.

    22 Maanden ben ik daarna gekneed, gevormd, afgepeigerd als diensplichtige bij…………..schrik niet, de Kon.Marechaussee (MP).

    Een haags jongetje dat geworden is tot een regenboog in een bosrijk gebied. Een mooiere loopbaan heb ik me niet kunnen wensen. Ik heb zelfs al enige jaren een kamerzetel……haha.

    april 23, 2010 om 7:47 pm

  13. delphi

    Regenboog zegt:
    Twee levens, overdag keurig en braaf,’s-avonds totaal iemand anders. Feestjes, ja ook jullie besproken muziek.

    Ik heb zelfs al enige jaren een kamerzetel……haha.
    —-
    Helaas, je hebt teveel gezegd. Ik weet nu weer wie je bent. Tjonge, jonge, je hebt het toch wel redelijk gemaakt in je leven, binnen de witte overhemden met stropdas orde, hoewel dat in de loop der jaren wel enigszins veranderd is… wat losser is geworden.
    Weet je nog, dat jullie op de bar gingen uitmeten wie de langste …. stropdas had?

    april 23, 2010 om 8:19 pm

  14. Miranda

    Delphi, ik kn je toch netter dan dit hoor. En wi meet er nou z’n stropdas? Kom nou, dat is al sinds de 70er jaren hartstikke uit.

    Regenboog, ik was idd in het Oranjehotel, maar zocht daar m’n vader op. Misschien toch langs elkaar heengelopen? Was toch in de buurt van m’n huis. En ik bedoel zeker de doorstroomproblmen naar Scheveningen. Gelukkig woon ik er al vele jaren niet meer, maar kom er nog bijna dagelijks voor de hond, die wil naar Clingendael en dat kan ie krijgen.

    Maar als jij je de echte groene haring nog herinnert, dan ben je ook geen jonkie meer natuurlijk. Ik zie je al staan aan de haven met korte broek…….skattig.

    En die marechausseeperiode nemen we je echt niet kwalijk hoor, iedereen heeft zo z’n stomme jeugdzondes. Maar dez is inderdaad genant, daar kan je niet onderuit. Ik zou dit ook uitsluitend anoniem melden, nooit in ’t openbaar! Maar je hebt er je bosrijke omgeving misschien wel meer door leren waarderen. Ik ben jaloers!

    april 23, 2010 om 8:50 pm

  15. delphi

    Dat was trouwens in de Wip, van die … eh stropdas, weet je nog, Regenboog?

    april 23, 2010 om 8:55 pm

  16. Regenboog

    Delphi, of ik dat nog weet van die stropdas. Je kon er maar niet afblijven.

    Miranda, Mijn verplichte KM-periode was een mooie periode en niet te vergelijken met een jeugdzonde. Het is maar aan welke kant je van de maatschappij staat. Bovendien wisten ze nog weinig van witte-boorden…enz.

    In de bossen moet je tegenwoordig ook oppassen. De teken donderen met massa’s naar beneden, 20% maakt een mens licht tot ernstig ziek. Vandaag juist gelezen dat er in Amsterdam een bushokje (alibri) komt te staan met malariamuggen om de mensen te laten kennismaken met dit fenomeen (wetenschappers uit Wageningen).
    Men is gek aan het worden in Nederland. Alsof we al niet genoeg aan (gevaarlijke) tropische verrassingen hebben in dit landje. Het komt met het fruit mee uit exotische oorden zullen we maar zeggen.

    Maar soms verlang ik wel weer eens naar de Noordzee en altijd op momenten dat ik niet kan. In het verleden keek ik bij Kijkduin (Daar waren nog geen Hotels, winkelcentra enz. Je reed ( toen in een Kevertje) gewoon naar boven en keek over de zee. Mijmerde wat, als je naar de horizon keek voelde ik me klein en probleempjes als die er waren nog kleiner. Ik voelde het als een energie/vitaminestoot. Knotsen van zeemeeuwen vlogen af en aan, een heel stuk groter dan de landmeeuwtjes die ik hier zie. Die zijn te vergelijken met parkietjes.

    Toch wil ik niet meer terug. Sorry, maar als je Den Haag (Kijkduin en Scheveningen) gaat vergelijken met enige decennia geleden is mijn geboorteplaats verloederd. Toch liggen daar mijn roots, bij Delphi en Miranda. Snik, snik.

    april 23, 2010 om 10:14 pm

  17. Miranda

    Regenboog, je zegt precies zoals het is. ’t Haagje is ’t Haagje allang niet meer, de Haagse Mart is klein Ankara zonder haring enz. En de binnenstad….vergeet het maar. Ik heb dan ook helemaal niets meer met die plek.
    Maar vroeger, ja, je omschrijft Kijkduin precies zoals ik het ook ervaren heb zonder eindeloze, fantasieloze gebouwen. Gewoon, puur kust en inderdaad mijmeren hoe het er in het verre Engeland uit zou zien. Wisten wij veel dat we jaren later gewoon in Hoek van Holland de vleugelboot zouden nemen en binnen anderhalf uur in dat verre Engeland zouden zijn. Zó ver was het helemaal niet. Maar ach, mijn vader leek ook heel groot en dat bleek later ooki wel mee te vallen.

    Abris met enge ziektes? Pffff, ik zeg maar niets. Tuurlijk weten we van de teken. Met een paar honden mag je blij zijn wanneer je maar 1x per jaar de Ziekte van Lyme oploopt.

    Ik weet niet waar je woont maar ik kan je geen ongelijk geven om hier niet meer terug te komen. En geloof me, de uren en uren dat ik ongestoord met m’n paard van het Kurhaus via het strand en de Waalsdorpervlakte terug naar de manege reed ligt ook lang achter me. Zodra ik de kans krijg ben ik hier weg en ga drenthenieren. Reken maar. Maar dan moet alles wel meezitten natuurlijk.

    april 24, 2010 om 4:19 pm

  18. Regenboog

    @Miranda,
    Een welgemeende raad. Kijk uit waar je gaat wonen in de toekomst. Niet overal worden “Hollanders” even gastvrij ontvangen zoals ik……….Maar ik ben een lachebek, bovendien ben gaan deelnemen aan het gebruikelijke verenigingsleven. Zonder enige zelfverheffing (wat een woord ) ben ik voor deze omgeving welbespraakt dus wordt je gevraagd voor pol. partijen. Doe dat nooit in Groot Oosten, want dan krijg je de sikkel, paslood enz. naar je kop. Maar mijn kamerzetel….geef ik nooit op!!!!!!hahaha.

    Het Haagse verleden laat mij toch nooit los. Wat heb ik genoten van Café Voorhout aan de Dennenweg. Pepijn daar vlakbij achter de ,ik meen Schoolstraat,. En dan daartegenover café Landman met cliënten die anders waren dan ik, maar uiterst gezellig. De Dennenweg met z’n vele antiekzaakjes (het meeste was nep), geen antiek maar grootmoederstijd.

    Heel soms heb ik heimwee, ga ik terug,dan denk ik…………..gatver.

    april 24, 2010 om 6:40 pm

  19. Miranda

    @Regenboog, dank je voor je advies, maar ik denk, dat het voor mij niet geld gelukkig. Ik weet dat westerlingen niet zo welkom zijn in het oosten, maar bij ons ligt het net even anders. Mijn ouders en rest van de familie komen van oorsprong uit ’t oosten en ik spreek de lingo daarom vloeiend. Dan heb je altijd de wind mee. Daarbij net als jij een lachebek en voel me op de meeste plekken thuis. Dat brengt een mens nog eens ergens in de wereld.
    En we kunnen Delphi altijd meenemen, want die doet niet voor mij onder, al geloof ik dat zij liever een andere richting kiest.

    En bij ons lag het dus net andersom: moeder wilde altijd dolgraag terug, maar vaders bleef in de grote stad. Ik denk dat ik mijn moeders genen heb, ik hoor niet in het westen. Te veel volk.

    april 24, 2010 om 7:23 pm

  20. delphi

    Ik zou best wel wat meer natuur om me heen willen hebben; maar mijn man is een Stadsmens. Hier hoor je de vogels ‘s-ochtends hoesten. Veel echte natuur in een land als Nederland hebben we natuurlijk niet meer. Het lot heeft ons een compromis gegeven, we wonen in een huis aan een groot park, dus als ik uit het raam kijk kan ik me in de natuur wanen, met wat fantasie. Groen-Grijs is dus bij ons geintegreerd.

    Ik hou wel van een beetje rust, manlief niet. Achja, antagonisten trekken elkaar aan.

    Enne, op de Haagse mart is nog wel haring verkrijgbaar hoor. Heel soms ga ik ernaar toe, voor stoffen, groenten of garnalen/andere vis. Aan de ene kant zitten voornamelijk exotische winkels, verkopen lams/schaap/geit, aan de andere kant zit een echte Hollandse varkensslager, dus beide partijen zijn aanwezig, al is het ene meer dan het andere, maar dit ligt natuurlijk ook aan de populatie van bewoners eromheen.

    Op Queens day gaan we meestal de binnenstad in en dan zien we alle plekken die Regenboog heeft genoemd. Op zich is het daar allemaal nog steeds gezellig, maar Den Haag is ook wel een beetje dooie stad, vergeleken bij Amsterdam, Delft, Utrecht en talloze andere steden.

    april 24, 2010 om 8:20 pm

  21. Regenboog

    @Miranda & Delphi, Gevoel voor humor? Dan ben je altijd welkom. Ze zijn daar wel “zunig” in het begin, maar trek je de knip de eerste maal even (ff) open dan kan je de volgende keer niet meer stuk. En doe wat voor de gemeenschap.
    Ze moeten je vertrouwen en weten wie je bent. Ga niet naar het paranormale Enschede. Dan hang je………..!.

    Klein plaatsje/dorpje met een beetje grond. Kan je zelfs huren of kopen. Meer info vraag maar. Maar kom niet te dicht bij mij in de buurt dan geeft ons gelach burengerucht (is in de zomermaanden heel ver te horen). Jij en het gezinnetje van Delphi kunnen er gemakkelijk bij. Huizen staan afzonderlijk (4).

    Ik geniet hier.

    april 24, 2010 om 8:44 pm

  22. Miranda

    Ik ben echt jaloers hoor Regenboog, maar eens komt mijn dag ook nog wel. Maar niet naar het paranormale Enschede? Mis ik dan niets? Eens, in de goede oude tijd was dat toch heel beroemd om z’n striekerd Croiset. Jammer, maar dat war auch einmal.
    Tjonge we verzanden hier wel in weemoedige gedachten af en toe. ’t Wordt echt tijd dat ik m’n hart ga volgen. Dan toch volgende week die andere auto maar kopen.

    En Delphi, ik zie jou dan binnenkort wel op de mart om een harinkie te gaan happen. Hebben we ’t Rijswijkseplein niet voor nodig, die heeft z’n beste tijd ook gehad.

    april 24, 2010 om 9:15 pm

  23. delphi

    Paranormale Enschede? Hihi, ik snap hem wel. De beschrijving van Regenboog doet me denken aan een plaatsje waar we waren op vakantie, maar hele mooie huizen daar. Wel voor de rijkeren. Ik vrees dat wij net een schuur kunnen kopen of huren, dus jammer dan maar weer.

    Ik kijk naar buiten en doe dan net of ik in het bos woon en als ik met mijn tuintje bezig ben en zie hoe de druivenrank weer opkomt, denk ik aan de lekker zelfgeoogste druiven eind zomer/najaar en dan prijs ik me rijk, omdat ik niet in zo’n stomme nieuwbouwflat woon, met binnentuintjes in een galerij (en waar ze dezelfde huur betalen als wij in ons oude krakkemikkerige eensgezinswoninkje).

    Ja, is goed, Miranda. Lijkt me heel gezellig.

    april 24, 2010 om 9:26 pm

  24. Regenboog

    Miranda, Delphi. in genoemd plaatsje is een normaal medische verzorging niet mogelijk……..! Is duidelijk merkbaar aan een blog/site.
    Krijg niet de indruk dat ik een rijke ben. Ik ben een gesjochte jongen die z,n gras moet laten maaien voor noppes. Eigenlijk ben ik een zielige ex-hagenees. Een soort Hooper, alleen één die nog leeft.

    Het Rijswijkseplein? Bestaat die nog? ,k Kom via Voorburg binnen. Daar kan je toch geen goede haring krijgen. Dan moet je naar de haven van Scheveningen. Dat moet Delphi weten, daar wonen toch de vd Zwannen, Toorns, de Nieten en…. laat maar. Dat zijn de echte haringkenners, vissers, noem maar op.

    Heel diep in mijn hart wil ik zelfs terug, maar mijn inkomen laat dit niet toe. Ik vrees zelfs dat mijn internet wordt afgesloten, Nou ja, mijn herinneringen aan jullie blijven in mijn binnenste. Vergeten doe ik jullie nooit meer. Maar het is nog niet zo ver. Ik doe mijn best hier uit te komen en ik heb nog steeds huisjes voor jullie hoor……….haha.

    Veel liefs van (ja van wie)
    Soms kom ik in Den Haag zal ik dan een afspraak maken met jullie en de “famely” b.v. CS. Ik demonstreer n.l. nog wel eens op het Malieveld……pfffffff……….leugenaar die ik ben!

    Nogmaals liefs van Regenboog.

    april 24, 2010 om 11:38 pm

  25. Miranda

    Ja dat zal even mooi worden, zitten wij dadelijk in het oosten en dan staat de regenboog weer boven Den Haag. Zo blijft het zoeken naar de pot met goud!
    Alhoewel, is het gras niet altijd groener bij de wijzen?? Ik denk dat ik nog even door blijf zoeken, want normale medische verzorging is toch wel het minste. En ik hoor dat de ziekenhuizen daar ook niet alles zijn. Zucht. Ik kijk de kat nog even uit de boom dan maar.

    Net als jij Delphi doe ik precies hetzelfde. Als ik vanuit m’n bed naar buitenkijk dan zie ik vooral nu, alleen maar groene bomen en bijna zijn de huizen aan de overkant van de sloot daarachter verborgen en dan denk ik dat ik….ben. Daar waar weinig mensen zijn dus. En ook ik zit zomers onder de wijnranken al zijn ze dit jaar voor het eerst verdacht stil. Ik ben bang dat het weinig oogsten word. Maar gelukkig heb ik weer iets om naar uit te kijken. Ik heb net een weekje Noord Frankrijk geboekt op een 3 eeuwen oude gerestaureerde boerderij.
    Heerlijk voor de honden want er zit een boomgaard bij. Het bestaat gelukkig nog.
    En als ik nou heel lui ben daar en heel weinig doe en héééél veel geniet, dan duurt de tijd misschien wel langer en lijken het 2 weken. Zo kan het ook dus.

    Maar Regenboog, ik heb wel met je te doen hoor, zo erg zal het toch niet zijn? Hier terugkomen moet je niet doen hoor, na al ons schrijven hierboven. Gewoon doorgaan met ademhalen tot het stopt en iedere dag proberen te genieten. Wij zullen je hier wel moreel ondersteunen en af en toe een echte haring sturen.

    april 25, 2010 om 11:55 am

Reacties afgesloten

