Just another WordPress.com site

REUZEN

Het gonst van de berichten en geruchten over reuzen (uit UFO’s), die gesignaleerd zouden zijn. Wel, we kennen allemaal de sprookjesverhalen van de reuzen. Er zijn talloze sprookjes en legendes over reuzen. Een van de meest bekende is wel Kleinduimpje.

Maar er zijn ook werkelijke skeletten gevonden van reuzen. Schrikbarend! 

Veel berichten gaan over de terugkeer van deze reuzen, waarvan de bekendsten de Nephilim, oftewel de Bijbelse reuzen zijn. De Godenzonen, oftewel de gevallen engelen, daalden af uit de hemel en zagen hoe schoon de dochters des mensen waren. Zij namen zich daaruit vrouwen, wie zij maar wensten en produceerden een nageslacht van reuzen. Deze waren zo gewelddadig, dat God besloot tot de zondvloed. De mensheid was genetisch gecorrumpeerd, dus God kon niet anders dan deze onsymphatieke maatregel te treffen; zo luidt het verhaal (Genesis).

Deze reuzen schijnen echt te hebben bestaan. Voor wat achtergronden/visies, maar zeker het plaatje van de grootte van de verschillende reuzen, kijk hier. De Bijbelse reuzen waren ‘slechts’ zo’n drie meter lang, maar je zal er als vrouw maar eentje tegenkomen van elf meter en zo’n figuur valt op je. En daar dan ook nog een kind van krijgen? Auw! Ik weet het; bevallingen doen pijn, maar er zijn grenzen. Het is wel schrikken als je er zo eentje tegenkomt. Wij zijn als poppetjes in hun handen.

Er zijn zelfs geruchten dat de reuzen massaal in Jeruzalem zijn gelandt met hun ruimteschepen, maar dat is natuurlijk squatsj. De wereldpers zou er dan meteen op zijn gedoken; je ziet ze namelijk niet over het hoofd. Een van de dingen die de elite nooit verborgen zou kunnen houden. Maar mocht het zo zijn, berichtgeving als: ‘Invasie van reuzen’, dan moeten we maar snel zevenmijlslaarzen naar de getroffen gebieden sturen, zodat de mensen snel hier naartoe kunnen.

Nou, als ze komen, moeten we ze maar zien te vangen en ergens in de Efteling, Disneyparken enzovoort neerzetten, achter veilige tralies, dan hebben we tenminste nog wat te genieten.

Lysander

6 Reacties

  1. Miranda

    Dat van die reuzen is inderdaad niets nieuws. Zelf heb ik jaren geleden met een bekende Amerikaanse schrijver ergens in de States mee mogen lopen toen hij daar research naar die reuzen deed. Dat was een thema in een van zijn nieuwe boeken dstijds en daarvoor reisde hij de hele wereld af en ik heb de verhalen, die machtig interessant en geloofwaardig waren, met veel blangstelling gevolgd. Hij had er tientallen foto’s van. Omdat ik hem ken weet ik dat het geen onzinverhalen zijn, maar het blijft nog te veel onder de pet.
    Maar geland in Israël? Zeker om nederzettingen te helpn bouwen..

    april 23, 2010 om 8:57 pm

  2. delphi

    Nou, je hebt natuurlijk ook lieve ‘reuzen’. Barend Schrik, een goede vriend van ons, waar ik heel vroeger op viel (maar ja, grote mannen zoeken grote vrouwen en geen kleine hittepetit, he?), is 2.20 groot. Hij belde ons n.a.v. dit stukje. Of dat nu nodig is, die belangstelling voor reuzen. Het valt hem namelijk op dat mensen hem meer dan ooit vreemd en achterdochtig aankijken. Krijg je dat dan weer. Ben je een beetje grote man of vrouw, krijg je te horen: ‘Oh, jij hebt zeker voorouders die van de Nephilim afstamden.’

    Nou, als ze in Israel zouden zijn gelandt, zo massaal en die wezens dan, dan breken ze daar de hele boel af, inclusief Klaagmuur.

    april 23, 2010 om 10:17 pm

  3. Miranda

    Volgens mij kijken en keken ze altijd wel naar (te) grote en kleine mensen. En de combi is natuurlijk ietwat vreemd. Heb jij laatst dat allerkleinste menneke van ik geloof 47 cm gezien met de allergrootste man te wereld? Zijn schoenen waren nog groter dan ’t menneke (ik kom net uit Turnhout daar zeggen ze dat…).

    Laten de reuzen dan maar gauw landen en slopen wat we niet meer nodig hebben, wie weet wordt t nog wat hier. Zo en nu ga ik mijn vermoeide behind in de tuin parkeren en nog net even wat zon meepikken.

    april 24, 2010 om 4:23 pm

  4. ik had er in het verleden al eens over gelezen en kon nu alleen nog op een naam komen. Er zijn twee oude namen maar de andere weet ik niet meer. Maar hier hebben ze het over Enakken en dat is een van die twee die ik nog wist.

    Er staan hier ookhttp://weeswaakzaam.punt.nl/?r=1&id=257725 veel foto’s op van reuze etc.

    april 28, 2010 om 12:53 am

  5. delphi

    Je bedoelt denk ik de Annanuki (Stitchin). Daar is een theorie over, dat de Annanuki ons hebben helpen scheppen, of beter gezegd verpesten, omdat we als slaven werden misbruikt en dus niet te slim mochten zijn.
    De reuzen zijn de Nephilim, maar de B’nai Elohim schijnen ze verwekt te hebben, maar Elohim staat weer voor God en zijn Engelen.

    Nou, ik weet ook niet precies hoe het zit, maar wel dat er in die tijd wezens waren die het niet slecht met ons voor hadden en ons juist probeerden te behoeden om slaaf te worden van het kwade/kwade krachten.
    Er zal ongetwijfeld meer gebeurt zijn, dan wat wij lezen.

    april 28, 2010 om 8:08 pm

  6. ha klopt máár dit is de andere naam die ik zocht en kwijt was.
    Heb daar veel over gelezen maar weet zo niet meer waar zit op mijn oude pc…………..

    Gr Elle

    april 29, 2010 om 1:55 am

Reacties afgesloten

