Just another WordPress.com site

DE VRIJMETSELAARS HEBBEN 'T GEDAAN

De Vrijmetselarij zit achter de beschuldigingen van misbruik door leden van de Rooms-Katholieke clerus. Dat heeft de omstreden Colombiaanse kardinaal Dario Castrillón Hoyos gezegd.

Idioten

“Ik ben niet bang te zeggen dat in sommige gevallen er bij de vrijmetselaars vijanden zijn die zich tegen de kerk hebben verenigd. Het is een schande dat er zulke idioten zijn die dit soort vervolging stimuleren,” zo zei de 80-jarige kerkprins in een interview op de Colombiaanse radio.

lees verder

Commentaar Orin: Tja, het gemakkelijker een ander (andere factor) de schuld te geven, dan je hand in eigen boezem te steken. Natuurlijk spint een ene partij op een bepaald gebied, in dit geval een religieuze institutie met lange politieke, maatschappelijke en economische tentakels, garen van de val van een concurrerende institutie, in dit geval de RK. Maar als de leden, hoe zit het ook al weer; Gods grondpersoneel, van die kerk zich onberispelijk hadden gedragen, zoals het hun betaamde, dan kan iets niet in diskrediet worden gebracht en overgeleverd aan diens vermeende vijanden.

Trouwens, als je dit artikel  leest, zie je een goed onderbouwde stelling dat de val van Babylon, dat in de Bijbelse Openbaringen is beschreven, wel eens zal kunnen slaan op het Vaticaan.

Orin

13 Reacties

  1. Miranda

    Met dit soort verhalen weet je nooit hoe de vork in de steel zit simpelweg omdat we niet over inside information beschikken. En je zult het aantal vrijmetselaars de kost geven die rooms katholiek zijn.
    Persoonlijk denk ik dat er iets heel anders aan de gang is, maar dat kan ik natuurlijk nooit bewijzen: er is een soort oorlog of machtsstijd bezig tussen illuminatiegroepen onderling en waarvoor? Geen idee ik ken hun agenda niet. En of de een nou de ander weg wil hebben of gewoon een poepie wil laten ruiken…..geen idee.

    En het is natuurlijk het gemakkelijkst dat wanneer je aan de oorsprong staat van de bijbel je de voorspellingen zelf vervult cq in uitvoering brengt. Maar het ligt ongetwijfelt nog veel gecompliceerder.

    april 25, 2010 om 11:44 am

  2. Regenboog

    Natuurlijk wijzen de RKK en andere Christelijke kerken/groeperingen de Vrijmetselarij af. Je kunt bij de Vrijmetselarij (ongeacht welke loge dan ook) aansluiting vinden als je dat wilt. Mits je maar niet jouw geloof of denkwijze als enige ware verkondigt. Je hebt je te houden aan de erecode “respect voor andersdenkenden”.

    Geheel anders is met het lidmaatschap van de Christelijke kerken, daarvoor MOET je de geloofsbelijdenis van de betrokken kerkgenootschap onderschrijven en zien als de enig zaligmakende kerk.

    Orin, dank voor jouw verwijzing naar het artikel over Babylon. Maar ik schrik wel van de reacties die er op volgen. Ook weer verschillende uiteenlopende meningen. Dat is nu juist de reden dat ik decennia geleden mijn lidmaatschap van het instituut kerk heb opgezegd.
    Ooit heb ik contacten gehad met de Vrijmelselarij maar ben nooit Vrijmetselaar geworden. Waarom niet? Weer een instituut met rangorden. Dus weer een weg om macht te verkrijgen.

    april 25, 2010 om 6:23 pm

  3. delphi

    Dank voor de openhartigheid, Regenboog.
    De RK heeft wat dat betreft ook bergen boter op zijn hoofd, een aantal leden dan.

    Ik lees de reacties bij dit soort artikels vrijwel nooit, Regenboog.

    Orin.

    Alle instituties hebben een hierarchie en macht is het sleutelwoord. Wat de hoogste graden van bijvoorbeeld de VM allemaal uitvoeren, weten de beginnende leden niet.

    april 25, 2010 om 7:03 pm

  4. Miranda

    Delphi, een tijdje geleden sprak ik een vrijmetselaar, lid van de partij van Rita en hij zat vrij hoog in ’t geheel. Ik ken d man redelijk en we hebben vaak filosofische gsprekken. Maar geloof het of niet, hij heeft er idd geen flauw benul van wat sowieso de 33e graad inhoudt, laat staan wat ze uitvreten. Toen ik hem vertelde nog niet zo lang geleden in de temple in Londen geweest te zijn en mijn verbazing over e.e.a. uitsprak keek hij me aan of ie water zag branden. Tja, wat moet ik nog mer zeggen? Goed zo Regenboog, wegblijven bij die club?

    april 25, 2010 om 9:59 pm

  5. Regenboog

    @Miranda,
    Jij kende een man die vrijmetselaar was. Dat deze persoon niet wist wat de 33e graad was bevreemd mij niet zo. Deze man heeft geen wezenlijke interesse gehad in de Vrijmetselarij, vermoedelijk een beginneling of “leerling”. Wat veel voorkomt is dat men het verbonden zijn aan een loge van de VM een bepaalde status verbindt. Dat telt dan meer dan de kennis erover.

    april 25, 2010 om 10:47 pm

  6. Miranda

    @Regenboog, helaas moet ik je hierin tegenspreken. De man was al 35 jaar aan de vm verbonden. Een echte Bezuidenhoutse kakker. Geen idee wat de man er al die jaren rondfladderde, maar hij had echt géén idee. Toen ik hem vroeg naar illuminatie enc co keek hij me zo vreemd aan; dat kon hij niet spelen. Hij wist het echt niet.
    Nou ja, als wij maar beter weten.

    april 26, 2010 om 9:29 am

  7. Regenboog

    Verbazing maakte van mij “meester” Miranda…..haha. Zeker als je bedenkt dat er van de deelnemers aan de Bilderbergconferentie ook vm-ers zijn. Dat mag als algemeen bekend worden verondersteld. Redelijk geheim.
    Ook leden van ons vorstenhuis waren/zijn daarmee doende.
    Maar 35 jr verbonden aan een loge en dan niets weten? Pffffff! En jij filosoferen met deze man? Dat lijkt me niets voor jou.
    Was hij “verlicht” (met led-lampjes zeker)?

    april 26, 2010 om 1:17 pm

  8. Miranda

    Ha, ha, yes yes, deze bouwmeester is wel nauw betrokken bij de partij van Rita en was dé raadgever van Pim Fortuyn, in tegenstelling tot die andere meester Mat Herben wat vaak gedacht wordt. Maar wie is nog wie hij zegt dat ie is?
    Reken maar dat onze royals nogm bij de Bilderbergconferentie zijn. Aan het hoofd zit Bea en Willem en Maxima zijn ook al geweest. Soms hoor je nog eensiets.

    En laten we wel wezen, je hebt filosoferen en filosoferen natuurlijk. Het hangt ervan af wat ik weten wil hij kwijt wil. En zo blijf je bezig.

    april 26, 2010 om 3:22 pm

  9. Regenboog

    En toch heb je nog steeds geen burnout door het filosoferen. Daar heb ik respect voor…..haha. Overigens is de bouwmeester niet de oprichter van deze partij, dat zou wel heel hooghartig zijn van Rita om dat te denken. Ze wordt gesteund door Hagenezen in overheidsdienst of afhankelijk daarvan. Hoe moet dat nu met het bezuinigen op ambtenaren?
    Ja , als je de veiligheid als prioriteit hebt, dan is een Hageneesje wel welkom. Maar er zijn ook andere problemen en die los je niet op met keessie en Arthur. Denk niet dat ik vooraf studie heb gemaakt van dit onderwerp, alleen de namen.

    Ik stop maar, dit wordt anders een politieke discussie en daar zit niemand op te wachten. Ik heb wel een verzoek, wil je in het vervolg onze geëerbiedigde vorstin geen Bea meer noemen………ze heet gewoon Trix in onze kringen……hahahaha!

    april 26, 2010 om 6:50 pm

  10. Miranda

    Eigenlijk wil ik Trix geen Bea noemen en ook niks anders, ik ben niet zo’n voorstander van deze types. Toevallig kwam ik net een heel stuk tegen over de vm, Bilderberg etc. in het een na laatste boek van Icke en daar gaan je de griebvels van over de grabbels zou mijn oma zaliger zeggen.
    Maar je hebt gelijk, laten we het leuk houden hier, het is al erg genoeg.
    Dan alvast tot over een paar daagjes, ik ben even vertrokken naar Engeland. Moet ook af en toe gebeuren.
    veel liefs,
    Miranda

    april 26, 2010 om 6:59 pm

  11. Regenboog

    Jij was snel met je reactie. Goeie reis en gezond weer terug.
    Liefs terug.
    Regenboog

    april 26, 2010 om 7:13 pm

  12. delphi

    Ik lach me helemaal vol met kleuren door die VM… als je op de link klikt zie je ze staan, bouwmeesters in navolging van de opperbouwmeester van het Heelal. De ene noemt het zus, de ander zo … Het mannenclubje, hoewel ze tegenwoordig ook voor de vrouwen afdelingen hebben. Vroeger dacht ik met die passer en winkelhaak dat die mannen heel erg handig zouden zijn in het vrij metselen, maar dat is maar een metafoor natuurlijk. Het elitaire clubje heeft voor het pure metselwerk Jan met de korte achternaam nodig.

    Weet je wat het nu is met vrij metselen? Dat degene die de topstukken moeten leveren op het fundament vroeg of laat zulke grote blunders maken dat alles ineenstort.

    De toren van Babel was ook al geen succes.

    Delphi

    Miranda, veel plezier in Engeland en een goede reis

    april 26, 2010 om 9:46 pm

  13. Regenboog

    Lach jij maar Delphi, je hebt nu eenmaal een aanstekelijke lach. De toren van Babel? Da’s een verhaal apart. Ik doe het voorlopig maar met een Jacobsladder. Als ik dan val komt dat doordat ik ladderzat was en………hield daar een winkelhaak in m’n kleding aan over. Tot schrijfs.

    april 26, 2010 om 10:51 pm

Reacties afgesloten

