Just another WordPress.com site

NIEUWSFLITSEN 20-26 APRIL 2010

 

20 april 2010, PER 3 JUNI DAG STRIPPENKAART IN AMSTERDAM

En een geklungel met die chipkaart. Ik zie het nu al elke dag. En vaak nog duurder ook.

21 april 2010, PAUS BELOOFT ACTIE MISBRUIK

Dat belooft wat

22 april 2010, KABINETSCRISIS IN BELGIE

Het is dus toch waar, dat de Belgen Nederland navolgen, maar altijd iets later

23 april 2010, PEKING ZET DEODORANT IN TEGEN AFVALSTANK

Als ze maar geen Axe gebruiken, anders zie je al die Chinese vrouwen in het afval grabbelen

24 april 2010, ONGEVAL DOOR STOELEN OP SNELWEG

Weet men nog niet dat grofvuil langs de weg moet worden gezet.

25 april 2010, AGENT BESPOTEN MET EIGEN PEPPERSPRAY

En dat is nu de reden waarom ze niet willen dat pepper/smurfen en dat soort spray hier verkocht wordt aan burgers (in Duitsland wel). Als het agentje het al niet kan. Plus dan ook vrij verkrijgbaar voor crimineeltjes.

26 april 2010, KOSTEN BEVELIGING WILDERS VOOR DEN HAAG

Aha, de Hagenezen kunnen zich opmaken voor een verhoogde gemeentelijke belastingen of … bezuinigingen. Wat zal het worden..

Orin

6 Reacties

  1. Regenboog

    Kosten beveiliging Wilders voor gemeente Den Haag?
    Terecht, het zijn de Haagse belastingbetalers die PVV hebben gekozen. Dus moeten ze ook middels de gemeentelijke belastingen bijdragen aan de beveiliging van Wilders. Dat is het prijskaartje dat hangt aan “democratie”.
    Dat geldt ook landelijk trouwens:
    Beveiliging van koningshuis (niet democratisch gekozen overigens), regering (overheid), individuele personen i.v.m. vrijheid van meningsuiting.

    Dit laatste wordt vaak misbruikt met toestemming van onze rechters. Men mag in dit land onbeperkt Allah, God, Jezus, Mohammed, ongelovigen, rassen (bruin, blank, rood, zwart enz.) ongestraft beschimpen.

    Zo diep zijn we als mens reeds gezonken.

    Nieuw? Nee, dit bestaat al zo lang de mensheid bestaat. Sinds de eerste geschreven woorden wordt er al melding van gemaakt.

    Laten we niet denken dat mensen als Mandela of Martin Luther King de wereld hebben verbeterd. In de USA zijn nog getto,s en in Zuid Afrika is het godsonmogelijk veilig over straat te lopen als het donker wordt. Touristen voor de WK-voetbal worden al gewaarschuwd.

    Normen, waarden, geweten? Koninginnedag: Klompendans, koekhappen, zangkoortjes? An me hoela, politie controleert iedereen hier in het uitgaansleven, identiteitsbewijs tonen, hele buurten hermetisch afgesloten. En dan heb ik het over een betrekklijk kleine gemeente in Nederland.

    Is er dan niets anders dan nieuws met poep?
    Ja de wetenschap dat ik me veilig voel “onder de loep”.

    april 30, 2010 om 8:07 pm

  2. delphi

    Ben het helemaal met je eens, Regenboog.
    Respect, het wordt telkens weer door groepen mensen in de maatschappij gebracht, onderdelen van lessen op school, maar de mensen kunnen het kennelijk niet. En de lont zit al in het kruidvat, dus wordt lekker aangewakkerd zo.

    Laten we dan maar, denk ik en probeer ik ook te doen, de uitzonderingen op de regel zijn.

    Delphi

    april 30, 2010 om 10:03 pm

  3. Miranda

    Ik ben oprecht nieuwsgierig waar het schip gaat stranden. Of niet stranden. Ik heb absoluut geen idee waar het heengaat, maar die lont in het kruidvat komt erg dicht bij de poeder. Je merkt het overal op straat. Mensen kijken elkaar wantrouwig aan, ze schelden je uit om niks. Het lontje wordt idd steeds korter. En iedereen loopt de mopperen en te k…k…n. Niks is er meer goed. En dat is jammer, want er is nog zo veel goed. Morgen schijnt de zon weer, zit ik heerlijk in de tuin. Wandelen met de honden in het bos vlak achter m’n huis: wie doet me wat? Ik geniet. Allemaal leuke mensen die ook honden hebben maken dat je je net bij de motorclub voelt horen: goedemorgen, goedenmiddag. Avond doe ik niet, veel te eng in ’t donker, jammer….daar heb ik wel last van. Ons dorp was van de week nog bij EditieNL als vandalistendorp. Klopt wel, maar waar niet. Kweek een glasdde rug en een dikke huid en ’t leven is nog steeds erg leuk. We hebben meer te eten dan we op kunnen. We maken nog reisjes van a naar b. Moet ik nog meer leuke dingen opnoemen? Welnee, verzin ze zelf maar. Je kunt natuurlijk de keuze maken om lekker negatief te zijn, moet je zelf weten. Vandaag kies ik, ondanks de regen voor ’t positieve. Ik heb me heerlijk nat laten regenen net in de Scheveningse Bosjes en de bloemen schieten door al die nattigheid uit de grond en dat ziet er weer super uit.
    Kijk, als ik nu met een boek in de tuin zou gaan zitten, dan zou ik idd niet sporen, maar lekker bij de open haard met een glas wijn…..kijk, dat verandert het beeld voor vandaag weer.
    Ik wens jullie allemaal net zo’n zalig weekend!

    mei 1, 2010 om 1:26 pm

  4. Miranda

    Pepperspray, het is net als met alles dat mensen kan doden en verwonden. Ik heb het eens in Amerika gekocht en meegenomen toen de controle nog niet zo streng was. En een keer gebruikt ook. Details zal ik jullie besparen, maar ik was blij dat ik het bij me had. Maakt mij dat gevaarlijk? Tuurlijk niet. Maar geef een crimineel een stoelpoot en het wordt een moordwapen. Moeilijk dus.

    mei 1, 2010 om 1:36 pm

  5. delphi

    Precies, als je je door al het kwade laat verslaan of in slaap laat sukkelen, dan krijgen kwade machten uiteindelijk de overhand. Positiviteit en licht zijn het beste wapen in de strijd. Er zijn zeker nog mooie dingen om te genieten.

    Delphi

    mei 1, 2010 om 2:42 pm

  6. Miranda

    Zie je wel dat het helpt; ik verplaats me nu toch echt richting tuin…..positief denken he.

    mei 1, 2010 om 3:41 pm

Reacties afgesloten

