Just another WordPress.com site

ARK VAN NOACH GEVONDEN

 

Al een tijd is het onderzoek gericht op de berg Ararat, maar nu lijkt het toch echt te gaan om de Ark van Noach. Lees hier meer. Het zou wel de vondst van dit eerste decennium in de nieuwe eeuw zijn, als dit zo is.

Delphi

UPDATE 14 mei 2010. Er zijn interessante ontdekkingen gedaan; kooiachtige structuren, kleine deuren en witte bolletjes op de grond. Vooral de laatste hoop ik dat ze aan een grondig onderzoek onderwerpen en ben benieuwd wat eruit gaat komen. Het zou kunnen gaan om voedselresten. Lees hier verder

15 Reacties

  1. fred

    Wat is er allemaal van waar? Hier een link die de andere kant belicht.

    http://nederlands.skepdic.com/dict_noahsark.htm

    april 28, 2010 om 12:11 pm

  2. Regenboog

    Men heeft altijd al naar overblijfselen van de ark gezocht. Waarom dat zoeken? Eenvoudig om te kunnen bewijzen dat het oude verhaal een zekere waarheid bevat. Dat het is gegaan zoals in het Joodse geschrift Genesis is omschreven.

    Na de zondvloed toen de aarde weer droog was sloot God met Noach een verbond. Hij zou nooit meer de mensheid straffen met een zondvloed en ten teken van dit verbond zou God regelmatig een regenboog laten zien aan de bewolkte hemel.

    Een regenboog, nooit gezien? ‘tuurlijk wel. Dat ben ik.

    april 28, 2010 om 6:02 pm

  3. delphi

    Ik weet niet of het nu echt is, Fred. Ik weet niet of ze daar nog meer bewijzen van kunnen vinden, uitwerpselen e.d. van dieren.
    Natuurlijk is het een interessante zoektocht, die Ark van Noach, net als de Ark des Verbonds, dat ook ergens schijnt te zijn.
    Hoewel er ook aanwijzingen zijn dat er meer boten als de Ark waren ten tijde van de zondvloed. De zondvloedverhalen zijn in veel culturen te vinden.

    Inderdaad is de regenboog het teken des verbonds. Iedere keer als ik er eentje zie, denk ik: ‘Gelukkig, het gaat niet meer zo zeiken als toen. We houden het droog.’ Maar aan de andere kant wordt de Aarde wel getroffen door ‘vuur’. Dat lijkt me ook weer niet zo prettig.
    En de mensen die worden getroffen door een tsunami denken er waarschijnlijk ook anders over.

    Gelukkig hebben we jou, Regenboog. Als je nu vrijdag eventjes naar Den Haag komt, dan houden we het droog.

    Delphi

    april 28, 2010 om 8:13 pm

  4. Miranda

    Persoonlijk denk ik dat de zondvloeden echt zijn, ze hebben overal ter wereld in meerdere tijdsbestekken plaatsgevonden. Hoe en waarom? Wederom geen idee. Hoe meer je leest en studeert hoe minder je lijkt te weten. Maar stel het is weer een illuminatiestreek, dan mag je ervan uitgaan dat ze e.e.a. aan species wilden bewaren. Dan lijkt me een boot met allemaal dieren vrijwel onmogelijk. Hoe immens moet dat ding zijn en dan ook nog blijven drijven in noodweer. En dan al die beesten die elkaar willen opvreten, wat een herrie zal dat zijn op dat schip. Daarom vind ik de conclusie van het verzamelen van dna het meest voor de hand liggen. Maakt ook minder kabaal.

    mei 1, 2010 om 5:48 pm

  5. delphi

    Tja, de foto komt van de Ark van Noach, die nagebouwd is, door – ik ben z’n naam even kwijt, sorry – een Christen, in elk geval en her en der in Nederland lag of nog ligt. Een knap stukje werk en zeker het bezoeken waard. Compleet met nepdieren en een stuk Bijbelse geschiedenis. Natuurlijk vraten die beesten elkaar niet op, want je ziet, het lam ligt naast de leeuwen, heel erg lief…. maar dat is dan weer een stukje uit de toekomst, dan zal het zo zijn, dat de leeuw naast het lam ligt.
    Maar inmiddels staat er op een site een update, van de binnenkant van de ark. Mochten zij dit verder kunnen gaan onderzoeken en men vindt toch bewijzen van allerlei dieren (uitwerpselen met voedingsrestanten) dan komen we misschien een stuk verder.
    In die tijd, wordt verteld, was er ook al intelligenter leven – lees buitenaardsen die een stukje verder op de evolutieladder staan – en die zouden dan inderdaad met DNA in de weer kunnen zijn gegaan, maar met die dieren is natuurlijk een veel leuker verhaal. Hoewel, als je sommige verhalen leest over de buitenaardse oorsprong van de mensheid, er waren eerst leeuwmensen, vogelmensen, paardmensen enz. enz. nou, dat vind ik dan ook aardig sprookjesachtig.

    mei 1, 2010 om 6:11 pm

  6. Miranda

    Ik heb die boot vorig jaar, of was het alweer 2 jaar geleden zien liggen bij de Kop van Zuid in Rotterdam. Goed gedaan van die man, absoluut, maar ik denk dat ie nog geen olifant en een mug samen gehouden had. But it is the thought that counts.

    mei 1, 2010 om 7:37 pm

  7. delphi

    De maker van deze ark, verwacht dat er weer iets dergelijks gebeurt (tot niet voldoende Bijbelkennis, want we zien nog steeds regenbogen als teken van het verbond) en wil dan serieus met de ark en uitverkorenen varen, dus de ark is ook vaarwaardig. Hij is zelfs bezig of van plan een grotere te bouwen. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd. Of hij Artis ook mee wil nemen, weet ik niet.
    E.e.a. doet me wel denken aan de film Bruce Almighty, wat ik overigens een hele leuke film vind.

    Nee, de wereld vergaat niet door water.

    A) We vergaan niet, hooguit wat ongemakken
    B) alle puisten der aarde worden uitgeknepen, lees vulkanen en veroorzaakt een vernietigende ijstijd
    C) onze elite speelt met nucleaire wapens en dan is het finito
    D) Cern produceert een alles-opslokkend black hole
    E) Orin eet bruine bonen en laat een allesvernietigende scheet

    Kies maar uit.

    mei 1, 2010 om 8:07 pm

  8. Miranda

    Laten we dan maar voor A gaan. Ongemakken kennen we tenslotte, de scheten van Orin niet.

    mei 1, 2010 om 9:08 pm

  9. delphi

    Dat is maar goed ook; hij mag ook geen bruine bonen eten.

    mei 1, 2010 om 9:16 pm

  10. Miranda

    Ha, ha, ha!!!

    mei 2, 2010 om 8:59 am

  11. Regenboog

    “Bartje bidt niet voor bruune boonn”, aan deze beroemde streekroman en de verfiming daarvan moest ik denken toen ik voorgaande reacties las.

    Overigens wat Orin produceert is pure (overtollige) energie, aarsgas. Dat is hartstikke duur tegenwoordig. Moet je zuinig op zijn Delphi. Als bruine bonen daar voor kunnen zorgen mag je Orin niet verbieden daarvan te eten. ’t Zijn geen verboden vruchten.

    Bovendien vind ik het te veel eer voor Orin om deze productie “allesvernietigend” te noemen. Nauwelijks voldoende voor een waakvlammetje gedurende één seconde…..hahahaha, lach ik weer om mijn eigen lol.

    mei 2, 2010 om 5:54 pm

  12. delphi

    Dan heb jij dit dus duidelijk nooit meegemaakt. Dit is het vierde huis al waar we wonen. Het eerste huis bleef intact, maar daar moesten we weg, omdat de huisbaas al meerdere keren klachten had over een gaslek of rioolverstopping, bij het volgende huis ging het echt mis… prrrrtttt…bang, klingel, klangel, klong, next woning, straat weg, next woning, hele wijk weg. Geen persoonlijke ongelukken gelukkig, maar wel een verbod op bruine bonen. En ik ben de toezichthouder, anders had het wellicht een TBS/je geworden.

    mei 2, 2010 om 8:26 pm

  13. Miranda

    Toevallig zag ik gisteren die man met z’n zoon op tv die een nieuwe Ark hebben gebouwd. Jeemig wat een groot ding is dat. Van de man zelf werd ik niet blij, een behoorlijke religiefanaat. Maar wat mij verbaasde was de binnenkant van die boot. Die was kleiner dan de buitenkant deed vermoeden. Ik had te doen met al die dieren die hij er in wil proppen. Te klein, donker, benauwd ens. Moet je je voorstellen hoe het er op de “echte” Ark uitgezien zal moeten hebben. Het lijkt me het bewijs dat het eigenlijk onmogelijk is.

    mei 20, 2010 om 7:50 pm

  14. delphi

    Niet als je alleen maar insecten en ander klein gedierte meeneemt… of dna-monsters.

    Tja, het zou best wel kunnen hoor, dat er zo’n ark heeft bestaan. In ieder geval wemelt het van allerlei soorten dieren op de aarde, dus die zondevloed heeft niet alles kunnen uitroeien.

    mei 20, 2010 om 8:35 pm

  15. Miranda

    Nou ben ikhet helemaal met je eens, alles in dna tubes. Daar twijfel ik eigenlijk niet aan. Maar levende dieren? Nee. En wie weet hoe vaak dit al is gebeurd, keer op keer en het zal nog wel eens gebeuren,

    mei 20, 2010 om 9:34 pm

Reacties afgesloten

