Just another WordPress.com site

LUIDT (EEN) VAN DEZE VULKAANUITBARSTINGEN DE KLOK VAN DE EINDTIJD IN?

Op de meest bekende doemsite, maar wel interessante site, Xandernieuws staat dit interessante bericht te lezen. Minstens zes vulkanen staan op uitbarsten, zijn overtijd en kunnen wereldwijde gevolgen hebben.

Om de mensheid nog even wat stuipen op het lijf te jagen, inderdaad. Al met al, wanneer het werkelijk gebeurt, zijn de gevolgen ervan niet echt voorspelbaar. Het hangt van windrichtingen en de mate van hoeveel er uitgebarsten wordt af, denk ik. We hebben wel gemerkt dat de afgelopen vulkaanuitbarsting in IJsland het vliegverkeer nagenoeg kon lamleggen, lange termijngevolgen zijn nog onbekend.

Maar … ondanks alle hedendaagse eindtijdgevaren (de wereld siddert), moeten we zo bedenken, lava maakt de vervuilde gronden weer vruchtbaar. Het is uiteindelijk niet meer dan een opschoning van moeder Aarde. Het is alleen een beetje jammer en pech voor ons, dat wij een luis in de pels zijn van moeder Aarde.  Naast dat wij, het kl..tjesvolk  eeuwen geindoctrineerd zijn door de machtigen der aarde over de aard van vervuilingen,  oftewel de hoge prijs die er moet worden betaald uiteindelijk, hebben wij daaraan collectief zelf ook bijgedragen, eerlijk is eerlijk. De weg terug zal niet gemakkelijk zijn.  

Delphi 

23 Reacties

  1. Miranda

    Makkelijk zo’n dochter in IJsland. Ik heb haar net gebeld met de vraag hoe het staat met de Katla omdat er inderdaad sprake was van een soort kettingreactie. De kans op een uitbarsting is nu een stuk minder. Maar mocht ht gebeuren dan is het niets anders dan de zoveelste in een natuurlijke cyclus. Idem dito met de Vesuvius. Ik heb dat ding 5 jaar geleden heigend en puffend beklommen en er kwam meer stoom uit mij dan uit die vulkaan. Op de Canarische eilanden, mijn voormalige winteronderbrekeing, ook hetzelfde verhaal. Kijk eens naar Lanzarote. Een groot vulkanisch eiland met zwarte strandn. Doodnormaal en eens in de zoveel tijd is het raak. Wat heeft dat nou met een eindtijdvoorspelling te maken? Niks. Ga een leukere hobby zoken en mensen niet de stuipen op het lijf jagen. Sorry dat ik wat boos word, maar ik word tegenwoordig erg moe van al die doemdenkers en 2012. Alleen daarom al zal ik blij zijn als het 2013 is. POPfff.

    mei 2, 2010 om 9:10 pm

  2. delphi

    Ach, ik heb alleen een artikel overgenomen en een luchtige opmerking erbij geplaatst en ook genuanceerd wat betreft de gevolgen, dus neem mij niet kwalijk.

    Ja, het is eigenlijk best wel spannend, omdat er zowel doemdenkers als positivelingen zijn. Ik zit er eerlijk gezegd een beetje tussenin. Ik weet het niet; aan de ene kant lijken natuurrampen te zijn toegenomen, hun tol te eisen, en illuminatie-achtigen de vreselijkste plannen aan het uitvoeren te zijn, aan de andere kant is licht sterker dan duisternis en zijn/komen er helpende krachten, daar ben ik ook van overtuigd, zodat het uiteindelijk nog kan meevallen.

    Of wellicht speelt het allemaal in onze mind; en gaan we op heel gewone, vanoudse wijze, 2013 en verder in.

    Hoe het ook zij, ik heb in het artikel op een wat cynische wijze proberen duidelijk te maken dat ieder voordeel zijn nadeel heeft.

    Delphi

    mei 2, 2010 om 10:08 pm

  3. delphi

    eh, ieder nadeel zijn voordeel dan.

    mei 2, 2010 om 10:08 pm

  4. delphi

    Als je nagaat dat in de laatste jaren van de vorige eeuw het jaar 2000 als de trigger van de eindtijden werden genoemd. Dat weet ik me nog goed te herinneren. Het was nog niet zo’n grote hype als 2012, maar toch … ja, er zou wel wat gaan veranderen, werd uit diverse bronnen vermeldt. Het enige waar nu nog naar wordt verwezen, is 9/11 als grote verandering in wereldwijde verhoudingen. Nou…nou … niet helemaal of helemaal niet.
    Er zijn wel veel ontwikkelingen in diverse wereldse onderdelen, de natuur, milieu, politiek enz. enz., verschuivingen ontstaan wel, maar tot heden toe redelijk geleidelijk. De economische situatie momenteel is wel verontrustend en oorlog vind ik eigenlijk een slagje triester dan natuurrampen. Vaak wordt pas later zichtbaar wat er precies is gebeurt, omdat militair geweld aan het gezicht van de burger wordt onttrokken.
    Maar goed, nu is 2012 een hype (schuld van de Maya’s uiteraard) en we fietsen er rustig doorheen om op 1 januari 2013 lekker feest te vieren en nee, Orin krijgt geen bruine bonen te eten….
    Vuurwerk genoeg… (grapje!)

    mei 2, 2010 om 10:22 pm

  5. Regenboog

    De Zon is één van de minmaal 100 miljard sterren in ons sterrenstelsel De Melkweg.
    Er zijn miljarden van deze sterrenstelsels. De grootste sterrenstelsels (voor zover we NU kunnen nagaan) kunnen wel 10 biljoen sterren tellen.

    En dan heb ik het nog niet eens over de hoeveelheid planeten die rond de sterretjes draaien.

    Als dit leest voel ik mij nietig worden en denk aan al die culturen/religies op dit verrekt kleine planeetje. Ieder met eigen wijzen en betweters die wel eens zullen vertellen dat de eindtijden nabij zijn. In dit korte leventje van mij heb ik er veel van deze onheilstijdingen gehoorden gelezen

    De Bijbel geeft ook geen oplossing. Ja, Openbaringen van Johannes geeft aanwijzingen over de eindtijden. Maar dat geschrift wordt ook op duizend manieren uitrgelegd. Ieder claimt de juiste uitleg te hebben. 2012, Laat me niet lachen. De Bijbel spreekt zelf over de wederkomst van ene Jezus Christus dat Hij zal komen als een dief in de nacht. Dus, conclusie: niemand weet het.

    Allemaal gel.l in de ruimte. Leterlijk als figuurlijk.

    Overigens met nadruk wil ik melden dat ik niemand wil kwetsen. Zo denkt Regenboog voor zichzelf en wil mijn gedachten delen. Waarom weet ik zelf niet.

    Gisteren was het een druilige dag, somber makend weer buiten. Daar gaat de telefoon. “Zeg Regenboog, jij gaat toch ook niet in je uppie de avond door brengen. Jij moet ook vanavond komen, kunnen we kaartje leggen. Die en die komen ook en rekenen op je. Iedereen neemt zijn eigen drankje mee.(Instuif heet dat)”.
    We hebben samen gebruld van het lachen. Kaarten kwam er niet van. Dat is pas mooi!!!!!!!!

    Nooit meer aan eindtijden gedacht……………..heel laat kwam ik thuis………nou laat, vanmorgen vroeg. De regen was opgehouden en het was droog. Thuis gekomen (lopend) lachte ik nog. ‘k Ben net op………..

    mei 3, 2010 om 1:48 pm

  6. Miranda

    @Regenboog, wat een gefilosofeer op de maandagmiddag. Hoe is ’t met je hoofd, doet het een beetje pijn of valt het mee? Goede wijn behoeft geen krans, maar slechte, au, au!!! O)ch, agge moar leut het. Daar gaat het om en jij lacht er wat af zo te lezen hier bij Delphi.
    Wat kan ’t ons schelen wat anderen hierover zeggen (2012 bedoel ik). We zien wel en doorgaan tot ’t gaatje. Het was interessant om hierover te lezen, maar nu heb ik het wel gezien eerlijk gezegd.

    mei 3, 2010 om 2:48 pm

  7. Regenboog

    @Miranda, wat leuk jouw reactie. Dat er nog iemand op de aardbodem rondloopt die zich zorgen maakt over m’n knappe koppie. Ik was daardoor erg geroerd………even wachten……..een traantje weggepinkt.
    Maar ter geruststelling: van een envoudig maar lekker Medoccie (rond op de tong met een afdronk….mmmmm) krijg ik geen hoofdpijn. Bovendien ben ik in het nuttigen daarvan redelijk bescheiden.
    Wij doen dit als groepje kennissen regelmatig hoor.

    ’t Lijkt een beetje op Vrijmetselarij, maar dan gemengd en bouwen niet aan onszelf meer, maar af………….Nee, ik moet het anders zeggen. Wij maken af waar we ooit aan zijn begonnen te bouwen. En dat zonder rangen of standen, heerlijk ongeorganiseerd.

    Circa een half jaar geleden zag het er voor mij niet best uit, dan zie je het betrekkelijke van dit korte leven in. Ik geniet nu met grotere teugen van het leven dan ooit en hoop dat nog een jaar nog een jaar of 20 te doen, dan 10 jaar sukkelen, daarna is denk ik mijn bouwwerk af. Nou toch tof!

    Een filossof heeft ooit eens opgemerkt dat alles al eens was gezegd en beschreven. Nou Regenboog voorlopig niet hoor.

    mei 3, 2010 om 3:38 pm

  8. fred

    Al die bullshit over de eindtijd 2012 is puur new age commercieële handel. Geloof toch niet alles wat een hoop mensen je proberen wijs te maken. Als het aan de Jehova Getuige’s lag was de wereld al tig keer vergaan. Lach eens met dat soort gehersenspoelde angstzaaiers en hou het maar op “Mens durf te leven”.

    Vulkaanuitbarstingen zijn er altijd al geweest en zullen altijd blijven bestaan ook na 2012.

    mei 3, 2010 om 3:50 pm

  9. Miranda

    @Fred,dat is wat ik in andere bewoordingen al schreef. New Age weet wat!!

    @Regenboog, wat een optimistische geluiden! Zo mag ik het horen aan het begin van een glorieuze week. Bourgondiërs herkennen elkaar en wten hoe het hoort. We ademen het in en uit. En wat jij zegt over hoe je er een half jaar geleden voorstond: hier dito. Drie maal was het bijna mis, maar nu. Mijn hemel, ik heb nog net niet 10 minuten geleden door de plassen lopen bleren: Iám singing in the raaaaiiiiiiinnnnnnnn……..ik lijk dat te veel op de dorpsgek. Maar ik weet precies hoe het voelt die extra tijd. En die ga ik ook ten volle benutten al duurt het maar een jaar. Want dat weten we natuurlijk nooit. Dus daarom: proost op het leven! Tut, om met de tukkers te spreken.

    mei 3, 2010 om 3:58 pm

  10. Regenboog

    Delphi heeft ons kennis laten maken met een stelling van Xander terzake van de vulkaanuitbarstingen. Vind ik best leuk kennis te nemen van zijn gedachtenkronkels. Zijn website staat vol met deze voor MIJ grote onzin vandaar dat ik deze nooit opzoek. Maar Xander heeft kennelijk een boodschap voor de wereld, nou dat is zijn goed recht.
    En Delphi mag daar van mij best op attenderen, daar is niets mis mee.

    Ja, nou en als ik het dan net lees tijdens mijn “opvliegers” (heb ik dat als man wel?)of mallotige bui dan denk ik: Xander donder op s.v.p. en lees het verder niet meer.

    Dan denk ik aan Miranda die elders schreef dat ze naar Engeland ging. Dan verheug ik me al op het feit dat ik nu ook naar Londen moet (van mezelf) voor kledingaankopen (classics) in Londen. Daar heb je medewerkers die nog hulpvaardig zijn en je niet als een vulkaanuitbarsting je wat aansmeren en de winkel uitwerken……dan weer naar huis naar m’n Medoc 2007………dat is weer een reden voor een instuiffie…….met een terugblik op een leuk weekje.

    mei 3, 2010 om 4:31 pm

  11. delphi

    Leuk, dus jullie gaan allemaal naar Londen… zal ik maar niet zeggen wat de illuminatiekaarten (ook op Xandernieuws) daar hebben voorspeld.
    Nee, hoor, grapje. Ik heb ook met verbijstering alle jaarvoorspellingen gelezen over 2010, en er zit heel wat lelijks bij, waarvan er gelukkig maar enkele van uitkomen, anders zou de wereld inderdaad vergaan. Maar wederom, treur niet als het zo is, want dan gaan we lekker naar de vijfde dichtheid. Ze hebben daar dan weliswaar geen wijn, maar wel een Regenboog en een Miranda, een Delphi, een Orin en een Fred. Nou, dat is al heel wat, toch?

    Maar er is – sorry, erg new-agerig, maar altijd het proberen waard – nog een soort visie die ervan uitgaat dat hoe meer mensen hun gedachten positief richten, hoe groter de kans is dat de wereld en zijn gebeurtenissen zich ook positief gaan voltrekken.

    Dus ik zit nu de hele tijd te denken: zon, zon, zon, zon, zon, want ook ik wil er a.s. weekendje even tussenuit.
    Anders moet ik zelf maar licht gaan geven.

    Delphi.

    mei 3, 2010 om 5:25 pm

  12. delphi

    Ja, Regenboog, Xandernieuws is een beetje een typische site, maar af en toe heeft hij wel leuke, interessante dingen. Vind ik dan wel weer.

    mei 3, 2010 om 5:27 pm

  13. Miranda

    @Delphi, gedachten zijn krachten, dat weten we allebei maar al te goed, dus er is niks mis met een heleboel positiviteit. Vind ik sowieso prettiger dan al die zwartkijkers/doemdenkers. Laten we dan maar 1,2,3 naar de 5e gaan, ha, ha. Maar eerste nog even genieten van de geneugden des levens.

    @Regenboog en dat brengt me dan bij jou natuurlijk: denk eraan he, in de wijk achter Piccadilly krijg je de meeste zeer ouderwetse service. Een dilight!! Maar dat kost je dan ook een lieve penny. Potverdrie wat een geld kan je daar kwijt, maar dan heb je ook wel ouderwetse kwaliteit. Eén hele dikke vette waarschuwing van een naïef mens: kijk uit voor dieven daar. Ik ben er vreselijk het schip ingegaan voor een paar duizend euro. Juist daar wordt je gevolgd door bendes wat niet zo verwonderlijk is. Ach, het was in de tijd van Dickens niet anders natuurlijk, maar je staat raar te kijken als je ineens je telefoon, geld, tickets, paspoort etc. kwijt bent. Dus een gewaarschuwd mens telt voor 2.

    mei 3, 2010 om 5:43 pm

  14. Miranda

    @Delphi, ik had die site nog nooit gezien, ik kende hem niet eens, maar ik vind het wel interessant. Ik ga er toch eens kijken en zet m’n eigen filterbril op. Wie weet wat ik weer wijzer word.

    mei 3, 2010 om 5:59 pm

  15. delphi

    Ik vind covent garden zo leuk. Ik vind London wel een leuke stad, hoor, wel druk, maar er is van alles te beleven en te zien. Alleen hebben we weinig centjes om daar te verblijven. Het is ZO duur geworden.

    Delphi

    mei 3, 2010 om 6:41 pm

  16. Miranda

    Als je een keer gaat dan beloof ik je dat ik je aan een geweldig hotel help midden in Nottinghill ligt en dat echt goedkoop is. Daarbij staat de pond nu laag dus veel duurder dan in Nederland is het absoluut niet. Lang leve de crisis.
    Ook met de kanaaltunnel is het niet duur. Als je het zelf regelt is het veel goedkoper dan een georganiseerde reis.

    mei 3, 2010 om 7:33 pm

  17. fred

    Nou weet je Delphi er komen steeds meer New-agers bij die allemaal positief denken maar ik merk dat het steeds negatiever wordt als je para en spiriblogs leest op internet. Sterker nog er onstaan steeds meer vulkaanuitbarstingen en aardbevingen enzovoorts. Dus daar geloof ik ook niet in. De New-agebeweging is een gouden handel om goed gelovige labiele mensen te strikken en dat is mijn mening.

    mei 3, 2010 om 7:54 pm

  18. Regenboog

    Tot in 2007 kwamen mijn vrouw en ik regelmatig in Londen. Helaas door droeve omstandigheden is het niet meer mogelijk. Dan maar op eigen kracht. Maar niet meer naar het oude adresje aldaar. Dat verrek ik, teveel mooie herinneringen.
    Het is een cliché: “wonden helen, littekens blijven”, maar ik kan weer lachen, mag nog leven, geniet weer maar als single. Hou ik zo. Ben niet alleen, voel mij wel omringd door familie en kennissen. Zijn we eens een keer down? Dan zijn we er voor elkaar. Dit laatste is verdomd belangrijk, als je de krant opslaat zou je het niet geloven, maar de mens is een sociaal wezen. En leeeeeeeeeeekker dat ik me erbij voel. Daar heb je geen positivo-goeroe’s voor nodig. Alleen maar een roedel…………………haha.

    mei 3, 2010 om 8:03 pm

  19. Miranda

    @Fred, New Age is enkel en alleen illuminatie. Spiritueel is een ander dieng. Als mensen geen onderscheid kunnen maken is dat jammer en hebben eigenlijk geen recht van sprken want het is appels en peren. Vaar j eigen koers en leer. Dat is ’t enige verweer tegen alles.

    @Regenboog, hoe rot het ook is je vrouw te verliezen, of dat nou door de dood is of scheiding, je zult alleen verder moeten. Alleen in het verwerken zit een wereld van verschil, maar de eindconclusie blijft. Daarom heeft het in het ene geval z’n charme om jullie eigen plekjes te bezoeken en in het andere geval misschien een stuk minder. Maar dan nog, destijds was het jullie samen beveling. Nu ben je in een andere fase van je levens en kan je vergelijken. Alle voors hebben hun tegens om het maar eens banaal te maken. Tja, wie zegt dat het leven makkelijk is. Maar feit blijft dat je NU leeft, met of zonder en dat je het voor jezelf zo prettig mogelijk moet zien te maken. En mijn ervaring is, dat je zonder heel andere dingen ineens waarneemt als met ook al kom je op precies dezelfde plaatsen. Je kunt slechts denken: Das war einmal.

    mei 3, 2010 om 9:19 pm

  20. delphi

    You can go you’re own way … Fleetwood Mac.

    Delphi

    En hiermee besluit ik deze gedenkwaardige avond, omdat ik zo onder de lakens kruip totdat mijn vechtgenoot erbij komt heb ik dan eventjes rust.

    mei 3, 2010 om 9:27 pm

  21. Regenboog

    @Miranda,
    …..dood of scheiding……….in het verwerken ligt een wereld van verschil………
    Dat is een waarheid die de kern raakt. In beide gevallen is het een rouwproces.
    -Ooit verliefd, verloofd, getrouwd, eindigde in een scheiding.
    -Weer verliefd, weer getrouwd, blijven houden van elkaar tot de dood ons scheidde, onverwachts, plotseling.

    Das war nicht einmal, ZWEImal. Als een mens van tevoren zou weten welke weg hem/haar te wachten stond op dit zandkorreltje van het universum……tsja.
    Ik kies nu voor mijzelf, egoïstisch? Misschien. Weer eens iets anders, ook mooi.
    Proost!

    mei 3, 2010 om 10:03 pm

  22. Miranda

    Niks egoïstisch, that’s life! We leren met vallen en opstaan, leuk of niet we moeten. Salut!

    mei 3, 2010 om 10:06 pm

  23. Miranda

    @Delphi, duik erin met Fletefoot Mac en je hubby…..trusten. Ik doe het ook vroeg vanavond. Lekker onder het dekbed en de honden mogen voor een keer erbij. Lekker warm en gezellig en dat vinden zij ook als ik naar die snuiten kijk.

    mei 3, 2010 om 10:09 pm

Reacties afgesloten

