Just another WordPress.com site

REIZEN NAAR DE TOEKOMST ZAL EN KAN GEBEUREN

Een week geleden zei de astrofysicus Stephen Hawking dat er met zekerheid intelligent leven in het heelal is, maar met de expliciete waarschuwing dat we ze moesten vermijden. Immers, alleen kijkend naar de mens, zouden zij weleens onze planeet willen veroveren, koloniseren enz. Dat impliceert dus wel dat dit intelligente leven in staat is naar Aarde af te reizen, want ik zie het voorlopig niet gebeuren dat de mens verre ruimtereizen kan maken in de nabije toekomst.

Tja, sommige buitenaardsen claimen – vooralsnog via channelings, dus niet echt 100% betrouwbaar – dat zij heel vroeger met ons DNA hebben zitten klooien. In dat geval, nog afgezien hoe amused wij hierover moeten zijn, zouden ze op mensen kunnen lijken. Maar niet uitgesloten is dat meer intelligentie ook gepaard is gegaan met een hogere spiritualiteit.

Nu komt Hawking met een nieuwe uitspraak. Hij zegt dat tijdreizen mogelijk is en dat de mensen dat in de toekomst ook kunnen doen. Naar het verleden reizen kan niet, volgens Hawking. Dat is dus jammer, want dan kunnen we ook niet zien wie er met ons DNA heeft lopen rotzooien, hoe of wat is er waar van alle mythes? En … als je dan in de toekomst bent, dan wil je wellicht ook terug … of niet natuurlijk. Dat hangt natuurlijk ervan af hoe je terecht komt. Ook zoiets wat in een aantal SF-boeken terugkomt. De tijdmachine stemt af op een mooi eiland en splasj … dan belandt je in een zee.  

Stephen Hawking is er al lang van overtuigd, maar durft er nu pas over te praten, omdat het einde van zijn leven zou naderen.

Enfin, het is een heel verhaal. Ga er maar eens lekker voor zitten, met een lekker kopje koffie, glas water, bier, wijn enz. in je hand.

Orin

42 Reacties

  1. Regenboog

    Hawkin is super en te vergelijken met Einstein. Hun jaren ver vooruit. Ooit zal de toekomstvisie van Hawkin werkelijkheid worden. Daar ben ik van overtuigd. Alleen jammer dat onze generatie en wellicht volgende dit nog niet mogen meemaken. Het moet zijn tijd hebben om het technisch te kunnen volbrengen.
    Maar wat een wonder dat in het zieke lichaam van Hawkin zo’n grote geest zit, of juist daardoor?

    mei 6, 2010 om 5:00 pm

  2. Miranda

    Even een kleine correctie: het is niet alleen via channeling dat men het hele dna verhaal met buitenaardsen vertelt. Er zijn genoeg oude stammen waar dit soort verhalen al duizxneden jaren verteld wordt. Kijk maar naar bv Credo Mutwa, de zanusi. Nog steeds in leven ondanks aanslagen op zijn leven en hoge leeftijd. De ketting die hij draagt en hiervan getuigd is eeuwenoud. Dit is een van de weinige mensen die het nog zelf kan vertellen, want ze zijn nagenoeg allemaal overleden. Echt zo’n man waar ik uren naar kan luisteren.
    Maar ook hij heeft het over tijdreizen, voor hem heel gewoon. Maar omdat wij zover van alles zijn afgedwaald is dit zo onwaarschijnlijk.
    Zou ik het doen als ik de kans kreeg? Ik weet het niet, ik denk het niet. Misschien wel uit angst wat ik te zien zou krijgen.
    Waarom Hawkin zegt dat je wel naar de toekomst en niet naar het verleden kan reizen is mij niet duidelijk. Het principe is hetzelfde alleen omgedraaid om het heel eenvoudig te zeggen. Of is de wens de vader van de gedachte?
    Stel dat je een van beide doet en je verandert wat……daar zijn al heel wat theoriën op los gelaten en is menig uurtje discussieren aan gespendeerd.

    mei 6, 2010 om 5:47 pm

  3. delphi

    Ja, Miranda, dat komt in de film Back to the future aardig naar voren. Tja, alle veranderingen hebben zo hun consequenties.

    Er zijn ook hogere wezens, buitenaardsen o.i.d., die (omdat het begrip tijd relatief is), in een aantal blikken tweeduizend jaar kunnen overzien. Daar is geen tijdreizen voor nodig. Toekomst, heden en verleden liggen als het ware in een tijdskader.

    Goed, stel je voor, men heeft het over snelle DNA-veranderingen bij de mensheid, zodat ze weer worden wat ze oorspronkelijk waren. Nog afgezien of het waar is, wie kan tijdreizen kan de DNA-inactivering ongedaan maken in het verleden, met als gevolg dat wij heden/toekomst weer die DNA actief krijgen en dus heel snel.

    Alleen, ieder voordeel heeft natuurlijk zijn nadeel. Want veel individuen zijn er wellicht omdat het DNA geinactiveerd was, minder mogelijkheden, meer kinderen, meer mensen …. die zijn er dan ook niet meer.

    Wat niet heeft bestaan, kan er ook niet zijn.

    Nee, naar het verleden gaan heeft zo zijn risico’s. Daar zijn strikte morele codes voor nodig, want wat men daar doet zijnde als moreel/menslievend enz., heeft immorele/mensonlievende implicaties voor het nu.

    Delphi

    mei 6, 2010 om 9:00 pm

  4. delphi

    @Regenboog, heb je niet gehoord dat zich veel helderzienden al voor het project hebben gemeldt om naar de toekomst te reizen en weer terug? Het ZZ heeft namelijk weer nieuwe kandidaten nodig.

    mei 6, 2010 om 9:02 pm

  5. Regenboog

    Daar heb je weinig aan hier en nu. Er bestaan geen retourtjes, een “enkeltje” wel gelukkig.

    mei 7, 2010 om 12:09 am

  6. Regenboog

    @Miranda. Hoe stel jij tijdreizen naar het verleden voor? Maak je dan de Middeleeuwen b.v. mee. Of terug in de evolutie (voor Darwinisten) of schepping (voor de gelovigen). Hier kom IK niet uit.

    mei 7, 2010 om 12:24 am

  7. Miranda

    Hoe stel ik het me voor? Dat ligt nogal complex, er zijn nl m.i. meerdere opties. Zoals Delphi al schreef: heden, verleden en toekomst zijn één. Juist omdat het tijdsbegrip door de mens is uitgevonden. Fysiek zal het een probleem zijn, tenzij je wellicht gebruik zou kunnen maken van wormgaten. Alleen hoe reageert het fysiek daarop. Maar het zou moeten kunnen in principe.
    Dan kan het dmv uittredingen. Voor een geoefend persoon een fluitje van een cent, maar dit soort zaken is mn hier in het westen nog wat onbekend. Lees er de Meesters van het Verre Oosten maar op na, zij kunnen fysiek op meerdere plaatsen tegelijk zijn. Zelf mensen opwachten terwijl nog niemand wist dat die mensen op die tijd op die plek zouden aankomen. Dat is toekomst, maar ook het omgekeerde is mogelijk.
    Het is al zo uit als Methusalem. Maar om het Jan en Alleman te laten doen: nee, ik denk dat dat een utopie is. Net was Delphi zegt: er komt nogal wat aan moraal etc. bij kijken en dat zal ons t.a.t. ontbreken. Daar twijfel ik niet aan.
    Stel dat er met heden en verleden geknoeid wordt, dan word je misschien nooit geboren etc. Wat een zooitje zou het dan worden. En dat is nog maar één ding.
    Maar dat degenen die ons gecreeërd hebben hier hun hand niet voor omdraaien daar ben ik ook van overtuigd.

    mei 7, 2010 om 9:25 am

  8. Regenboog

    Ik moet je zeggen dat ik het boek (Meesters van het Verre Oosten) jaren geleden al eens gelezen heb. Zware kost van Spalding. Het heeft mij niet gegeven wat ik dacht dat het mij zou geven. Vooral het streven om lichtdrager/meester te worden in alle VOLMAAKTHEID. Wéten dat de god in de mens woont (het begin van gnostisch denken?). Wonderen, fabelachtige wijze lessen. Daar moet je monnik voor zijn derhalve de tijd hebben om te ervaren of het kan of niet kan. Stel dat blijkt voor MIJ dat het NIET kan. Dan heb ik toch dit miniscuul korte tijdje op deze planeet verdaan. Maar stel dat het wel alles waar is en zelfs Jezus een voorbeeld was van dergelijke VOLMAAKTE meester. Mooi dan. Maar bij mij heeft er nooit een aan de deur gebeld, heb ook nooit een dergelijk iemand ontmoet.

    Wel lieden die zeggen het te zijn, te hebben en te kunnen. Geven consulten, cursussen, driedaagse opleidingen incl. “erkende” exclusieve diploma’s. Oplichters, één misverstandje en je wordt onder de gordel getrapt. Dit gebeurt niet alleen in ’t buitenland maar ook in ons eigen landje. Weg is ineens de liefde en het licht (en eventueel de relgie dat als voorbeeld diende voor hun spirituele gaven) waar hun mond van over liep. De heilige bron waaruit men dronk blijkt ineens agressie op te roepen, zou het , zou het……….nee toch………zou de bron Gal & Gal zijn.

    Ik geniet van het leven zoals ik al eerder schreef en verheug me op de komende dagen. Heerlijk in heel mijn onvolmaaktheid (godzijdank) met onvolmaakte bekenden o.a. uit eten, plezier hebben met elkaar. Dat is nu mijn leven. Leeg, hol, zonder inhoud? Werkelijk niet, zolang je nog iets (met genoegen) voor een ander betekenen kan/mag is het leven waard om geleefd te worden.

    mei 7, 2010 om 3:48 pm

  9. Miranda

    Laten we over één ding héél duidelijk zijn: ieder leeft zijn leven zoals dat het beste bij hem/haar past. Waarom zou je, wanneer het je pad niet is, je verdiepen in spirituele zaken, religie, filosofie etc? Er zijn onderwerpen genoeg die mij niet echt boeien. Ik zal ze dan opok meestal links laten liggen.

    Maaaar, wanneer deze zaken zich keer op keer in welke vorm dan ook aan je opdringen wordt het misschien tijd om er eens beter naar te kijken. Dan ga je lezen, leren etc. Het idee om hier volmaaktheid te krijgen of willen lijkt me absurd en onhaalbaar, zelfs voor een monnik. Maar, de meesters hebben bestaan. OK, notie van genomen. Mij helpt het niet verder. Mijn eigen ervaringen op dit gebied wel, even daargelaten wat deze zijn. Wat doe je dan? In mijn geval psychologie gaan leren, daarna filosofie, Egyptologie etc. Je rolt van het een in het ander, want je wilt steeds, meer, meer, meer. Om tot de conclusie te komen dat er altijd meer zal zijn, maar dat je nooit genoeg zal weten.

    Daarom houd ik het tegenwoordig op wat ik heb meegemaakt en geleerd. Niet door de cursussen want oh, oh, Regenboog, wat heb je gelijk. Wordt er weer eens een blik meesters opengerukt. En maar spiritueel lopen te doen naar de bank. Nee, over deze types heb ik het niet, die ruik ik al van mijlen afstand. Ik heb gelegd van oprechte meesters op hun gebied. Bescheiden mensen die bereid waren hun kennis met mij te delen. Gratis en voor niets. Althans wat geld betreft, want we leren van elkaar. Ik geef mijn kennis weer door en help er een ander mee hopelijk. Maakt mij dat perfect, nou bijna, ha, ha, Meesterlijk wel natuurlijk.

    Kom op, we blijven mensen onder de mensen en laten we aub normaal doen en om linke cursussen lopen met een boog van hier tot Tokio.

    Maasr als JIJ een “consult”wilt ben je welkom, gratuit et pout ne rien. Wie weet waar we nog heen reizen, ha, ha, ha!

    mei 7, 2010 om 5:07 pm

  10. Regenboog

    Dit vind ik nu een “meesterlijk” aanbod. Een gratis consult. Getuigt Miranda van jouw grootsheid, wijsheid kortom masterclass. Waarheen we samen reizen is niet zo belangrijk. Maar het wordt wel de mooiste reis van je leven, want ik wijs je de weg wel…….ook voor fun……hahahaha!

    mei 7, 2010 om 5:23 pm

  11. Miranda

    Die staat, maar je bent al een wijs mens door mij zo duidelijk te typeren…….

    mei 7, 2010 om 5:50 pm

  12. Regenboog

    Toegegeven, het is één van mijn vele talenten om jou op deze wijze te kunnen typeren, schrijf ik nu zeer bescheiden.
    Toch is er ook nog een andere kant van Regenboog. Ik kan als het moet me ook van het domme houden, het vervelende is dat deze eigenschap me zo gemakkelijk afgaat. Dus toch minder wijs dan ikzelf dacht? Zeker weten!

    mei 7, 2010 om 6:25 pm

  13. Miranda

    Welnee, je weet het van jezelf en da’s wijs! Je zal ze de kost geven die dat niet eens van zichzelf doorhebben. En jij mag 2 kanten hebben hoor, ik heb er wel 10. Wie wil je zien? Ik trek het laadje wel open.

    mei 7, 2010 om 6:51 pm

  14. fred

    Ik sluit me geheel aan bij het betoog van Regenboog en deel ook voor een groot deel mijn ervaringen. Leuk gevonden de opmerking van de Bron dat het wel eens van Gal&Gal zou kunnen zijn. Ik ben niet zo’n wijn liefhebber maar vind een reisje langs de Rijn interessanter dan een reis naar de toekomst. Iedere mens is automatisch met zijn of haar reis bezig naar de toekomst tot mens sterft en dan is m.i. het reizen afgelopen.

    mei 7, 2010 om 7:38 pm

  15. Miranda

    @fred: dan is m.i. het reizen afgelopen. Nee joh, dan begint ’t pas!!!

    mei 7, 2010 om 7:41 pm

  16. fred

    @Miranda, met alle respect maar als je geloofd of laat ik het anders zeggen ” aanneemt “wat andere mensen je allemaal proberen wijs te maken of doen geloven, dan wens ik jou een prettige reis.

    mei 7, 2010 om 8:01 pm

  17. Miranda

    @Fred vanwaar de aanname dat ik geloof wat anderen me vertellen? Ik dacht dat ik duidelijk had gemaakt dat ik enkel en alleen voor mezelf spreek en dan ook nog vanuit eigen belevenissen.

    mei 7, 2010 om 8:15 pm

  18. Regenboog

    Het is geen kwestie van “welles-nietes”.
    Iemand gelooft in een toekomst na dit aardse leven of niet.
    In beide gevallen geloof je, maar een ZEKER weten in beide situaties is er ook niet.

    Bij mij is er de HOOP op een mooie reis.

    mei 7, 2010 om 8:30 pm

  19. fred

    @Miranda, och ik zou ze niet graag allemaal de kost geven die heilig geloven in wat anderen vanuit hun belevenissen vertellen wat zich uitsluitend volgens mij zich afspeelt tussen hun oren en dat voor waar aannemen aan anderen proberen op te dringen.
    Ook ik spreek alleen voor mijzelf vanuit eigen belevenissen alleen wil ik je niets opdringen.

    mei 7, 2010 om 8:34 pm

  20. Miranda

    @Fred daar heb je helemaal gelijk in. Mensen nemen vaak om diverse redenen alles wat ze horen voor zoete koek aan en daar maken charlatans dankbaar gebruik van. Er wordt was af geloofd op deze wereld, echt meegemaakt of in je dromen. Ik laat de mensen graag in hun waarde, als ze daarmee de dag doorkomen dan vind ik het prima. Maar het is met veel dingen zo: je gelooft het of niet, want bewijzen zijn vaak moeilijk te vinden. En om nou te eindigen als een oude cynische grijze muis lijkt me ook helemaal niks eerlijk gezegd.

    mei 7, 2010 om 9:19 pm

  21. Regenboog

    @Miranda. Dan loop je ook nog in een muizenval, dan is het boek echt uit………………..
    Dan maar liever op reis, ik hou je aan je afspraak.

    mei 7, 2010 om 9:38 pm

  22. Miranda

    @Regenboog ik hou me gewoon bij m’n plannen voor maandag: lekker een klein weekje naar China. Ik neem aan dat je deze trip overslaat, maar een volgende keer…wie weet!

    mei 7, 2010 om 9:47 pm

  23. fred

    @Miranda, het is niet de bedoeling van mij om mensen niet in hun waarde te laten maar aan het denken te zetten. Iedereen mag van mij geloven wat ie wil. I”m open minded.
    Wel ben ik van mening iets wat je moeilijk kunt bewijzen is voor MIJ zinloos om me daar in te verdiepen en energie in te steken.
    Het leven zit vol vage mysteries die moeilijk of niet te bewijzen zijn maar het houdt de mens toch lekker bezig.
    Dus jij eindigt niet als een oude cynische grijze muis maar een hoopvolle beleerde gelovige dame die van tijdreizen houdt.
    Staat je koffer al klaar? Grapje.

    mei 7, 2010 om 10:01 pm

  24. fred

    @Miranda, wat leuk dat je naar China gaat. Daar zou ik ook wel naar toe willen maar heb het geld er niet voor. Ik kom niet verder dan de afhaalchinees een keer in de 3 of 4 maanden.
    Ik wens jou een hele fijne reis.

    mei 7, 2010 om 10:11 pm

  25. Regenboog

    China…………..Expo…………yes, maar dat red ik niet in 2 dagen.

    mei 7, 2010 om 10:19 pm

  26. Miranda

    Geloof me, als je weet hoe te reizen, dan ga je voor minder geld dan een weekje Veluwe. Ik heb het na al die jaren aardig door. En zo zie je nog eens wat ook al is het niet in tijd en ruimte. Alhoewel, het oude China bestaat nog steeds en de eerste keer was voor mij een cultuurshock niet gewoon, maar dat is ook alweer 15 jaar geleden.
    @Regenboog: Expo, ik moet er niet aan denken. Ik ga voor de Chinees en dat is Fred 100% anders dan de vieze afhaalchinees. Ik wou dat ik jullie allemaal mee kon nemen en alles laten zien, het is geweldig. Maar ik ben nog niet weg, maandag pas.

    mei 8, 2010 om 9:21 am

  27. Regenboog

    Miranda “Expo,ik moet er niet aan denken”. Je gelooft het niet maar daar wordt wel mijn dagelijkse leven (economisch) bepaald. Voor een land als Nederland is het verrekte belangrijk – wat heet: noodzakelijk- zijn producten en kennis internationaal aan de man te brengen. We leven hier van de export. Kijk, daar heb je nu weer een kant van Regenboog (commercie) die ik belangrijk vind. Door daar veel te tonen en te lobbyen worden hopenlijk vele orders en/of contacten gelegd. Houdt de werkgelegenheid hier, de economie draaiende waarvan Regenboog kan profiteren.
    De Expo is dus niet een Chinees gebeuren maar een wereldmarkt in China. Prachtig toch! Maar ik geef toe het moet wel je interesse hebben.

    Het nadeel om er naar toe te gaan is de “lange zit”. De kosten verbonden aan het vliegen naar China vanaf Düsseldorf valt nog wel mee. Maar je moet niet in een hotel verblijven. Ik heb Chinese kennissen die meteen voor onderdak kunnen zorgen, waar ook in China. Families zijn er zeer gastvrij.

    Het eten is er totaal anders. Je moet er aan wennen, hou er rekening mee dat alles wat vlees is wordt gegeten.
    Fred,Chinees-Indisch is een volkomen Europese maaltijd. Nou, meer een kwakkie in een zakkie, bij de afhaal. Die stomme Hollanders eten het toch wel……..hahahaha!
    Nog gekker, is nu ook te verkrijgen als kant en klare maaltijd bij de supers. Wordt lekker aan verdiend. Is niets mee. Geld moet rollen. Goed voor de economie……….dus een vicieuze circel, mooi toch.

    Ook de kennis van Hawking wordt niet onbenut gelaten. Hij verdient er een goede boterham mee. Maar wat een doorzettingsvermogen heeft deze man.

    mei 8, 2010 om 12:17 pm

  28. fred

    @Miranda maak een leuk video gedocumenteerd reisverslag van China en plaats het hier op ’t blog.
    Dan kunnen wij ook kosteloos mee genieten van het mooie China. Dat scheelt mij weer een vies afhaaletentje bij de Chinees.

    mei 8, 2010 om 1:47 pm

  29. Regenboog

    @fred.
    De afhaal etentjes bij een Chinees is niet “vies” te noemen. Maar het is wel een massaprodukt en overal hetzelfde. Met het echte Chinese eten heeft het niets van doen, dit geldt eveneens voor Indonesische gerechten. Slaat nergens meer op want het is aangepast aan de Hollandse smaakpupillen. Indisch moet je eten bij voormalige Ned. Ind.-ers. Bij hen beginnen ze ‘s-morgens vroeg al met de bereiding. Heerlijke geuren van de vele kruiden omarmen je. Wanneer je van deze overheerlijke scala van gerechten mag proeven voel ik me als een ontluikende Lotusbloem in de ochtendgloren. Als ik daarbij even mijn ogen sluit komt de meditatie vanzelf en maak ik een hemelse tijdreis.

    Ik bid dan in stilte en vraag of deze reis eeuwig mag duren. Dit gebed is echter slechts van korte duur, de gerechten smeken mij wederom: Pluk mij, pluk mij…………..zo mooi. Dit beleef je, Fred, als een tropische verrassing.

    De volgende dag is er helaas geen sprake meer van “pluk me, pluk me…” maar wel van rooien……patat met…pffffffff!

    mei 8, 2010 om 4:49 pm

  30. Miranda

    @Regenboog, juist omdat ik weet wat de Expo is en doet ga ik er met een grote boog omheen. De tijd van business is voor mij voorgoed voorbij, been there, done that. En ik heb iedere minuut ervan NIET genoten, maar voor brood op de plank moet je soms wel. Dus toen ik moest kiezen heb ik de boel meteen vaarwel gezegd.
    China is voor mij nu puur vakantie. Ik ken het een beetje, want ik ben er al een aantal keren geweest, maar het blijft trekken. Het eten is goddelijk, ook de schorpioenen, krekels, maden etc. De Chinezen zeggen: “we eten alles wat vliegt behalve een vliegtuig en alles wat poten heeft behalve een tafel”. Dus daar doe ik gewoon aan mee, behalve hond. Dat weiger ik. Maar zo puur als de echte Chinees weet te koken is in een woord zalig.

    Overigens Regenboog, het lange vliegen valt erg mee hoor, maar 8 uur en die zijn zó om met in iedere stoel een tv met leuke films en docu’s. Je merkt amper dat je vliegt.

    @Fred, ik zal eens zien of ik nog its tegenkom om foto’s te maken. Eigenlijk ben ik het niet van plan. Ik heb al zoveel foto’s die ik eigenlijk nooit meer bekijk. Maar je weet nooit.

    Overigens een goed idee, die afhaalchinees. Ik heb honger, ben de hele dag weggeweest en heb geen boodschappen gedaan. Er zit er een hier achter en die heeft prima spul, dus…ik ben weg!!! Smakelijk eten allemaal!!!

    mei 8, 2010 om 6:21 pm

  31. fred

    @Regenboog ik krijg nu al het water in mijn mond van Aziatisch gerechten. Ik heb ook Ind-ers in mijn familie die echt Indisch kunnen koken dus ben wel bekend met dat eten. Overheerlijk moet ik zeggen wat niet kan tippen aan verhollands afhaaletentjes van de Chinees.
    Een patatje oorlog op zijn tijd vind ik trouwens ook wel heerlijk eerlijk gezegd.

    Momenteel zit ik te denken wat ik voor eten mee moet nemen als ik op de tijdreis ga.
    Heb jij enig idee?

    mei 8, 2010 om 6:23 pm

  32. Regenboog

    Ja, broodje Regenboog.

    mei 8, 2010 om 6:34 pm

  33. Miranda

    Zou je bij tijdreizen alleen eten in pilvorm mee mogen nemen n plassen in een zakje? Om over de rest maar niet te praten. Hoe gaan we dat doen om weer op topic te komen? Iemand een idee?

    mei 8, 2010 om 6:52 pm

  34. Regenboog

    Ik zou het briljant vinden als iemand nu zou kunnen vermoeden hoe het in de praktijk zal gaan. Technisch zijn we nog heel ver er vandaan. (Ook niet door exotische wormgaten………die vermoedelijk niet bestaan). Hawkin stelt dat het een mensenleven zou duren om een ander sterrenstelsel te kunnen bereiken middels de snelheid van het licht.
    Nou dan komt er meer bij kijken dan voedsel en sanitair……….hahahaha. Nee ik sta met beide benen op de grond en heb geen flauw idee. Wie van de lezers wel? Al is het maar een poging…………..dat is al mooi.
    Dat vind ik nu het knappe van b.v. Jules Verne zoals hij de reis naar de maan beschreef, echt gedetailleerd. Dan moet je toch een fantasie hebben met een wetenschappelijk tintje. Knap, heel knap.

    mei 8, 2010 om 8:48 pm

  35. Miranda

    Jammer, ik ben niet briljant en wat Steven Hawkin en Einstein bedachten zal mij nooit lukken. Geometrie was niet mijn ding. Heilige geometrie daarentegen…..en wie weet ligt daar wel de sleutl. Dat we in een totaal andere richting moeten gaan denken, want zolang we denken zoals nu ben ik bang dat het niet echt wat wordt.

    mei 8, 2010 om 9:02 pm

  36. Regenboog

    Heilige geometrie of “Gulden Snede Spiralen”. Nou de tijd van spiraaltjes is gelukkig voorbij. Daar heb ik een wokkel aan overgehouden………………………..!

    mei 8, 2010 om 9:24 pm

  37. Miranda

    Gauw naar de dokter dan!!!!!

    mei 8, 2010 om 9:28 pm

  38. Regenboog

    Die zegt dan tegen me: ‘k Zoek er wel een moertje bij………..hahaha.
    Kijk en dat is nou net niet wat ik wil. Een paracetamolletje voldoet uitstekend……….dat is het wondermiddel van huidige tijd. HET vervoermiddel van de medici voor tijdreizen.

    mei 8, 2010 om 9:37 pm

  39. Miranda

    Ja daaaaag, zo ken ik er nog wel een paar………ha, ha, ha!

    mei 8, 2010 om 9:50 pm

  40. Regenboog

    Eerlijk is eerlijk, het was on topic.
    Dit was mijn “dagsluiting”.

    mei 8, 2010 om 10:50 pm

  41. Miranda

    Allemaal een superweek met veel zon en tot volgende week!!
    hartelijke groetjes,
    Miranda

    mei 10, 2010 om 9:29 am

  42. delphi

    Zo … dit is veel geworden zeg? Morgen ga ik het rustig nalezen. Ik dacht iets te lezen over eetbare schorpioenen… archhh….
    en iets over een bron.

    Delphi

    mei 10, 2010 om 10:07 pm

Reacties afgesloten

