Just another WordPress.com site

UIT DE OUDE DOOS-GOLDEN EARRING

Welke Hagenaar onder de oude (tot zeer oude) jongeren kan het zich niet herinneren? Destijds nog de Golden Earrings genoemd, met Dong Dong Dikki Dikki Dong.

De Golden Earring is nog nooit van het toneel verdwenen en heeft zijn stabiliteit behouden. Ik als tiener was destijds apetrots dat ik wist waar Rinus Gerritsen woonde (Zuiderparkbuurt), naast dat ik het adres van Mariska Veres wist (van Speijkstraat) en ook van haar een mooie foto met handtekening voor mijn verjaardag kreeg. Natuurlijk ook adressen en handtekeningen van de leden van de Teeset, Earth & Fire, Patricia Paay ook nog. Joop Roelofs van Q65 leerde ik via mijn oom, die in de muziekwereld zit en mij gitaarles gaf (totaal zinloos, ik ben a-muzikaal).

En zo heb ik leuke herinneringen aan mijn jeugdhandtekeningenjacht. De muziek uit die tijd hebben we nog steeds. Naast she flies on strange wings vind ik another 45 miles, hoewel nog wat nostalgischer, een van de beste nummers, die herinneringen weer doet oplaaien.

Delphi

2 Reacties

  1. Miranda

    Och hemel, daar gaan we weer………ik glij weer weg naar de sixties. Toen woonde ik naast de twee jongens van Vermeulen van de Sandy Coast (Rockers) en achter me woonde Jos de Jager. Onne Bevoort een stukje verdrop. Maar het spul kwam altijd samen bij de gebroeders Vermeulen en jamden ’s zomers vaak in de tuin. Als kind stond ik dan met rooie oorjes door hun muur met van die gaten erin te luisteren. En net als jij: supertrots, want IK KENDE ZE!!! Wisten we veel wat het leven nog voor ons in petto had en wie we allemaal nog zouden ontmoeten. Mijn zoon is nog Earringfan en kan er maar niet bij dat z’n oude moeder ECHT wel eens een kroketje heeft staan eten met George Kooymans op de Herengracht. Dat doen moeders niet. Nou zeg, ’t was geen beschuitje, je keek wel uit in die tijd! M’n moeder wist me overal op te sporen en had zelfs de euvele moed om me in Fiorino ook op de Herengracht om te laten roepen. Groot was de schaamte tegenover die stoere knullen. Ik was laaiend op haar. Heerlijk onschuldige tijden waren het die niet meer terugkomen.
    En vergeet niet dat alles nieuw was. Voor ons maar ook voor onze ouders. Andere muziek, voor het eerst kleedde je je niet meer zoals je ouders. Puch met een hoog stuur en toen dochter als Kikker met cape door het leven ging brak de pleuris los. Wat moet er van ’t kind worden? Als ze nu op me neerkijken zullen ze er zelf ook besmuikt om moeten lachen denk ik.

    mei 7, 2010 om 1:42 pm

  2. delphi

    Zo weer beschikbaar,

    Ja, leuk, Orin kent wel gasten van de Earring, ze hadden een kroeg waar ze vaak kwamen en heeft weleens met ze gebabbeld. De groep Burlesque uit Engeland kent hij ook en Rubert Hine heeft hij gesproken, maar vond het een arroigante kwast. Joop van Nimwegen en Peter Vink kent hij goed,

    Ja, dat waren leuke tijden.

    Delphi

    mei 10, 2010 om 9:59 pm

Reacties afgesloten

