Just another WordPress.com site

BREAKING NEWS: VLIEGTUIGCRASH TRIPOLI

 

Bij een vliegtuigcrash in Tripoli zijn meerdere Nederlanders omgekomen. Een nederlands kind van 10 heeft de crash overleefd.

bron

Orin

UPDATE 13 mei 2010: Het gaat helaas niet zo goed met Ruben, het negenjarige jongetje uit Tilburg, dat de crash overleefde.

UPDATE 2, 13 mei 2010: Het bericht wordt tegengesproken, het gaat toch wel redelijk met het jongetje. Zie hier.

UPDATE 3, 14 mei 2010: De telegraaf heeft nogal persmuskietachig gehandeld en Ruben gebeld. Het negenjarig jongetje dat de crash heeft overleefd, komt zaterdag naar Nederland.

7 Reacties

  1. fred

    Als je de TV beelden ziet van de crash dan is het toch onvoorstelbaar dat een Nederlands kind dat heeft overleeft.
    Het kind heeft niet 1 engeltje op haar schouder gehad maar wel duizend. Ik hoor zojuist dat er 61 Nederlanders om het leven zijn gekomen.
    Ik wens alle nabestaanden heel veel sterkte bij het verlies van hun dierbaren.

    mei 12, 2010 om 12:44 pm

  2. delphi

    Ja, veel Nederlanders zijn het slachtoffer. Ik wens het kind en de nabestaanden heel veel sterkte, liefde, licht en kracht.

    Delphi

    mei 12, 2010 om 1:02 pm

  3. Regenboog

    Wat een ramp, wat onnoemelijk veel leed weer. Dat de familie, vienden en kennissen van de slachtoffers de kracht krijgen om het smartelijk verlies te dragen.

    mei 12, 2010 om 6:25 pm

  4. willie

    Heeft iemand zich ook misschien afgevraagd of dit jongetje (?) een bewoner van Tripoli is dat daar toevallig rondliep? … en dus mogelijk geen passagier van het gecrashte vliegtuig was ?

    mei 12, 2010 om 11:16 pm

  5. delphi

    Het jongetje heet Ruben, is negen jaar en komt uit Tilburg. Het gaat helaas niet zo goed met hem, toch heel zwaar gewond. Zie: http://www.nu.nl/buitenland/2246571/overlevende-crash-negenjarige-nederlandse-jongen.html

    mei 13, 2010 om 10:30 am

  6. Regenboog

    @Willie,
    Wat maakt het uit of het een jongetje of meisje is. Ik heb door “bezigheden buitenshuis” niet alles gevolgd vanmiddag. Wat jij suggereert zou mij niet verbazen. Maar ik weet wel in ieder geval dat hij mede slachtoffer is. Maar als dit kind een inzittende van het vliegtuig was….. ………dan is hij/zij (ik denk een hij) een gezinslid. Dan is de ramp niet te over zien. Ouders kwijt, ook misschien een broertje of zustje. Dat wordt bij overleven een blijvende trauma voor het kind.

    Allemaal sterkte , ook bij het zien van de afgrijselijke beelden op tv. Bedenk wel dat dit niet het enige verdriet is op de wereld. Alleen het spreekt ons meer aan omdat er landgenoten bij bij betrokken zij. Het valt meer op gisteren en vandaag. Maar er is veel meer onmenselijk leed in de wereld. Ik sta er alleen niet dagelijks bij stil. Schande van mij.

    mei 13, 2010 om 5:13 pm

  7. delphi

    Dat klopt helemaal, Regenboog. Ik zou het blog dagelijks kunnen vullen met wel tientallen berichten, maar ik selecteer en gooi en zo nu en dan ook wat luchtigs tussendoor.

    Het klopt, dat ik gemengde gevoelens had bij de berichten. Eerst dat je leest dat het slecht gaat met het kind en dat je denkt: ‘owee, welk fysiek trauma zal hij eraan overhouden, buiten het psychische… (overigens zijn oom en tante bij hem), dan ben ik weer blij dat het toch beter met hem gaat, erg dubbel.

    Ik sta er de laatste tijd wel bij stil, bij de wereld. Klein en groter leed, onrechtvaardigheid, ontwikkelingen die ons allemaal kunnen treffen (rampen, milieu, oorlogen), maar ook armoede, honger e.d.

    Natuurlijk kan ik niet al het wereldleed op mijn schouders nemen, maar gezamenlijk kun je wel heel wat bereiken, mits je maar niet verzandt in allerlei organisatorische structuren om de structuur… maar met je hart. Een stukje bewustwording, zeg maar.

    Delphi

    mei 13, 2010 om 5:34 pm

Reacties afgesloten

