Just another WordPress.com site

ORBS, WAT ZIJN DAT?

Orbs zijn kleinere tot grotere lichtbollen, die vaak op digitale foto’s verschijnen. Sceptici zeggen dat er een vlek op de lens zit. Het zijn volgens kenners energievormen. Nu weet ik dat lichtenergie uit te sturen is, en in een bolvorm is een van de manieren waarop het zich kan manifesteren. Deze bollen zijn compacte energievormen, heb ik zo het idee.

Een aantal jaren geleden had ik ergens een zelfgemaakte foto geplaatst, waarop veel van die lichtbollen, maar ook spooky rookachtige slingers op stonden. Een kenner herkende er iemand in, mogelijk een militair, met veel medailles, iemand die Lysander beschermde. Ik ben even nagegaan of op die plek mogelijk oorlogsgeweld heeft plaatsgevonden, maar dat was niet zo. 

Nog een tijd later kwam ik erachter dat mijn overgrootopa, die ik dus niet gekend heb, een militair was en trots op zijn vele medailles. Vond ik wel typisch toevallig.

Afgelopen weekend waren we ergens en vlogen de orbs om je oren. Nouja, niet helemaal. Er zijn twee foto’s bij waarop er eentje op staat. Nu krijg ik wel dagelijks ‘visite’ en als ik wil merk ik dat ook, maar Orin en Lysander merken er niks van. Die hebben overigens wel een herkenbare vorm, maar de orbs zijn me een beetje een raadsel. De eerste foto heb ik gemaakt van Orin (hij staat zelf maar een stukje op de foto, want privedingen plaats ik niet).

De eerste foto dus, van Orin en Lysander samen op de hoekbank. Daarna maakte ik er nog eentje, van Orin en Lysander gezamenlijk. Geen orb te zien, maar de derde foto van Lysander alleen, was wel raak.

  

Hier is hij wat vager. Of het komt door het lichtinterval, of ze worden vager na verloop van tijd (omdat ze wellicht toch een positieve gedachtevorm zijn en energie afgeven?) Geen idee. In elk geval kan het hier niet gaan om een vlekje op de lens, want de positie van de lichtbol is heel anders vanuit de lenshoek.

hier nog een leuk artikel over orbs.

Delphi 

36 Reacties

  1. fred

    @Delphi wat orbs zijn en om je uit de droom te helpen kan je in onderstaande link lezen.

    http://www.skepsis.nl/orbs.html

    mei 13, 2010 om 8:41 pm

  2. delphi

    Goh, maar dan heeft dat vlekje op mijn lens zich verplaatst…. ook een wonder 🙂

    mei 13, 2010 om 9:03 pm

  3. fred

    Delphi maakt je lens eens schoon met vlekkenverwijderaar dat scheelt een orb. Even een vlekje wegwerken noemen ze dat. Probeer maar eens een stofdoek uit te kloppen voor je camera flitsend een foto te maken dan zul je heel veel orbs zien en plaats die foto hier op je site voor een ultiem bewijs. Succes ermee.

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Orbs

    mei 13, 2010 om 9:46 pm

  4. delphi

    Hoe verklaar je dan dat van de 14 foto’s die ik heb gemaakt, er twee zijn met die dingetjes. Ook foto’s die ik erna heb gemaakt had het niet.
    Het maakt mij helemaal niets uit, ik heb voor bepaalde inzichten geen camera nodig en ook geen bewijs, maar ik vond het wel grappig, dat ik vlak na het inladen ook een artikeltje vond over orbs.

    Vind het toch allemaal interessant; er is immers meer tussen hemel en aarde, ben ik van overtuigd.
    En wie weet komen ze t.z.t. met een nieuwe cameratechnologie die nog meer kan laten zien en hardcore sceptici zien dan alleen maar stof … weet je wat; we doen ze een stofdoek cadeau bij hun zoveel-jarig bestaan… :), ook een beetje stof uit hun ogen vegen dan… en een beetje cleaner voor bewustwording.

    Nee, hoor, sceptici heb je altijd en mogen ook bestaan, zelfs al worden bewijzen dubbeldik geleverd van het bestaan van estherische entiteiten of weten ze zich te materialiseren, en dat mag ook. Ik ben ook sceptisch, maar tegelijkertijd ook weer niet. Ik onderzoek alles; ook het onverklaarbare, dat ik niet kan verklaren, maar als het zinvolle informatie is, kan ik er wel wat mee in mijn leven, dus heb ik er toch wat aan … en als mensen zeggen dat ik het ter plekke verzin, dan ben ik toch weer wat wijzer dan ik had gedacht. Dat is ook goed. 🙂 En onvoorstoorbaar vervolg ik de weg die ik wil gaan.

    Delphi

    mei 13, 2010 om 10:00 pm

  5. fred

    Bij de andere 12 foto’s dwarrelde er blijkbaar net geen stofdeeltje voor je lens. Een andere verklaring heb ik er niet voor. Dat iemand in het bestaan van orbs geloofd mag van mij. Wat me wat vreemd in de oren klinkt is dat je sceptisch bent en tegelijkertijd ook weer niet. Dat is dan toch tegenstrijdig en twijfelachtig of onzekerheid?
    Je zult ook wel in aurafotografie geloven. Of toch niet?
    Natuurlijk mag je onverstoorbaar je weg volgen die je wilt gaan. Wie ben ik om dat te verbieden of te verstoren.

    mei 13, 2010 om 10:35 pm

  6. delphi

    Dwarrelende stofdeeltjes… ja, zou kunnen. Wat ik dan wel weer vreemd vind, dat huisje was heel erg schoon en als ik in mijn stoffig nest fotografeer…never. Buiten dan weer wel soms orbs of de foto.
    Ik weet het niet, alles is mogelijk.

    Ja, het is tegenstrijdig, ik weet het, maar toch is het zo. Met mijn gevoeligheid neem ik soms waar, met mijn verstand zeg ik: kan niet, of beter gezegd: ik wil hier een verklaring voor. En natuurlijk zijn er talloze verklaringen voorhanden, waaruit je kiest wat het beste bij je natuur past. En ben ik ervan overtuigd dat er meer is, dan wij met ons beperkte menselijk verstand echt kunnen verklaren, maar weet ik zeker dat het wetenschappelijk eveneens te verklaren is, zodra wij in staat zijn dit technologisch te kunnen meten. Mensen willen immers alles kunnen bewijzen. Maar we gebruiken maar 10% van onze hersenpan over het algemeen, dus meer vermogens zijn in potentie mogelijk.

    Aurafotografie, kirlianfotografie, zou kunnen. Ik heb me er niet zo in verdiept. Wel weet ik dat levende wezens, dus mensen, dieren, planten, energievelden om zich heen dragen, die sommige mensen kunnen waarnemen. Ook hier weer, wij mensen hebben vrij weinig kennis van deze energetische velden en hun mogelijkheden en kwaliteiten. Ook in spirituele scholen verschillen de visies onderling. Om hier adequate kennis van te kunnen krijgen, heb je goede meetapparatuur met een wetenschappelijke standaard nodig. Energetica is van vitaal belang voor de kwaliteit van het leven, alleen moet je wel weten wat je doet en nogmaals, er is te weinig kennis in het algemeen. Ook bij mij overigens.

    Wat ik wel weet is dat de levenskwaliteiten, zo je het kunt, zoals liefde, licht, oftewel verdraagzaamheid t.o.v. de medemens en het leven in het algemeen, een positief effect heeft.

    mei 14, 2010 om 9:19 am

  7. fred

    Delphi naar aanleiding van orbs fotograferen vond ik het toepasselijk om je een indruk te geven over het fotograferen van aura’s wat je hieronder kan lezen. Een beetje verdieping in aura’s fotograferen kan geen kwaad het is ook inherent aan het paranormale.

    http://www.skepsis.nl/aura.html

    Ik kan veel licht en liefde naar jou zenden maar of jij daar iets van merkt, voelt of dat het een positief effect op jou heeft kan jij alleen maar beoordelen.
    Het is een experimentje waard. Ik zeg niet wanneer ik dat doe anders beinvloed ik jou gedachten.

    mei 14, 2010 om 4:59 pm

  8. Regenboog

    @fred,
    “Ik kan veel licht en liefde naar jou zenden” , schrijf je. Maar de ontvanger kan dat alleen beoordelen? Onzin.
    Het zijn er tig-duizenden die dat beweren, zo niet meer. Als ze dat zouden kunnen dan zag de wereld er anders uit. Ik vind het zelfs hooghartig van iemand om dat te denken, zeggen of schrijven. Als mensen dat schrijven komt het zelfs over……… alsof…..alsof…….diegenen denken gelijk te zijn aan een persoon als Jezus.

    Als alleen de ontvanger het kan beoordelen en niets van jouw zending “voelt” ligt het aan de ontvanger????? (die niets voelt ontvangt). Flauwe kul, dat is de zaak omkeren. In dat geval heeft de “zender” geen gaven!!

    Het ultieme antwoord dat ik altijd krijg is dan altijd, in het geval ik geen positieve invloed heb gekregen van dergelijke lieden, dat IK niet open sta voor hun gaven. Mijn schuld dus.

    Orbs, soms zijn ze verklaarbaar, echter in vele gevallen ook niet. Dat is niet weg te wuiven met uitsluitend ongelovigheid en met het zoeken naar uitsluitend “logische”verklaringen.

    Groetjes van Regenboog (met ZEVEN zintuigen………..de ACHTSTE is op komst………) hahahaha.

    mei 14, 2010 om 8:06 pm

  9. fred

    @Regenboog

    In de eerste plaats heb je mij verkeerd ingeschat met je 7e zintuig betreft hooghartigheid. Hahaa. En ten tweede ben ik niet gelijk aan Jezus……. dus alweer verkeerd ingeschat.

    Delphi is gevoelig voor het ontvangen van energie dus neem ik aan dat zij mijn liefdevolle energie kan voelen. Ik heb ervaring in het zenden van energie daarbij komt ook nog eens dat iedere mens paranormale gaven bezit en dit dan ook zou moeten kunnen als je paragnosten moet geloven? Of iemand openstaat om te ontvangen is een ander verhaal. Als ik een tijdsbestek op geef aan Delphi om te ontspannen zal zij echt wel iets voelen lijk mij. Ook al zou het inbeelding zijn.
    Jij moet toch wel een heel bijzonder mens zijn met je ACHTSTE zintuig je bent bijna net zo goed als Jezus die beweert over het water te kunnen lopen. Heb je nooit die paaltjes net onder het wateroppervlak zien staan? Hahahaaaaaaa.

    mei 14, 2010 om 8:35 pm

  10. delphi

    Ja, ik geloof zeker dat liefde, licht zenden effect heeft. Niet iedereen wie het ontvangt merkt dat bewust. Niet iedere zender is even sterk. En in een groep zenden heeft een groter effect. Wat je ermee doet is geen wonderen bewerkstelligen, je ondersteunt hooguit een situatie, hoewel het aan de ontvanger is wat hij ermee doet, bewust/onbewust. Het is als een troostende schouder bieden in sommige gevallen, niet meer, niet minder. Maar die kunnen we niet bieden in een situatie die niet fysiek te bereiken is.
    Ja, de wereld zou er heel anders uitzien als we dat (kunnen doen we het wel) met z’n allen zouden willen en kunnen doen, mensen die zelf in de vernieling liggen kunnen dat niet om begrijpelijke redenen.
    Liefde/licht sturen, vanuit je hart, helpt altijd, maar op een concrete manier een helpende hand bieden, als je kunt, is natuurlijk ook altijd aan te raden. Maar niet iedereen wil liefde en licht sturen; integendeel. En daarom ziet de wereld er nog steeds zo uit als altijd. Het IK komt vaak op de eerste plaats en dat slurpt al zoveel energie, dat er weinig meer overblijft voor een ander.
    En toch overleven we uiteindelijk en groeien we zeker met een breder altruisme. We zijn immers op de wereld om elkaar te helpen en niet om elkaar het leven zuur te maken, ook al denken velen er anders over.

    mei 14, 2010 om 9:01 pm

  11. delphi

    @Fred, dank je wel dat je dat wilt doen.

    Delphi

    mei 14, 2010 om 9:04 pm

  12. fred

    Delphi rond half 10 heb ik naar jou liefdevolle energie gestuurd. Heb jij iets gevoeld of gemerkt? Mocht het zo zijn dan zou ik graag willen weten wat je gemerkt, gevoeld of gezien hebt en hoe jij je voelt.

    mei 14, 2010 om 9:45 pm

  13. delphi

    Yep, tien voor half tien om precies te zijn, merkte ik dat. Ik heb je (vaag) gezien, maakte je een soort handgebaar? Iets van een geefgebaar, het was ook denkend sturen, of zo vertaal ik het dan: ik geef (stuur) je liefde en licht. Zo heb ik het dan gemerkt.
    Ik heb je er overigens ook denkend voor bedankt en vanuit mezelf liefde en licht teruggestuurd en ook dat ik je een fijn persoon vindt.

    Nogmaals, bedankt.

    Delphi

    mei 14, 2010 om 10:13 pm

  14. Regenboog

    Met hooghartig doelde ik op de “tig-duizend” mensen, dit geldt eveneens voor dat “diegenen” denken dat ze Jezus zijn. Was duidelijk(?) niet persoonlijk bedoeld. Fout dus. Ik hoop alleen dat jij niet bij die tig-duizend mensen behoort.

    ………..je bent bijna net zo goed als Jezus die beweert over het water tekunnen lopen…..
    Jezus heeft NOOIT iets beweerd. Jezus heeft, zoals je wellicht weet, nooit en te nimmer iets op schrift gesteld. Ook fout dus.
    In de bijbel zijn historische gebeurtenissen en overleveringen vermengd.

    Wel denk ik dat wonderen bestaan, jij, ik, flora, fauna en hele kosmos zijn daar zelf voorbeelden van…..!
    Je schrijft “je moet toch wel een heel bijzonder mens zijn”, derhalve kan ik dat volkomen beamen.
    Dit had je dus goed.

    mei 14, 2010 om 10:38 pm

  15. fred

    Klopt ik heb een gevend handgebaar gemaakt om liefdevolle energie te zenden vanuit mijn hart. Goh, dat ik dat nog kan en in me heb zonder hooghartig te zijn en om mezelf op de borst te kloppen.
    Onvoorstelbaar dat ik zo sceptisch ben t.a.v. het paranormale.

    Jij ook nog bedankt voor het terugsturen van jou energie wat ik ook gemerkt heb.

    mei 14, 2010 om 10:39 pm

  16. Regenboog

    @Delphi en Fred. Wees voorzichtig met dit soort experimenten op de “werkvloer”.
    Dephi, jij kan zo maar overgeplaatst worden en Fred naar de kazerne.
    Voorzichtig met deze energie omgaan, er is meer tussen hemel en enz.

    mei 14, 2010 om 10:52 pm

  17. fred

    @Regenboog grappig gevonden. Maar ik heb naar mijn mening zuiver gewerkt zonder bijbedoelingen. Sta met twee benen stevig op de grond en mijn hormonen gieren niet meer zo door mijn lijf. Mijn lieve vrouw wil ik voor geen andere ruilen. Ik heet geen Jack de Vries dus mag ik gelukkig nog naast mijn eigen lieve vrouwtje slapen i.p.v. dat ik naar de kazerne moet. Hahaha.

    mei 14, 2010 om 11:04 pm

  18. Regenboog

    Fred, niet zo serieus reageren joh………zuiver gewerkt…….zonder bijbedoelingen……naast mijn eigen lieve vrouwtje…..
    pfffff. Je hoeft toch niet in de verdediging te gaan, t was gewoon humoristisch bedoeld hoor. Malle babbe, hahahaha en “werk” niet te zuiver, laat de hormonen toch datgene doen waar “je lieve vrouwtje” (zoals jij haar benoemd) recht op heeft. Niet alleen lachen, maar ook GIEREN, hahahahah.

    mei 14, 2010 om 11:44 pm

  19. delphi

    @Fred en Regenboog. Wat een leuke discussie is er ontstaan. Ben net wakker.
    Fred werkt zuiver, dat klopt. Regenboog maakt graag grapjes. Moet ook kunnen.
    Het experimentele stadium ben ik allang te boven. Heb ik trouwens toch nooit gedaan. Jaren geleden toen dit een beetje popi werd, zocht ik een printer en via een krantenadvertentie (marktplaats bestond toen nog niet) kwam ik bij mensen thuis die er eentje te koop hadden. Er lagen op tafel allerlei spiritueel/paranormale boeken en de vrouw des huizes zat me aan te staren, terwijl ik de printer bekeek en te zenden: ‘koop hem, koop hem’. Ja, dan krijg ik een beetje de pest erin en kocht hem dus niet. Ik hou niet van dit soort beinvloedende manieren, in mijn optiek is dat inderdaad niet echt zuiver, maar wat ik merkte van Fred, dat is zuiver.
    Ja, voorzichtig ermee omgaan, dat zeker … met integriteit. Ik heb mij ook leren afsluiten, als het nodig is, want er is inderdaad meer tussen hemel en aarde, maar gaat het vaak automatisch, als je liefdevol (vanuit het hart) aan iemand denkt, dat er energie-overdracht is. Het enige dat je dan in de hand moet leren houden is wanneer je (terecht) boos bent op iemand, dat je geen negatieve energie gaat uitzenden (vaak ook onbewust). Dan is het beter om boosheid op papier te zetten of op iemand te mopperen om het kwijt te raken. Als je dit (al dan niet bewust) met energie gaat doen, kunnen er een aantal dingen gebeuren; of het komt bij de persoon terecht op wie je boos bent, maar is deze kwetsbaar dan kan het een onbedoelde, negatieve uitwerking hebben, of het komt elders terecht, bij iets of iemand die er niks mee te maken heeft, of het komt terug bij jezelf en ook dat is niet de bedoeling. Dus ja, daarom moet je er voorzichtig mee om gaan. Bovendien is er een wetmatigheid (hoewel uitzonderingen de regel bevestigen) dat reactie een tegenreactie uitlokt en dat is vooral te merken met negatieve energie, d.w.z. ik sla jou, de ander slaat terug, jij mept weer terug etc. Een zinloze spiraal dus. Aan de andere kant is het soms frusto dat positieve energie niet altijd dat effect heeft, ik geef jou licht/liefde, de ander negeert het of doet negatief terug. Dat is helaas meer regel dan uitzondering, heb ik ondervonden in mijn leven. Niet altijd gelukkig. Bovendien wil ik, omwille het feit dat ik mezelf heb leren waarderen, mezelf niet verlagen tot het niveau van hen die negatief zijn. Maar dat was voor mij ook een behoorlijk leerproces, waar ik volgens mij nog steeds niet uitgeleerd ben. En volgens mij is dat ook een van de levensdoelen, bewustwording waar mensen mee te maken hebben.
    Hoe leer je in het leven te staan als een vriendelijk, verdraagzaam mens, zonder dat je over je heen laat lopen of jezelf continue moet verdedigen. Da’s niet gemakkelijk.

    @Regenboog, het klopt dat Bijbelse verhalen een mix van historie en overlevering zijn.

    @Fred en Regenboog, dank voor deze leerzame reacties.

    mei 15, 2010 om 9:56 am

  20. Kaspar

    Hoi! Ook ik heb veel foto’s met orbs, ik had laatst een foto met een rode orb bij iemands hoofd. Heeft dat een betekenis?
    Mijn tweede vraag: kan ik leren orbs te zien met het blote oog? Zo ja, hoe?

    juni 30, 2010 om 7:11 pm

  21. Regenboog

    Een rode orb bij iemands hoofd? Kan op verlegenheid duiden.
    Zonder foto is een analyse niet mogelijk. Ik wacht wel af.

    Orbs zijn te zien met het BLOTE oog. Zonder piratenlapje of zo.

    juli 1, 2010 om 12:29 am

  22. Kaspat

    Ik laat de foto wegens privacy liever niet zien. Ik weet dat ze met het blote oog te zien zijn maar zelf kan ik dat niet. Maar is het wel te leren? Moet je daarvoor in trance zijn.of iets dergelijks?

    juli 1, 2010 om 1:27 am

  23. delphi

    Wat een rode orb betekent, weet ik niet.

    Sommige mensen zien ze inderdaad met het blote oog. Is het te leren? Mogelijk, met een natuurlijke en niet geforceerde spirituele ontwikkeling. Hiermee bedoel ik, dat je met cursussen, die er her en der worden aangeboden voor spirituele ontwikkeling niet alleen opgelicht wordt, maar ook dat spirituele ontwikkeling geforceerd gaat. Dit kan allerlei fysieke en psychische klachten opleveren. Wat er niet in zit, komt er ook met zo’n cursus niet uit, ook al beloven ze je voor veel centjes gouden koeien met hoorns.

    Delphi

    juli 1, 2010 om 9:21 am

  24. Miranda

    @Delphi, je hebt helemaal gelijk, zeker wat betreft cursussen hier in Nederland. De enkele goeden weer daargelaten natuurlijk. Maar zoals ik al een eerder aangaf: je kunt wel begeleid worden in je zoektocht als je door de bomen het bos niet meer ziet.
    En dat lukt hier in het land van betweters niet echt, kost alleen veel geld. Maar sinds kort zijn er mensen die, zoals ik in een ander post al aanhaalde, zelf zijn opgeleid op het AFC in Stansted. En dan is opgeleid een verkeerd woord eigenlijk.
    Zelf ben ik er destijds heengegaan omdat ik geen idee had hoe ik alle info die ik binnenkreeg moest kanaliseren en wat het was en waar het vandaan kwam. Vergeet niet, dat we toen nog geen internet hadden ook al lijkt dat nu ondenkbaar. Ik heb alles over het paragebeuren gelezen wat er destijds voor handen was, maar dat was niet voldoende. Hele bibliotheken las ik leeg en ik heb er ondertussen zelf eentje. Met psychologie kwam ik er niet uit, met filosofie ook niet. Cursus Egyptologie en ga zo maar door. Maar ik kwam er niet uit. Op workshops geweest in Frankrijk met André Groote die ik kende van het Zwarte Gat. Laat ik het beschaafd houden en zeggen dat het ernstig tegenviel, een hoop geld kostte en ernstig bedrogen uitkwam….En hij geeft ze nog steeds, zeer lukratief!
    Tot ik van een vriendin hoorde over het AFC en dat was thuiskomen. Beschaafde normale mensen zonder ego die mijn hand vastpakten, me ducky noemden en me op het goede pad hebben gezet. En leren afsluiten was daarvan de grootste ontdekking. Jaren ben ik ermee bezig geweest tot je op een gegeven moment meer met de doden en zieken leeft dan met de gezonde mensen en zaken.
    Toen heb ik er een streep onder gezet want ik wist dat het niet mijn weg is om er iets mee te doen, maar dat het iets is dat al generaties gewoon bij ons in de familie voorkomt. En waarom moet je er zo nodig iets mee, dat wil men tegenwoordig zo graag. Kijk, als je af en toe eens iemand kunt helpen in een gewoon gesprek en daarbij, zonder dat je dat vertelt dat je info uit de kosmos komt en dat je je intuïtie laat werken, dan vind ik dat prima. Fijn zelfs. Maar al dat gezever van: je oma staat achter je en ze geeft je een roos dat betekent dat ze zóóóó veel van je houdt. Amehoela! Zeg me hoe ze heet, waar ze woonde en haar telefoonnummer. Dan ben je een goed medium. En die zo werken heb ik gekend. Kan je dat niet, stop dan maar.
    Pff, wat een verhaal op de vroege ochtend, maar gaandeweg zat ik me weer eens op te winden over al die would be paratypes die graag interessant doen en daarmee mensen het ongeluk injagen. Bah, ik stop erover te praten.
    De dag is mooi en de zon schijnt, ik ga met koffie en dogs de tuin in.
    Fijne dag allemaal!!

    juli 1, 2010 om 9:59 am

  25. delphi

    Er zijn vele uitingsmogelijkheden van paranormale vermogens. Zeker als je gegidst wordt, kom je verrassende dingen tegen… maar kijk uit. Ik heb veel geleerd uit bepaalde visies op ascensie.nl over alle valkuilen.

    Tegenwoordig valt vooral de new age stroming op, die allemaal die spiritueel/paranormale ontwikkeling opgaan. Ergens las ik de bende van liefde, licht en leugens. Hoewel de meeste mensen daaruit een bepaalde ideologische visie hebben, ben ik bang dat ze elkaar straks de hersens inslaan, omdat de ene zichzelf beter vind dan de andere.

    Nou, er komt geen brave new world, geen ‘natuurlijke’ ascensie naar een andere, hogere, dimensie, geen reddende aliens, geen natuurlijke progressie dat van elk mens de leugens onmiddelijk worden doorzien, geen rechtvaardigheid, geen natuurlijke en zuivere evolutie in de paranormale/spirituele vermogens van de mens.
    Ik ga lekker in de tuin zitten ook vandaag.

    Delphi

    juli 1, 2010 om 10:16 am

  26. Kaspar

    Zeer interessant om te lezen dit allemaal. Voor de goede orde, ik heb persoonlijk geen gave, ik zie niets. Ik zie geen orbs, ik zie krijg niets ‘door’. Heb wel een goed ontwikkelde intuitie en ben gewoon nieuwsgierig. Nieuwsgierig of elk mens zou kunnen leren een connectie te maken met andere energieen of dat het iets is dat in je moet zitten vanaf je geboorte? Als ik jullie verhalen zo lees is paranormale gaven meer een last dan een toevoeging in je aardse leven.

    Toch nog over de orbs: Ik vond de orbs op de foto’s heel fascinerend omdat ik bij veel foto’s orbs om me heen zie. Ik vroeg me af wat het betekent, of het uberhaupt iets met mij te maken heeft of met de ruimte waar ik toen was? En omdat ik een rode orb zag bij iemand die echt niet aardig is dacht ik, misschien werkt het zo dat een rode orb bij iemand hangt die niet ok is, bij slechte energie? Gewoon om via de orbs meer te weten te komen over mijn gevoelens die ik al bij mensen had, een soort bevestiging.

    Ach ik vind het gewoon fascinerend omdat ik muziek maak en dan merk dat ik in een soort vibe kom dat ik op een ander level connectie maak met mensen en ik hoop altijd dat ik daarmee mijn liefde kan verspreiden. Dat is al heel wat!

    juli 1, 2010 om 10:33 am

  27. Miranda

    @Delphi: tell it like it is!!!! Ik had het niet beter kunnen verwoorden. We leven, maken wat mee en gaan dood. We begraven onze doden als mieren; leven ook zo. Lekker cachter elkaar aanrennen. En al die new age statements: been there, done that! En een ONZIN dat er verkocht wordt en een geld dat er aan verdiend wordt!!!!!
    Money makes the world go round. Niks nieuws onder ze zon.

    Maar waarom mensen geloven dat wij in een uitverkoren tijdperk zouden leven van ascentie etc? Is er in hun miserable leven geen hoop op andere zaken? Het heeft in ieder geval niets met spiritualiteit of wat dan ook te maken. Wil je verlicht worden? Ga dan bij Philips werken, anders lukt het niet ben ik bang.

    Ik heb als advies na jaren en jaren gesnuffel aan van alles: leef je leven zo aangenaam mogelijk, deal met de problemen zonder zeuren dan zijn ze het snelst opgelost. Onderneem actie wanneer nodif en zeur niet. We zijn hier maar kort dus maak er het beste van en geniet. That’s it! Of ben ik nou erg kort door de bocht?

    juli 1, 2010 om 10:38 am

  28. Miranda

    @Kaspar: zelf heb ik het idee dat orbs iets van de laatste jaren is. Ik heb ze in de jaren ’60 enz. nooit op foto’s gezien. Dus het zou kunnen komen door een andere manier van foto’s maken, andere apparatuur, afdrukmethodes etc. Maar het kan ook een verschuiving van energiemanifestaties zijn. Zelf geloof ik er niet zo in. Maar wanneer je zelf denkt drt het wel zo is en het brengt je in de juist stemming: prima toch!
    Ik kan je alleen v ertellen dat ik in ruimtes ben geweest waarvan ik zei: Hallo, kan ik er nog bij? En dan waren we maar met een man of 4 in een grote kamer maar het voelde zo druk als op een popfestival. Er waren gewoon veel energieën of entiteiten hoe je het maar noemen wilt. We hebben daar veel foto’s en bandopnamen germaakt. Geen orb te zien maar wel bandstemmen die heel duidelijk dingen zeiden.
    Trek je eigen conclusies, ik weet het niet….

    juli 1, 2010 om 10:48 am

  29. delphi

    Nee, Miranda, je bent niet kort door de bocht.

    Zo kan ik ook leven, maar ik kan me ook heel erg aantrekken van wat er in de wereld gebeurt, hoewel ik daar niets aan kan veranderen. Inderdaad, als de machteloosheid daaromtrent je overspoelt, kun je je beter terugtrekken in je zelf en je afsluiten voor de narigheid. Egoistisch? Misschien, maar wel een overlevingsmiddel.

    Maar als de wereld naar een ideologie gaat en veel mensen meetrekt, dan vind ik dat, ondanks de positief lijkende intenties, een gevaarlijke ontwikkeling. Zeker als je bedenkt dat er stellingen zijn dat mensen die daarin niet volledig mee willen gaan, verwijderd gaan worden. Van die opmerkingen vanuit de New Age hoek krijg ik de koude rillingen.

    Doet me toch denken aan een periode in de vorige eeuw.

    juli 1, 2010 om 10:48 am

  30. Kaspar

    Ok duidelijk, ben het ook geheel eens met het leven in dit leven en niet teveel stilstaan bij dingen, voorla niet klagen. Daar kunnen de Nederlanders sowieso behoorlijk wat van. Genant gewoon.
    Het is meer dat ik geinteresseerd ben geraakt omdat ik mediums heb gesproken die mij echt geholpen hebben door contact te maken en me te helpen met zaken waar ik niet uitkwam. Ik waardeer dat zeer, het waren hele sympathieke respecterende mensen die hun gave met zeer veel kunde en zorg aanwenden. Ik ben ze daar dankbaar voor, dus ik vind dat het zeker een kant heeft die ander mensen een duwtje in de rug kunnen geven om keuzes te maken in het leven. Ik dacht toen: kan ik ook mensen helpen? Maar ik help ze al met mijn muziek en daar ben ik heel dankbaar voor.
    Leuk om zo met jullie via Internet hierover te praten, erg tof dat dat tegenwoordig kan 😉

    juli 1, 2010 om 10:55 am

  31. Miranda

    @Delphi, inderdaad een overlevingsmechanisme. Maar het zijn bij mij altijd periodes. Ik kijk al heel lang geen journaal meer, omdat het te erg is wat ze je voorschotelen. Als dan niet bij elkaar verzonnen, maar de beelden zijn er niet minder schrijnend om. Ik weet, dat het me tot in m’n ziel raakt soms en dan word ik zo ontzettend machteloos en wanneer je dat te lang laat duren, dan ga je er zelf aan onderdoor. Ik noem dat niet egoïstisch. Je weet zelf ook wat ze met die beelden willen bereiken en ik wens daar niet aan mee te werken.

    De werkelijkheid heeft je geleerd wanneer jke wel en niet je hart moet openstellen voor anderen, maar ik geef onmideelijk toe, dat het steeds minder minder wordt en de mate waarop heefty bij mij een dieptepunt bereikt. Want de wereld bestaat grotendeels uit nemers, nemers en nemers. En dar heb ik een beetje heel erg genoeg van. Want je kunt nog zo spiritueel zijn: de put is af en toe opgedroogd. Na een fikse bui zit er wel weer water in gelukkig, maar ik bepaal nu zelf wanneer en aan wie ik een emmertje water geef.

    En je weet he: new age is de nieuwe religie en religie is geënseneerd.

    Zo, het loopt tegen elven en je weet wat er dan moet gebeuren, Dus tot later.

    juli 1, 2010 om 10:55 am

  32. Regenboog

    @Miranda, er zit een gat in je emmer…………………

    juli 1, 2010 om 12:33 pm

  33. Miranda

    @Kaspar, ik vind het fantastisch dat jij juist die mensen hebt getroffen die goed en integer waren. Ik kan niet genoeg benadrukken dat die er uiteraard ook zijn. Het probleem ligt bij degenen die dat niet zijn waardoor mensen soms op een pad komen waar ze niet horen en moeten zijn. Dan zegt zo iemand: ja maar dat komt niet voor niets op je pad….geloof me, ik loop net iets te lang mee om te weten dat dat nou net weer zo’n op niets gebaseerde uitspraak is die je tegenwoordig te pas en te onpas hoort.

    En wanneer jij mensen kunt helpen met je muziek dan ben je een gezegend mens. Vergeet niet, een mens is frequentie=vibratie en goed daarop gestemde vibratie kan heling brengen op diverse vlakken. Perfect dus.

    juli 1, 2010 om 12:38 pm

  34. Kaspar

    @Miranda, ja je hebt helemaal gelijk. Ik heb 1 keer een medium geraadpleegt die inderdaad zomaar alles doorgaf en waar ik totaal van van de kaart was. Ze zei dat ik taken had in het leven die ik helemaal niet heb, ze verdraaide de feiten, ze was veel te hard. Maargoed daar leer je ook weer van.

    Ik voel mij zeker een gezegend mens dat ik met muziek mensen mag en kan raken. Blijf dat ook zeker doen.

    Jij veel succes met alles, bedankt voor je openheid en antwoorden.

    juli 1, 2010 om 1:17 pm

  35. Miranda

    “Kaspar, heel fijn dat je je niet echt van de wijs hebt laten brengen door die uitspraken. Het probleem ligt natuurlijk ook vaak bij de klant die alles maar klakkeloos aanneemt omdat ze denken dat dezemensen een gave hebben. Iets waar ze zelf graag mee kokketeren. En al helemaal dat ze het beter zouden weten dan de klant.Maar al zou dat zo zijn, dan houdt dat niet in dat ze alles maar klakkeloos mogen zeggen. Vaak is een goed medium een wat ouder iemand, die heeft geleefd en geleerd. Net zoals ieder ander mens die weet wanneer je je mond open kunt doen en vooral wanneer je beter kunt zwijgen, al ligt het er voor jezelf duimendik bovenop wat het probleem is. Wanneer een klant niet ziet wat voor een ander niet duidelijk is, dan zal hij het niet begrijpen al komt de beste psycholoog erbij. Je moet zelf gewoon vaak groeien en dat lost al heel veel op.

    Vergeet niet dat het leven met vallen en opstaan gepaard gaat, niemand uitgezonderd. En meestal kan je beter aan je beste vrienden hulp vragen dan aan een zichzelf benoemd medium. Je ziet, dan kom je vaak verwarder er vandaan dan dat je binnenkwam.

    Jij ook veel succes met alles wat je doet en voor vragen en antwoord ben je hier altijd welkom.

    juli 1, 2010 om 1:29 pm

  36. Kaspar

    @Miranda

    Helemaal mee eens, altijd beide benen op de grond!

    Dank je.

    juli 1, 2010 om 5:12 pm

Reacties afgesloten

