Just another WordPress.com site

INDIER ZONDER ETEN OF DRINKEN BLIJFT MYSTERIE

Deze indier schijnt al 75 jaar niets te eten of te drinken. Nu is het vasten bij religieuze bewegingen al vaak een geestelijke beproeving en dat duurt slechts een korte tijd, waarbij altijd is toegestaan te drinken en vaak ook na zonsondergang iets te eten. Het is wel bekend dat bekwame yogi in staat zijn fysiologische processen te beinvloeden, maar zo lang? En eten en drinken zijn een zo plezierige bezigheid.

In elk geval ben ik persoonlijk blij dat er zo weinig mensen zijn die dit kunnen (volhouden), want stel je voor; hele groepen kunnen dit… dan krijg je een maatschappelijke omslag, een nieuwe publieke opinie en de daarop volgende politiek, waarbij we op vele, vele  ongewenste plekken het onderstaande bord tegenkomen… ik moet er niet aan denken.

Orin 

3 Reacties

  1. Miranda

    Ik weet, dat je metabolisme kunt veranderen, maar hoe dat dan leidt naar zo lang zonder eten. Dit verhaal kom ik overal op het net tegen, maar niemand kan er eigenlijk iets zinnigs over zeggen. Ik heb het geloof ik wel eens aan Delphi verteld: ik heb zelf 1 1/2 jaar nagenoeg niet gegeten. Slechts 1 boterham ’s morgens en ’s avonds voor het idee een plakje worst. Viel natuurlijk af als een gek en heb me nog nooit zo energiek gevoeld. Dat werd pas weer minder toen ik weer ging eten gekegenoeg. Ik heb geen gezondheidsproblemen gekregen, ging gewoon naar het toilet en kon bergen verzetten.
    Maar ik vond het na een dik jaar ongezellig worden, want eten is een passie van me. Ik reed en rijd kilometers voor de juiste snack. En mijn gewicht was prima, dus ik ben weer gaan eten. Maar echt nodig was het niet.
    Vraag me niet hoe het kan, maar als ik het al kan, moet ieder gezond mens het kunnen denk ik.

    mei 17, 2010 om 9:36 am

  2. Regenboog

    Miranda, welcome home. Ik kan er geen verklaring voor vinden hoe het mogelijk is in leven te blijven zonder eten en drinken. Niet eten kan ieder mens best lang volhouden, maar een paar dagen zonder vochtinname zal snel tot uitdroging leiden, daarna volgt een coma met uiteindelijk de dood als gevolg.
    Nu gebeuren er in India wel meer wonderlijke onverklaarbare dingen. Mensen die zich levend laten begraven en weken later er weer levend uit komen. Het zij zo.

    Yoga, ademhalingstechniek in combinatie met meditatie, noem maar op kan je in een staat brengen van ………nou ja huppeldepup. De daarbij behorende “kleermakerszit” hou ik nog geen 5 minuten vol, kramp en spierpijn zijn het gevolg.
    Maar een leven lang zonder eten en drinken, moet ik dat geloven?

    mei 17, 2010 om 1:09 pm

  3. Miranda

    Thanks! Weer zo’n, tot nu toe, onverklaarbare gebeurtenis. En ik denk toch niet dat deze man in de huppeldepup staat is. Hij zal toch af en toe ook eens moeten nadenken en naar de wc moeten. Om dat nou op cloud 9 te doen….ik weet ’t niet.
    Zonde, zonde en driewerf jammer. Eten is toch zo’n zaligheid. Beter dan…..nou ja, noem je levelingsactiviteit maar op. Op dieet staan kan nog lang genoeg .

    mei 17, 2010 om 4:35 pm

Reacties afgesloten

