Just another WordPress.com site

BRAND IN DEN HAAG

Gisteren overpeinsde ik nog de mogelijkheid om op pad te gaan met mijn fototoestel. Niet alleen omdat alles kostelijk in groei in bloei staat en omdat ik al diverse malen de reiger heb gemist, die aan de deur van een straat waar ik doorheen banjer staat te bedelen, maar ook omdat ik soms de meest gekke dingen meemaak.

Stel je voor; bij een wandeling in het park ineens zomaar een UFO voor mijn snuffert zien landen en daar blauwgroene mannetjes met roze haar uit zien stappen. En dat moet je dan maar weer eens zien te bewijzen. Foto’s maken dus. Maar om het niet al te dol te maken, de werkelijkheid is ook al gek of schokkend genoeg.

Vandaag moest ik dus op pad, maar de bus reed om. Naast de lange omweg bleef hij ook erg lang vast staan in het omgeleide verkeer. Oei, ik zou wel eens te laat kunnen komen. Ik stapte uit, want dan kon ik de tram pakken. Helaas, die reed ook niet.

Dan maar lopen. Het te laat komen zou een feit worden. Ik stapte stevig door, en zag in de verte brandweerwagens, politie en een afzetlint. Dus moest ik omlopen. Het werd dus nog wat later! Ik begon mezelf al een beetje op te winden, omdat het belangrijk was om op tijd te komen, totdat ik me halverwege de straat realiseerde dat de mensen die door de brand waren getroffen, nu wel in vervelender omstandigheden zaten. Schaam je, Delphi! Het op tijd komen op die afspraak is minder zwaar in gewicht dan het leed dat deze mensen heeft getroffen. Hup, focus weg van de afspraak en gelegd op deze gebeurtenis. 

Naderbij gekomen zag ik dat een fikse brand was; ook de pers liep rond.

Nu, via een andere route, weer thuis, lees ik het zelfs op het landelijk nieuws. Een forse brand inderdaad, uitgebrande appartementen, een vrouw lichtgewond.

Hier staan nieuwsfoto’s

Ik wens de betrokkenen sterkte toe.

Delphi

 

2 Reacties

  1. Regenboog

    ’t Is geen wereldnieuws. Maar toch! Het raakt je als ex-Haagenees. Ben je bijgekomen van de schrik?

    mei 21, 2010 om 10:28 pm

  2. delphi

    Ja hoor. Het is vervelend voor die mensen.

    mei 21, 2010 om 10:42 pm

Reacties afgesloten

