Just another WordPress.com site

PVDA, PLANNEN UIT DE LA, WEER IN DE LA

In aanloop op misschien wel de meest belangrijke verkiezingen in de nieuwe eeuw in Nederland, schenk ik er aandacht aan.

De PvdA, die de laatste regeringsdeelname vooral bekend stond als de grote draaikontenpartij en het doen van  grote concessies, waarmee de PvdA hun sociale inhoud merendeels verloor, is nog steeds aan het draaikonten. Wel die bezuinigingen, niet die bezuinigen.

Pechold zei er iets van, zie hier.

Ja, als kiezer hebben we recht om te weten hoeveel en door wie we worden afgeknepen, want afgeknepen worden we, wis en zeker.

De mate hoeveel, dat weten we nog niet. De Partij van de Compromissen zou zich beter sociaal kunnen profileren als onze regering een meer sociaal gezicht zal krijgen.  De peilingen wijzen dit vooralsnog niet uit, maar dat kan natuurlijk nog veranderen. Het is net wat de stemmers het belangrijkste vinden. En natuurlijk zijn de hypotheekaftrek en de auto directe heilige koeien, waaraan niet veel mensen vinden dat er aan getorst moet worden.  

We gaan het zien, in juni. 

Orin

4 Reacties

  1. Regenboog

    Als je een paar dagen voor de verkiezingen nog niet weet waar je aan toe bent met een partijprogram…..hoe moet de kiezer dan bepalen welk vakje ze rood moeten maken?

    mei 22, 2010 om 8:06 pm

  2. delphi

    Tja, veel mensen laten zich heel onbewust manipuleren. Ik laat me vaak bewust manipuleren, maar dan weet ik dat het bewust is … eh…

    Delphi

    mei 22, 2010 om 8:53 pm

  3. Miranda

    Dus.gewoon niet stemmen, het maakt toch geen bal uit. De stemmen zijn allang bepaald. Alleen wanneer je niet bekend bent met het grotere geheel dan denk je nog dat het echt helpt en o ja, dat we in een democratie leven.

    mei 27, 2010 om 6:10 pm

  4. delphi

    Op het moment dat het zooitje in het pluche zit, dan is het uit met de echte democratie.
    In Nederland is de aanloop ertoe wat betreft de verkiezingen wel integer. Ja, er gaat natuurlijk van alles mis, zoals tijdens de gemeenteraadsverkiezingen bleek, maar dat wordt geevalueerd en nieuwe maatregelen toegevoegd. Het is en blijft mensenwerk en er waren veel nieuwelingen bij. De regels zijn absoluut streng, juist om te voorkomen dat er een oneerlijk stemproces ontstaat.

    We hebben nu geloof ik zo’n 18 partijen, dus ik heb er nog 16 te gaan, die ik in vogelvlucht wil behandelen. Ik heb ook de partij voor Mens en Spirit erbij gezien. Dat wekt mijn interesse. Even kijken wat die op het programma heeft staan.

    Morgen denk ik dat ik nog een partij behandel.
    Even kijken, we hebben VVD en PvdA gehad. Morgen is het de 28e.
    We hebben nog 13 dagen tot de verkiezingen, dus ik moet er een paar dagen meer tussen gooien, denk ik. Eventjes kijken of dat lukt.

    Delphi

    mei 27, 2010 om 10:06 pm

Reacties afgesloten

