Just another WordPress.com site

DAGGIE UIT

Gisteren in het zonnetje heerlijk gebarbeknoeid. Me lekker vol gevroten en wat we over hebben, vis en bakchorizos (die hebben ze nu bij de Appie Happie) ging vandaag in de Paella.

Vandaag had ik slechter weer verwacht, maar we zouden naar de rommelmarkten in Leiden gaan. Bij de Openluchtmarkt van de Groenoordhallen was er eentje en in de Schaatshal, waar iemand die ik goed ken staat. Die had al stiekem gehoopt dat het zou gaan gieten, dan zou iedereen wel naar de Schaatshal komen.

Integendeel, ook vandaag was het heerlijk weer. Ik vond dit keer leuke dingen, mooie figurines van Lord of the Rings, 3 euro per stuk. Ik kocht Gollem en Galadriel. Echt heel gedetailleerd, met stoffen kleren aan en beweegbare ledematen. En de ogen van Gollem lijken wel echt. Ik wil Frodo en Sam ook nog eens hebben, maar die zaten er helaas niet bij. Al helemaal dik tevreden liep ik even later tegen een Senseo aan, nauwelijks gebruikt en slechts 5 euro. Degene die wij hebben, is bejaard en hapert. En jawel hij, hij doet het heel goed.

Hup, op naar de Schaatshal, vlak bij het CS en achter het LUMC. Die hal was wel groot, maar er waren veel antiekhandelaren en handelaren in allerlei bulkgoed, weinig particulieren. Toch wist ik er een aspergepan op de kop te tikken voor 1 euro. Kijk, da’s nog eens leuk. Morgen eet IK verse asperges, Orin en Lysander lusten het niet, dus die krijgen witlof.  

Toen ik weer naar de trein ging, realiseerde ik me dat ik nog wel wat wijn wilde hebben voor vanavond en ach, dan haal ik er ook maar een pak risottorijst bij, toch lekkerder voor paella.

En toen merkte ik weer dat ik nu voor sommige dingen (de risottorijst dus) te klein ben. Het onderstaande scenario speelt dan echt vaak in mijn gedachten af als ik halsbrekende toeren uithaal om toch mijn boodschappen te scoren.

Tja, wat ik moet hebben staat altijd bovenop of onderop. Toen bedacht ik me vanavond; tevreden met een kopje Senseo achter de pc het volgende.

Delphi

 

5 Reacties

  1. Regenboog

    Super de Boer heeft op deze locatie een oplossing gevonden voor diegenen die klein van stuk zijn. Omgekeerde kratten voor bepaalde hoge stellingen. De uitvinding van deze eeuw.

    mei 25, 2010 om 2:22 pm

  2. fred

    @Regenboog ook van omgekeerde kratten vallen soms kleinere mensen. Lopen een verstuikte enkel of gebroken been op. Mijn oplossing is wacht tot er een heel groot persoon in de buurt is en vraag hem of haar of ze jou blikje, doosje of whatever wil pakken.
    Zo nu ga ik nog even in het zonnetje zitten.

    mei 25, 2010 om 3:51 pm

  3. Miranda

    Dat was weer een productief dagje voor je Delphi. Ik was iets minder goed bedeeld, maar soms moet je nou eenmaal dingen doen waar je helemáál gen zin in hebt zoals bv een dagje ziekenhuis liggen. Maar in Bronovo doen ze er echt alles aan om het je zo aangenaam mogelijk te maken. Er werd zelfs een zangwedstrijd gehouden op de gang wie het beste “Shalalalie” kon zingen. Nou en dat gaat dan idd niet meer uit je kop. Was ik even blij dat ik niet ziek dan wel stervende was. Het zal toch het laatste zijn dat je hoort op deze aarde.

    Enfin, om even on topic te blijven: zo’n handje hebben wij!!!!!! Welliswaar in een iets andere uitvoering, maar het is ontzettend HANDig. Als er een hondenbal onder de bank rolt, als er its van bovenop een kast gepakt moet worden, achter de wasmachine niet te vergeten enz.. Ik ben bang dat het patent je al door de neus geboord is, maar wie weet in deze uitvoering is het goud waard.

    Leuk he, zo’n beurs. Ik dacht trouwens dat de Groenoordhallen waren afgebroken, maar dat zal ik wel verkeerd hebben dan. Zo’n 2x per jaar staan dochterlief en ik op de Rijswijkse Neuzelbeurs onze oude rommel aan de man te brengen en van de opbrengst doen we dus bv een weekendje Newcastle. Altijd geinig. Maar de klad zit erin. De mensen hebben geen geld mer, dus willen alles voor 1 euro hebben. Zelfs een aspergepan, ha, ha. En daarvan kan bruin niet op vakantie natuurlijk.

    Maar in ider geval smakelijk eten morgen, ik wil wel langskomen want ik ben gek op die witte jongens!

    mei 25, 2010 om 9:31 pm

  4. delphi

    Oh, lieverd, wat vervelend voor je, en ik heb je nog wel bestookt met mails….
    oeps, sorry.

    Ja, het klopt, de mensen hebben geen centjes meer… en dat ga je merken. Laat me eens weten als je weer in Rijswijk staat, dan kan ik je eens van dichtbij bewonderen, als je wilt natuurlijk.

    Ik had een hele dikke asperge erbij. Ze waren wel lekker, maar niet zo lekker als die van verleden keer bij de C1000. Deze waren meer vezelig.

    Liefs,

    Delphi

    mei 25, 2010 om 9:58 pm

  5. Miranda

    O jee, m’n mails nog niet nagekeken. Zal ik morgenochtend meteen doen, want ik duik er nu in.
    Jammer van d asperges zeg. Weet je, mijn dochter werkt in Etten-Leur en bij de boeren daar in de omgeving zijn ze heel boerenslim: de aspergetelers verkopen ze aan de boerderij, gechild, eventuel geblancherd en vacuumgtrokken, dus ze kunnen zo de vriezer in. Veel verser krijg je ze niet. Niet duur en zaaaaalig!

    Wat betreft de Neuzelbeurs ben ik bang dat ook dit verleden tijd is. Ze stoppen ermee hoorde ik op West. Jammer, weer een traditie minder. Maar hier ben je welkom hoor! Ook zonder asperges, ha, ha.

    mei 25, 2010 om 10:28 pm

Reacties afgesloten

