Just another WordPress.com site

CDA, WAT GAAN ZE DOEN, RA, RA, RA

CDA is een partij wat aan de ene kant een stiebel, eh… stabiel partijtje lijkt, aan de andere kant … tja, wat heb je eraan. Het is geen partij met een duidelijke kleur. Het zit er, laat de C maar weg, want dat is geen item. Het komt betrouwbaar over, maar de burger is onder een aantal kabinetten Bakellende volledig afgeknepen… en slikte het wonderbaarlijk ook nog. Want het is een beetje sociaal, dus alles leek minder erg, maar als je onder die dikke deken kijkt stikt het van de sociale ellende.

Nu weten ze binnen de partij zelf nog  niet eens of de hypotheekrente heilig blijft of niet. Zie dit bericht.

Debatten in de tweede kamer zijn onder de leiding van CDA-sprekers nog saaier dan dat ze gewoonlijk waren. Zoals het spreekwoord luidt: ‘je kunt veel praten, maar weinig zeggen.’

Een aantal kabinetten Balkenende. Nederland zoet houden. Daarin is men redelijk geslaagd.

En dan heb ik het nog  niet over Balkenende’s rol in de ondemocratische Bilderbergoverleggen.

Orin

25 Reacties

  1. Miranda

    Als ie nu al draaikont tijdens de verkiezingen, wat moet dan dan daarna nog worden? Enge mensen zijn het allemaal en Balkenende met z’n heilige gezichtje voorop. Maar je kunt je misschien wel een kleine voorstelling maken hoe hij in elkaar zit als hij zo’n Bilderbergconferentie mag bijwonen. Dan ben je pas echt uit het goede hout gesneden. Not!

    mei 28, 2010 om 9:50 pm

  2. Regenboog

    Laat ik nou eens beginnen te schrijven dat ik de poster van Balkenende als RK-geestelijke een giller vind. Direct toen ik het zag moest ik brullen van de lach. Gelukkig was ik alleen, ander zou men mij niet helemaal tof vinden.

    Wat oud politici zeggen doet me niet zoveel. Hr Andriessen voorstander van beperking hyp.aftrek, hr van Agt is anti-Israël en pro Palestijnen. Maar in een partij gaat het om de meerderheid van stemmen en die vertolkt Balkenende hopenlijk. Dat weet ik niet. Maar laat nu maar eens een ander de kans krijgen om min.president te worden, om te bewwijzen dat het beter kan. Maar wie? Ik zou het niet weten. Een politicus is in mijn optiek tegenwoordig per definitie onbetrouwbaar c.q. niet integer. Als je dat wel bent hou je het in dat vak niet lang vol.

    mei 28, 2010 om 11:09 pm

  3. Miranda

    Ja, de foto is gweldig! Wat betreft die integeriteit: er is een aantal dat inderdaad zo begint. Denken er eens een bezem door te kunnen halen. Maar je ziet ze al binnn een paar maanden verouderen. De rimpels en droevige uitdrukkingen slaan toe. Dat is het moment dat het over is en de corrupte zooi ze lachend heeft ingelijst.

    mei 29, 2010 om 9:35 am

  4. delphi

    Je wordt al gecorrumpeerd als je deelneemt aan de wat kleinere overlegstructuren, zoals ondernemingsraden. Dat begint subtiel, met manipulatie, met omzichtige woorden. Daarna worden het kleine dreigementen, overgaan in zwaardere dreigementen. Vervolgens beginnen ze met sektarische hersenspoelmethoden en sturen ze satanisten op je af. Ja, zo gaat dat. En bezwijk je er niet voor, dan maken ze je leven wel zuur, tot jaren en jaren na, ook al heb jij je omwille van je eigen eerlijke karakter al lang teruggetrokken.
    Niet voor niets konden in de vorige eeuw tijdens de crisis de arbeidsvoorwaarden tot het bot worden uitgekleed (en dat is nog steeds zo), met medewerking van vakbondsleden, die ook gewoon aan de druk zijn bezweken. Ach, kijk naar die Wim Kok, ex-vakbondsman, toen in Paars, hoe die is verschrompeld tot een gecorrumpeerd mannetje.

    mei 29, 2010 om 9:54 am

  5. Miranda

    Nou Delphi, in je laatste zin noem je idd iemand. Zo’n 100 jaar geleden, toen Miranda nog een Mirandaatje was, hadden mijn ouders een bootje ergens aan de plassen. Mijn pa kende Wim Kok al persoonlijk, maar op de plassen kwamen we hem in het weekend dus ook vaak tegen. Dit is nou precies de man die ik heb zien veranderen van een gewone, erg aardige, sympathieke enz. man in iets wat jij boven beschrijft. Maar vooral zijn teleurstelling droop er vanaf. Als kind kan je dit proces niet omschrijven maar wel heel zuiver signaleren. Sneu hoor, maar zo gaat het wel.

    Heb je wel eens van “patchn” gehoord? Ik zal niet zeggen dat het bij politici gebeurd, eigenlijk weet ik het wel zeker, maar dat het op redelijk grote schaal gebeurt bn ik van overtuigd. Ook zoiets dat nimand zal geloven omdat het far out is, maar wel gedaan wordt.

    mei 29, 2010 om 12:58 pm

  6. fred

    De foto is toepasselijk voor Balkenende. Dan kan hij nog meer macht naar zich toetrekken. Een buikspreekpop hoort niet in de politiek. Ik vertrouw hem voor geen meter.

    mei 30, 2010 om 12:01 pm

  7. Miranda

    @fred, hij heeft z’n RK hoofd er wel voor mee zullen we maar zeggen.

    mei 30, 2010 om 2:12 pm

  8. fred

    @Miranda, dat is ook het enigste wat hij mee heeft. Oh en ook nog nietszeggend via een omweg lullen en listige leugenachtige draaikonterige uitspraken om aan de macht te blijven. Huichelarij? Een wolf in schaapskleren? Zeg het maar?

    mei 30, 2010 om 3:41 pm

  9. Regenboog

    @Fred, ik ben geen fan van Balkenende. maar hij heeft wel als enige de boel trachten te redden. Keer op keer. Anderen van de grote en kleinere partijen stonden voor joker en die lieten hem nu vallen. Vers bloed zou goed doen, maar ook die doen het nooit goed. We kunnen wel goedkope lol maken maar zeg jij maar wie het wel goed zal doen!

    Wim Kok, de vechter voor de armen in de samenleving schreeuwde en stond op de baricaden voor de “arbeiders” en eindigde als commissaris van ING (nu staatssteun) maar heeft z’n mond gehouden toen het verkeerd ging, Marcel van Dam die de boel belazerde met een Exota-limonade -affaire. Leeft nu op een landgoed waar je U tegen zegt, Rosenmuller van Groen L. (schrijf ik zijn naam goed), ja die zulke bewogen tv – programma’s maakt is een familielid van een rijke tak van o.a C & A-concern ( fam. Br.). De rijkste familie in Nederland. Is overigens o.a. commissaris van het schoonmaakbedrijf van de spoorwegen. Maar heeft z’n bek niet opengedaan tijdens de stakingen van de schoonmakers van de treinen. “Ze hebben me niet gevraagd” was een antwoord op een vraag hierover. Nog niet eens een mondeling antwoord, maar schriftelijk via zijn woordvoerder. Zijn deze mensen sociaal bewogen ?
    Zo kan ik nog veel meer voorbeelden noemen van voorvechters van de minderbedeelden.

    ‘K Wou dat ik Lubbers was, dan kon ik af en toe een oogje dicht doen en een billetje knijpen. Diplomatieke onschendbaarheid wil ik.

    mei 30, 2010 om 3:51 pm

  10. fred

    @Regenboog, politiek is en blijft een vuile bezigheid. Mijn vader sprak vroeger wijze woorden. Een sociaal iemand kunnen ze niet gebruiken in de politiek en ligt er zo uit. De rest kun je zelf wel bedenken hoop ik.

    Er zijn zoveel partijen in de Kamer die de boel TRACHTEN te redden naar zeggen, maar dan heb je het nog niet gered. Dat lijkt me een duidelijk verschil, lol.

    Kortom het is een pot nat. Volksvertegenwoordigers en presidenten, etc, denken aan hun eigen haggie en het volk doorziet dat tegenwoordig gelukkig. Daarom heb ik geen idee wat de beste partij op dit moment voor mij is. Ik heb de hekel aan politici die met doorzichtige gebakken lucht en loze beloftes aan komen zetten en…….. graai en draaikonterij.

    mei 30, 2010 om 4:13 pm

  11. Miranda

    Dat is het problem alom op het moment: niemand weet wat te kiezen en iedereen weet dat ze de kluit belazeren. Dus wat doet men? Niks of ze kiezen maar wat. Niet iedereen heft zo’n goed geheugen als Regenboog plus dat er steeds nieuw bloed bijkomt dat weer mag stemmen. Daarom zullen we de komende jaren gewoon op dezelfde voet doorgaan. Ze zien dat het werkt, dus why change a winning horse?

    mei 30, 2010 om 4:39 pm

  12. Regenboog

    Bookmaker!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    mei 30, 2010 om 10:39 pm

  13. delphi

    Ze worden nog wel eens wakker …

    Delphi

    mei 30, 2010 om 10:40 pm

  14. fred

    @Delphi, als ze 65 of 67 zijn zeker? Te laat.

    mei 30, 2010 om 10:48 pm

  15. Regenboog

    @Fred, mag jij nog zo laat naar bed? Onverantwoord.

    mei 30, 2010 om 11:28 pm

  16. delphi

    Ja, Fred… de meeste mensen worden wakker als het te laat is. C’est la vie.

    Delphi.

    mei 30, 2010 om 11:31 pm

  17. fred

    @Regenboog, jij ook zo te zien. Een goede morgen.

    mei 31, 2010 om 10:01 am

  18. Miranda

    Hallo, hallo, jullie zullen begrijpen dat ik na het lezen van jullie commentaren gisteravond me beperkt heb tot een boterham jam.

    mei 31, 2010 om 1:15 pm

  19. Regenboog

    @Miranda, blij met je reactie. Ik kan vandaag geen hap meer door m’n keel krijgen. Bah, maar nog even wachten en de Hollandse nieuwe gaat weer in de verkoop. Als het CDA nu maar niet aan nog meer vangstbeperking gaat doen. Er staat niets over in haar programma. Of laten ze het geklungel hierover aan te hoog betaalde ambtenaren van de EU en millieu-activisten. Ontnemen ze mij een lekkernij.

    Ik ben wel een voorstander om de belasting op jam te verviervoudigen, beter voor de lijn Miranda.

    mei 31, 2010 om 1:40 pm

  20. Miranda

    Niks beter voor de lijn van Miranda! Je weet, ik wijk in dat geval gewoon uit naar de ons omringende landen. Zo heb ik vorig weekend de zaaaaaaligste lemon-lime cheesecake curd meegenomen. Die haalt de toast vaak niet eens!

    En van de haring blijven ze gewoon af! Daar ga ik persoonlijk voor. Al moet ik m’n eigen netten uitgooien, maar haring is een eerste levensbehoefte. Punt!

    mei 31, 2010 om 2:07 pm

  21. delphi

    Ach, ja, de olievlek doet zijn best, de milieubewegingen de rest. Dag, dag haring.

    I.v.m. de aankomende uitbarsting van Katla lijkt het me verstandig om wat vis te hamsteren.

    Delphi.

    mei 31, 2010 om 2:12 pm

  22. Miranda

    Ik heb net m’n dochter aan de lijn en die berwwert bij hoog en laag dat de Katla nog lang niet gaat uitbarsten. Ergend in de komende 2 jaar maar eerder niet. Nou ja we zullen zien. Dadelijk zitten we gewoon aan het walvisvlees, getver ik moet er niet aan denken.

    mei 31, 2010 om 2:22 pm

  23. delphi

    Ja, ik lees weer andere berichten, maar ja, je leest zoveel, he…. Hopelijk inderdaad niet. Maar verleden keer was de vistoevoer wel gestagneerd.

    Delphi

    mei 31, 2010 om 2:30 pm

  24. Regenboog

    Wat ga je nu weer voor sombere profeet uithangen Delphi. Ze hebben me de “groene” haring al ontnomen. En hamsteren van haring is al totaal onmogelijk, dan heb je ook geen nieuwe haring meer. Kennen jullie het verschil nog wel? Ik wel, was zelfs vroeger gek op de kuit van de groene haring. At dit rauw op. Daar kan geen Kaviaar tegen op. Kaviaar uit potjes bah, in Scheveningen ken ik de importeur. Wat een toneelspeler. Hij smijt zet het potje niet neer op tafel, nee eerst schrijdt hij naar een met damast bekleed tafeltje, dan mag je plaats nemen op een stoel die voortreffelijk zit, dat wel. Pakt een gouden maar miniscuul klein lepeltje en doet wat kaviaar op je (niet in )hand om te proeven. Beleefheidshalve kijk ik dan de man met een zalige blik aan en stamel dat dit het lekkerste is van datgene wat je in je ganse leven (geen gazenlever) hebt geproefd. Een potje van 100 gram circa 1000 Eurietjes. Dan zijn er meer soorten die nog duurder zijn.

    Ach het was een vroendschappelijk gebaar, dan rij ik met hoge snelheid naar de buitenhaven, daar zit, juist ja het “viswarenhuis” koop een broodje Hollandse garnalen met een heerlijk alcoholvrij biertje erbij en droom dan zachtjes weg naar die ouwerwetse Hollandse haringkuit. Bedankt CDA……………..

    mei 31, 2010 om 2:42 pm

  25. Miranda

    Kaviaar, ik vind het niet te …….volgens mij is dit puur een snobbistisch gebeuren. Maar misschien kan je er aan wennen. Vroeger keek ik ook zo tegen oesters aan. Maar sinds ik het jaren geleden zittend op het Franse strand van Cancale, waar ze vers voor je uit zee worden gehaald, met een stokbroodje, citroen en een fles wijn erbij heb gegeten, vind ik het zóóó lekker. De omgeving wil ook wat natuurlijk. Ook zalig op een vroege ochtend op de markt van Antwerpen met mooi weer waar je je in het warme zuiden waant, aan het viskraampje met statafels. Gezellig keuvelend met een glas champagne erbij: genieten!!!!!! En au gratin met bosuitjes en gember. Zo kan ik nog wel even doorgaan. En de sport is natuurlijk het zo goedkoop mogelijk te krijgen.
    Nee, laat die kaviaar maar staan. En na vlaggetjesdag laat ik zeker 5 groene jongens achter elkaar naar binnen glijden. Ik kan niet wachten!

    mei 31, 2010 om 3:56 pm

Reacties afgesloten

