Just another WordPress.com site

PARTIJ VOOR MENS EN SPIRIT; WORDT DIT DE NIEUWE KAMERHIT?

De partij voor Mens en Spirit mag het wat mij betreft proberen in de tweede kamer. Wat zullen dat weer interessante uitzendingen worden bij debatten.

‘Voorzitter, we willen over dit voorstel even overleggen met onze geleidegidsen’

‘Voorzitter, we willen niet op zo’n stoel zitten, maar ons goed kunnen concentreren op de vraagstukken door op een yogamat plaats te nemen. En graag voorafgaand aan het debat minimaal 15 minuten meditatie’

‘Voorzitter, ons voorstel om overgegane zielen eveneens stemrecht te geven, heeft te maken met het feit dat zij vaak meer dan ons weten hoe het reilen en zeilen in de wereld moet gaan, om verlichte statussen te bereiken’

Wat zullen zij licht uitspreiden in de kamer en over het volk.

Okee, genoeg grappen. Ik ben eerlijk van mening dat deze partij bestaansrecht zou kunnen verkrijgen, omdat het spiritueel-alternatieve leeft in de samenleving.  In hun partijprogramma veel aandacht voor alternatieve geneeswijzen, het menszijn in het geheel, tegen hokjesdenken, milieu, het vaccinatie-bedrog enz. enz.  en dat zijn natuurlijk wel interessante en belangrijke onderwerpen, die mij zeker aanspreken.  Zie hier het partijprogramma. Al met al hangt het natuurlijk van de keuze van de stemmer af.

Orin

Lea Manders

34 Reacties

  1. Regenboog

    Lea Manders is astrologe en erkend door door de astrologische vakvereniging ASAS (Astroligische Associatie).

    Even verder googelen:
    Lea Manders is de oprichtster van ASAS.

    Is o.a. ook bekend van tv: Horoscoop-tv (Ik meen RTL4) en Astro-tv (80 cent per minuut).

    Dat levert natuurlijk te weinig op, dan maar meedoen aan de gemeenteraadsverkiezingen, lukt dat niet dan maar landelijk proberen.
    Of ben ik te waakzaam?

    mei 29, 2010 om 12:46 pm

  2. Miranda

    Lea Manders loopt al net zolang als ik mee in het spirituele wereldje. Ken haar niet persoonlijk, maar mijn ervaring is wel, dat wanneer je het in deze leeuwenkuil volhoudt je goed moet zijn. Op alle fronten. Of iemand dat geschikt maakt voor de politiek? Geen idee. Ikzelf zou zeggen: run, run like the wind!!!!!

    mei 29, 2010 om 1:01 pm

  3. Regenboog

    @Miranda, het ligt wellicht aan mijn starre denkvermogen. Maar het spirituele is niet te combineren met politiek. Wel als basis, als uitgangspunt voor een ieder persoonlijk, ook voor Lea. Religie (dat is ook een vorm van spiritualiteit) en staat moet je gescheiden houden. Geldt dit niet eveneens voor spiritualiteit? Of behoor ik nu tot de domme massa? Maar die basis (je grondbeginselen)kan je ook inbrengen in bestaande partijen.

    Religie, spiritualiteit of mijn filosofie over mijn leven, het leven van de ander, zijn de beginselen die mijn denken bepalen. Verlicht, humanist enz. jeminee ik heb me te barsten gelezen, gesproken, van gedachten gewisseld. Maar een astrologe die “erkend” wordt door haar eigen opgerichte vakvereniging begaat een fout.

    Doen Reiki-figuren en vele anderen ook.

    Het gaat ook om vertrouwen. Juist gaat het daarover. Dat gevoel heb ik niet bij lijst MEN S. Bij welke wel? Miranda, zendt mij iets van jouw spiritualiteit naar mij toe s.v.p., dan gedraag ik mij in jouw leeuwenkuil als Daniël. Ook een mooi verhaal trouwens, geloof jij het? Ik niet.

    mei 29, 2010 om 3:58 pm

  4. Miranda

    @Regenboog, jij hebt geen star denkvermogen, dat weet je zelf ook wel. Anders zou niet alles onderzoeken. Dat je dat doet maar toch aan bepaalde denkbeelden vasthoudt heeft niets met rigiditeit te maken.
    Ik denk, dat je spiritualiteit wel kunt combineren met politiek. Wanneer je jezelf een spiritueel mens vindt en zodanig leeft en denkt, dan verandert er niets aan de politiek, hooguit aan je eigen standpunt daarin. Of de mensen om je heen in de politiek. Niet de top, daar verandert nooit iets, maar de benedenlaag….waarom niet? Zou het niet mooi zijn om daar te beginnen, wie wet werkt het over tig jaren zó aanstekelijk dat er een radicale omkeer komt. Optimist tot in…..jawel!

    Ik vind het bijzonder knap wanneer je zelf iets opricht en je jezelf dan ook nog een diploma geeft a.h.w., ha, ha, ha, je moet maar durven. Reiki, mij hoor je niet. Een diploma halen voor iets dat men van nature kan? En je dan ook nog reiki master noemen. Pppfff.

    Daniël je hebt mijn spiritualiteit niet nodig, je doet het zelf prima.

    mei 29, 2010 om 5:28 pm

  5. delphi

    Helemaal gelijk, Miranda. Dat reiki is een zelfverdienend systeem en het slaat als een tang op een varkentje.

    Maar dat kunnen we zo allemaal. Ik zie wel eens wat, kan ik mezelf daarvoor nu een diploma geven? Nee! Spiritualiteit wil ik niet commercialiseren.

    Moet je opletten wat voor zooi het gaat worden als straks de mensheid inderdaad naar de 4e dimensie overgaat. Dan schieten de begeleiders als paddestoelen uit de grond, voor veel centjes natuurlijk. En als de mens er nog net zo aan toe is als nu, dan wordt het een ware mentale oorlog. Bleh!

    mei 29, 2010 om 5:42 pm

  6. Regenboog

    @Delphi, ook zonder overgang naar de vierde dimensie heeft de mensheid begeleiders nodig. Jij zou er een kunnen zijn.

    mei 29, 2010 om 7:05 pm

  7. Miranda

    Voel jij een ernstige behofte om naar d 4e dimensie te schieten Delphi? En meer: denk je echt dat dat gaat gebeuren? Heb je je daar een voorstelling van gemaakt?

    mei 29, 2010 om 7:06 pm

  8. delphi

    @Regenboog. Mogelijk zou ik dat kunnen zijn, soms.
    @Miranda. Een ernstige behoefte niet. Ik kan me er eigenlijk niet goed een voorstelling van maken. Wat is het? Je kunt dan materie vormen met je gedachten, zegt de ene, of wat je wenst vindt ogenblikkelijk plaats. Een soort secret, maar het manifesteert zich direct in de werkelijkheid.

    Of ik denk dat dit gaat gebeuren? Als de mensheid erin slaagt verder te evolueren (lees, geen terugval maakt of voortijds zichzelf vernietigd), op de lange termijn wellicht wel. Zo plotseling, zoals sommigen beweren, lijkt mij dus erg lastig.

    De voorwaarden zijn toch eerst; het ego beheersen, in licht en liefde leven en verantwoordelijkheid kennen. Anders voorzie ik grote ongelukken en conflicten. Als ik nu kijk over het algemeen, uitzonderingen daargelaten, naar het spirituele niveau van de mensheid, denk ik: ‘och, dat duurt nog een eeuwtje of tien, twintig, dertig’.

    Maarja, sommigen, waaronder Drunvalo beweren dat de bewustzijnsverandering als een vrij snelle omslag komt.

    mei 29, 2010 om 8:30 pm

  9. Miranda

    Ja, Drunvalo zegt dat het meen ik 3 dagen in het pikkedonker zal duren. Moet je je merkaba activeren, heb je nergens last van. Erg sneu dan voor mensen die nog nooit van Drunvalo noch van de merkaba hebben gehoord.

    Wat die mrkaba betreft: die zie je nou weer wel op eeuwenoude tekeningen, net als de GM. Misschien schuilt de waarheid zoals wel vaker weer ergens in ’t midden. Ik zal voor de zekerheid een zaklamp en m´n reservesleutels op een veilige plaats leggen, ha, ha, ha!!!

    mei 29, 2010 om 9:09 pm

  10. delphi

    Die drie dagen duisternis wordt in openbaringen ook voorspeld.

    In 2008 zou er volgens channelers een lichtschip komen, dat zo groot was, dat een groot deel van de aarde ermee bedekt zou worden en dat zou drie dagen en nachten blijven hangen. Nou, ik heb ‘m niet gezien, niemand niet, maar als zoiets er zou komen, dan heb je ook drie dagen/nachten duisternis. Tenzij dat schip de boel verlicht, dan merk je ’t niet …

    Maar inderdaad; sneu voor de mensen die nooit van een merkaba en Drunvalo hebben gehoord.
    We shall see. Voorlopig blijft het nog in de niet zichtbare sferen en nuchterheid is ook iets dat bij me past.

    mei 29, 2010 om 9:27 pm

  11. delphi

    Dus goed, drie dagen in de duisternis, daarna bewustzijnsverandering. Staat de goede fee Drunvalo – zoals gezegd, kunnen hogere lichtmensen zich op meerdere plekken tegelijk manifesteren – bij twee mensen die een worst op tafel hebben liggen. ‘Ú kunt wensen wat u wilt, maar u mag maar drie wensen doen’. Gaat het stel er ruzie over maken, zegt de man: ‘Mens, krijg toch die worst aan je neus’. Hoppa, loopt ze met een worst aan haar neus. Nog twee wensen over. Man krijgt spijt en zegt: ‘haal die worst er maar af’. Hoppa, worst eraf. En hoe het verder ging weet ik eigenlijk niet, maar het liep wel af met een lesje verantwoordelijkheid.
    Wensen wat je wil is niet bijzonder, bijzondere dingen creeeren voor een ander wel.

    mei 29, 2010 om 9:35 pm

  12. Miranda

    Precies Delphi, gewoon doen wat jezelf goeddunkt en niet luisteren naar wat al die anderen maar denken te moeten roepen. En channelers, brrr, net zo erg als reikimensen. Ook zo oncontroleerbaar en ongrijpbaar en ik krijg er steeds meer m’n buik van vol. Wat mankeert die mensen toch? Willen zo nou zo graag interessant zijn of zouden ze zelf in hun eigen verhalen geloven? Misschien beide.
    Bekentenis: ik heb het in een grijs verleden ook gedaan. Een paar keer maar. Hooguit 3x maar dat was voldoende. Ik weet uiteraard dat er meer is en dat je daar contact mee kunt hebben. Maar hou het klein. Zodra mensen gaan roepen dat ze de wereld gaan redden en god weet waarmee allemaal contact hebben dan ben ik weg. En volle zalen trekken he, schijnt ook lekker te zijn.

    Nee, laten we dan maar wachten tot we onze eigen worst kunnen manifesteren. Moet ik de teckels wel uit de buurt houden anders ben ik ‘m zó weer kwijt natuurlijk.

    mei 29, 2010 om 9:46 pm

  13. Lea Manders

    Beste mensen

    Even een korte reactie op deze boeiende discussie.
    Mandela en Gandhi tonen een prachtige combi van spiritualiteit en politiek. Zij zijn belangrijke inspiratiebronnen voor ons.
    Ik ben al ruim 12 jaar gemeenteraadslid te Arnhem, dus hoef niets te proberen…
    de medewerkers van AstroTV verdienen veelal maar 20 ct per minuut. De rest gaat naar KPN en het bedrijf. Rijk worden doe je er dus niet van. Ik werk daar niet meer sinds die problemen op TV kwamen.
    Voor de oprichting van de ASAS was ik lang erkend door de zustervereniging (NGPA/AVN). Deze erkenning is gewoon overgenomen, zoals standaard is bij de ASAS.

    Dit allemaal voor een betere beeldvorming.

    hartelijke groet van Lea

    mei 29, 2010 om 10:16 pm

  14. Regenboog

    Overpeinzingen, licht, 3 dagen duisternis, 3 wensen mogen doen zonder wezenlijk resultaat, channelers? Bewustzijnsvernauwing door geestverruimend lees- en luisterplezier van Drunvalo. Zachtjes wegkabbelen met de stroom (220 volt) mee zo een lichtschip in. Toch niet een soort ark van Noah, nee, nee, niet weer. Ik hoor een stem: “Regenboog blijf nog even hier, met beide poten op het aardse als het kan nog even genieten van het aardse slijk”. Normaal hoor ik nooit stemmen hoor…..hahaha….dit was de eerste keer. Ik kan me er wel in vinden wat er gezegd werd (door wie ?). ‘k Neem nog een hap worst voordat een teckel me voor is. Even maar, heel eventjes, lekker egoïstisch zijn. Nee, ik ben niet gek, ik ben wel uniek als enige normale.

    Ik wwet dat het onzin is allemaal wat ik schrijf, ben me dat terdege bewust. Daardoor kom ik mezelf tegen, geeft het gevoel dat het een oude bekende is. Alleen weet ik niet meer wie. Nee toch, ik zal toch niet……..heeeeeeeeelp!

    mei 29, 2010 om 10:40 pm

  15. delphi

    Ach, in feite heb ik maar een worst nodig, die van Orin. Ik ben nuchter genoeg om te beseffen dat wat mij omringt geen worst heeft.
    Dus wees niet bang, Regenboog, ondanks mijn bijzonderheden, netjes voor het slapen gaan, dus niet de hele dag door, sta ik met beide beentjes in het aardse slijk.

    Ik ervaar vol verbazing en ik lees, met nog meer verbazing, omdat het mijn ervaringen niet zijn. Soms komen ze overeen, soms niet. Wat eromheen hangt, dat is voer dus voor die bestseller. Een soort starwars of startrek, maar dan anders. De intentie van bepaalde dingen, dat is essentieel voor geestelijke groei en bevat waardevolle wijsheid. Ook om te delen, uiteraard. Ik ben vrijgevig, ik deel graag van alles, behalve dan die worst van Orin. Die hou ik lekker voor mezelf. Ik heb dan ook geen teckels of andere hondachtigen in huis.

    mei 29, 2010 om 10:49 pm

  16. delphi

    En van een politieke partij gaan we over op mijn worst… waar een discussie niet allemaal toe kan leiden. Wordt ineens je worst besproken….

    Orin

    mei 29, 2010 om 10:57 pm

  17. Regenboog

    Nu Delphi wordt het echt tijd dat ik voor Orin moet bidden, ik zal vragen of hij de kracht krijgt dit smartelijk lijden te kunnen dragen. Jij bent net als ik zwaar gestoord………..wauw,hahahahahahahahahaha!

    mei 29, 2010 om 11:06 pm

  18. Regenboog

    @Orin, In de eerste plaats hoop ik dat mijn gebed is verhoord.
    Ten tweede eindigden we niet uitsluitend over worst, maar was het overwegend een uitwisseling van diepgaande, filosofisch getinte gedachten juist die de door jou genoemde partij zou kunnen uitdragen. Dit zou kunnen bijdragen om versneld tot een evolutie te komen dat leidt tot zelfs hogere dimensies dan de 4e. Ikzelf denk daarbij aan het getal 11. Dat zou goed zijn voor de mensheid, Mensheid? Nee dan zijn wij één geest dat in volkomen harmonie met zichzelf leeft.

    mei 30, 2010 om 9:33 am

  19. Miranda

    Ook goedemorgen! Ik zit hier heerlijk met mijn koolhydratenarme boterham met worst jullie commentaar te lezen. Ik moest gisteravond halsoverkop op bed gaan liggen want ik klapte zowat achterover van de slaap. Da’s toch wel eens heel erg lekker hoor. Zo’n slaaptablet bedoel ik. En dan doorronken tot half 9 vanochtend. Wat een luxe. Hup in de pantalon die er nog lag van gisteravond, pet op en zo ’t bos in. Wat kan het leven soms toch aangenaam zijn.
    En dan nu die boterham (gesneden!) worst. Mijn dag begint goed, ondanks het druilerigere weer.

    mei 30, 2010 om 9:49 am

  20. Miranda

    OK, de koffie met choco is op, dus nu over naar het serieuzere werk: ik zou willen dat deze partij alle zetels won die er te winnen zijn. Partij uit het hart, geen onnodige vaccinaties, allemaal lieve begrijpende mensen. Je zou je in de hemel wanen. Maar ik ben bang dat dit een utopie is. Lees alles maar wat we eerder hebben besproken. Je gelooft toch niet dat het stelletje zelfgenoegnaamze, corrupte……nee, ik zeg het niet, het zou toestaan dat er mensen met oprechte bedoelingen aan de macht komen. Dat levert geen geld en macht op. Ik vind het initiatief mooi en prachtig maar naïef. Er moet nog heel wat water onder de brug door voordat we hier klaar voor zijn. De mensen wel, het zooitje boeven nooit!

    mei 30, 2010 om 9:55 am

  21. delphi

    Goedenmorgen allemaal. Ik werd vanochtend ook wakker met worst…. hahahaha.

    Delphi is overigens prettig gestoord, hetgeen iets anders is dan gewoon gestoord.

    Orin

    mei 30, 2010 om 9:57 am

  22. Miranda

    @Delphi is overigens prettig gestoord, hetgeen iets anders is dan gewoon gestoord.

    Ik merk bij mezelf het verschil nauwelijks, anderen hebben er geloof ik meer kaas van gegeten.

    mei 30, 2010 om 10:17 am

  23. Regenboog

    @Orin, waarom steeds jouw favoriete onderwerp WORST. Er zijn meer dingen in de diepvriezer die het leven veraangenamen. Ja, ja, ik verwacht al een “snedig” antwoord van je……..Kruimeltje. Wie kaatst moet de bal verwachten dus wacht ik af “jongeheer”………….hahhahahaha!!!!!!!!!!!!!!!!

    mei 30, 2010 om 10:56 pm

  24. delphi

    Ik ben een man, jij bent een man… ik heb een worst, die zeer lang houdbaar is. Stop jij je worst en andere dingen maar lekker in de diepvriezer.

    Snedig genoeg?

    Orin

    mei 30, 2010 om 11:07 pm

  25. Regenboog

    In de vriezer blijft ie z’n formaat houden.
    Alleen de deksel klapt steeds dicht, doet geen zeer, één klomp ijs…….hr. Kamasutra.

    mei 30, 2010 om 11:18 pm

  26. delphi

    Maar Regenboog, je weet toch dat het nu juist zo leuk is dat hij krimpt als ie op z’n werk is en weer opzwelt als hij thuis komt en mij ziet… kijk, dat lukt dan weer niet in bevroren staat.

    Weet je wat zo grappig is. Ik heb eens een keer een vegetarische rookworst gekocht voor de erwtensoep en dat ding eerst laten opzwellen. Iets te lang dan de gebruiksaanwijzing voorschreef. Nou bij een gewone rookworst zie je nauwelijks het verschil tussen gewone en opgezwollen staat, maar dit werd me toch een ding. Hij zwelde over de pan heen. Een reuzeworst! Whahahaha. Kijk, dat is nog eens een worst.

    Delphi

    mei 30, 2010 om 11:23 pm

  27. Regenboog

    Trusten.

    mei 30, 2010 om 11:26 pm

  28. delphi

    Slaap lekker. Wij gaan ook zo maffen.

    Orin en Delphi

    mei 30, 2010 om 11:29 pm

  29. delphi

    @Lea Manders, reactie 29 mei.

    Hartelijk dank, Lea voor deze reactie, die ik te laat heb ontdekt, helaas. Het is fijn om te weten dat politici ook geinteresseerd zijn in wat er zo leeft onder de bevolking. Bij de kleinere partijen merk je dat nog wel eens.

    Inderdaad zijn Mandela en Gandhi mensen, die vanuit hun hart politiek bedreven. In de uitslag van de verkiezingen zie je niet terug dat veel mensen met hun hart hebben gestemd. De belangen voor de portomonnee voert zoals altijd helaas weer de boventoon. Gezien de economisch-sociale ontwikkelingen de laatste decennia op zich niet vreemd, natuurlijk. We moeten allemaal ons hoofd financieel boven water zien te houden en dan raken andere belangen naar de achtergrond. Daarnaast zijn de meeste mensen rationeel ingesteld en is er minder ruimte voor idealen bij de kiezer. Het samen werken aan een breed veld van welzijn voor de verschillende groepen in de samenleving, hoeft niet meer zo voor de meeste kiezers. Zelfs de PvdA heeft dit beleid al lang geleden verlaten.

    Mij raken die andere belangen wel. Zoiets als de olieramp in Mexico, de schaal ervan, baart mij persoonlijk wel zorgen. Het feit dat veel mensen in Nederland naar de voedselbank moeten, is te zot voor woorden … en noem maar op.

    Vandaar dat ik zelf op de partij MenS gestemd, temeer omdat een aantal zaken op het gebied van gezondheidszorg me aanspreken (de griephoax onder andere), maar ook omdat de mens nu eenmaal niet alleen in de wereld staat, maar in wisselwerking is met alles om hem/haar heen. Ik was zelf lid van een stembureau en heb stemmen geteld … en 1 stem op MenS … dat was die van mij. Treurig wel een beetje.

    Ik wens jullie succes met de partij en hoop dat jullie toch een steun kunnen blijven voor de wat meer spirituele kant van de samenleving.

    Delphi

    juni 11, 2010 om 12:21 pm

  30. delphi

    Alsof het zo moet zijn, heb ik vanmiddag gesprekken gevoerd met een aantal mensen, die me toevertrouwden ook op MenS te hebben gestemd. Ze zijn er dus nog wel, MenSen die voor Mensen kiezen…

    Ik heb trouwens voor Arend Zeevat gekozen, omdat ik enkele spitsvondige artikeltjes van hem had gelezen, die me wel aanspraken.

    Nu is het voor wat betreft de verkiezingen afwachten of er wel een kabinet kan worden gevormd en zoja, hoe lang deze het vol gaat houden, anders zijn er mogelijk weer nieuwe verkiezingen in aantocht.

    Delphi

    juni 11, 2010 om 5:09 pm

  31. delphi

    Belangrijk!

    Even nog dit, ik kreeg een reactie van een oplettende lezer in mijn mailbox, voor wat betreft nummer 9 op de lijst MenS, Arend Zeevat. Deze schrijft vaak artikeltjes op o.a. Niburu/Argusoog. Daarvan had ik er enkele gelezen, niet alles. En nu werd ik gewezen op een artikel, waar ik het dus niet mee eens ben, en waar best controversiele beweringen in staan.

    Het is uiteraard zo dat ik het niet overal mee eens ben. Gegooghel met cijfers over bepaalde groepen slachtoffers in grote oorlogen, wie wel of niet fout is, dit alles boeit mij op zich niet zo.

    Elke oorlog, elke vorm van holocaust, elk slachtoffer van oorlogen is er een te veel. Voor mij is de basis, respect voor elkaar, liefde en licht, waarop ik op bepaalde momenten in mijn leven besluiten maak, bijvoorbeeld bij een stem op iemand. Mijn misschien wat naieve, simpele, redenering is, dat als iedereen dit in zich zou hebben en echt naar deze waarden zou gaan leven, is er geen oorlog, landjepik, dood en verderf meer, want daar heb je dan geen behoefte meer aan.

    Zover is het nog niet, en daarom zullen oorlogen, haat en nijd, blijven voortwoekeren en zul je verschillende meningen over de aard van gebeurtenissen blijven behouden.

    De Bijbel zegt niet voor niets; heb uw vijanden lief (laat het goede voorbeeld zien). Een bijzonder moeilijk te realiseren eigenschap voor de mensheid.

    juni 12, 2010 om 11:59 am

  32. Regenboog

    @Delphi,
    Jij schrijft:”………..dat je werd gewezen op een artikel, waar ik(Delphi) het dus niet mee eens ben en waar best controversiële beweringen in staan.”

    Voor de goede orde wil ik hier nog even vermelden dat ik (Regenboog), over iets wat Arend Zeevat heeft geschreven, aan Delphi middels andere kanalen opmerkzaam heb gemaakt. Delphi wilde mijn naam om privecy redenen niet noemen, dat vind ik lief van haar.
    Maar deze vorm van privecy was niet nodig hoor.

    Arend Zeevat eindigde op Niburu een artikel waarin hij meent dat de holocaust in WO II niet 6 miljoen slachtoffers heeft geëist maar slechts minder dan één miljoen. Maar dat dit door het Joodse volk om politieke redenen dit aantal flink omhoog “geschroefd” zou hebben. Let wel: Ik heb het artikel nu niet voor mij en zijn het woorden van min of meer gelijke strekking met foto erbij van de Duitse overheerser erbij van een document waaruit het lagere aantal slachtoffers zou moeten blijken. Sorry, Delph dat vind ik van deze figuur walgelijk.
    In het huidige Duitsland wordt het nu niet meer getolereerd.

    Ik vind dit niet controversiëel meer. Dit is m.i. totale ontkenning van de holocaust en genocide dat er plaats gevonden heeft.

    Als de geallieerden Europa niet bevrijd hadden was het Joodse volk grotendeels uitgeroeid. Moet ik verstaan onder de woorden dat Jezus zijn vijanden lief had, wij dus in navolging van hem de Duitsers en andere groeperingen lief zouden moeten hebben destijds. Nee. Jezus heeft wel het voorbeeld gegeven om te vergeven. Dat is dus je vijanden lief hebben.
    Nu werken wij op alle fronten (rot woord) samen op het gebied van politiek en economie. Dat is jezus zeer zeker welgevallig.

    Het Joodse volk dat na WO II in Palestina woonde was slechts 10% van de Palestijnse bevolking. De 90% zijn er door de Engelsen er uitgeflikkerd. Om grip op het land Israël te krijgen is men aan een enorme immigratie begonnen van het totaal verspreide Joodse volk in de wereld. Later door oorlogen is het grondgebied nog groter geworden en zijn dank zij de Amerikanen ook nog eens in het bezit van een atoomboom. Eén?

    Met als gevolg dat Regenboog ook gevoelens heeft voor de Palestijnen die verdreven zijn uit hun eigen land. We bereiken niets met bidden, liefde en licht. De grenzen van 1948 moeten weer worden gehandhaafd. Chapeau voor oud premier Van Acht en mevrouw Duisenberg. Die lopen niet meer achter de Amerikanen aan. O, wat zou ik graag meer willen schrijven, maar ik maak er geen boekwerk van hier.

    Delphi, ik denk dat jouw gedachtengang wellicht niet helemaal de mijne zal zijn, toch in ons geval zie ik een lichtcircel……schrijf een klein beetje grinnekend.

    juni 12, 2010 om 2:19 pm

  33. delphi

    Regenboog, je standpunten zijn mij duidelijk en accepteer en waardeer ik ook. Vrijheid van meningsuiting is voor mij een hoog goed.

    In het betreffende artikel staat een heel verhaal, dat ik slechts vluchtig heb doorgelezen. Ontkenning van de holocaust en genocide vind ik dan ook uit den boze.

    Ik ben afgegaan op hele andere artikelen, omdat ik me weinig bemoei met mondiale, politieke kwesties. Mijn interessegebied ligt ergens anders.

    De strekking van de boeken van Rulofs zijn zowel spiritueel als religieus. Mijn haren gingen echter recht overeind staan bij een visie van Rulofs over de holocaust. De Duitse overheerser zou de Joden in een keer van hun karma hebben verlost, doordat zij immers de Here Jezus zouden hebben gekruisigd. Pardon? Nog een akelig gepostuleerd denkbeeld van hem; verstandelijk gehandicapten zouden in hun vorige levens moordenaars zijn geweest.

    Hoewel er best wel aardige stukken zijn geschreven door Rulofs; dit soort karmadenken vind ik gevaarlijk en mensonterend en al helemaal niet rechtvaardig.

    In dit licht moet je ook mijn kijk op zaken beschouwen. Voor mij is ieder mens tabula rasta ten tijde van zijn geboorte. De mondiale samenleving is al eonen versnipperd in het hij-zij denken. Eenheid wordt door mij erkend. In wezen zijn we allemaal gelijk.

    Achter het ‘heb uw vijanden lief’ zit een veel breder perspectief. Wanneer mensen dit niveau kunnen bereiken, allen, zouden er hele andere, positievere dingen kunnen plaatsvinden.

    Maar de mens is angstig, wil zich beschermen, wil overleven in deze fysieke wereld, voelt zich bedreigd, wil zich verdedigen, meent recht te hebben op iets, dat een ander heeft, onderdrukt de ander, wil macht hebben over ….

    Voor elke individuele ziel in welk land ook, is het moeilijk om de eigen visie te bepalen hierin, want men past zich aan, aan de publieke opinie, of de leugens/propaganda door leiders verspreidt. Dit geldt bijvoorbeeld in zowel Israel als Palestina. Het geldt in Noord- en Zuid-Korea. Waar er twee vechten, schieten er ook twee tekort.

    Het is een moeilijk probleem, voor de gehele mensheid en vrijwel onoplosbaar in de huidige samenleving.

    Ik zal dan ook niet snel partij willen trekken, maar wel hopen en bidden dat relatief onschuldige burgers buiten oorlogen blijven, die onze leiders uitvechten.

    Delphi

    juni 12, 2010 om 3:56 pm

  34. Regenboog

    Het is mijn voornemen mijn reactie kort te houden. Niet uit gemakzucht, echter om het intens zinvolle wat jij schrijft inhoudelijk overeenkomt met hetgeen mijn gedachtengang is. Jij en ik verschillen kennelijk niet van mening. Daar ben ik blij om. Meer dan je denkt.

    Jij schrijft: Oorlog is dom, vrede is wijsheid. Maar wanneer door een vriendje of vriendinnetje van een peuter zijn/haar speeltje wordt afgepakt is het al oorlog in het klein.

    Het kwade zit in de mens, groot of klein, dat is niet te veranderen. Dat hebben wij toch samen meegemaakt. En de eerlijkheid gebiedt mij te schrijven dat IK niet beter ben dan de ander. Dat is het typische Calvinistische gedachtengoed dat wij in Holland geërfd hebben van onze voorouders. Je kan wel trachten jezelf te verbeteren, aan je zelf te schaven, een ruwe steen geschikt maken om te bouwen. Maar als ik dit zo schrijf verdenk je mij van Vrijmetselarij. Nee hoor, ik ben een mens zoals jij, zonder institutionele macht of heerschappij te aanhangen. Maar ik blijf realistisch, een wereld zonder oorlog zal nooit verwezenlijkt worden. Maar als de slechte resultaten bekend zijn moet niemand dat ontkennen, ook Arend Zeevat niet. Jammer van je stem in het stemhokje. Jij wilde alleen het goede van de mens zien, Moeder Theresia’s zijn zelden Delphi.
    Liefs van
    Regenboog.

    juni 12, 2010 om 5:34 pm

Geef een reactie op delphi Reactie annuleren