Just another WordPress.com site

NIEUWSFLITSEN 25/31 MEI 2010

Hier zijn ze weer, hopeloos dit keer.

25 mei 2010, OUDSTE KRANT TE ZIEN IN DEN HAAG

Kijk, dit is wel een leuk nieuwtje. Ooit trokken wij in een huis, waaronder de vloerbedekking nog zeer oude vergeelde kranten lagen. Het heeft wel iets.

26 mei 2010, CEL GEEIST VEGAN STREAKER

Hoe kom ik in het nieuws. Er is een tijd geweest dat streaken in was.

27 mei 2010, SPITS DEELT DONORFORMULIEREN UIT

Naast een gratis krant ook gratis donorformulieren. Tja, doneren van je organen, altijd een onderwerp voor breed maatschappelijk debat.

28 mei 2010, JONGEN VAN 13 DOET POGING TOT VERKRACHTING HOOGBEJAARDE

Hoe gestoord kun je zo jong al zijn. Zowiezo al … verkrachting.

29 mei 2010, DODENTAL OVERSTROMINGE POLEN STIJGT VERDER

Op zich staat hier niet zoveel in de main stream media en de alternatieve blogs, maar ook dit is heftig. Toen het Warchau naderde praatte men al over 2 miljoen evacuees.

 30 mei 2010, FLATGEBOUW HILVERSUM ONTRUIMD DOOR ONTPLOFFING

Veel schade, veel schrik in het Hilversumse.

31 mei 2010, MEI ZEER KOELE MAAND

Ja, brrrr… ikke…bibber…bibber…verlang naar zon…brrrr…

 

Maar het meest in het oog springende nieuws ging toch weer over de olieramp. Nieuwsberichten volgen elkaar op. Een kleine greep.

NIEUWE OLIEWOLK IN DE GOLF VAN MEXICO

OLIELEK GEDICHT

BARRIERE OLIE IN GOLF VAN MEXICO

VISSERS ZIEK NA OPRUIMEN OLIE BP LEK

AANPAK BP VERGROOTTE KANS OP EXPLOSIE

GEEN OLIELEKKAGE MEER IN GOLF VAN MEXICO

NEDERLAND HELPT MEE MET OPGEVEN OLIE

OPERATIE TOP/KILL MISLUKT

De ene blamage na de andere van BP´s poging de olielek op te ruimen, wat nog steeds niet gelukt is. Dat noemen we gewoon OLIEDOM!

Orin 

 

 

19 Reacties

  1. Regenboog

    Bejaarde bijna verkracht, Koraanse lessen, strafblad. Voer voor de PVV?

    mei 31, 2010 om 9:11 pm

  2. Regenboog

    Volgens de laatste weerberichten gaan we eindelijk de goede kant op. 8 Maanden herfst/winter vraagt te veel van mijn geduld. Orin, ook ik wil de zon!!

    mei 31, 2010 om 9:19 pm

  3. fred

    Het wordt steeds kouder i.p.v warmer. Eind mei sprak de weerman nog van temperaturen rond of tegen het vriespunt. Noemen ze dit nou Global Warming? Wat een giller zeg van Al Gore.
    De natuur laat zich niet misleiden door politieke onzinverhalen.

    juni 1, 2010 om 10:24 am

  4. Miranda

    Ja Fred, dat verhaal is allang achterhaald. En dan te bedenken dat meneer er een Nobelprijs mee in de wacht heeft gesleept. Zegt ook wel wat over die prijs he.

    juni 1, 2010 om 11:57 am

  5. Miranda

    Die 13 jarige knaap: hoe verknipt ben je dan? Maar ongeacht wat ie heeft uitgevreten en dat is nogal wat, hoe hálen die ouders het in hun hersens te zeggen dat hun zoon onschuldig is? Een complot tegen hem? Van zo’n oude vrouw? Ze moeten zich diep, diep schamen en hun hoofd nederig buigen voor hun Allah, misschien schenkt ie wel vergeving. Maar als ie is zoals ik heb gehoord doet ie dat niet en treedt met harde hand op In ieder geval geen 700 maagden voor deze familie. Bah!

    juni 1, 2010 om 12:01 pm

  6. fred

    @Miranda, hier een heel interessant artikel. Al Gore mag dan wel een Nobelprijs gewonnen hebben maar dat is m.i. ook politiek.

    http://wereldgeheimen.nl/wg/index.php?option=com_content&view=article&id485:de-nieuwe-ijstijd-komt&catid=42:de-wereld&Itemid=70

    juni 1, 2010 om 12:33 pm

  7. fred

    @Miranda, de link werkt niet. Google naar: de nieuwe Ijstijd komt en je kunt het artikel lezen.

    juni 1, 2010 om 12:44 pm

  8. fred

    @Miranda, over de ouders van dat dertien jarige knaapje gesproken “liegen” is in de Islam blijkbaar heel gewoon.
    Het is natuurlijk verwerpelijk wat dat knaapje die hoogbejaarde aangedaan heeft. Flinke hoge straf is op zijn plaats.

    juni 1, 2010 om 12:58 pm

  9. Miranda

    @fred, het hele spul speelt uiteraard onder één hoedje. Het zou vreemd worden wanneer ze elkaar zouden tegenspreken of afvallen. Voor veel mensen zijn ze nog steeds geloofwaardig, alleen gaan er steeds meer ogen open waardoor ze steeds sneller door de mand vallen. Natuurlijk kennen maar weinig mensen de echte achtergroond. Geeft niet, niet iedereen hoeft zich er tot de bodem in te vediepen. Het werkt als het 100e aap syndroom: de kern zoekt het uit en de rest pikt het moeiteloos op. En van daaruit hopelijk de revolutie.

    Ik heb het artikel gelezen. Prima! Leert de mensen dus nadenken.

    Ik kan me oprecht niet herinneren dat ik ooit gezegd heb: mijn kinderen doen dat niet! Ik hoor het mijn moeder nog zeggen terwijl ik dacht: o nee, wat ben jij naïef zeg. Vanaf dat moment nam ik me dus voor dat later nooit over mijn kinderen te zeggen. Kom op zeg, je bent er toch niet 24/7 bij.

    juni 1, 2010 om 1:24 pm

  10. Miranda

    SPITS deelt donorformulieren uit? Zouden ze echt denken dat het succes heeft zo’n actie? Ik heb al jaren een codicil dat ik niks afsta en niks wens te ontvangen. Ik heb rare dingen gezien na een transplantatie. Als ik als ontvanger ineens rare trekjes zou gaan vertonen (naast mijn eigen natuurlijk) dan zou ik me erg tweeslachtig voelen.
    Plus daarbij al die rotzooi slikken om afstoting te voorkomen; ik zou het nooit willen. Een vriend van mij die een harttransplantatie heeft ondergaan verwoordde het eens mooi: ik weet wanneer ik mijn medicijnen niet heb ingenomen: als ik me goed voel! Zegt mij voldoende.

    juni 1, 2010 om 1:29 pm

  11. Regenboog

    @Miranda, wil jij dood?

    juni 1, 2010 om 10:02 pm

  12. fred

    @Regenboog, ooit van gewetensbezwaar om wat voor reden dan ook gehoord?

    juni 1, 2010 om 11:05 pm

  13. Regenboog

    @fred, even duidelijker zijn s.v.p. Het gevoel als “gewetensbezwaar” ken ik uiteraard. Maar jouw vraagstelling zonder motivatie begrijp ik niet. Ligt aan mij hoor!

    juni 1, 2010 om 11:27 pm

  14. fred

    @Regenboog, ik vond de vraag aan Miranda of ze dood wilde een beetje onzinnig. Je weet toch wel wat gewetensbezwaar betekent hoop ik? Probeer zelf eens achter de motivatie te komen wat ik met die vraagstelling zou kunnen bedoelen.
    Ik zet graag mensen aan het denken vandaar.

    juni 1, 2010 om 11:50 pm

  15. Miranda

    @Regenboog, ook ik begrijp je vraag niet, maar ik wil wel antwoord geven hoor. Ja, ik wil dood tzt, maar het zal nog een héééle tijd duren voordat dat moment is aangebroken. Ieder mens gaat een keer, maar laten we het maar zo lang mogelijk uitstellen, ik zonder donororganen in ieder geval.
    Vraag beantwoord zo?

    @fred, dank je voor je lieve reactie.

    Zo en dan nu lieve mensen trek ik voor een paar weken aan de kuierlatten. Mijn geliefden en ik hebben voor 2 weken een zalig boerderijtje in de middle of nowhere in Frankrijk gehuurd, waar we van plan zijn enorm van elkaar en de omgeving te gaan genieten. Hopelijk, deo volente, zijn we pas de laatste week van juni terug. Maar daar wil ik nu, net als aan de dood, nog lang niet denken.

    Maak er wat van en tot dan!!

    veel liefs,

    Miranda

    juni 2, 2010 om 9:47 am

  16. fred

    @Miranda, een hele fijn vakantie in Frankrijk toegewenst met veel zon, stokbrood met orginele Franse kaas en een lekker wijntje erbij. Geniet er maar van zolang je nog kunt.

    juni 2, 2010 om 10:14 am

  17. Miranda

    @fred, bedankt! En reken maar dat dat het hele plan achter deze vakantie is: genieten. En inderdaad, zolang ik nog kan, ha, ha. Tot later.

    juni 2, 2010 om 12:04 pm

  18. Regenboog

    Pffff wat een reacties op mijn lugubere vraag “Wil je dood”.

    Ik heb daar niets anders mee bedoeld dan, wil je geen levens verlengende operatie middels b.v. donorhart of nier.

    @Fred, een dergelijke beslissing is zeer persoonlijk gebonden. In het algemeen is een ontvanger dolblij als deze een lichaamsfunctie krijgt middels een donor, ondanks de nare bijwerkingen die kunnen ontstaan en de bijbehorende medicatie.
    Dit is beslist geen gewetensvraag zoals jij stelt. Het is een keuze niet meer en niet minder. Eeen gewetensvraag is b.v. wil je in miltaire dienst, met het risico om een ander te moeten doden. Komt dat met je geweten overeen.
    Het al of niet zijn van een donorgever of donorontvanger KAN een gewetensvraag zijn uit hoofde van religieuze overwegingen, er zijn zelfs mensen die daarom geen hulp van artsen inroepen of zelfs geen bloedtransfusie wensen te ontvangen. Dit zou tegen de wil van God zijn. Als hij je ziek maakt, mag de mens zich daartegen niet verzetten is dan de reden.
    Maar Miranda heeft haar KEUZE bepaald niet uit gewetensbezwaar, maar door nare ervaringen uit haar naaste omgeving heb ik begrepen.

    @Miranda, mijn keuze heb ik gemaakt, indien mogelijk zou ik een donor willen zijn en in geval van nood ook ontvanger. Dat is mijn KEUZE. Uiteraard heb ik respect voor jouw tegenovergestelde mening. Wellicht zou ik die ook hebben met jouw ervaringen. Maar ik kies voor een leven op een wijze dat ik de zon/of de regen zie (al is het maar een paar dagen langer) ook al is dat met de blubberzooi van anderen in mijn lijf. Nu hoop ik niet dat men weer gaat vallen op het woord “blubberzooi”. Ik bedoel het goed.

    Maar ik maak bezwaar tegen het woord “gewetensvraag” in jouw geval door Fred.

    Overigens fijne vakantie en gezond weer terug.

    juni 2, 2010 om 7:07 pm

  19. delphi

    Helemaal niet nodig in de nabije toekomst, al die codocillen. Dan hebben we technologie om wat dan ook met chips e.d. te vervangen.

    Ik was gisteren op een feestje en vandaag had ik best wel een stel hoofdpijnloze hersens willen hebben. Mens, wat kun je je verrot voelen na het doorzakken.

    Miranda, ik weet niet of je dit nog leest, maar van ons een zeer prettige vakantie toegewenst. Mag ik mee? Toe?

    Delphi

    juni 2, 2010 om 8:11 pm

Reacties afgesloten

