Just another WordPress.com site

PARTIJ VOOR DE DIEREN GAAT MET MCCARTNEY SIEREN

Nou, Marianne Thieme dan, meldt dit nieuwsbericht, hetgeen op hetzelfde neerkomt. Paul McCartney is immers sinds jaar en dag, als voortzetting op de visie van zijn overleden vrouw Linda, het gezicht voor een vleesloze samenleving. Er is ook een speciale vleesloze productlijn. Een vleesloze maandag, een meatfree monday, wordt de slogan.

Hoe ze dat gaan invullen, weten ze nog niet. Nou, ik wel. Een tophit gaat het worden.

Nou is er niks met vleesloos, maar smaakloos is wat anders. Persoonlijk vind ik weinig alternatieven beschikbaar. De vegaspekjes, vega filet americain van de Albert Heijn vind ik nog het lekkerst. Veel andere dingen zijn smakeloos en het is allemaal erg duur.

Wil je vegetarisch goed kunnen promoten dan is meer fantasie, fantastische koks en een veel goedkopere prijs noodzakelijk. Kijk; dan hebben de mensen iets op hun bord waarvan ze zeggen: wij missen dat stukje vlees niet … of, we willen een dagje vleesloos en lekker, want dat is veel goedkoper.

Nee, niet door het vlees duurder te maken, want dan eten de goedbedeelden het toch wel volop, maar Jan met de Pet en daaronder eten het niet en ook geen alternatieven, want met het duurder maken (bestraffen)  van ongewenste producten en het in prijs hetzelfde houden van gewenste producten, bereik je dus helemaal niets. Ja, de mensen met minder centjes pesten, zoals gewoonlijk.

Vooralsnog vind ik de partij van de dieren goed in een coalitie passen met de partij voor mens en spirit.

De Partij van de dieren hebben immers een grote graanadvertentie ingezaaid. Zie dit bericht. Kijk, dit soort ludieke acties kan ik dan wel weer waarderen.

Orin

5 Reacties

  1. Miranda

    Ik heb me eens aan die McCartney vegaspulletjes gewaagd. En het is daar ook meteen bij gebleven. Getverderrie wat is dat vies zeg! De achterliggende gedachte steun ik van harte, maar het moet wel eetbaar blijven en dat kan ik van de 10 soorten die ik heb uitgeprobeerd beslist niet zeggen.

    Je kunt net zo goed, nee veel beter, je eigen vega-eten maken. Ik heb het noodgedwongen een tijdje gedaan, ik ben nooit een erge vleeseter geweest. Maar het enige wat het teweeg heeft gebracht is dat ik me na die periode als een leeuw op vlees heb gestort en niet meer ben opgehouden. Sterker nog, ik eet meer dan ooit. En dan heb ik het niet over supermarktvlees met al z’n E-nummers, maar gewoon van de ouderwetse slager. Of halal. Beter en goedkoper.

    mei 31, 2010 om 2:12 pm

  2. Regenboog

    Stem nu op Partij voor de Dieren. Nieuws op NU.
    Maar kijk vlak daaronder de mening van Ab Klink. Huisarts moet bereikbaar blijven!!!!!!

    Niet toevallig, een gezin bestaande uit vader, moeder en werkloos “kind” van 24 jr oud.
    Zijn al jaren vegatarisch. Man is altijd moe, moeder en “kind” moeten ieder jaar een serie van 3 spuiten halen met vitamine B. Vrouw zag het laatste jaar ook erg witjes, diagnose ijzertekort en ziektewet.

    Nu weet ik wel, ziek worden kan iedereen. Maar vlees is voor mij een hoofdbestanddeel van de maaltijd. Hun internist zegt zelf dat de reden een te ver doorgevoerde vorm van vegatarisch eten is. Ook geen eieren, eveneens geen vis.

    Maar één dagje in de week vleesloos moet m.i. wel kunnen, maar niet langer. Roken doe ik niet (meer), morgen exact een jaar. Alcohol zeer weinig, alleen bij diner (vandaar dat ik er lang over doe…….). Mag ik nog wat?

    mei 31, 2010 om 3:21 pm

  3. Miranda

    Regenboog, hoe ouder je wordt hoe minder je mag hebben, dus geniet er nog maar van. Bij elk medicijn dat ik slik staat: geen alcohol!! Ja doeiiiiii. Een wijntje op z’n tijd moet kunen. Potverdorie vroeger dronk ik de buurman onder tafel met z’n uit Duitsland meegebracht spul dat je moest aansteken. Hij lag plat en ik ging rechtop naar huis. Dat hoeft nu ook niet meer, das war einmal!

    Ik denk, dat je heel lang zonder vlees kunt. Echt waar, maar dan moet je heel goed uitvogelen welke vervangers je dan neemt en de hoeveelheid. Anders ga je er inderdaad als een non uitzien. Je haalt ze er zo uit. En kinderen zo op te voeden: ik vind het misdadig want je doet ze zwaar tekort. Ik heb het bij vrienden gezien, ze waren altijd zwak, ziek of misselijk.

    Hou vol he met dat niet roken. Ik sta nu 7 jaar droog. Soms, als het héél gezellig is dan zou ik er nog wel eentje willen opsteken, zo geconditioneerd ben ik. Maar over het algemeen vind ik het goor en stinken.

    mei 31, 2010 om 4:03 pm

  4. delphi

    Nee, Regenboog, als het aan bepaalde overheden ligt mag niks meer. Geen vlees, want dat is te vet en je moet je chloresterolverlagers waar je ziek van wordt en niet bij mag drinken, zelf gaan betalen. Geen vet op je lijf, niet roken, niet drinken, geen stress, geen ouderdom, geen vis, want tja … dat is te schaars….

    Oh, wacht … ik heb ‘m door … dit is het programma MHLVDMZENRZLU

    mei 31, 2010 om 4:08 pm

  5. Miranda

    MHLVDMZENRZLU??? Leg uit…

    mei 31, 2010 om 4:38 pm

Reacties afgesloten

