Just another WordPress.com site

DE CU, PAST DAT WEL IN DE TIJD VAN NU?

Ja, de Christen Unie doet ook weer mee. Op de lijst van Kieskring 12 (Den Haag) staan ze op lijst zeven. Bewust gekozen of niet? Tenslotte schiep God de Christen Unie, ik bedoel de wereld, in zeven dagen.

Andre Rouvoet staat op nummer 1 verkiesbaar, zoals te verwachten viel. Een doorzetter. De lijst telt 50 mensen. Ja, en er staan ook nog veel vrouwen verkiesbaar, om precies te zijn maar liefst 11!!!!

Op nummer 3 staat Esme Wiegman-Van Meppelen Scheppink. Als ik op de CU zou stemmen (wat ik dus niet doe) zou ik op haar stemmen.

Wat me opvalt is dat de CU landelijk gezien een stevig netwerk heeft van gemotiveerde mensen. Bovendien nemen zij christelijke standpunten duidelijker in dat de CDA. Dat mag ik wel, een partij die staat voor wat ze pretendeert te zijn. Maar zijn ze met hun standpunten nog wel done in onze maatschappij?

De CU is bekend van kleinschaliger acties die de normen en waarden proberen te handhaven.

Een voorbeeld is een strijd tegen de gokautomaten, die in het verleden op verschillende plaatsen begonnen te groeien. Kijk, en dat vind ik dan wel weer sterk en passend in deze tijd. Vrijheid is 1, maar bepaalde dingen vrij laten om de vrijheid van anderen (verslaving) te beperken, dat is 2.

Orin

6 Reacties

  1. Regenboog

    De CU of dat in deze tijd past? Waarom niet? In de typisch Hollandse sfeer van alles in vakjes te delen, zoals de tuintjes van de doorzonwoninkjes omheind zijn, zeg ik ja dat moet kunnen. Ik vind overigens het een zeer integere partij! Normaal zou ik vast bijval krijgen van mijn leeftijdgenoten, maar ja, het is EO-jongerendag dus ze hebben geen tijd…..

    juni 5, 2010 om 7:33 pm

  2. delphi

    Stilletjes hier … volgens mij zijn ze allemaal naar een of andere drastisch… schijnt daar veel lol te beleven te zijn….

    Orin

    juni 7, 2010 om 8:14 pm

  3. delphi

    Tjee, EO-jongerendag … dat heb ik gemist! Oh, oh, dat krijg je van dat doorzakken.

    Lysander.

    juni 7, 2010 om 9:24 pm

  4. Regenboog

    Spiritueel doorzakken is niets mis mee, heeft hetzelfde effect als bij ieder willekeurig persoon.
    Wel para………………………………………..cetamol.

    juni 8, 2010 om 5:42 pm

  5. delphi

    Wie zegt dat ik spiritueel wil doorzakken? Wel spirit drinken!

    Delphi

    juni 8, 2010 om 7:20 pm

  6. Regenboog

    Als het maar geen spiritus is………eh,eh………..nee dat verwacht ik niet.

    juni 8, 2010 om 8:45 pm

Reacties afgesloten

