Just another WordPress.com site

ZUCHT; NU DE LAATSTE PARTIJEN IN VOGELVLUCHT

Achttien partijen doen er mee.

We hebben in een ogenblik onder de loep genomen; het CDA, De PvdA, de SP, de VVD, de PVV, de Christen Unie, D 66, de Partij voor de dieren, de Partij voor Mens en Spirit en Trots op Nederland.

Blijft over, twee slechtste paarden van stal een

Groen Links. Of je hebt er iets mee of niet. Ik weet niet wat ik van hun partijleden moet denken, maar degene die ik ben tegen gekomen, vind ik fanatiek. De partij slaat net ietsje door. Het felle mag ik wel, maar het moet niet overschreeuwen, want zo komt de hele partijpolitieke kant niet uit de verf, ondanks de toch wel redelijke uitstraling van de lijsttrekster. Te fanatiek.

De SGP. Idem dito, of je hebt er iets mee of niet. Nou, helemaal niets. Wat Groen Links en SGP zijn antagonistische partijen. Wat de een teveel heeft, heeft een ander te weinig. Emancipatie van de vrouw anti vrouw hoort achter het aanrecht. Op hun lijst staat GEEN enkele vrouw. Schandalig. Geen reden voor mij om erop te gaan stemmen. Ook hier te fanatiek.

Dan hebben we nog nieuwere partijen.

Nieuw Nederland. Bij het horen van de naam dacht ik: weer zo’n rechts splinterpartijtje. Ja, de naam doet zo aan, geeft mij als onwetende kiezer dat gevoel. Niets is minder waar. Nieuw Nederland pleit voor een aloud links stokpaardje (meen van Groen Links) het basisinkomen, voor sociale samenhang, voor een multi-etnische samenleving. Alternatief voor degenen die de gezapige linkse partijen zat zijn.

Partij een

Dit schrijven ze zelf: Partij één staat en gaat voor de inspiratie van en voor mensen omdat iedereen kansen moet krijgen om te groeien in talenten, in quality of life, in kennis en in gezondheid. één gelooft in ondernemerschap en in de kracht van idealen. Wij willen issues bespreken en oplossen door mensen te verbinden, een positieve houding aan te nemen, verantwoordelijkheid te dragen, respect te tonen en ons te richten op duurzaamheid.

Lijst 17

De BNN-jongerenpartij. Verfrissend, een partij voor jongeren, want de jeugd heeft immers de toekomst. Ik heb niet het hele partijprogramma gelezen, dat laat ik graag aan de jongeren onder onze lezers, zoals Regenboog. Verwarrend op de kieslijst van kieskring 12 is wel dat er onder lijst 17 geen naam staat. Iemand die minder politiek bewust is  denkt dat de naam van de partij (lijst 17) is weggevallen.

Piratenpartij. Partij die allerlei plannen heeft over de informatiesamenleving, hoe dat te herstructureren, te bevorderen, te beschermen. Tja, de naam vind ik eigenlijk niks. We hebben al decennia lang politici met een piratenbewustzijn, dus het geeft wat onprettige associaties.

Lees verder hier over deze piratenpartij. Ze zoeken nog veel piraten.

Orin

Reacties afgesloten

