Just another WordPress.com site

IN HET SPOTLICHT; HET MOOISTE VERSCHIJNSEL

in een land als de onze dan; de regenboog. Wij hebben immers niet het Noorderlicht, dat ook prachtig is, maar een regenboog zien we wel eens. Prachtig; de stralen van de zon bundelen zich met zachte regen en vormen zo een wonderbaarlijk kleurengamma. Ik blijf het bijzonder vinden.

Niet lang geleden zag ik er weer een, en met een duidelijke kleur en een ferme boog. Een plaatje…. Plaatje? Natuurlijk. Ik was vlak bij mijn huis en rende om snel mijn camera te halen. Teruggekomen op de plek was de boog al bijna weg … helaas. Toch heb ik er nog een foto van gemaakt (en wat bewerkt om te verduidelijken).

Daarnaast herinner ik me een mooie droom; eigenlijk iets dat ik op grens van waken/slapen heb gezien, maar dat valt bij mij onder dromen met dit verschil dat als ik echt slaap, me vrijwel nooit herinner wat ik heb gedroomd en als ik het nog wel weet, is het altijd een nare of rare, onsaamhangende droom. Dit was echter mooi, lopen door een gang met bochten in regenboogkleuren met overal het prettige geluid van windgongen.

Daarna kom ik in een ruimte met een bubbelbad, waarin het heerlijk toeven is. Vervolgens ga ik onder de bronbank. Dit kun je vergelijken met een zonnebank, maar met dit verschil dat zon wordt vervangen door het licht van de bron.

Het was een droom, maar mijn enorm ontspannen gevoel de volgende dag was echt.

Ik ben er dol op als ik tekeningen maak bijvoorbeeld om regenboogkleuren te maken. Ik heb een voorliefde om mijn cadeautjes te verpakken in regenboogpapier. Ik knutsel graag met geribbeld regenboogpapier. Vroeger maakte ik zeefdrukjes met overlopende kleuren, zogenoemde irisdrukken.

Kortom; ik heb er wat mee.

Daarnaast is hier een poster bekend met de nick Regenboog, die me regelmatig tipt over foutjes e.d. op mijn blog, zoals op 15 juni, een heel belangrijke, waar ik hem erg dankbaar voor ben.

En nu heb ik dankzij een van mijn bezoekers, waarover dadelijk meer wel een onder de loep award.

Bij deze dan, voor Regenboog.

Delphi

De onderbouwing:

Een onderbouwing willen we  wel geven voor deze award. Laten we  eerst dit zeggen; tot nu waarderen we de reacties van onze serieuze bezoekers, zij het er nog niet veel zijn, bijzonder. We gaan voor de kwaliteit, niet voor de  kwantiteit.  Naast de tips, waar Delphi het over had, hoewel we ook van anderen goede en zinvolle tips krijgen, heeft Regenboog hier reeds een status opgebouwd als vast meubilair. Hij kan ontzettend, verbaal, spitsvondig uit de hoek komen. We kennen de mens erachter enigszins en weten dat hij ook erg serieus kan zijn. Daarnaast was hij het die voor het eerst de Onder de Loep Award noemde, ergens in een reactie (weten niet meer welke).

Vandaar een welverdiende eerste award.

De tweede gaat naar Els en haar mooie blog (zie topic Onder de Loep Award). Zij is ook de maakster van deze twee mooie awards.

Daarmee zijn de awards geintroduceerd naar degenen die aan de voltooiing ervan hebben meegewerkt.

Nu is onze vraag: aan wie zullen wij deze awards voortaan uit gaan delen (periodiek, zeg om de drie maanden?) en daarvoor willen we kiezen uit twee doelen.

-Aan de meest spitsvondige, nette, serieuze, reageerder?, keuze bij de redactie 

-Aan de meest spitsvondige, nette, serieuze, reactie?, keuze bij de redactie

-Aan de meest informatieve site, keuze bij de lezer (met daaraan verbonden een stemming), mogelijk een poll?

-Aan de meest opvallende persoon, die iets bijzonders heeft gedaan, ook hierbij weer een keuze bij de lezer.

Zijn er nog meer mogelijkheden?

Wie wil met ons meedenken?

Team Ordely

 

10 Reacties

  1. Regenboog

    Rennen voor een regenboog? Doe dat maar nooit meer. Dat kost energie. Energie die je voor positieve zaken kan gebruiken.

    Zondvloed in de Bijbel:
    Na afloop van de zondvloed werd de regenboog door God i

    ngesteld als teken dat er geen zondvloed meer zou plaats vinden.

    Koran:
    Dezelfde zondvloed wordt genoemd in verschllende soera’s van de Koran.

    Sumerisch:
    De Koran en de Bijbel zijn niet de enige bronnen van dit verhaal.
    In Mesopotamië werd de zondvloed als een historisch feit beschouwd.

    Masai (Oost-Afrika):
    De wereld was dichtbevolkt, maar de mensen waren zondig en dachten niet aan God. Er geschiedde een moord.
    Ook toen werd een ark gebebouwd.
    Ook toen zag men vier regenbogen, één in elke hoek van de hemel.

    Dit is slechts een uittreksel van zeer oude verhalen, die ik te danken heb aan Wikipedia.org.

    Lieve Delphi,
    Verheerlijken van mensen is mij vreemd. Daar ben ik zelfs een tegenstander van. Het streelt beslist mijn ego niet. Maar het is zeer goed bedoeld en dat waardeer ik ten zeerste.

    Jij moet ook niet schrijven dat je op je fouten gewezen wordt door mij. Ik heb je daar nooit op kunnen betrappen. Ik heb slechts eenmaal op één technisch foutje gewezen dat tot een nare situaties zou kunnen leiden.
    Maar jij, lieve Delphi, hebt hetzelfde gedaan, bij mij om mij te behoeden voor erger. Dat waardeer ik!!

    Een regenboog is mooi, maar ongrijpbaar. Echter niet voor jou blijkens de prachtige foto, je hebt mij daarmij weten te vangen. Bewaar het (niet alleen de foto) in het hart van jou, Orin en Lysander.,

    Groetjes van
    Regenboog

    juni 14, 2010 om 7:38 pm

  2. delphi

    Maar die ene keer heb ik wel gewaardeerd, Regenboog.

    Delphi

    juni 14, 2010 om 7:59 pm

  3. Regenboog

    Hiermee is mijn hunkering naar erkenning volledig bevredigd. ……………….Even wachten…….. moet een traantje van ontroering wegpinken. Maar dank, dank, dank. Het is bovendien zo’n mooie afbeelding, hoe moet ik het zeggen, van het soort waar mijn gemoed altijd vol van schiet door ontroering die mij dan overvalt.
    Maar geef er niet al te veel ruchtbaarheid aan, het is al zo moeilijk bescheiden te blijven, daar ken ik voorbeelden van. Help mij indien nodig daarvoor te behoeden.

    Alleen ik mis bij de uitreiking aan mij van deze “onder de loep award” een onderbouwing, omschrijving waarom het jouw, Delphi, heeft behaagd mij met deze eervolle blijk van waardering te eren.

    Ook dank aan al die honderdduizenden lezers die mij ongetwijfeld hebben voorgesteld voor dit eerbetoon.

    @Els, wat weet jij mensen middels jouw kunstwerken te raken, op een dusdanige wijze dat zelfs hun leven er door in positieve zin kan veranderen. Het is meer dan zomaar een plaatje. Het is een werk dat veel zegt zonder woorden. Ook jij dank daarvoor.

    juni 16, 2010 om 1:52 pm

  4. delphi

    Je hebt hem verdiend, de onderbouwing staat er.

    Delphi/Team Ordely

    juni 16, 2010 om 3:56 pm

  5. Elspeth

    Graag gedaan Regenboog.
    En ja “bescheidenheid siert de mens”was een uitspraak van mijn helaas overleden vader.
    Hij kon nauwlijks rekenen of schrijven. Maar wat was hij een mooi en zeker een wijze man.
    Ik was erg blij met hem, en steeds meer.
    Hij had vele uitspraken die zó wijs waren, maar dat toen nog maar half besteften. Maar ik hoor ze nu nog steeds, als ik ergens mee worstel hoor ik ineens een uitspraak die bij mijn situatie past op dat moment. Ik moet dat alweer glimlachen en denk dan ja papa, je hebt gelijk. Nu kan ik weer verder.

    Ik zelf heb een afspraak gemaakt met het “hogere” ik heb hun gezegd mócht ik langs mijn schoenen gaan lopen.
    Schop ze dan heel ver weg onder mijn voeten uit. Dan beland ik vanzelf weer terug op aarden.
    En gelukkig helpt dat bij mij. Ik kan wel een compliment aannemen nu dat was vroeger wel anders. Toen wist ik mij dan geen houding te geven en kroop dat het liefste weg.
    Maar ook dat heb ik mogen leren. Omdat ik nu ook kan voelen of het gemeent is.
    En dit voelt heel erg fijn , dus……..

    Bedankt ook jullie Delphi en Regenboog.

    juni 16, 2010 om 4:24 pm

  6. Regenboog

    Te veel, te veel eer team Ordely,
    Maar mijn innige dank. Het meeste spreekt mij aan dat ik tot het vaste meubilair behoor. Dat moet jullie, geacht team, toch het gevoel geven hier thuis te zijn. Het is datgene wat ik hier ervaar. Daar zijn jullie debet aan. Nogmaals dank daarvoor.

    juni 16, 2010 om 7:28 pm

  7. Miranda

    Wat is dat toch met die regenboog? Zoveel mensen hebben er iets mee. Zelf weet ik, dat wanneer er ergens het lied Somewhere over the rainbow gespeeld wordt het een bericht isd van mijn overleden vader. Dat hebben we zo afgesproken.
    En meestal hoor ik het als ik het nodig heb.
    Ook heb ik met echt spirituele mensen een fantastische week gehad die gekenmerkt werd door het steeds op rara momenten verschijnen van soms wel 4 regenbogen in elkaar. Zeldzame verschijningen maar we zagen het allemaal. Of dachten we het te zien? Wie het weet mag het zeggen.

    juni 23, 2010 om 5:53 am

  8. delphi

    Kan dat niet?. vier keer zon en regen achter elkaar. Lijkt me prachtig om te zien.

    Dachten we het te zien? Om dat te beoordelen had ik er tussen moeten zitten, ik schijn het kenmerk te hebben dat ik altijd afwijkend ben van het geheel.

    juni 23, 2010 om 8:28 pm

  9. Regenboog

    @Miranda, Jouw reactie over de afspraak met je vader raakte mij. Dat is mooi. Verder daarom geen commentaar. Liefs.

    @Delphi, hoe dan ook, een regenboog maakt altijd blij; want je weet, zelfs in de plensregen, dat de zon ergens is.

    juni 23, 2010 om 11:47 pm

  10. Miranda

    @Delphi, jij maakt echt altijd superdingen mee, een heel regenboog enegelen voetbaleltal, pff ik ben stikjaloers, echt waar!!

    Overigens was ik niet duidelijk genoeg : 4 regenbogen achter elkaar tegelijkertijd! Groot, kleiner, kleinst +1. Heel wonderbaarlijk.

    @Regenboog: …….

    juni 24, 2010 om 9:43 am

Reacties afgesloten

