Just another WordPress.com site

NIEUWSFLITSEN 8 TOT 14 JUNI 2010

8 juni,  KAUWEN IN KOUDEKERK VALLEN VOORBIJGANGERS  AAN

En bij dit bericht zie ik de beelden van de Hitchcockfilm Birds weer op mijn netvlies

9 juni, RODE TAXI RIJDT MENSEN NAAR STEMBUS

Dat is nog eens sociaal, dat is nog eens een verkiezingsstunt. 

10 juni, BROERTJES VAN 8 EN 9 VERDACHT VAN SEKSUEEL MISBRUIK

Toen ik die leeftijd had, speelde ik nog met lego en autootjes. 

11 juni, BOZE WEDUWE MET URN NAAR HUISARTS

Je hoort het weleens vaker, instanties die brieven blijven sturen naar de overledene, maar een huisarts? Is het tegenwoordig zo afstandelijk geworden? 

12 juni, JORAN WIL PAS PRATEN OVER NATALEE NA OVERPLAATSING

Joran speelt een van zijn laatste troeven uit. Helaas, voor hem, ze trappen er niet in. Spijtig weer zo pijnlijk voor de familie van Natalee.

13 juni, RUIM HELFT NIET EENS MET COALITIE VVD, PVV EN CDA

Ook nieuw Paars bevalt niet zo. Dus krijgen we straks toch weer het zooitje dat gevallen is? 

14 juni, DAMSCHREEUWER WIST NIET DAT HET HERDENKING WAS

Yes, sure… hij dacht dat ze daar op de trein stonden te wachten. Hij is trouwens wederom opgepakt na een incident. 

Orin

8 Reacties

  1. fred

    Broertjes van 8 en 9 verdacht van sexueel misbruik.?

    Op die leeftijd wist ik nog niet eens wat sex was.

    juni 19, 2010 om 7:19 pm

  2. delphi

    Ik ook niet. Ik dacht dat de kindertjes uit de boerenkool kwamen.
    Orin ook niet, die wist niet beter of de ooievaar had hem gebracht.

    En Lysander, toch al een grote knul, denkt nog steeds dat hij gevonden is met een kwartje in zijn hand.

    Kinderen tegenwoordig, zo vroegrijp.

    Delphi.

    juni 19, 2010 om 11:08 pm

  3. Regenboog

    Flauw kul wat hiervoor geschreven is.
    Ik wist heel vroeg wat sex was. Maar ik ad voorlichting gehad van een een wijze vader en moeder. Ik herinner me dat nog heel goed. Ik ging zoal dat heette op kamp. En het enige wat me ouders zeiden was: Zal je het meisje geen verdriet aan doen. En dat deed ik ook niet, m’n ouders spraken me aan op het “geweten?”. Ik heb me daaraan gehouden. Leefden ze nog maar.
    Ok, het was geen echte voorlichting, maar wederzijds vertrouwen tussen ouders en kind.

    juni 19, 2010 om 11:32 pm

  4. fred

    @Delphi, wat werden wij vroeger toch van alles wijsgemaakt, hè.

    @Regenboog, voorlichting was er vroeger niet bij. Niet van mijn overleden ouders en ook niet op de lagere school.

    juni 19, 2010 om 11:42 pm

  5. delphi

    Ik zal je eerlijk zeggen dat mijn voorlichting begon toen ik Orin ontmoette toen ik 11 was. Dat is geen grapje, hij was 13, een buurjongen van me.

    Wil je details horen wat we in de lift deden?

    Ja, of nee?

    Enfin, hij verhuisde, we verloren elkaar uit het oog, en ontmoetten elkaar jaren terug weer en hij moest zijn karma goedmaken. Tja, nog steeds dus. Dat krijg je er dus van.

    Delphi

    juni 20, 2010 om 12:03 am

  6. Miranda

    Bonsoir, hier zijn we weer, terug in ’t land van regen en kou!! Maar toch weer lekker zo in m’n eigen nestje.

    Ik zit net bovenstaande te lezen en moest ineens ergens aan denken. Voorlichting was er bij mij ook niet bij. Mijn moeder heeft ooit eens tegen me gezegd: baby’s komen eruit aan de kant waar ze ook zijn binnengekomen. Snap je dat ik jáááren rare ideeën heb gehad. Maar mijn moeder had het zelf waarschijnlijk ook niet helemaal begrepen denk ik.
    Aan de andere kant wist ik op mijn zevende heel zeker dat mijn vriendje Frederik homo was. Kon het niet benoemen natuurlijk, maar ik was er 100% zeker van. Jaren later werkte hij op de parfumafdeling bij de Bijenkorf. Zie je wel dacht ik toen.
    En nu rest mij nog steeds de vraag: hoe weet een zevenjarig kind zoiets?

    juni 20, 2010 om 9:03 pm

  7. delphi

    Hee, meisje… fijn dat je weer terug bent. En dan niet weggespoeld, maar hopelijk helemaal bijgekomen van het goede leven in Frankrijk.

    Morgen wordt het hier warmer. Er is heel wat gebeurt hier, ook.

    Ja, Lysander had ook altijd van dit soort scherpzinnige opmerkingen. Kinderen zijn slimmer dan je denkt.

    Delphi

    juni 20, 2010 om 9:10 pm

  8. Miranda

    Vandaag ben ik weer helemaal terug! Het duurt altijd even voor ik weer gewend ben aan het Nederlandse. Nee, niet weggespoeld, in tegendeel: poepiebruin want ik heb elke dag stralende zon gehad en was dan ook stomverbaasd toen ik het Franse weerbericht zag. Er waren 2 plekken met goed weer en op een daarvan zat ik. Blijkbaar had ik het verdiend, ha, ha. Het was heerlijk, stil, rustig en ontspannen maar 2 weken was genoeg en nu gaan we weer over tot de orde van de Nedrlandse dag. Moet nog even de leesschade hier inhalen, maar dan ben ik weer volop aanwezig.

    juni 21, 2010 om 10:04 am

Reacties afgesloten

