Just another WordPress.com site

UPDATE OLIERAMP; URGENT CALL TO PLANET EARTH

De tweede zin uit de koptitel droomde ik enkele maanden geleden, evenals een onbestemd gevoel, dat me al een tijd lang in de greep houdt, zo nu en dan. In de mainstream media wordt summier over de ramp bericht, hoewel toch steeds vaker.

Vele mensen schijnt het als een ver van mijn bed show te beschouwen. Als je er over schrijft of praat ben je een doemdenker. Zolang men maar lekker in het autootje kan stappen en de benzine niet te duur wordt, is er niks aan de hand.

Toch verschijnen er op talloze alternatieve sites verontrustende berichten en de mogelijke gevolgen van deze ramp en de aanpak van o.a. BP.

Fout na fout; de wet van Murphy, of een bewust beplande actie om de depopulatiedoelstellingen van de duistere kliek te halen.

In elk geval hier staan enkele, mogelijke gevolgen.

Grenswetenschap heeft het zelfs over de Oliecalypse om de ernst van deze ramp te benadrukken. Het is een ernstig artikel. Ook zij zien vergelijkingen opdoemen met de tweede bazuin van de zevende zegel uit de Bijbelse Openbaringen. De olie is dan ook roodbruinig van kleur.

Wanneer het meest ernstige scenario uit  zal rollen is het einde verhaal, einde beschaving. Geen ark die er nog iets aan kan redden. Weg met de vervuilende mensheid. Nou, misschien worden de illumimunatiedoelstellingen om 99% van de mensheid uit te roeien bewerkstelligd, dan is er een restje dat nog mee mag doen. Nou, nee bedankt voor de eer. En we zijn er allemaal aan schuldig. Allemaal wilden we graag in het autootje tuffen, allemaal doen we er aan mee. Welvaart, gas, olie … vervuiling.

En nog steeds bestaat de wereld uit een slapende meerderheid. Maar als het nu klopt van die tweede bazuin? Tja, het is natuurlijk wel door mensenhanden gedaan en wie weet als bewust scenario om straks vergaande maatregelen in te voeren, die lijken op de vervullingen van openbaringen. Religie is immers een populair machtsmisbruikmiddel.

Veel missen de vervulling van de eerste zegel en gaan er vanuit dat het in chronologische volgorde gebeurt.

De eerste engel blies de bazuin, er kwam hagel en vuur, vermengd met bloed en het werd op de aarde geworpen; en het derde deel van de aarde verbrandde en het derde deel van de bomen verbrandde en al het groene gras verbrandde (openbaring 8:7)

Tja, meer vulkaanuitbarstingen, en activiteit zou hier over een langere termijn op kunnen slaan. Er staan er nog wel wat op punt van uitbarsten, maar zeker weten we het niet.

De tweede engel blies de bezuin, en er werd iets als een grote berg, brandend van vuur (het platform), in de zee geworpen, en het derde deel van de zee werd bloed, en het derde deel van de schepselen in de zee, die leven hadden, stierf, en het derde deel van de schepen verging. (openbaring 8:9)

Hierin zien dus velen de olieramp. Er liggen daar veel, duizenden schepen, en het is nog steeds een risicogebied, dus wie weet. Uitbarstingen daar kunnen tsunami’s veroorzaken. Of de zee wereldwijd of lokaal is, dat is ook niet uit de tekst te halen. 

En de derde engel blies de bazuin, en er viel een grote ster, brandend als een fakkel, uit de hemel, en zij viel op het derde deel der rivieren en op de bronnen der wateren. Vele mensen stierven van het water, omdat het bitter was geworden (openbaring 8:11).

De in de eerste link voorspelde giftige regen kan de waterbronnen vergiftigen. Nu al kan de olie rivieren in Amerika besmetten en dus ook de meren. Het gevolg dan wel van de olieramp.

Interessanter of beangstiger wordt het vanaf bazuin 4. Hierin wordt gesteld dat het derde deel van de zon en de maan en de sterren wordt getroffen. Er ontstaat een verduistering in de wereld. En bazuin 5, waar afgrijselijke, bovennatuurlijke sprinkhanen de mens gaan teisteren.

Veel gelovigen (en geinteresseerden) in deze moeilijk te duiden voorspellingen, denken dat de dingen echt uit de hemel komen, dus dat het gaat om meteorieten, natuurrampen enzovoort.

De olieramp is echter door mensenhanden veroorzaakt, al dan niet bewust en dreigt onbeheersbaar te worden. Natuurlijk zijn er meer olierampen geweest en fors ook. In Rusland hebben ze met kernexplosies een aantal bronnen weten te stoppen, maar dat was op land. Wat het in zee doet … dat weten we niet, maar gezien de Wet van Murphy, die in de Golf van Mexico huishoudt, liever geen experimenten. Als het meest akelige scenario bewaarheid wordt, hoeven de openbaringen niet eens meer uit te komen. Dan is het over, uit, sluss…

In het beste geval leren we er iets van. Er zijn vele, vele milieuvriendelijke alternatieven, maar olie is big business. Geld, geld, geld. Geld steken in milieuvriendelijke innovatie … vergeet het maar. Maar wat heb je aan dat geld, als al het moois verdwijnt. Als je niet meer kan genieten van vis, van dolfijnen, van koraal, van zwemmen in een fris meertje? Als je pootje moet baden in de olie. Hetzelfde geldt voor alle industriele instituties, die op geld draaien en niet meer op welzijn. En velen zijn zich er nog steeds niet van bewust, hoe er dagelijks voor ons wordt gedacht en we langzaam, maar zeker, samen met de aarde, ten onder gaan, en een stukje als dit schrijven is roepen in een woestijn. Proteststemmen laten horen is als vloeken in de kerk.  

Dus geniet ik nog maar even van het lekkere weer, blijf ik nog steeds milieubewust bezig, we hebben dan ook geen auto. Haal ik diep adem in de ‘frisse’ buitenlucht en duw de zich aan mij opdringende gedachte op: ‘hoe lang nog’ weg.

Delphi

 

9 Reacties

  1. Regenboog

    Het oliedrama is veel erger dan we met z’n allen (all over the world) aanvankelijk dachten. De gevolgen kunnen veel dramatischer zijn dan we ons zelfs maar kunnen voorstellen. Daar kan ik volledig mee instemmen. Het verwijzen naar openbaringen van Johannes acht ik echter overdreven. Dat was evenals met de Mexicaanse griep dat zou ook één van de bazuinen zijn volgens sommige sites. We moeten niet achter de Nostradamussen van 17(hoeveel?) eeuwen aanlopen. In die periode en zelfs vlak na het overlijden de Messias.nam men aan dat Jezus zou terugkeren op de aarde. Zelfs nog tijden het leven van de apostelen en , en, maar wachten, en nog eens wachten. Dan zou het oordeel komen. Kom even, ik ben een vrij nuchter mens. Hij is niet teruggekomen. Johannes en z’n collega’s maar wachten. Jammer dat we mythen, legenden en profeteren door elkaar mixen. Bovendien hoe zouden wij denken over iemand die zegt de verwachte Messias te zijn. Dat was toch in Jesaja voorspeld. Dan komt er een Christelijke sekte binnen het Joodse geloof. Dat was godslastering. Vandaar die doodstraf door de Joden. De Romijnen wilden het onderdrukte volk te vriend houden. Ja, in het Midden-Oosten was men nu eenmaal extremer dan hier in het Westen. Lou de Palingboer kwam er toch beter af met de huidige vrijheid van godsdienst. Zou die geleefd hebben in in het Midden-Oosten zo’n 200 jaar geleden was hij ook met zijn engelen omgebracht zijn. Wat te denken van de christenen met hun kruistochten, 80-jarige oorlog, inquisitie, enz. enz.
    Mijn mening is dan ook dat we de profeten uit het Oude- en Nieuwe testament ook met een korreltje zout moeten nemen.

    Ik kan niet ontkennen dat er van het geprofeteerde veel zaken zijn uitgekomen, maar dan verval ik weer in de vraag van :toeval of vooruit kunnen zien.

    Voor de geode orde , het slechts mijn mening, ik heb de waarheid niet in pacht. Dus niemand hoeft zich gekwetst te voelen door mijn eigen openhartige denken.

    juni 18, 2010 om 5:57 pm

  2. Regenboog

    Helaas scchrijf ik momenteel voor niemand.
    Men is blijkbaar te druk met andere zaken………….hahahaha!
    Op de dag zit ik te genieten van het gazon en de bloemen, maar af en toe moet ik toch naar binnen, ffe kijken.
    Weer niks, nou ja, meubilair kan ook later gepoetst worden…………!

    juni 18, 2010 om 7:03 pm

  3. delphi

    Hee, Regenboog, leuk dat je er weer bent.

    Ja, ik hoop dat je ook mijn nuances hebt gelezen en begrepen… immers, het is door mensenhanden veroorzaakt. Openbaringen leent zich door de symbolische voorstellingen ook voor bewuste acties, om e.e.a. te manipuleren.

    Wat heel goed kan is dat Johannes, net zoals vele voorspellers, een blik in de toekomst was gegund. Wel heel vreemd, maar goed, ik ben ook een beetje vreemd, dat ik wel degelijk een engel heb ‘zien’ bazuinen vlak voor de olieramp. Ongetwijfeld is dat toeval.

    Vandaar dat ik het toch aanhaal. Buiten dat ben ik van mening dat we in een bijzondere tijd met bijzondere gebeurtenissen leven, ondanks het feit dat ik nuchter ben.

    Bovendien lees ik nu op de meest vreemde sites, dat sommigen in de olieramp, die niet eens Christelijk zijn, hierin toch bazuin 2 herkennen. Openbaringen is namelijk een van de meest besproken en meest onbegrepen boeken.

    Een van mijn nuances is ook, dat de tweede en derde bazuin het gevolg zouden kunnen zijn van die olieramp, maar om te kijken of de openbaringen echt uitkomen, moet je naar de vierde en de vijfde kijken, want dat zijn echt extreme dingen.

    In ieder geval heeft de olieramp en zijn gevolgen wel een ‘Goddelijke” insteek. Het zou op zijn minst mensen bewust moeten maken van het feit dat we met velen de schepping beschadigen, dus waar zijn we mee bezig? We vernietigen daarmee niet alleen onszelf, maar ook alle prachtige schepselen. Het is een enorm gebrek aan respect voor die schepping en schepselen. Die boodschap gaat bij de meerderheid van de mensen hopelijk eindelijk eens doordringen.

    Nee, ik voel me nooit beledigd door je opmerkingen. Ik snap er ook de ballen van en de mensen die er wel de ballen van denken te begrijpen bestrijden hun geloofsgenoten die er weer andere ballen inzien. En blijven rustig toekijken hoe de wereld verziekt wordt, omdat ze denken dat ze toch wel gered worden. Nou, ik geloof dat van ons wel wordt verwacht dat we niet alleen maar denken, maar ook doen en dan bereik je met samen werken veel meer dan met elkaar te bestrijden wie de waarheid in pacht heeft.

    Delphi

    juni 18, 2010 om 7:58 pm

  4. Elspeth

    mmhhh wat ik wel zag in een visioen dat er nog een ontploffing kom bij dat olie lek. Met een erg grote vuurzee.
    Maar ik hoop uiteraard dat ik ongelijk krijg.

    Ik heb een ander visieon gehad over Amerika maar waar precies en wanneer het plaats gaat nemen weet ik niet. Is wél zeer ernstig.
    Maar is niet dit denk ik.

    Ik loop dan daar rond en er is niets wat nog hoger is dan 50 á 60 centimeter.
    Geen boom of huis is er nog heel.
    Ik loop over een puinhoop van stukken van gebouwen en huizen.
    Ik loop en loop heel ver en af en toe kijk ik mét een verrekijker of ik iets zie wat hoger is. Maar nee totaal niets. Alles is plat. Kapot tot puinbrokken. En er staat een klein laagje water tussen.

    Het aller vreemste ( gelukkig) is dat er geen lijken van mens of dier tusen liggen. Dus het schijnt dat ze hebben zien aankomen en alles op tijd ontruimt hebben………??
    Maar er is vreemd óók geen vogel in de lucht.
    Dus ik was daar pas toen het al gebeurd was. Dus hóe ik weet het niet. Of door wat.
    Liep daar uren en uren alles stuk. En mijn gevoel zij dus dat het Amerika was. Ergens aan de kust.

    En ik kan het niet echt naast mij neerleggen. Want het zelfde had ik voor die grote tsunami.
    Ik kende zelfs dat woord toen nog nieten wist ook niet wat ik gezien had. dacht huh hoe kan al dat water over land stromen en alles meesleuren zoveel en zo sterk en hard stromen.

    had het gelukkig wel tegen goede vrienden verteld.

    De avond toen het gebeurden zat ik in mijn huiskamer nog voor de TV. Mijn toemalige vriend lag al op bed.
    Ineens voelde ik de aarden trillen, en dacht tjee er komt een aardbeving. En zat daar echt op te wachten. maar er kwam niet meer. Ik ging naar bed en kwam boven lag mijn vriend wakker, wat nooit het geval was.
    Dus ik dacht oke hij heeft het ook gevoeld en is daar wakker van geworden.
    Dus ik vroeg hem dat. Hij zij nee heb niets gevoeld. Ik vroeg weer hoelang ben je al wakker? O al een hele poos. En jij hebt niets gevoeld? Vroeg ik weer. Hij nee.
    Ik zeg nog dat móet wat het leek net alsof er een flinke aardbeving hier kwam. Maar hij bleef volhouden niets gevoeld te hebben. Dus we zijn toen maar gaan slapen.

    Paar uur later vroeg in de morgen komt hij mij wakker maken. Ik wat nukkig zeg man laat mij nog even lig er nog niet zolang in. Zegt hij nee kom eens mee naar beneden naar de TV kijken. Ik vraag waarom. Hij zegt kom nu maar. Dus ja ben maar naar beneden gegaan. Ten zag ik die beelden van dat water en zeg, huh dat is wat ik zag en jullie verteld heb. Al dat water dat alles mee sleurt het land op.
    Toen zijn we samen gaan kijken welke tijd het was gebeurd. Tja de zelfde tijd dat ik het voelde plaatselijk tijd, was het zelfde.

    Toen heb ik nadien vele personen benaderd en gevraagd hebben jullie ook wat gevoeld ??
    Tot op het internet op forum’s toe etc. Want ik dacht dat móeten ook andere gevoeld hebben. Maar nee helaas niemand kunnen vinden die het ook gevoeld had.

    En dit visioen van Amerika kwam op de zelfde heldere manier.
    Dus maar afwachten hé.
    Gr Els

    juni 18, 2010 om 9:30 pm

  5. Regenboog

    @Elspeth,
    Tja, wat moet ik hier nu over zeggen. Het enige wat in me opkomt is jouw uitdrukking “mijn toenmalige vriend…..”. Natuurlijk is dat niet het belangrijkste van jouw beleving. Maar het valt wel op. Als je vaker dit soort belevingen hebt komt een kerel nooit aan slaap toe. Weet je dat het een heel nare ervaring is “slaaptekort” door een partner die visioenen heeft. Ja en dan samen nog in slaap vallen……………daar heeft hij niet op liggen te wachten……whaaaaaauw.
    Tuurlijk moest jij je ei kwijt als aanvoelt dat er elders op de wereld een kraan open staat, dat kan ik me levendig voorstellen. Wel goed overigens dat je het verteld hebt op hetzelfde moment dat jij dit voelde, anders denkt men dat het makkelijk praten is achteraf. Ja toch?
    Gr Regenboog

    @Delphi,
    Leuk weer iets van je te horen, dat is wederzijds hoor. Het heeft ook met het mooie weer te maken. Dan ga ik er op uit ergens op een terrasje zitten en ………………mensen kijken. Prachtig is dat. Het zijn allemaal schepsels van God, maar sommigen zijn wel mislukt hoor. Dat kun je niet zien, maar wel merken als je met ze in “gesprek”raakt. Dan heb ik de neiging weg te hollen. Maar dan vergeet ik in mijn hoogmoed uiteraard hoe ik bij hen overkom. Maar ja dat komt doordat ik dank zij mijn puberale leeftijd erg eigenwijs ben. Misschien ken je het wel van jezelf vroeger, een soort alles-beter-weten-syndroom. In die fase zit ik nu, oeffffff niet makkelijk hoor.
    Ook gr Regenboog

    juni 18, 2010 om 10:11 pm

  6. Elspeth

    haha lieve regenboog.
    Wel goed lezen hoor. Hij lág al wakker ik heb hem niet wakker gemaakt. En tja is een zeldzaamheid dat wakker was als ik boven kwam. Zou hem ook niet wakker gemaakt hebben als hij nog geslapen zou hebben.
    Maar het toeval wilde dus dat hij wel wakker was.

    En ja was ik blij mee, want nu kon ik het hem vertellen en vragen of hij het ook gevoeld had. Dus daar heeft u gelijk in.
    Gr Els

    juni 19, 2010 om 12:26 am

  7. Elspeth

    Normaal zou ik het mijn vriend ook niet vertelt hebben, maar omdat hij nu toch wakker was. Dacht dat hij er van wakker geworden was. Denk ik oke dan vertel ik wel wat ik voelde en daarvan dacht.
    Al hoewel hij er in de loop van de jaren dat ik hem kende er nu wel voortaan voor open stond. Daarvoor niet zo.
    Maar dat kwam doordat toen zijn vader ziek werd en de arts zij niets aan de hand etc.
    En ik hem van minuut tot minuut kon zeggen wat er stond te gebeuren, en dat klopte steeds. Toen is hij er toch wel anders naar gaan kijken, gelukkig.
    Gr Els

    juni 19, 2010 om 3:53 am

  8. Regenboog

    @Delphi en Elspeth(Is het nou peth of Els),
    Goh, jullie vertellen dus steeds minder aan de naasten (ik had aanvankelijk een typefoutje en schreef NAARSTEN…ha,ha.) van jullie gevoelens/visioenen/heldervoelen . Nou waarom eigenlijk? Ik heb altijd het meeste verteld. Dat vonden wij destijds het mooiste en ik leef nog steeds in de veronderstelling dat het wederzijds was. Maar goed. Dat zijn jullie zaken (toch leef ik mee hoor).

    Na het 1-0 tegen Japan heb ik gauw nog even boodschappen gedaan bij mijn super. Wat krijg ik te horen: Ha meneer hoe is de stand van het voetbal. Ik gaf een eerlijk antwoord. Ja maar meent u het echt? werd er gevraagd. Ja ,wij moeten altijd om u lachen om de grapjes……..ik zeg dat doen ze bij minder begaafden ook……….nee wij in deze winkel menen het echt. We praten er al enige jaren over dat u zo vrolijk bent.

    Ik werd verlegen en zei dat ze me dan ‘s-nachts niet kenden. Hoezo dat dan ? Nou dan slaap ik was mijn antwoord…….weer lachen, meerderen hadden meegeluisterd, het werd n.l. druk bij de kassa. Ned. – Jap. was afgelopen en na de stilte kwam voor het winkelpersoneel de de storm.

    juni 19, 2010 om 5:27 pm

  9. delphi

    Nou, ik ben dus bezig met een heel boekwerk; dat mag Orin lezen. Dit lijdt geen twijfel meer. Moet ook wel, omdat er dingen in staan die gewoon stuk voor stuk verwerkelijkt worden en een gewaarschuwd mens telt voor twee.

    Verder, wat betreft de olieramp, de wet van Murphy is weer bezig:

    http://www.nu.nl/buitenland/2273625/bp-legt-opruimoperatie-olie-deels-stil.html

    juni 19, 2010 om 6:07 pm

Reacties afgesloten

