Just another WordPress.com site

GEPRINTE ORGANEN

Ja ja, de wetenschap staat voor niets. Orgaan printen schijnt al mogelijk te worden in de nabije toekomst.  Zie dit bericht.

Na deze mogelijkheden is er ook een gouden toekomst weggelegd voor het scheppen van ‘nepvlees’ of zelfs vis. Een echt stukje vlees, al dan niet met bot, of ontdaan van slechte vetten, waarvoor geen dier heeft hoeven sterven.

Zinvol of niet? Ongewenste ontwikkeling of niet? Wie het weet mag het zeggen.

Delphi

 

12 Reacties

  1. Regenboog

    Ik acht dit niet onmogelijk. Wie ben ik om daaraan te twijfelen. Maar zoals er in de verwijzing al werd vermeld gaat het niet om kunststoffen. Maar menselijk weefsel, menselijke cellen of van mijn part dierlijk. Maar het moet toch de tijd hebben om een cellendeling te ondergaan, daar komt bij mij toch een stukje ongelovigheid boven.

    Dat kan niet anders zijn dan een combinatie met stamcellen met evntuele nieuwe technologie. Dus printen met een druk op de knop kan m.i. niet, maar wel wanneer er een tijd voor wordt genomen met afwachting van de groeifase van het betreffende orgaan. Hoeveel tijd?

    Zal ik me dan toch maar laten invriezen als mijn tijd daar is, wellicht dat deze nieuwe medische technologie mij later weer tot een nieuw gezond leven kan leiden. Wel met een periode waarvan je niets weet.

    Maar daar geloof ik toch al in? Tsja nou weet ik het niet meer.

    juni 26, 2010 om 3:47 pm

  2. Regenboog

    Dus als een planeet kleiner is en sneller draait mede het feit dat het dichter om zijn ster draait zou de tijd sneller gaan. Nou dat vind ik acabadraba. Voor het gemak hou ik even de aardse tijd aan. Dag en nacht is 24 uur. Gaat een planeet elders sneller dan heb je in dezelfde 24 uur op die andere planeet wellicht 10 dagen en 10 nachten.

    Maar de aardse weefsels/cellen groeien niet op de andere planeet sneller. Ze doen daar alleen 10 x maal dagen en nachten er meer over.

    Het relatieve tijdsbegrip zoals wij die NU meemaken is niet te wijzigen. Daar is een andere dimensie en materie voor nodig. Ik denk zelfs dat materie eerst moet verdwijnen en er uitsluitend sprake is van energieën dan heb je de mogelijkheid je te verplaatsen in tijd en ruimte. Dan is er zelfs helemaal geen tijd en afstand meer. Gewoon een holle leegte met energie (alleen de geest/ziel van mensen?). Het zal voor ons verborgen blijven totdat de grote Bouwmeester, Schepper van het universum zijn geheimen prijsgeeft. Dat kan nu nog niet. Ons brein kan het niet bevatten. Maar daar is al zoveel over gezegd en geschreven dat ik het niet meer weet. De informatie hierover is zo weinig (wij denken van veel) . Toch komen jij en ik erachter of nooit!

    Leef nu!

    juni 26, 2010 om 6:21 pm

  3. Regenboog

    Nog even dit. Als er alleen nog maar sprake is van energieën, dan is er helemaal geen sprake meer van geprinte organen, hahahaha!

    juni 26, 2010 om 6:27 pm

  4. Miranda

    Een simpel mens kan mij al met moeite de werking van een gewonde printer uitleggen. Ik weet dat er een cardridge (schrijf je dat zo?) en toner ingaat maar daar houdt het dan wel zo’n beetje op. Geen flauw idee dus of dit zou kunnen werken. Energieën daar ben ik meer in thuis, maar die vervangen weer geen organen. Maar de gemalen varkensschildklier vervangt weer wel mijn eigen. Mijn hemel, ;t is hier te warm voor geloof ik want ik heb last van een driedimensionale zweetdruppel aan m’n neus.

    Regenboog: invriezen? Nee joh, als ze je uit de ijskast halen ken je hier niemand meer, lijkt me ook niet leuk. Ik vind ze nu al zo jong om me heen worden.

    juni 26, 2010 om 7:21 pm

  5. Regenboog

    Voor die driedimensionale zweetdruppel aan je neus; heb je daar nog steeds geen geneeswijze (alternatief natuurlijk) voor gevonden. Uit goede bronnen heb ik vernomen dat het niet komt door transpratie maar door bovenmatige werking van de slijmvliezen. Een onschuldige aandoening dat uitsluitend voorkomt bij 50-plussers. Hoe kan jij er dan aankomen?

    juni 26, 2010 om 8:42 pm

  6. Miranda

    Dat bedoel ik nou….de wonderen zijn de wereld nog niet uit en er is geen eenduidig antwoord voor ieder probleem!

    juni 26, 2010 om 9:20 pm

  7. Regenboog

    Bedoel jij jezelf met………….”de wonderen zijn de wereld nog niet uit”………
    Nou dat mag jij zeggen hoor, je bent een wonder, waarover ik mij steeds weer verwonder (in positieve zin)………:-)

    juni 26, 2010 om 10:26 pm

  8. Miranda

    Ik zou mezelf graag en wonder willen noemen. Mijn familie roept regelmatig: hoe is ’t moóóglijk??? Maar dan bedoelen ze er geloof ik toch iets anders mee.
    Zei Simon Carmiggelt niet: ik verwonder me nog iedere dag en op de dag dat ik dat niet meer doe is het afgelopen, dus Regenboog vooral doorgaan.

    juni 26, 2010 om 10:46 pm

  9. Regenboog

    In een zeer kleine intieme kring heb ik een bijnaam: Simon…………………………….ja juist van Carmiggelt. Niet door m’n uiterlijk, maar naar men zegt door mijn “spreektaalgebruik”. En nu schrijf jij over………Wat weet je nog meer over me? Of ben ik nu paranoïde aan het worden, schrijf ik grinnikend…

    juni 26, 2010 om 11:08 pm

  10. Miranda

    Mijn dochter heet in selecte kring Muppet. Niet door haar uiterlijk maar…….geen idee eigenlijk, het is al heel erg lang geleden begonnen. Zeg maar toen ze nog een Mupje was. Ik had geen flauw vermoeden dat daar werkelijk een wonderkind uit zou ontspruiten, zoals je ze nog maar weinig ziet tegenwoordig.

    Wanneer mijn maternale eigenschappen me zo in de steek lieten hoe zou ik dan nog meer over jou kunnen zeggen Regenboog? Ik ben toch geen helderziende?
    Maar mensen met een goede schrijf-en spreekstijl hebben wel een streepje voor bij me: pa was journalist en lette op ieder letterteken en uitspraak bij ons, dus die paplepel heeft z’n vruchten afgeworpen.

    juni 27, 2010 om 9:12 am

  11. Regenboog

    Mijn vader had ook een hulpvaardige hand bij mijn schrijfwijze. Huiswerk keek hij altijd na, nou en als ik dan vergeten was om punten te zetten op de letters i of ij en zaten er taalkundige fouten b.v. in opstellen……. dan moest de hele boel over van hem.
    Later heb ik hulp gekregen in mijn werkzame periode. Ik sprak alles in op een dictafoon en m,n trouwe hulp en toeverlaat typte het uit. Eerst met de schrijfmachine met het beroemde bolletje later met de pc.

    juni 27, 2010 om 10:02 am

  12. Miranda

    Maar je ziet het, het heeft z´n vruchten afgeworpen. Destijds was al dat gecorrigeer niet leuk, maar als ik nu zie wat er van de Nederlandse taal is overgebleven…..en dat in minder dan één generatie. Ik vind het wel jammer.
    Ach ja, die oude bolletjestypemachine. Even een correctie aanbrengen was er niet bij en al helemaal niet als je er 3 carbonnetjes tussen had gestopt.
    En vergeet de typeles op school niet met zo´n idioot plankje boven je toetsenbord. Blindtypen, ha, ha. Ben ik blij met geweest met m´n flexibele ogen en nek, ik keek er altijd onderdoor, dus blind en met 10 vingers is me nooit gelukt. Maar ik vond laatst wel m´n typediploma waarvan ik niet eens wist dat ik het ooit gehaald had.
    Schone tijden waren het.

    juni 27, 2010 om 12:37 pm

Reacties afgesloten

