Just another WordPress.com site

PARANORMAAL OF PARANOIA?

INGEZONDEN STUK, NAAM BIJ DE REDACTIE BEKEND. DE REDACTIE HOEFT HET NIET VANZELFSPREKEND EENS TE ZIJN MET DE INHOUD VAN DIT STUK.

Paranormaal of paranoia.

Als geinteresseerde of consument in de wereld van het paranormale, zie je tegenwoordig de boom in het spreekwoordelijke bos niet meer. Wie is goed? Wie is niet goed? Velen overschreeuwen elkaar om erkenning, maar bewijzen van hun kundigheid ontbreken of zijn niet al te overtuigend, evenals overkoepelende organisaties die kwaliteit pretenderen te garanderen. Het paranormale/alternatieve heeft nu eenmaal de wat vervelende eigenschap, dat het zich amper aan wetenschappelijke toetsstenen kan laten meten. Hoewel er veelbelovende alternatieve therapieen zijn en de reguliere zorg niet alle antwoorden weet, is het nog steeds slecht gesteld met de zogenoemde complementaire zorg, dat wil zeggen, de samenwerking tussen alternatief en regulier.

Hoe komt het dat die samenwerking zo slecht op gang komt? Naast de moeizame wetenschappelijke toetsing, de wetenschap rules immers, is er een wildgroei op het paranormale gebied ontstaan. Het spirituele is in, iedereen kan het, cursussen te over hier en daar. Yoga, meditatie, reiki, dat zijn bekenden, maar wat is er de afgelopen jaren niet allemaal bij gekomen; ontwikkeling derde oog, aarslezen, tenenruiken, zweeftherapie, telefoontelepathie … Kortom; wat werkt er nu wel en wat niet. In elk geval kan iedereen die het wil wel een cursus volgen (voor meestal veel geld), en een praktijk beginnen. Voor elk wat wils.

Dat een commerciele structuur, wat het paranormaal/spirituele is verworden, oplichters aantrekt moge duidelijk zijn. Immers, die duidelijke toetssteen voor betrouwbaarheid ontbreekt.

Vervelender wordt het als iemand denkt echt paranormaal te zijn, maar dat niet is, of dat eigen problemen vermengd worden met de paranormale dienstverlening of visies, die openbaar worden tentoongespreidt. Aanvankelijk begon het goed; de persoon kreeg wel eens iets door van gene zijde, dat klopte. De persoon ging zich ontwikkelen in die richting, werd een zogenoemde professional. In de loop der tijd kreeg de persoon problemen. Er wordt wel gezegd dat mediums soms, zonder het te beseffen, negatieve entiteiten om zich heen verzamelen en zich daardoor laten leiden. Dat kan ik niet beoordelen, feit is wel dat mediums en andere paranormalen vertrouwen hebben gekregen in hun intuitie en waarneming en hun inzichten daardoor laten leiden. Sommigen zeggen dingen door te krijgen door middel van stemmen, anderen door middel van aanvoelen, het zien enzovoort. Het wordt dan helderhorendheid, helderziendheid, heldervoelendheid, soms zelfs helderruikendheid genoemd, of een combinatie van deze heldere ingevingen.

Maar in hoeverre slaat die helderheid om in troebelheid, dus wanneer wordt een helderziende een troebelziende. Soms gaat daar een heel proces aan vooraf. Een gezonde visie, kan langzaam aan vervangen worden door een ongezonde visie, al dan niet aangestuurd door persoonlijke problemen. Ondertussen werkt zo’n medium nog steeds in het veld, adviseert nog steeds mensen, maar ziet alles niet meer in de juiste context.

Sterker wordt dit wanneer zo’n medium ook nog een poort naar de buitenwereld heeft, door middel van een eigen site, een spreekprogramma of iets dergelijks. En wordt zo’n persoon een spreekbuis, trekt ‘gelovigen’ en heeft macht. Dit kan leiden tot machtsmisbruik. Als zo’n persoon dingen in verkeerde contexten gaat plaatsen, dan leidt dit tot grote schade voor anderen. Dit is dan  puur misleiding, maar het punt is, dat het medium zelf gelooft in wat hij doorkrijgt.

Af en toe wordt zo’n medium ontmaskert, zie bijvoorbeeld hier. Ja, dat is hard en dat is jammer. Vooral voor de serieuze paragnosten, maar waar zitten die dan? En waar vind de consument die?

copyright: team ordely

 

67 Reacties

  1. Miranda

    Ik denk dat je het prima verwoordt hebt zo. Het is een hekel punt waar we steeds weer op uit komen: hoe weet je dat iemand goed is en hoe weet hij/zij het zelf? Ik denk dat er maar één criterium is: wanneer de klant goed geholpen wordt en soms een verbeterde gezondheid. Dit soort paragnosten hoeft geen reclame te maken en al helemaal niet te roepen hoe goed ze zijn. Als ik dat zie gaan bij mij alle alarmbellen af. En als er dan ook anno 2010 geroepen wordt dat ze de voetbalkampioenschappen uit 1986 goed voorspeld hadden dan zakt m’n broek af. En da’s ook geen prettig gezicht.

    Ik draai(de) lang genoeg in het wereldje mee om daar integere mensen maar nog veel meer uitwassen tegen te komen. En ego’s groter dan die van Maradonna. Ik ben absoluut van mening dat een goede paragnost een mensen mens moet zijn, niet gespeend van enige algemene ontwikkeling en moet beschikken over een zeer grote dosis integriteit. En ook bescheidenheid zal hem/haar sieren want je weet dat wat je doet niets met jezelf te maken heeft, dus je hoeft je niet op je borst te slaan.

    En als laatste zal een goede paragnost/healer altijd gekenmerkt worden door het aantal cliënten dat hij/zij heeft. Want bij een slechte blijft iedereen weg en een goede heeft slechts resultaten en mond op mond reclame nodig.

    ’t Woord cursus en reiki en weet ik wat voor ontwikkelingstoestanden is alleen goed voor mensen die gefascineerd zijn door alle paraprogramma’s en “zoiets ook wel willen”.

    juni 26, 2010 om 7:36 pm

  2. Regenboog

    De inhoud van het ingezonden stuk, alsmede de reactie daarop van Miranda zijn overduidelijk. Ik ben het daar volkomen mee eens. Daar hoef ik van mijn kant niets meer aan toe te voegen.
    Vandaar mijn korte reactie.

    juni 26, 2010 om 8:57 pm

  3. Miranda

    Mooi! Overigens zit ik net in het boek “Pil”van Mike Boddé te lezen waarin hij zijn jarenlange depressie op gierendgoeie en met overmatige humor doorspekt beschrijft. Tijdens dat proces heeft hij tientallen -paten, -peuten en -pisten bezocht en ik ben echt van de bank gerold van het lachen. Zijn beschrijving van de “behandeling” van diverse helderzienden is te komisch voor woorden, maar eveneens tragisch. Want, zoals hij zelf zegt, had hij destijds niet de helderheid van geest om te doorzien waar die mensen mee bezig waren en hij daaroor nog verder van het pad raakte en bovendien het niet als iets fysieks ervaarde maar vooral de schuld bij zichzelf moest zoeken. Iets waar deze mensen een handje van hebben om je tehelpen”. Het ligt aan je vader, moeder, middelste broer, aardbeien of bananen, steek wattenstaafjes in je neus enz.
    Ik kan dit boek van harte aanbevelen en dat doe ik niet snel, maar het laat de werled van artsen en alto’s op uitstekende wijze zien maar met zo ongelofelijk veel humor. Je wordt er erg blij van en gaat voorlopig met een grote boog om alle zichzelf benoemde peuten heen.

    juni 26, 2010 om 9:32 pm

  4. Regenboog

    Ik heb even gespiekt uiteraard. Het is makkelijk leesbaar en humoristisch, toch met een ernstige ondertoon.
    Wat mij opvalt is dat er dit jaar reeds 5 drukken zijn uitgegeven. Miranda jij leest geen “ouwe koek”.
    Ik bestel het boek. Net nu ik een heleboel boeken heb weggedaan begin ik weer……………

    Ergens in dat boek staat een tekening van een hondje, rustig zittend, nadenkend over datgene wat hij/zij ziet.
    Het hondje……………..vertederend…………lijkt echt op Regenboog, heeft ook hulp nodig, is echter niet gediend van wattenstaafjes. ‘k Hoop niet dat men mij dit euvel zullen duiden……..

    juni 26, 2010 om 10:13 pm

  5. Miranda

    Ik Ook ik heb eindeloos veel boeken weggedaan. De laatste 6 jaar ben ik niet meer aan lezen toegekomen omdat ik ziek werd. En dan ben ik ook echt ziek, want het was/is wer mijn grote passie. Vreselijk wanneer je iets wat zoveel plezier en voldoening bracht ineens weer kunt, maar wanhoop nooit, het kan dus ineens terugkomen.
    En dat is wat Boddé ook zegt: als er een boek was geweest zoals hij nu geschreven heeft dan was alles een stuk soepeler en vlotter verlopen. En omdatr ht er niet was heeft ie het zelf maar geschreven in de hoop dat anderen er iets aan hebben. En omdat het niet uitsluitend over depressie gaat maar over voor heel veel mensen hrkenbare situaties is het een aanrader van de bovenste plank.

    Ach dat hondje, sneu ding. Beetje schurftig dat wel. Dat heb jij toch niet Regenboog? Daar zijn mijn honden tegen ingeënt. Dat zei ik vanmorgen trouwens ook tegen de kassajuf bij Appie Heyn toen ze me vroeg of ik beesies wou. Keek ze me nietbegrijpend aan. Hmm, misschien heb ik meer van Boddé dan ik wil toegeven.

    Dat het bok in de 5e druk is zegt genoeg he. Ik denk dat er nog vel zullen volgen.

    juni 26, 2010 om 10:41 pm

  6. Miranda

    bok? zie j wl, weer di eeeeeeee

    juni 26, 2010 om 10:42 pm

  7. Fred

    Het is goed dat misleidendende mediums/paragnosten/reikimasters ontmaskerd worden. Zij zijn een gevaar voor de maatschappij. Je wordt sinds enkele jaren doodgegooid met paranormale/spirituele blogs van allerlei ziekelijke getraumatiseerde , schizofrene, paranoide paranormale types die heilig geloven in hun gaven.

    De bovenstaande cartoon vind ik amusant en spreekt boekdelen.

    juni 27, 2010 om 1:08 pm

  8. Miranda

    @Fred, ik kan het niet anders dan met je eens zijn. Er zijn té veel types die denken dat ze een “gave” hebben. En dat zeggen ze dan ook gewoon: ik heb een gave. Nou, dan heb ik er ook nog wel een paar.
    Maar de goeden daargelaten natuurlijk, want die zijn er wel degelijk. Alleen loop ik lang genoeg mee om ervan overtuigd te zijn dat je 99% van deze begaafde mensen weg kunt zetten als oplichters al zullen ze het zelf uiteraard anders ervaren. Dat doet Joran van de Sloot zichzelf tenslotte ook en die noemen we gewoon psychopatisch.
    Kunnen ze niks aan doen en het is erg genoeg maar wij roepen dan altijd: ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig.

    juni 27, 2010 om 2:20 pm

  9. Fred

    Beste Miranda,

    En zo werken al die paragnosten. Bewuste of onbewuste oplichterij? Laten we het maar op het eerste houden.

    http://antipsychopaat.come2me.nl/460431/Paragnost-NOT

    juni 27, 2010 om 3:21 pm

  10. Miranda

    Fred ik ben bang dat je gelijk hebt. De antipsychopaat zal ik vanavond, als het iets koeler is en de hersens wat minder gesmolten, doorlezen. Maar nogmaals, de goeden daargelaten, want ik weet zeker dat er iets is waar een heel klein percentage mensen gebruik van kan maken. Iets dat de gewone mens nog niet snapt. Eigenlijk net als bij mijn honden, die weten soms dingen die ik denk of ze weten in de auto waar ze zijn zonder uit het raam te kijken om maar wat te noemen.
    Dat kleine percentage mensen noemen we dan maar paranormaal omdat het naast het voor ons normale staat. Contact met een externe of interne informatiebron? Toch contact met overledenen? Geen idee, maar die oprechte en goede paragnosten geef ik graag het voordeel van de twijfel.

    juni 27, 2010 om 4:32 pm

  11. delphi

    @Fred. Dank voor de link, ik heb hem al deels doorgelezen. Zo gewiekst werkt het vaak wel…
    Dan heb je inderdaad nog een aantal ‘gestoorden’, die de wereld uit een vertekend perspectief zien en mee-eten van de populariteit van het paranormale, maar wellicht nog een groter slagveld aanrichten dan de oplichters. Beide samen komt natuurlijk ook voor; dat zijn de allerergsten.

    En Miranda; en je hebt een handjevol echten, of echt gevoelige mensen, die positief, geaard, stabiel en voldoende realiteitsbesef hebben.

    Delphi

    juni 27, 2010 om 4:38 pm

  12. Miranda

    Zo is ’t Delphi, kijk maar naar ons: broem, broem, tuut, tuut.

    juni 27, 2010 om 5:06 pm

  13. Miranda

    BTW ben je bij Parkpop geweest? En zo ja hoe was het? Zeker ontzettend warm en druk…

    juni 27, 2010 om 5:07 pm

  14. delphi

    Nee, ik ben niet geweest. Veel te warm en gisteren had ik een feestje, waar ik nu nog van aan het bijkomen ben…..

    It doesn’t matter.

    Delphi

    juni 27, 2010 om 5:36 pm

  15. Miranda

    Dat wordt moed verzamelen want ik vind dit ook weer te veel van het goede. Het is niet snel goed he. In ieder geval: recoupereer ze dan maar.

    juni 27, 2010 om 5:39 pm

  16. Miranda

    Hé, da’s apart, ik had boven de vorige post nog een heel stuk geschreven en dat is zomaar weg. Als sneeuw voor de gloeiende zon.
    ’t Was zoiets als: misschien maar beter ook dat je niet gegaan bent want het was idd heel erg warm en ’t gaat nog wel even door zo heb ik begrepen.

    juni 27, 2010 om 5:41 pm

  17. Fred

    Ik raad dat handje vol echte paragnosten zich te laten testen bij James Randi. Een miljoen dollar verdienen is toch mooi meegenomen.

    juni 27, 2010 om 5:47 pm

  18. Miranda

    Fred, juist dat elite clubje authentieke paranormalen gaat terecht met een enorme boog om Randi heen. Al sinds hij z’n aktie heeft aangekondigd. Enge man en het is al 10 miljoen waard om hem juist niet te ontmoeten.

    juni 27, 2010 om 6:08 pm

  19. delphi

    Ik deel 1 miljoen wangkusjes uit aan degene die mij zijn paranormale begaafdheid kan bewijzen.

    Delphi

    juni 27, 2010 om 6:34 pm

  20. Fred

    Miranda, wie behoren er tot het elite clubje authentieke paranormalen dan?
    Dat ze met een boog om Randi lopen zegt al iets over hun eigen angst om door de mand te vallen. Het gaat er toch niet om dat jij hem een enge man vind maar om het leveren van een bewijs.

    @Delphi, spaar de moeite maar.

    juni 27, 2010 om 7:00 pm

  21. delphi

    Het probleem is dat paranormaliteit zich bij praktisch iedereen wel eens voordoet en zich op verschillende manieren manifesteert, zich evenmin laat dwingen en ook moeilijk meetbaar is. Immers, bij ons mensen is het rudimentair ontwikkeld, zoals alles, want we gebruiken 90% van ons hersenpannetje niet. Paranormale waarneming is dus ook vaak gewoon overgevoeligheid. We zijn er dus nog lang niet in een evenwichtige ontwikkeling, maar een stukje verdraagzaamheid tonen is een goede eerste stap. In dat opzicht is spirituele/humane ontwikkeling zonder intenties zinvoller dan paranormale ontwikkeling met intenties (roem, geld). Zo kan ieder mens zijn medemens zo nu en dan steunen, met bijvoorbeeld een luisterend oor. Bij de eerste kan het ego opzij worden geschoven, bij de tweede niet.

    Delphi

    juni 27, 2010 om 7:17 pm

  22. Miranda

    Fred ik denk dat Delphi het aardig duidelijk heeft gemaakt. En wie er bij dat elite clubje hoort? Geen idee, het zijn juist de mensen die niet te veel op de voorgrond treden maar wel met de dingen die ze ontwikkeld hebben anderen helpen. Op welke manier dan ook en die voelen niet de minste behoefte zich te moeten bewijzen aan wie dan ook en al helemaal niet aan een gesjeesde goochelaar met rare ideeën.

    En dat heeft totaal niets met angst te maken maar weten waar je al dan niet mee bezig bent en je eigen verantwoordelijkheid nemen. Zelfverzerdheid hoef je aan niemand te bewijzen.

    juni 27, 2010 om 7:23 pm

  23. Regenboog

    @Delphi, je hebt mij uitgedaagd. Ik ga deze aan. Niet voor een miljoen wangkusjes hoor. Dat hoeft niet aangezien ik weet dat je deze weddenschap verliest.

    Zonder jou persoonlijk te kennen en geen voorkennis van jou te hebben deel ik jou het volgende mede. Ik beperk mij tot algemeenheden om de privecy van jou te waarborgen. Daar komt het :

    Jij bent een gevoelig mens , gevoeliger dan gebruikelijk.

    Dit gaat gepaard met overgewicht en soms het juiste gewicht gezien je lengte. Knipperlichtgewicht.

    Jij bent een vrouw.

    Hoofdhaar langer dan bij mij. Is bij heren geen geen mode meer. (ho,ho, ik ben niet kaal maar bezit over een weelderige bos haar).

    Jij ziet de toekomst zonnig tegemoet, zo zonnig als het nu buiten is. Dat is beter dan een uur geleden. Komt door mijn energie die ik richting jou en team heb gezonden. Op welke wijze? weet ik zelf niet, maar het is gebeurd.

    Liefde: Blijft constant; af en toe met enige ups en downs, zoals in een gelukkige relatie gebruikelijk is.
    Toch ontmoet je iemand tijdens een a.s. vakantie die meer dan je gwone belangstelling heeft. Je laat je lijden door zijn uiterlijk. Laat Orin zich geen zorgen maken, deze amoreuze gevoelens zullen wegebben zoals je hormonen nu al bezig zijn te doen. De persoon die jouw bijzondere belangstelling heeft is jonger dan jij, totaal kaal en lijkt op een buitenaards wezen.

    Zoek je heil niet bij engel- of tarotkaarten want die zijn volgens een ECHTE paranormale (?) niets meer dan stukjes karton.

    Jij hebt een tweetal gezondheidsproblemen die jouw bijzondere aandacht vragen, ik mag hier niet schrijven over welke! In tegenstelling tot je bezorgdheid hierover kan ik je geruststellen. Deze problemen worden veroorzaakt door vitaminegebrek. Advies: veel groente en fruit eten, meer dan je nu doet en een bezoekje aan de huisarts. Deze zal ongetwijfeld mijn advies loven. Let wel: Vitaminegebruik en bezoek aan huisarts binnen enkele dagen s.v.p.

    Over één week ben en voel jij je beter dan ooit. De hormonenhuishouding zal zijn genormaliseerd, nee, zelfs beter dan ooit.

    Delphi, wat fijn dat ik je dit kan berichten. Geen miljoen wangkusjes maar jouw verbeterde conditie is mijn beloning.

    Groetjes van je huisarts………………………………..

    Zonder

    juni 27, 2010 om 7:40 pm

  24. Fred

    Miranda, hoe vind jij Derren Brown dan? Hij kan jou precies uitleggen hoe paragnosten werken is bovendien zelfverzekerd en heeft geen angst om het te bewijzen.

    juni 27, 2010 om 7:54 pm

  25. Regenboog

    De huisarts hier ondertekende met “Zonder”, een beetje schrandere lezer heeft opgemerkt dat dit moet zijn:
    B. IJ. Zonder, huisarts (in samenwerking met alternatief genezer Regenboog)

    juni 27, 2010 om 7:57 pm

  26. delphi

    @Regenboog, is sta perplex…klopt als een tiet. Sorry, voor het taalgebruik.

    Zelf hier, hoewel dit nog zal moeten uitkomen, kan weleens kloppen.

    Toch ontmoet je iemand tijdens een a.s. vakantie die meer dan je gwone belangstelling heeft. Je laat je lijden door zijn uiterlijk. Laat Orin zich geen zorgen maken, deze amoreuze gevoelens zullen wegebben zoals je hormonen nu al bezig zijn te doen. De persoon die jouw bijzondere belangstelling heeft is jonger dan jij, totaal kaal en lijkt op een buitenaards wezen.

    Maar goed, ik laat het je nog wel weten of ik iemand tegen kom die mij warm krijgt (naast de zon), die aan je beschrijving voldoet. Maar ik denk dat je me verkeerd inschat, want ik ben zo koud als de Noordzee. Alleen mijn hart is warm.

    Delphi

    Maar goed, Regenboog, die wangkusjes zijn natuurlijk virtueel, want ik weet niet waar je woont. Dus ik begin maar vast.

    Tel je ze even? xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    juni 27, 2010 om 8:08 pm

  27. Regenboog

    Fred, welkom joh, waar ben jij al die eeuwen gebleven? Zeker met je magneet ergens aan blijven kleven.

    juni 27, 2010 om 8:08 pm

  28. Fred

    Fred, dat ga ik jou lekker niet vertellen, want dan weet jij het ook.

    juni 27, 2010 om 8:19 pm

  29. Fred

    Sorry het is gericht aan Regenboog.

    juni 27, 2010 om 8:20 pm

  30. Miranda

    Fred, ik vind Derren Brown super en hij is als wijn: wordt met de jaren steeds beter. Maarhij poogt en denkt te kunnen uitleggen hoe paragnosten werken. In de meeste gevallen heeft hij ook helemaal gelijk maar dan kom ik toch weer bij het clubje echte paragnosten, waarbij geen mind games gespeeld worden en die echt over laten we het ook maar weer, een zesde zintuig bezitten. Dat is niet uit te leggen en daar moeten we ons bij neerleggen.
    Geloof me, ik weet ze er haarfijn uit te pikken. Degenen die denken dat ze zo zijn en het kunnen en degenen die het inderdaad echt kunnen. Er ziiten erbij die erg bekend zijn in Nederland maar die ik, doordat ik ze privé erg goed ken(de) weet dat ze de kluit belazeren met een virtuositeit waar André Rieu jaloers op zou worden.

    juni 27, 2010 om 8:24 pm

  31. Fred

    Klopt Miranda ik kan ze er ook haarfijn uitpikken.

    juni 27, 2010 om 8:28 pm

  32. Regenboog

    @Fred, Je weet m’n naam niet eens meer! Dat had ik niet verwacht van een leerling van mij. Maak het achterstallige collegegeld maar over, dan praten we er niet meer over, naar een goed doel.

    juni 27, 2010 om 8:34 pm

  33. Regenboog

    @Delphi
    De controle of iemand van vlees en bloed is kan al voor beide parijen fataal zijn, pfffffffffffff.
    oe dan ook we zullen je missen. Fijne vakantie en gezond weer thuis en terug hier alle drie.

    juni 27, 2010 om 8:45 pm

  34. Miranda

    Delphi waar ga je heen en wanneer? En wat moeten wij die achterblijven dan?? O mijn hemel, dat trek ik niet hoor. Kan je niet een soort tijdelijk noodruftende fonds cq blog achterlaten of zoiets?

    juni 27, 2010 om 8:52 pm

  35. delphi

    Nou, ik ben nog niet weg, hoor ….

    Nog een week in de hitte zwoegen en dan …..

    regen regen regen ….

    Delphi

    juni 27, 2010 om 8:53 pm

  36. delphi

    @Miranda, even informeren of ze daar wifi hebben, dan gaan laptoppie en lapfloppie mee. Zoniet, dan hebben ze daar wellicht internet en kan ik af en toe iets plaatsen. Ik kan ook vooruit werken en zo snel wat plaatsen, al is het dan minder actueel.

    Kijk, als in de vakantie de doemdenkverwachte vuurzee in de golf ontstaat, is dat natuurlijk breaking news.

    Of als het Vaticaan wordt bestormd, Obama’s hoorntjes gaan groeien, Iran wordt aangevallen, de banken omvallen, breaking!!!

    Of, nog spannender. Kom ik tijdens de vakantie dat voorspelde figuur van Regenboog tegen en is het een buitenaardse, en ik ga even vliegen in de UFO, dan is dat ook breaking news….

    dat wil ik jullie niet onthouden. Dat laatste natuurlijk onder voorbehoud dat ze mijn geheugen niet wissen, maar daar steek ik wel even een stokje voor.

    Delphi

    juni 27, 2010 om 8:59 pm

  37. Fred

    Regenboog je lijdt hopelijk toch niet onder NPS?

    juni 27, 2010 om 9:05 pm

  38. Regenboog

    @Miranda, in ons kleine landje zijn er zo weinig. Ze komen zoals jij al schreef niet op tv of internet. Het zijn vaak simpele boertjes/boerinnetjes die helpen voor hun naasten, kennissen of voor jou en mij als we door hun eigen kringetje worden gevraagd te helpen. Dat zijn de echte. Wat mij zo bevreemd is dat zij (ik ken een enkele) dat zij nooit praten over karma, licht, liefde, geloof e.d. Ze weten niet eens wat het is. Als je vraagt waar hun gaven vandaan komt weten ze het zelf niet. Ze kennen woorden als medium. paragnost niet eens. Diploma’s niet nodig, ook geen test, het halve dorp gaat naar ze toe in geval van…………..en van daarbuiten. Je krijgt een bakkie koffie, letterlijk een soort soepkom zonder oor met koffie. Lekker gezellig in de keuken, daar spelen de onverklaarbare wonderen zich af. Na afloop koop je een paar eitjes, vers gelegd.. ZO KEN IK ZE!

    juni 27, 2010 om 9:08 pm

  39. Miranda

    Ach Delphi gekkie; je weet toch wel wat vakantie inhoudt? Neem een voorbeeld aan good old Miranda. In de loop der tijd heb je toch wel gemerkt dat ik me regelmatig op plaatsen terugtrek waar niet gewifiet en gecomputerd wordt. Meid je moet eens weten hoe je daar van opknapt. Dan zal het je aan je reet roesten of de paus of wie dan ook hoorntjes krijgt en waar de ufo’s landen.

    Je primaire zorg is dan: eten, wijn, slapen en stilte. Geen nieuws, geen voetbal, relatieveren en de echte waarden des levens weer ontdekken. God terwijl ik het schrijf wil ik alweer weg.

    Laat ons maar suddrren, we kunnen hier nog zoveel onbeantwoorde thema’s aansnijden en anders gaan we toch gewoon massaal naar eoa parablog. Nee, laat ons maar schuiven en laat jij je zieltje maar weer eens goed tot leven komen. Al dan niet met kale types.

    juni 27, 2010 om 9:12 pm

  40. Miranda

    @Regenboog: JA,JA, JA, zo horen ze te zijn natuurlijk. Heerlijk die types. Als kind stond ik erbij en keek ernaar. Met open mond te griezelen van het voor mij onzichtbare mysterie wat zich daar voltrok. En als je dan het lef had te vragen: wat doet u toch? dan kreeg je als antwoord: striek’n mien kind, niks as stroeken. En dan wist je: ja, het is striek’n en zo is ’t goed.
    En al hij dan ook nog zei: dooi de das wah um aj noar boet’n geet? dan ademde je sneller van de spanning en de verduvelde kennis van de man en deed snel je das om. Maar dat had m´n moeder me ook kunnen vertellen natuurlijk.

    Aan de andere kant ken ik een aantal Engelse mediums die anders werken dan wij. Gelukkig maar, want ze zijn top! En integer en altijd bereidt hun kennismet jou te delen. Kosteloos.

    juni 27, 2010 om 9:19 pm

  41. delphi

    Nou, ik wil jullie niet naar DAT blog, dat wil ik jullie niet aandoen. Waar je mee omgaat, wordt je mee besmet.

    juni 27, 2010 om 9:23 pm

  42. delphi

    Trouwens, ik moet wel, want ik had verleden keer gezegd mijn toetsenbord op te eten, als er zoiets echt bestaat. Dan kan een beetje hulp geen kwaad….

    Delphi

    juni 27, 2010 om 9:33 pm

  43. Miranda

    Nou, ik wil jullie niet naar DAT blog, dat wil ik jullie niet aandoen. Waar je mee omgaat, wordt je mee besmet.

    Het beste bewijs dat dat niet waar is is dat we hier zitten.

    En hierbij teken ik in. Moet nog wel even doorsparen, maar het kan ook een verjaardagscadeau worden natuurlijk. De tijd zal ´t leren.

    juni 27, 2010 om 9:34 pm

  44. Miranda

    Ik heb iets gemist of ben het kwijt~ als wat bestaat?

    juni 27, 2010 om 9:49 pm

  45. delphi

    buitenaardsen natuurlijk.

    juni 27, 2010 om 10:09 pm

  46. Miranda

    O die, buiten kijf natuurlijk.

    juni 27, 2010 om 10:21 pm

  47. delphi

    Kijk, het zegt me niks als er een UFO landt en er stappen mensachtigen uit in apenpakkies. Immers, er bestaan ook UFO’s, die door mensen zijn gemaakt en een stelletje startrekacteurs doen de rest.

    Schmink enzovoort kan ook nog het een en ander doen; kinderen in greypakjes doen het ook wel leuk en als ze dan ook nog wartaal raaskallen kan het net echt lijken.

    Nee, ik wil ze onderzoeken. In spieren knijpen, kietelen, van die dingen.

    Delphi

    juni 27, 2010 om 10:29 pm

  48. Miranda

    Bel me dan even tegen die tijd, dan doe ik mee. Wil nu ook wel eens zekerheid.

    juni 27, 2010 om 10:32 pm

  49. delphi

    Doe ik…., maar ze zijn vast bang van ons… 🙂

    Delphi

    juni 27, 2010 om 10:41 pm

  50. Miranda

    Weet ik toch en zo hoort het ook, ha, ha, ha.

    juni 28, 2010 om 6:30 am

  51. Regenboog

    Miranda, wat zie ik nou! Een reactie om ‘s-morgens 6.30u. Dat is midden in de nacht. Je denkt toch niet dat het op dat tijdstip mogelijk is om op een normale wijze van gedachten te wisselen. Zeker niet over buitenaardse typetjes. Die kennen tijd nog plaats, maar wij wel. Maar op dat tijdstip is het onmogelijk een gedachtenwisseling te beginnen. Gisteren voor het eerst begonnen trouwens met strijken Miranda bij anderen. Zonnebrandspul…………………………..

    juni 28, 2010 om 11:52 am

  52. Miranda

    @Regenboog jij let ook op alles! 6.30 had ook 1.30 of zelf 3.30 kunnen zijn. Ik was paraat. En wachtende op aliens natuurlijk die naturlijk ook dachten: ja daaag, hartstikke warm, ik ga daar niet in de tuin zitten.
    Maar ik blijf paraat uiteraard. En een zinnige discussie is met mij altijd mogelijk, onafhankelijk van het tijdstip. Behalve gisteravond, toen was de wijn té lekker. Maar dat gebeurt maar 1x per jaar. Nou ja en in een week Frankrijk natuurlijk. En met….laat maar.

    Kijk je wel uit met dat strijken? En al helemaal met dat zonnebrandspul. Ik hoor net dat maar 8% veilig is, de rest is kankerverwekkend. Maar gelukkig alleen in Amerika. Spaart mij weer geld uit trouwens, ik gebruik het niet en strijken doe ik ook zelf, dus van de overgehouden centimes haal ik me maar weer een fles goeie rooie.

    juni 28, 2010 om 12:38 pm

  53. Regenboog

    Wees voorzichtig met de wijn. Dan doet de letter E het niet meer……………..haha.

    juni 28, 2010 om 1:46 pm

  54. Miranda

    Verdorie, eerst die rot E en dan de hersens en vervolgens de splaak,maar da zegt alenig maar de buurman, want die hor ik ech wel hoor doord heg.

    juni 28, 2010 om 2:04 pm

  55. Regenboog

    Maal, maal dattem iiis toch nieeet het het ja hoor nou weet icke niet waaat ikcce aaan Davieeeed zeegge
    ooooh nee icke schrrrijff aan eeen vlouw, proosdt med did weerr noed icke niet meeel tieppppen.
    Neuk hool zoonn plaatje oofer de hech.

    juni 28, 2010 om 3:18 pm

  56. Regenboog

    Icke heep hullie boec al hool fan aaaaabodejanus. Icke leeees aaaaalles ofer wiieet!! SSnapp er cheen tonder van.

    juni 28, 2010 om 3:21 pm

  57. Miranda

    Ick zieeee zu zu sijn gelant en zo in du 8TerTUin. Vurek se sijn niet goen!!! D´r komp er 1naar bin

    juni 28, 2010 om 3:31 pm

  58. Regenboog

    Is er echt één naar binnen…………….gelukkig…………..dan ben ik van het gedonder af! Volgens het NOS-journaal was er maar één. Ze zoeken vrouwen met de lucht van lieve hondjes……….

    juni 29, 2010 om 12:22 am

  59. Miranda

    Wat staat hierboven toch allemaal en wie geeft zich uit voor mij? Groene mannetjes? Nooit gezien en ik mis ook geen tijd of honden en m’n tuintje ligt er puik bij zonder schroeiplekken. Geen idee waar het over gaat.

    Maar blij te horen dat jij ook geen gedonder hebt gehad Regenboog, maar maak je niet druk, I’m OK, bleep, bleep.

    juni 29, 2010 om 8:59 am

  60. Regenboog

    Zo Miranda, na een hele dag weg geweest te zijn ben ik blij weer thuis te zijn hoor. Wat een wartaal heb jij uitgebralt hierboven. De indruk ontstaat nu jij zelfs denkt dat een ander geschreven zou hebben dat je , laat ik het keurig zeggen, dat je niet helder was door te veel zon. Een steek , wellicht………….hahahahaha!

    Maar neem van mij aan; ik was verheugd weer iets van je te vernemen. Wel heb ik begrepen dat je enige angst hebt voor het feit dat Delphi met vakantie gaat. Jij voelt je dan alleen tussen vermoedelijk te veel schrijvende mannetjes. Wees niet bevreesd. Ik zal echt zorgen dat het aantal reacties hier tijdens de afwezigheid van onze onmisbare Delphi beperkt zal blijven tot het toelaatbare, hanteerbare enz.

    Maar het zal mij wel pijn doen dat ze er niet is voor me, dat heb ik ook tijdens jouw afwezigheid. Die pijn is niet physiek maar psychisch, dat is vele malen erger. Jullie zijn mijn steun op momenten dat ik me bijna niet meer staande kan houden. Maar, maar, maar, als jij er nu maar bent op mijn moeilijk momenten, Miranda dan red ik het vermoedelijk wel. Om de 5 minuten een berichtje hier volstaat. Meer hoeft echt niet hoor………….

    juni 29, 2010 om 10:13 pm

  61. Miranda

    Jeetje Regenboog, wat een verlate reactie. Maar beter laat dan nooit. Weet je, het moet haast wel iemand anders geweest zijn die hierboven gerageerd heeft. Ik zou nooit zo raar doen. Bovendien kom ik niet in de zon, mij te heet en mijn enige liquide versnaperingen beperken zich tot vruchtensap. En zeg nou niet dat wijn dat ook is, want ik ben er echt geen liefhebben van.

    Wat Delphi betreft kunnen we gelukkig nog heel even op haar rekenen, maar ik snap dat je haar gaat missen. En dat ik node gemist word. Echt ik heb er meer begrip voor dan je zou verwachten. Maar ik beloof je bij te staan in je donkere uren. Gelukkig is de langste dag net geweest dus zovel hebben we er niet in een nacht. En aangezien de temperaturen weer op gaan lopen ben ik bang dat er van slapen niet veel terecht zal komen. Het gaat ons wel lukken…..maar nu duik ik er weer in. Het is hier lekker kol, dus ik sluit alle apparatuur weer aan (beademing, zuurstoftent, bitje tegen het snurken, cpap tegen apneu). Ja veel charmanter moet het niet worden dat snap je wel…..

    juni 29, 2010 om 10:53 pm

  62. Regenboog

    Miranda, leuk dat je mij hebt vereerd met een antwoord. De temperaturen vallen hier nog wel mee op deze locatie. Het is bewolkt, aanvankelijk stapelwolken met zon, nu is echt de lucht aan het dicht trekken met toch af en toe een zonnestraaltje. Dat laatste komt volgens mij van jou of van Delphi. De indruk is gewekt bij mij dat jullie beiden het goed met mij voor hebben. Let wel: de indruk. Meer niet.

    Bij mij is sterk ’t idee ontstaan dat vakantie voor ieder mens een periode kan zijn om afstand te nemen van ieder probleem. Er kunnen zoveel problemen zich voor doen in een mensenleven, ziekte, honger, dorst, geroddel, gebrek aan geld, enfin het rijtje wordt oneindig als ik dat zou willen schrijven hier dat zelfs de meest lezer hier er bij in slaap zou vallen. Dat is toch zeker niet de bedoeling van dit blog.

    Wel wil ik iedereen adviseren geen laptoppie mee te nemen, geen post te laten doorsturen, maar gewoon te genieten van de vrijheid. Het is als vitamine voor je geest, je komt sterker terug is mijn ervaring. Je kan gemakkelijker relativeren. Soms vergeet je zelfs dat je paranormaal bent of kan zijn. Helaas heb ik die gave niet, wellicht sluimerend , maar het wil bij mij er niet uit komen. Dat ik niet enige met dit probleempje(?) ben is een zeker weten. Maar nu de 10.000-en die de kluit belazeren? Ja hoor, die zorgen dat een mens, de enkeling, die het in beginsel HET zou kunnen hebben zich niet kan ontwikkelen of geloofwaardig meer zijn.

    @Delphi, op het moment dat je met vakantie gaat. Huis afsluiten en alles, maar dan ook alles, achter je laten. Als je weer terugkomt van vakantie zijn er weer echte vrienden voor jou en je team!!

    juni 30, 2010 om 3:48 pm

  63. Miranda

    Regenboog, een verlaat antwoord: natuurlijk hebben wij het beste met je voor, hoe kan het anders! En zonnestraaltjes verspreiden wij alom. Je ziet het, het brengt bijna een klimaatsverandering met zich mee, dus misschien moeten we iets minder enthousiast te werk gaan.

    Vakantie leert je soms afstand te nemen van je problemen hier, maar als die té groot zijn neem je ze gewoon mee en werkt die verandering van omgeving gewoon tegen je. Kan je beter thuis blijven, spaart geld en energie van inpakken en wegwezen. Maar bij de gewonde huis-tuin en keukenprobleempjes werkt verandering van omgeving natuurlijk geweldig. Mij heeft de laatste keer zó goed gedaan dat ik nog iedere dag als een verliefde tiener terugdenk en wil naar dat specifieke plekje. Maar in gedachten erheen en met het mooie weer hier kom ik al een end. En ik denk dat ik over een maand of zo nog wel een keertje ga. Al kan je natuurlijk maar één keer voor de eerste keer gaan en is het verrassingselement weg. Voordeel is dat je de omgeving wat kent en als die bevalt: why change a winning horse?

    Tuurlijk geen laptop mee, ben je gek. De bedoeling is dat je ontspant. Kan helemaal niet met zo’n ding erbij. En vergeten dat je paradinges bent? Kan dat dan, ha, has.
    Geintje, maar ik moest eerst 2 oude bewoners uit het boerderijtje waar ik was vriendelijk verzoeken ons even daar alleen te laten. Die waren zo sterk daar aanwezig dat zelfs mijn reisgezelschap ze zag. Waren wij allemaal para? Welnee, ze waren er gewoon en lieten dat wel degelijk blijken.

    Ik ben het natuurlijk met je eens dat al diegenen die de boel beduvelen het voor een goede helderziende verknallen. Maar de mens is eigenwijs en wil onderzoeken, dus gaan ze door tot ze een antwoord hebben.
    Zo ga ik voor het eerst sinds 11 jaar morgenavond naar een Engels medium. Ten eerste omdat ik hem ken en een weerzien altijd prettig is en hij is steengoed. Het is Paul Jacobs van het Arthur Findlay College waar ik zelf voor het eerts 21 jaar geleden kwam. Iemand met die werkwijze kan met mij door één deur. Bovendien mogen Engelse mediums echt niet zomaar op een toneel gaan staan, daarvoor moeten ze bewezen hebben dat ze wat in hun mars hebben, anders heb je een probleem. Zal mij benieuwen wat het wordt, zeker als het zo heet wordt.

    juli 1, 2010 om 9:39 am

  64. delphi

    Ja, daar kunnen de nepmediums, die zichzelf de beste van de wereld laten noemen en anderen het leven zuur maken, in Nederland nog een puntje aan zuigen.
    Wie weet kom je die nog tegen, met hun tong buitenhangend en smekende ogen of Paul Jacobs hen nog wil aanmoedigen. Kunnen we het of kunnen we het niet? Hoop voor jou dat je uit hun negatieve aura weg kan blijven.

    Dus je bent morgen in het Haagse. Kom een bakkie halen, hahahaha.

    Delphi

    juli 1, 2010 om 9:52 am

  65. delphi

    @Regenboog, wees maar blij dat je die gave of overgevoeligheid niet hebt. Het is echt niet leuk. En zoals je misschien wel heb gemerkt kunnen sommigen er letterlijk gek van worden, wat ze dus niet door hebben en daarmee anderen ook aansteken. Een kwalijke zaak.

    Mij zie je niet meer in de buurt van paranormalen, zelfs niet als anderen zeggen dat ze wel ok zijn. Ik heb er ineens een soort allergie voor ontwikkeld.

    Nou goed, Miranda mag wel op de koffie komen natuurlijk, maar dat is een uitzondering.

    Delphi

    juli 1, 2010 om 9:57 am

  66. Miranda

    @Delphi, naar aanleiding van je post hierboven had ik een lang en vurig betoog tegen kundig gebruik en omgang met het paranormale geschreven, maar zonder aanleiding verdween dat van m’n scherm(?). Omdat het vanuit m’n tenen kwam heb ik even de fut niet om het te herhalen, maar reken erop dat ik het alsnog doe, want ik ben het helemaal met je eens.
    N

    Wanneer je niet ter zake kundig bent: blijf er ver vandaan. Veel would be mediums zijn verkeerd bezig, gewoon omdat ze niet in de gaten hebben wie ze allemaal in huis hebben gehaald. Velen gaan ervan uit dat oma ook gewoon oma is en daarin zit het gevaar. Oma kan een zeer negatieve energie zijn die zich heerlijk bij je nestelt en die het dagelijks leven gaat bepalen. Veel zgn paranormalen zijn zonder het zelf te weten bezeten door zo’n energie en zitten in een rap tempo in een zeer negatieve spiraal en kunnen uiteindelijk in een inrichting verdwijnen.
    Sommigen beginnen blogs op internet en denkken goede adviezen te geven. Pas op! Het kunnen in wezen prima mensen zijn, maar door hun bezetenheid of hoe je het ook zou willen benoemen komen er gevaarlijke dingen uit en ontstaan er gevaarlijke situaties.

    Zeker nu het paranormale op tv zoveel aandacht krijgt. Je kunt je afvragen waar dat vandfaan komt. Hou me ten goede: helderziendheid heeft altijd bestaan, zolang de mens bestaat. Maar maak het niet groter dan dat het is en verheerlijk het niet.
    Pas wanneer je een heel stabiel mens bent, dat weet wat er in de wereld te koop is, kan je ermee werken. Maar aangezien er maar verdraaid mensen echt stabiel zijn kan ik alleen maar zegen: blijf er verre van! Als medium en als klant, want blijkbaar hebben maar weinig mensen in de gaten hoe bloedlink het is.

    juli 1, 2010 om 10:26 am

  67. Pingback: IN DE WAR | paranormaal onzin of niet?

Reacties afgesloten

