Just another WordPress.com site

SPIRITUELE MOPPEN

NEW AGE

Met dank aan de inspiratie van Regenboog is deze mop tot stand gekomen:

Een spiritueel stelletje gaat eten in een culinair macrobiothisch restaurant. Bij het opdienen van de kikkererwtenkomkommerkiemconsomme, vindt de vrouw een lange, blonde haar in de consomme. ‘Oberin,’ roept ze en het langharige blonde meisje snelt toe. ‘Er zit een haar in mijn consomme,’ zegt de vrouw. ‘Dat ligt dan niet aan de haar, maar aan uzelf,’ zegt het meisje. ‘U denkt niet positief genoeg.’ 

DE GOD IN JEZELF

Een westerse manager gaat naar India om oosterse wijsheid op te doen. Hij komt in een ashram en de guru vertelt hem dat hijzelf god is en dat god alles is. De manager gaat weg, denkend het goed begrepen te hebben. Hij is god, en god is alles. Al lopende komt hij een olifant tegen, met daarop een rijder. Ze komen recht op hem af. De manager denkt: ik ben god, ik wil niet dat de olifant over mij heen loopt, dus dat doet hij niet. Ondertussen waarschuwt de rijder voortdurend, al roepend, dat de olifant eraan komt: Opzij! Opzij! Maar de manager maakt zich geen zorgen en wordt dus onder de voet gelopen. Zwaar gekneusd en met vele botbreuken komt hij in het ziekenhuis terecht. Als hij genoeg hersteld is om ontslagen te worden, strompelt hij in zijn loopgips terug naar de guru. Hoe kan dit nou, ik ben toch God? Jawel, maar waarom luisterde je niet toen God riep dat je opzij moest gaan?

AANBIDDEN:

Niets gaat toch boven God?
 Juist, daarom aanbidden wij Niets!

REIKI-OPLICHTSTER:

Met dank aan de inspiratie van Fred is deze mop tot stand gekomen:

De verreikimaster zat in haar luie stoel en bedacht een snelle, dure cursus via de PC, uit het boek  Valsreiki. Ze zag ze haar portomonnee al groeien, met verreikiende vooruitzichten. Na de cursus opgestart te hebben keek ze al reikihalsend uit naar de eerste storting van het cursusgeld. 

ATHEIST

Een atheist loopt door een mooi bos en denkt bij zichzelf:
“Wat een mooie bomen!”
“Wat een mooie rivier!”
“Wat een mooie dieren!”
Terwijl hij langs de rivier loopt, hoort hij geritsel in de bosjes. Hij kijkt om en ziet een hele grote grizzly beer op hem afkomen. De atheist rent zo vlug als hij kan het pad af. Hij kijkt over zijn schouder en ziet dat de beer hem langzaam inhaalt. Dan struikelt hij over een stronk en valt op de grond. Voordat hij overeind kan komen staat de beer plotseling over hem heen, met zijn zware klauwen opgeheven om toe te slaan.

Op dat moment schreeuwt de atheist het uit en zegt: “O mijn God”.

De tijd stopt. De beer verstijft. De geluiden in het bos verstommen. En een fel wit licht schijnt vanuit de hemel op de man en een stem klinkt vanuit het licht: “Jij gelooft niet dat ik besta en je vertelt anderen dat ik niet besta. Je zegt ook dat de schepping een kosmisch ongelukje is. Wil jij dan werkelijk dat ik je uit deze bernarde positie bevrijd? Kan ik er dan nu van op aan dat je een gelovige bent geworden?”

De atheist kijkt in het licht en zegt: “Ik ben weliswaar met stomheid geslagen, maar het zou erg hypocriet van mij zijn om nu te beweren dat ik ineens een Christen ben geworden. Kunt U dan misschien van de beer een barmhartige Christen maken?”

“Okee, prima, zo zal het zijn” zegt de stem.

Het licht dooft. Het bos komt weer tot leven. De beer zet zijn poot neer en buigt zijn hoofd eerbiedig en zegt: “Heer, zegen deze spijs, amen!”

BOEDDHIST

Deze mop moet wel in het Engels, wegens de taalkunde, die het tot een mop maakt: 

Buddhist monk, visiting New York City for the first time in twenty years, walks up to a hot dog vendor, hands him a twenty dollar bill, and says,Make me one with everything.

The vendor pockets the money, and hands the Buddhist monk his hot dog. The monk, after waiting for a moment, asks for his change. The vendor looks at him and says, Change comes from within.

REINCARNATIE

Enkele weken na de dood van haar man woont de weduwe een spirituele bijeenkomst bij.
Zo hoort ze haar man weer. Verheugd vraagt ze hem wat hij de hele dag doet. “Nou, eh, ’s morgens doen we aan sex. Dan hebben we een pauze. En ’s middags hebben we weer sex.”
“Goh”, zegt de vrouw verbaasd, “ik wist niet dat het daar in de hemel zo hitsig toeging.”
“Wie heeft het nu over de hemel?”, zegt de man, “ik ben nu een konijntje in
Australie.”

SPIRITUELE TEKKELS:

Met dank aan de inspiratie van Miranda is deze mop tot stand gekomen:

Een spirituele vrouw heeft twee teckels. De beestjes kijken elkaar altijd stomverbaasd aan als ze hun vrouwtje dagelijks zien mediteren. De hondjes kunnen het vrouwtje verstaan als ze ‘de Ohm’ mantra uitspreekt en ze horen haar ook zeggen dat ze dan in het licht komt.

Op een avond is het vrouwtje de deur uit en de twee teckels liggen in hun mand. Dat duurt niet lang. Ze spreken af dat ze nu ook eens gaan mediteren. Ze springen op de bank en gaan rustig liggen. Ze steken hun snuit in de lucht en maken een jankgeluid, wat in hun oren klinkt als ‘Ohm’. Maar ze snappen er niets van, want ze komen niet in het licht. Dus blijven ze liggen en het Ohm-gejank produceren, tot ergernis van de buren. Dan ineens komt het vrouwtje binnen en doet het licht aan. De hondjes springen van vreugde de bank af. ‘Eindelijk zijn we in het licht,’ blaffen ze.

Delphi

13 Reacties

  1. Miranda

    Hoe verzin je het allemaal, ha, ha,ha. Je zou een boek moeten schrijven!!!

    juli 5, 2010 om 9:26 pm

  2. Miranda

    Het zal overigens niet als een verrassing komen dat de spirituele teckels hun weg door heel Nederland inmiddels gevonden hebben he. Wie weet kom je ze ooit nog eens ergens ingelijst tegen. Hier in ieder geval wel op het toilet. Als je het licht aandoet tenminste………..

    juli 5, 2010 om 9:37 pm

  3. delphi

    Ik heb ze niet allemaal verzonnen, alleen de drie met behulp van jullie….

    Delphi

    juli 5, 2010 om 10:19 pm

  4. Miranda

    @Delphi, jij snapt het nog niet al wordt ’t onder je neus gewreven he.Ha, ha. Het had een dubbele bodem, natuurlijk weet ik van je boeken, daarom..he, he.

    juli 6, 2010 om 9:45 am

  5. Regenboog

    @Delphi,
    Trek je maar niets aan van Miranda hoor, lacht iedereen uit en jut ze op om boeken te schrijven. Zelfs mij. Te belachelijk voor woorden…..eh, eh, waar ben ik nu eigenlijk mee bezig dan?

    @Miranda, wil je dat niet meer doen. Kijk wat ik hier op deze site schrijf, ik geeft dat volmondig toe, zijn niet zomaar stukkies hoor. Als je ze verzameld heb je geen boek maar een LITERAIR HOOGSTANDJE. Het mag als algemeen bekend worden beschouwd dat (geldt ook voor de grote Kunstenaars) pas geëerd gaan worden na hun dood. Daar wil ik niet aan mee doen en geef geen boek uit dat NU niet verkocht wordt maar na mijn onverhoopt overlijden wel. Zo. Waar blijft jouw boek?

    juli 6, 2010 om 2:59 pm

  6. Miranda

    Ook ik ben nog niet dood.

    juli 6, 2010 om 4:28 pm

  7. Regenboog

    @Miranda,
    Gelukkig niet. Wij kunnen hier niet zonder jou.

    juli 6, 2010 om 5:33 pm

  8. Miranda

    Kijk, dat soort dingen hoor ik nou graag!

    juli 6, 2010 om 6:25 pm

  9. Miranda

    Overigens, mijn schrijverij: da’s ook voorbij. De tijd van eeuwig achter de typemachine (waar we het laatst over hadden) is voorbij en ik heb na lang wikken en wegen besloten het zo te laten en me volop te storten op mijn vrije tijd. Had ik eigenlijk al veel eerder moeten doen, maar ach, alles heeft z’n charmes. Nog meer vragen Regenboog? Kom maar op hoor, ik weet alleen niet of ik alles vertel…

    juli 6, 2010 om 6:27 pm

  10. Regenboog

    @Miranda, waarom niet alles vertellen. Doe ik ook. Aan voor mij totaal onbekenden schrijf ik mijn hele hebben en houwen, kijk maar bij het jampot-verhaal.

    juli 6, 2010 om 6:40 pm

  11. Miranda

    Nou vooruit dan maar, het laatste taboe: ik hoor bij het miniscule legertje dat vanavond géén voetbal kijkt, maar een lekker nieuw boek pakt. Alle vuvusela’s om me heen negeer ik door oordoppen in te doen en het kan me absoluut niet schelen wie wint of verliest. Ik weet pas sinds een uur wie er vanavond speelt maar soit.

    Ik ben niet zo gek dat ik een petitie teken tegen de oranjeterreur. Leven en laten leven en ik gun al die enthousiastelingen hun gein vanavond absoluut. Maar ik ben erachter dat ik 2 gennen mis: een voor voetbal en de andere is het carnavalgen.
    Mijn ouders hebben me goed bedeeld, ik kan niet anders zeggen, maar niemand krijgt me zo gek om aan deze twee dingen deel te nemen. Zo dat is eruit.

    juli 6, 2010 om 7:23 pm

  12. Regenboog

    Wat moet jij opgelucht zijn, je laatste taboe is er uit. Is je rugzakje nu leeg. Deze onthullingen, Miranda, zijn voor jou van hele grote waarde. Je hebt het gedeeld met anderen. Dat moet toch een gevoel van bevrijding enz. enz.enz.

    Ik ben uitgenodigd. Het is niet altijd correct om nee te zeggen, maar voetbal Moet ik wel beleefdheidshalve zien. Ik ervaar dat als vele jaren geleden. Men was met vakantie geweest en de gastheer en vrouw lieten je dan de dia’s zie. Omstandig werd er een projector te voorschijn gehaald en de plaatjes vertoond vergezeld van ouwehoerverhaal dat me totaal niet interesseerde. Langzaam dat zo’n avond omging (stille omgang?).

    Dat staat me nu weer te gebeuren.

    Toch leuk die z.g. openhartigheid
    Gr Regenboog

    juli 6, 2010 om 7:49 pm

  13. Miranda

    Gek he, ik heb ineens geen honger meer, zou het dan toch……neuh. Maar ik begrijp jluw lijden. Heel veel sterkte dan maar vanavond en remember, er zijn mensen die met je meeleven.

    juli 6, 2010 om 8:36 pm

Reacties afgesloten

