Just another WordPress.com site

VAKANTIEPRET

Het wordt nu een beetje rustiger, maar niet helemaal, op het blog. Alvast een voorproefje:

Er zaten in een vliegtuig een Amerikaan een Fransman en een Nederlander. Ze namen de vliegtuig van Washington richting Frankrijk naar Schiphol. De Amerikaan steekt zijn hand uit de raam en zegt: “We zijn in New York” Vragen de anderen: “Hoe weet jij dat?” “Ik voel de top van het Vrijheidsbeeld.”
Steekt de Fransman zijn hand uit de raam en zegt “We zijn in Parijs?” Vragen de anderen: “Hoe weet jij dat?” “Ik voel de top van de Eiffeltoren.”
De Nederlander steekt dan ook zijn hand uit de raam en zegt “We zijn in Amsterdam!”
Vragen de anderen: “Hoe weet jij dat?” “Ze hebben mijn horloge gejat!”

Een Nederlander rijdt midden in de nacht door Italie over een donkere weg. Opeens staat er een ongure Italiaan op de weg met een stengun in zijn hand en dwingt hem tot stoppen. “Uitstappen,” snauwt de Italiaan. “Doe ik niet,” zegt de Nederlander. De Italiaan schiet in de lucht: rakketakketakketak. De Nederlander stapt uit. “Laat je broek zakken,” zegt de Italiaan. “Doe ik niet,” zegt de Nederlander. Rakketakketakketak. En de Nederlander laat zijn broek zakken. “En nu: masturbare,” zegt de Italiaan. “Doe ik niet,” zegt de Nederlander. Rakketakketakketak. En de Nederlander begint te masturberen, tweemaal, driemaal. Ja, vijfmaal, zesmaal, zevenmaal… “Ik k…n niet meer,” roept de Nederlander uit, “ik kan Scht niet meer…!” “Heb je genoeg gehad voor de komende 24 uur?” vraagt de Italiaan. “Voor de komende 24 uur?” zegt de Nederlander, “voor de volgende 24 jaar!” Daarop roept de Italiaan: “Maria, kom uit de bosjes. Dit is de man die je een lift geeft van Rome naar Napels!”

Tijdens zijn vakantiereis komt Bram met zijn gids aan de oever van het Meer van Galilea.
‘Hoeveel kost het mij als ik met de boot het meer over vaar?’
‘Dertig dollar, meneer’.
‘Dat is erg duur!’
‘U moet niet vergeten dat dit een beroemd meer is, Jezus heeft over dit water gelopen!’
‘Ja, geen wonder met zulke prijzen!’

Een Nederlandse toerist in Egypte wil eens een tocht door de woestijn maken op een kameel. Dus huurt hij een kameel, maar hij weet niet hoe hij het beest moet laten lopen. “Het is heel eenvoudig,” zegt de kamelenverhuurder: “Als je `poeh’ zegt, gaat hij lopen, als je `poehpoeh’ zegt gaat hij harder lopen, en als je `amen’ zegt, stopt hij.” De Nederlander klimt op de kameel en zegt: “Poeh”. En inderdaad, de kameel begint te lopen. Een eindje verder de woestijn in zegt de man: “Poehpoeh.” En de kameel gaat inderdaad harder lopen. Opeens ziet de man verderop een afgrond opdoemen, maar in zijn paniek is hij vergeten wat het woord was om de kameel te laten stoppen. De man weet dat hij te pletter zal vallen en heeft nog net tijd voor een schietgebedje. Zodra hij het woord “amen” uitspreekt, staat de kameel stil. Vlak voor de rand van de afgrond! De man wist het zweet van zijn voorhoofd en zegt: “Poehpoeh!”

Er zit een man in het vliegtuig die terugkeert van zijn vakantie. Naast hem komt een beeldschone vrouw te zitten, die serieus in een dik pak papier zit te lezen. De man durft niet goed contact te leggen, maar besluit zich geinteresseerd te tonen. Hij vraagt: “Is het interessant, wat u zit te lezen?” “Jaha,” zegt de vrouw zwoel, “dit is het verslag van een symposium van nymfomanen waar ik geweest ben.” “Oh,” zegt de man, “en is er nog wat bijzonders uitgekomen?” “Jazeker,” zegt de vrouw, “het blijkt dat Indianen en joden de beste minnaars zijn.” “Wat toevallig,” zegt de man, “mag ik me even voorstellen? Mijn naam is Winnetou Cohen.”

Er lopen twee mini-kabouters over het strand. Ze lopen het naaktstrand op, en daar ligt een vrouw met haar benen een beetje uit elkaar. De kabouters lopen langs haar enkel, haar kuit, haar knie en staan stil bij haar dij. “Zie je dat daar?” wijst de ene kabouter, “dat is een leuk huisje. In dat holletje zou ik wel willen wonen.” “Anders ik wel,” zegt de andere kabouter. “Als jij nu eens wat te eten gaat halen,” zegt de ene kabouter weer, “dan bel ik even aan.” Even later komt die kabouter terug met twee kleine bakjes mini-friet. “En,” vraagt ‘ie, “heb je al wat bereikt?” “Ik snap er niks van,” zegt die andere kabouter, “ik druk steeds op het knopje, iemand roept `ik kom’, maar ik zie niemand.

Het brandt in een hotel.
Een Nederlander roept: “Vlug! Spring het raam uit!”
De Belg antwoordt: “Maar we bevinden ons op de 13de verdieping!”
De Nederlander moet niets van dit argument weten en zegt: “We hebben nu geen tijd om bijgelovig te zijn!”

Delphi

Reacties afgesloten

