Just another WordPress.com site

DE PITAHAYA

Dit is nu een pitahaya. Vanmiddag was ik op een zonovergoten markt, waar volop exotische producten werden aangeprezen. Deze vruchten waren zo goedkoop en zagen er zo verlokkelijk uit, dat ik ze niet kon weerstaan.

De vrucht komt uit Zuid-Amerika en wordt ook wel drakenvrucht genoemd, vanwege zijn uiterlijk. Volgens kenners smaakt hij zoetig. Volgens anderen is het meer een decoratievrucht. Ik heb er nog niet van gegeten, maar dat zal spoedig gebeuren. Hij schijnt ook laxerend te werken, dus dat is natuurlijk dan wel weer lekker als je moeilijkheden op de doos hebt. Wie kent deze vrucht? En vooral, zijn er nog leuke recepten mee te maken?

Delphi

Bericht geplaatst 7 juli 2010, om 22.43 uur.

UPDATE 18 juli 2010, om 17.00 uur

We zouden nog melden hoe het is bevallen. Nou, we hebben ze gegeten, als schijfje ter decoratie bij een voorgerechtje met garnalen en zalm en in de fruitsalade en als een soort salsa, en eveneens uit het vuistje. Ja, met drie van die dingen (voor slechts 1 euro op de markt) kun je wel vooruit.

Welnu

Orin vond het niet echt lekker, maar heeft wel van de laxerende werking genoten. Als je zou hebben gezegd dat er een paard zijn hoop in de wc had gedeponeerd, dan had je het ook geloofd.

Lysander vond het maar niks, maar dat is ook een appeltje-peertje figuur.

Ik, Delphi dus, vond het lekker. Het smaakt een beetje naar kiwi, wat flauwig, maar aan de andere kant zit er dan ook niet zoveel fructose, dus suikers in. Een aanrader dus, zeker voor die prijs.

Delphi

3 Reacties

  1. Miranda

    Ik ken ‘m. Maar of dat nou winst is? Ziet er wel geweldig uit, ik heb ‘m ook wel eens een enkele keer gekocht, maar hij dient wat mij betreft puur als decoratie. Er zit totaal geen smaak aan maar ’t maakt de salades áf. Ik kende hem van de salades van de Bijenkorf waar ze hem veel gebruiken.

    juli 8, 2010 om 10:16 am

  2. delphi

    Nou, ik zal wel even kijken wat ik ermee doe.

    Delphi

    juli 8, 2010 om 10:52 am

  3. Miranda

    Mocht het iets lekkers/leuks zijn dan hoor ik het graag van je.

    juli 8, 2010 om 11:49 am

Reacties afgesloten

