Just another WordPress.com site

ELS: LEVEN MET (BOT)KANKER

 
Hierbij willen we de aandacht vestigen voor de strijd van Els Bernards tegen botkanker. Op haar site ‘Op zoek naar jezelf’ gaat ze daarover schrijven. Lees hier verder. Klik op het roosje voor haar verhaal over kanker. Het is nog maar pas dat Els het slechte nieuws hoorde en toch gaat ze er vol vuur en verve tegenaan, met een ongekend optimisme. Hierbij wordt ze gesteund door de reguliere medici, maar ook door haar spirituele kijk op het leven en aanvullende alternatieve therapieen.
 
We hebben groot respect voor deze strijdvaardige vrouw en hopen ook dat ze nog lang in ons midden zal blijven. Dat haar de tijd, kracht en liefde is gegeven om een ruggesteun te zijn voor andere mensen die door deze akelige ziekte getroffen worden of iemand in hun omgeving kennen.
 
Zelfs nu nog ontbreekt het Els niet aan de liefde en steun voor anderen, die door onrecht worden getroffen en komt ze daar voor op. Iets wat haar niet altijd in dank wordt afgenomen en waardoor ze zelfs nu nog door een bepaalde duistere groep mensen, die weten dat ze zo zwaar ziek is, wordt bedreigd en belaagd.
 
Het mooie plaatje is natuurlijk door Els zelf gemaakt.
 
We wensen je heel veel liefde en kracht in deze moeilijke strijd, Els.
 
Team Ordely 
24 Reacties

  1. Ik ken Els nog niet zo lang. Een negatieve gebeurtenis heeft deze dappere vrouw op mijn pad gezet. Toen ik haar nog niet kende, werd zij mij door anderen voorgespiegeld als het kwaad in eigen persoon. Gelukkig laat ik niet zo snel iets aan praten en stelde ik mij vol vertrouwen voor haar open.
    Dit is het bewijs dat iets wat negatief is of lijkt uiteindelijk heel positief kan zijn.
    Els is namelijk een voorbeeld hoe je met Godsvertrouwen je lot kunt aanvaarden en vervolgens strijdvaardig kan zijn.
    Zonder angst gaat zij confrontaties niet uit de weg. Ook haar ziekte zal haar niet klein krijgen.
    Uiteraaard zal ook ik dit weekend op Koffieleutjes aandacht besteden aan haar ziekte en hoe Els dit ondergaat.
    Kortom; ik sluit mij volledig aan bij jullie mooie uiteenzetting.

    augustus 27, 2010 om 4:15 pm

  2. delphi

    Gelukkig denk jij met gevoel en verstand, en je oom denk ik ook wel. Dat is een belangrijk evenwicht.

    Els zal het zeker op prijs stellen dat je op Koffieleutjes hier aandacht aan besteedt. Deze nare ziekte treft veel mensen, bijna iedereen krijgt er wel mee te maken met familie of vrienden die het treft. En het is niet gemakkelijk. Ook niet iedereen gelooft, wat niet inhoudt dat er geen aanvaarding is. Iedereen beleeft zo’n strijd anders, maar iets lezen over lotgenoten geeft altijd een zekere herkenning en bemoediging.

    Delphi

    augustus 27, 2010 om 7:24 pm

  3. Regenboog

    Wat heeft Els een enorme vechtlust, dat kan niet zondermeer uit haar zelf komen, dat is onmogelijk. Dit is nu een voorbeeld van een kracht die haar wordt gegeven van buitenaf. Dit is zo’n grote kracht dat het niet uitsluitend uit haar “geloof” kan voortkomen, maar uit een vorm van “zeker weten”. Dat WETEN is een Goddelijk geschenk dat niet iedereen gegeven is. Maar waar Els dankbaar voor mag zijn.

    Deze kracht die Els ervaart wens ik iedere zieke toe.

    augustus 28, 2010 om 12:06 am

  4. Els

    ha hier een fijn en goed bericht van mij.Hoorde ik vandaag in het ziekenhuis Die erg grote bal in mijn buik( 30-20-12) is dus géén kanker zoals ik zelf al voorvoelden en nu gelukkig gelijk krijg.

    Volgende week donderdag moet ik 1 dag naar het ziekenhuis hier in Tiel. gaan ze die bal leegzuigen vanaf de buiten kan via een gaatje in mijn buik en bal,was inderdaad geen kanker die in mijn buik zit en zo groot is.
    Daarna gaan ze hem met vloeistof in spuiten en hopen ze dat hij verschrompeld. Maar kan ook zijn dat hij dat niet doet dan gaat hij zich weer vullen met vloeistof dan gaan ze het nog eens op deze manier proberen. Werkt het weer niet gaan ze hem leeg zuigen en dan per operatie eruit halen. Dus ik hoop dat wat ze er in spuiten wel zijn werk doet en dat hij dan klein wordt en niet meer vult maar dat weten ze van te voren dus niet. Dat is dus even afwachten.
    Ze gaan wel uitzoeken wat voor vocht er in zit en waar het vandaan komt. Ze denken via mijnlinkernier, vandaar dat die nu niet goedwerkt.
    gr Els

    Ps regenboog ja inderdaad komt van buitenaf, maar ben er God ook dankbaar voor op mijn blote knietjes.
    En ja wát zou ik die graag aan iedereen schenken, dat is een erg diepe wens van mij. Die zoektocht heb ik allang om te ontdekken hóe. En soms lukt mij dat een klein beetje, en dan lopen er vreugde tranen over mijn wangen. En gaat er een woord van dank naar boven.

    augustus 28, 2010 om 12:14 am

  5. Regenboog

    Als je iets dergelijks mee maakt in je leven, met al de spanningenen, angsten, nachten dat je slaap niet kunt vatten, verandert je leven. Dan ga je de geluksmomenten weer herkennen, zelfs de kleine. Zoals jij, Els, die nu een goed bericht krijgt van de artsen over een medische aangelegenheid dat jou ( en hen wellicht) zorgen baarde.

    Jij denkt, bidt en hoopt: “Nu de rest nog redden”.

    Natuurlijk is het succes wat nu behaald geen garantie voor de toekomst. Maar de vraag mag gerust gesteld worden, waarom jouw “Godsvertrouwen” (zoals An het mooi omschreef) nu wel helpt en in de toekomst dan niet?

    Blijf dat vertrouwen hebben, Els, en blijf vechten. Wonderen bestaan! Toy, toy, toy.

    augustus 28, 2010 om 4:41 pm

  6. Karin

    Els stelt je reacties heel erg op prijs en vindt ze heel erg wijs, heeft ze me laten weten, Regenboog.

    augustus 28, 2010 om 7:34 pm

  7. Els

    ha regenboog was wat nieuws aan het bouwen dus even niet zoveel tijd.
    mmhh weet je ik lag nog géén nacht wakker en heb nog geen angst gevoel. Durf het haast niet tegen te spreken, maar ik moet ik moet wel de waarheid blijven zeggen hé.

    Mijn leven is gelukkig al jaren terug veranderd dat ik niet meer wakkerlig.
    Maar daarvoor pppf heel erg hoor. En maar draaien en maar piekeren, maar ik ben dat goddank al jaren kwijt.
    ja daarom moest er verder onderzoek komen, is ook raar dat die bal ik OOK nu zit. maar gelukkig staat hij los van mijn kanker.

    Ik ga er maar vanuit dat God met mij doet wat hem goed dunkt. En wat hij ook doet ik ben het met hem eens bij voorbaat.
    Lieve gr Els

    augustus 28, 2010 om 10:08 pm

  8. Regenboog

    Hoy Els, leuk een reactie van je te krijgen. Uit jouw bericht blijkt weer eens duidelijk hoe verschillend mensen zijn, hoe uniek een ieder mens is. Zelf heb ik wel angst gekend in een dergelijke situatie, heel erg zelfs. Het tij is gelukkig ten goede gekeerd, dat kan hoop ik bij jou ook. Het schrijven aan jou deed ik dus niet geheel vanaf de zijlijn…………..!

    Maar nu weet jij meer dan menigeen hoe raar een balletje rollen kan……….enig gegrinnik kan ik toch niet onderdrukken.

    vriendelijke groet van Regenboog

    augustus 28, 2010 om 11:35 pm

  9. Els

    hih ja ben gewoon een anders mensenkind geworden in de loop van mijn leven.

    En wordt steeds “flinker” van uit mijn hartje.

    augustus 29, 2010 om 1:27 am

  10. delphi

    Daarheb ik nog steeds bewondering voor ook, Els.

    Hou je taai en bedenk dat je van onschatbare waarde bent voor anderen en de echte kenners weten hoe waardevol dat weer is… 🙂

    augustus 29, 2010 om 2:26 am

  11. fred

    Els ik ken jou al langer dan vandaag. Je bent een vrouw die sterker is geworden door alle tegenslagen in je leven daar heb je van geleerd.
    Jij ging op zoek naar jezelf daar heb je ook voor gevochten en dat dat is je voor 100% gelukt. Ook nu weer blijf je vechten tegen je botkanker wat een positieve instelling is. Ik weet wat het is om kanker te hebben.

    Fantastisch is het om tijdens deze rotziekte nog voor anderen klaar te staan. Ongelooflijk dat er mensen zijn die jou belagen in deze moeilijke onzekere tijden. Doordat je zo goed liefde en kracht aan anderen kunt geven werkt het ook in jou voordeel want van hun krijg je ook veel steun, liefde en kracht. Dat houdt er de moed in, omdat het een wisselwerking is.
    Voor mij ben je een een kanjer ook ik heb veel bewondering voor jou hoe je in het leven staat en er mee omgaat. Laat je angst los wat niet altijd gemakkelijk is en probeer zo veel mogelijk stress te vermijden.

    Kom op meissie hou je taai, jij verdient beter.

    augustus 29, 2010 om 6:26 pm

  12. Els

    mmhhh en nu is mijn vraag haha wie is Fred??
    Ken volgens mij geen Fred……………ha
    Maar kan een schuilnaam zijn?

    Ja heb al veel achter mijn kiezen gehad in dit leven. Dat klopt en ik bleef vechten maar óók zoeken naar mijn waren zelf.
    En met beetjes en beetjes vond ik mijzelf steeds meer, gelukkig. Op mijn site heb ik een stuk staan waardoor ik mijn chakra’s open kreeg. Wat daar zat nog al wat pijn en verdriet op uit mijn jeugd. Werkt echt. Kreeg ik van mijn gids door.

    En mmhh angst Fred dan kan je mij toch niet zo goed als je denkt haha, want angst heb ik zelden. OOK nu dus niet.
    Maar wie ben je ………………..haha

    Lieve gr Els

    augustus 29, 2010 om 10:53 pm

  13. delphi

    Zoals je weet, Els, zullen wij niet hier plaatsen en eveneens een mail sturen wie of wat Fred is. Wij zijn nl. niet de vorige beheerder van het paranormaal.blog.nl.

    De privacy van onze reageerders vinden wij belangrijk.

    Bovendien willen wij ook niet van alles weten, zoals schoenmaat, uiterlijk en nog veel meer van onze reageerders. Da’s ook onze hobby niet.

    Mocht Fred je echt goed genoeg kennen, dan mailt hij jezelf wel, denken wij.

    Delphi

    augustus 29, 2010 om 11:36 pm

  14. Els

    ha ja uiteraard had ik dit OOK niet van jullie verwacht. Weet gelukkig dat het hier anders is als op de oude para rotblog haha.

    augustus 30, 2010 om 12:04 am

  15. Regenboog

    Nee, het is geen Valentijnsdag, ik moest nu door voorgaande reacties werkelijk even op de kalender kijken.

    augustus 30, 2010 om 12:23 pm

  16. Els

    haha nee klopt regenboog dat is het nog lang niet.
    Maar weet inmiddels wie Fred is. Hij heet geen Fred hahahah ……………vandaar ik niet wist wie het was nu wel.
    En gezegd gek post dan onder je eigen naam dan weet ikwie je bent hahaha.

    augustus 30, 2010 om 2:41 pm

  17. delphi

    We wilden hier niet direct een complete invasie van paradebielen, dus hadden we dat zo afgesproken.

    Groetjes,

    Delphi

    augustus 30, 2010 om 2:44 pm

  18. Els

    haha begrijp ik het goed?
    Vandaar andere namen? is wel verwarrend voor mij haha kende totaal geen fred in mijn totale leventje hihi.

    augustus 30, 2010 om 3:16 pm

  19. Els

    pppfff he ben eindelijk te vrede met mijn nieuwe site wat een gepuzzel.
    Wilde dat mijn stukje over kanker goed zichbaar bleef maar bij een blog zakt het met alles wat je er boven plaats ggrr hahah.

    Maar heb het nu opglost met “roosjes” waar je op kan klikken.

    http://www.bloggers.nl/Opzoeknaarjezelf/

    augustus 30, 2010 om 7:14 pm

  20. Els

    ha zie dat hier bij de links mijn oude adres van mijn site nog gelinkt staat als ik erop klik.

    Wil je dat a.u.b even veranderen naar de nieuwe??
    http://www.bloggers.nl/Opzoeknaarjezelf/

    Mijn dank is groot haha

    augustus 30, 2010 om 7:36 pm

  21. delphi

    Als het goed is, is nu alles goed. Goed, he?

    Delphi

    augustus 30, 2010 om 9:00 pm

  22. Els

    ha ja hoor werkt prima nu. jammer dat een blog in de zelfde pagina open gaan en niet in een nieuwe, dat doet die van mij helaas dus ook. ggrrr hhaha

    augustus 30, 2010 om 9:50 pm

  23. delphi

    Ja, maar dat hebben we bewust zo ingesteld. Dan kunnen bezoekers weer gemakkelijk terug naar onze pagina. We kunnen het, geloof ik, niet selectief instellen. Moeten we nog even uitzoeken.

    Delphi

    augustus 30, 2010 om 9:57 pm

  24. Els

    ha ja klopt kan ik bij die van mij helaas ook niet.
    Het is beter dat ze openenin een nieuwe site dan zijn ze niet van je site af en hoeven ze niet terug te zoeken.
    Maar bij mij zit dus die optie OOK niet in ggrrr haha

    augustus 30, 2010 om 10:29 pm

Reacties afgesloten

