Just another WordPress.com site

NOG EEN KEER HALLELUJAH

 Dit mooie nummer is van oorsprong van Leonard Cohen.  Bezongen door Jeff Buckley en recent weer tot leven gebracht in de film Shrek, waar wij, zoals de oplettende lezer heeft gemerkt, ook waardering voor hebben. Dat gekke, groene mannetje. Hallelujah dus in de shrekversie.

Team Ordely

Eén reactie

  1. Regenboog

    Hallelujah, deze maal prachtig vertolkt en in samenhang met een soort sprookje. Geweldig gezongen, maar mag ik u, lezers, ook nog even wijzen op het werkelijk grandioze pianospel die het geheel compleet maakt en mij in ieder geval in vervoering brengt. Dit is een muzikaal hoogstandje dat naar mijn bescheiden mening (dat gebeurt niet vaak) met de ogen dicht beluisterd dient te worden om het in je op te kunnen nemen.

    Valt het u dan ook op hoe prachtig het laatste acoord van de pianist zachtjes, zelfs op een romantische wijze, wegebt?

    Het groene mannetje lijkt in het geheel niet op mij, integendeel zelfs, maar heeft wel een eigenschap die ik ook een beetje bezit, te weten, het beschermen van een stukje eigen domein ook al is het een moeras.

    augustus 31, 2010 om 2:12 pm

Reacties afgesloten

