Just another WordPress.com site

LIJKT HET ZO, OF NEMEN NATUUREXTREMEN TOE?

Lijkt het nu maar zo of nemen de weers- en natuurextremen extra toe. Nu is er weer een krachtigste uitbarsting van een de vulkaan  SINABUNG

Doemdenkers onder wetenschappers, new age figuren en religieuzen zeggen van wel. Bij natuurrampen kunnen we telkens lezen; de hevigste sinds, de ergste sedert … Ja, het is allemaal al eens eerder voorgekomen, maar is het niet een beetje te veel achter elkaar en overal? Overstromingen eerder dit jaar in West-Europa, grote bosbranden in Rusland, waardoor wederom een voedselcrisis kan ontstaan, overstromingen in Pakistan, overal kleine aardverschuivingen, overstroming in Australie, extreme regenval in Nederland en zo kunnen we de lijst nog veel en veel langer maken.

Wat is dit? Zo is dat ieder jaar, gewoon toeval, natuurlijke gevolgen, moeder Aarde roert zich, aanloop naar 2012, een deel van de Bijbelse openbaringen, HAARP e.d., gevolgen van het olielek, global warming? Wie het weet mag het zeggen.

Team Ordely

   

20 Reacties

  1. ha waar het door komt weet ik ook niet, denk dat moeder aarden het genoeg vind.
    Maar het valt wel erg op, het is op het moment het een na het andere wat je hoort of leest.

    Bijna dagelijks is er wel ergens iets aan de hand met de natuur.
    Gr Els

    september 8, 2010 om 12:30 am

  2. delphi

    Of de aarde een zelfstandig denkend iets is, lijkt me niet. Wel zijn verschijnselen te verklaren. De oorzaak, dat is nog een beetje gissen. Er gaan geruchten dat er aardig wat met HAARP aangeklooid wordt en ook de olieramp is niet natuurlijk, maar kan wel gevolgen hebben. Zonne-uitbarstingen hebben we, denk ik, nauwelijks invloed op.
    Het is denk ik een combinatie van cyclische oorzaken, menselijke beinvloeding en kosmische invloeden.

    Als creatie van de schepper horen we de aarde natuurlijk wel met zorg te behandelen… en dat, ja… we moeten de hand in eigen boezem steken.
    De landen die vooral worden getroffen zijn vaak de armste landen. Maar wat doen wij in het Westen, genieten van alle voordelen van de industriealisatie, auto rijden, olie stoken, enz. enz.

    Eigenlijk hebben wij al die rampen verdiend. Niet leuk, maar wel eerlijk.

    september 8, 2010 om 1:00 am

  3. nee moeder denkt zeker niet, maar ze voelt. Voelen gaat veel dieper dan denken.
    En als ze je in je gevoel keer op keer raken ga je terug pruttelen. Zo zie ik het, en anders gaat de mens steeds verder om haar te vernietigen.

    En ja toch zonne-uitbarstingen hebben wat mij betreft wel degelijk ook invloed op de aarden. Alles wat er in de kosmos gebeurd ook.
    Ik ben iemand en denk heel holistisch, bij mij hangt alles aan elkaar.

    Als je bijvoorbeeld naar de maan kijkt en hoe een grote invloed die heeft op onze aarden.
    Zij bepaald waaneer het eb en vloed is, dat noem ik toch niet niks.
    Ik was altijd op tijd met mijn menstruatie maar zat de dag dat ik het moest krijgen erg kort bij volle maan, geloof mij maar dan was ik niet op tijd. Maar had ik het bij volle maan. En dat was/ is bij vele vrouwen zo.

    En zo zijn er vele voorbeelden dat echt alles tot ver in de kosmos echt alles aan elkaren hangt.

    september 8, 2010 om 2:55 am

  4. haha moeder aarden , aarden vergat ik te tikken

    september 8, 2010 om 2:56 am

  5. Wat ik vergat nee hoor de laatste tijd is het ook rondom ons te doen. Dit is er een van
    http://www.volkskrant.nl/binnenland/article1391144.ece/Dodental_overstroming_Zuid-Frankrijk_stijgt
    Zit even na te denken welke landen nog meer.
    Want er waren er meer.
    deze ook nog
    http://www.trouw.nl/nieuws/europa/article2959146.ece/Sneeuw_en_overstromingen_in_Spanje.html
    Deze kwam ik even niet op wist dat ik rond die landen moest zijn.

    http://www.nd.nl/artikelen/2010/mei/17/doden-door-overstromingen-midden-europa

    Hier zijn zelf 4 landen bij betrokken.

    http://nieuwsuit.com/2010/noodweer-en-overstromingen-oost-europa/

    http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Europese-Unie/272680/Doden-in-centraalEuropa-door-zware-overstromingen.htm

    Dit is weer een andere hier is Hongarien weer bij betrokken bij de andere niet.

    http://www.zie.nl/video/algemeen/Doden-door-overstromingen-Midden-Europa/m1czik0f02s2

    Dus het is op het moment heel erg ook in europa.

    september 8, 2010 om 3:04 am

  6. Regenboog

    Betje, wat schrijf je nou. Dat je ver kan gaan in alle openhartigheid wat jouw lichamelijke gesteldheid betreft heb ik hier en daar kunnen lezen. Maar dat je de periodieke ongemakken van een vrouw gaat verbinden aan de volle maan gaat toch wel heel ver. Zeker zo vlak na mijn ontbijt…………….

    september 8, 2010 om 10:29 am

  7. Betje

    tja helaas het is zo hahah kan daar ook niets aan doen. Zou je erop google kom je denk ik ook tegen………..

    september 8, 2010 om 11:00 am

  8. delphi

    Ja, dat klopt helemaal van die menstruele cyclus. Bij volle maan. Nu heb ik daar geen last meer van.

    september 8, 2010 om 11:22 am

  9. Regenboog

    @Betje, dat je er over schrijft is geen probleem, maar ik heb er moeite mee na het ontbijt……………hahaha.

    @Delphi, ben je al zo oud? Nou dan hebben we (de lezers) mazzel, wijsheid komt met de jaren………….hihihi

    september 8, 2010 om 2:57 pm

  10. delphi

    @Regenboog; dat zie je toch wel aan die tekening van me…. of dacht je dat dit onzin was? hihihi.

    Een ding heb je gelijk in, ik ben wel erg wijs.

    Overigens, de cyclus zou zich ook hebben kunnen verschuiven naar nieuwe maan. Het is heus niet zo dat alle vrouwen menstrueren tijdens volle maan. Dat is dan dubbelop PMS.
    Echt, mannen hebben dan geen leven meer. Die kopen dan massaal een opblaaspop en zetten hun vrouw een week voor volle maan buiten. Wellicht gebeurde dit wel in de middeleeuwen, vandaar dat er zoveel vrouwen op bezemstelen werden gesignaleerd, die van ellende maar in het bos gingen bivakkeren. Geen hekserij, maar PMS tijdens de periode van volle maan.

    Delphi

    september 8, 2010 om 3:59 pm

  11. Regenboog

    Neem van mij aan dat een man er in de schepping/evolutie er wel heel gemakkelijk is afgekomen..

    Geen zwangerschap van 9 maanden.
    Geen bevalling.
    Geen cyclus.
    Geen overgang met opvliegers etc. etc.
    Geen verblijf in een blijf-van-me-lijf-thuis.
    Alimentatie…….pfffffffft………betalen ze ook vaak niet.

    (geschreven door Regenboog een MAN)

    september 8, 2010 om 7:02 pm

  12. Regenboog

    Wat heeft, datgene wat ik hiervoor geschreven heb, te maken met het nabije einde………..van de aarde. De aarde gaat nog wel miljarden jaartjes mee. Alleen het leven op aarde kunnen we zelf vernietigen (nucleair?). De zon zal doven…..dat staat ook al vast. Hoezo opwarming van de aarde? ’t Wordt wat frisjes zelfs.

    De aarde heeft nog een brandend vuur in zich. Kunnen we ons alvast gaan ingraven voor het nageslacht. Iedere 100 meter graven geeft een temperatuur van 1 graad hoger. In veel mijnen heb je nu reeds een constante temperatuur ongeacht de temperatuur boven de grond.

    Alleen de brandende massa, in de aarde wat een enkele maal te bemerken is door de door Team Ordely beschreven vulkaanuitbarstingen, zal toch ook niet eeuwig zijn?

    september 8, 2010 om 7:24 pm

  13. delphi

    @Regenboog, het is oneerlijk verdeeld.

    Daar tegenover staat dat wij vrouwen veel en veel intelligenter zijn dan mannen. Alleen, dat zullen ze nooit erkennen, die mannen.

    Wat de aarde betreft. Tja, ik weet het niet. Nu is er weer een stad in Amerika geevacueerd, bosbranden. Aardeveranderingen zijn aangekondigd, maar of het nu een bewuste opzet is? Sommige dingen wel, denk ik.

    Chaos creeeren, bevolking uitdunnen … met die doelstellingen misschien, of is dat weer te complotachtig?

    Er zijn wel realistische zorgen om de voedselvoorraad, omdat Rusland zijn graanschuur dicht heeft gegooid voor export.

    Vooral in arme landen gaan de mensen dat merken.

    We houden de vinger aan de pols.

    september 8, 2010 om 11:07 pm

  14. Betje

    mmhhis er hier nu een heel berichtje van mij weg of zijn er de links tussenuit gehaald??

    september 8, 2010 om 11:27 pm

  15. delphi

    Het berichtje stond nog in de moderatie, ik had hem gemist. Als er meer dan een link instaat, gaat een reactie in moderatie. Dit is een maatregel tegen spam. Ik kan het aantal links wel vergroten, maar dan is er kans op meer spam.
    Dus vandaar.

    Maar hij staat er hoor.

    Delphi

    september 9, 2010 om 12:04 am

  16. delphi

    Ja, dat klopt. Ook in Europa is het raak. Ik vrees dat ook ons land niet gespaard blijft.

    Delphi

    september 9, 2010 om 12:06 am

  17. Regenboog

    @Delphi,
    Jij schrijft dat vrouwen veel (2 x) intelligenter zijn dan mannen.

    Tevens heb je het over “die mannen”. Is dat niet wat afstandelijk?

    Welterusten
    Henk

    september 9, 2010 om 12:32 am

  18. delphi

    @Regenboog, ze zijn wel 10 x intelligentie dan mannen, dus veel en veel en veel en veel en veel ….

    Die mannen, bedoel ik algemeen mannen mee.

    Orin erkent dat ik veel en veel en veel enz. intelligenter ben dan hij is. Niet alleen intelligenter, maar ook creatiever, handiger, vriendelijker, knapper enz. enz.

    Veel mannen hebben daar moeite mee, want daarmee verliezen ze de macht, die ze denken te hebben. Daarom is destijds ook het Adam/Eva verhaal verdraaid. In werkelijkheid was het Adam die Eva verleidde met de appel.

    Delphi

    september 9, 2010 om 9:45 am

  19. Betje

    nu weer een overstroming in ik geloof mexico met al 50 doden.

    september 9, 2010 om 2:04 pm

  20. Regenboog

    Orin doet wat veel, veel en veel en veel enz. om de lieve vrede…….te bewaren ……….hahahaha

    september 9, 2010 om 3:26 pm

Reacties afgesloten

