Just another WordPress.com site

VATICAAN BLIJFT IN NEGATIEVE BELANGSTELLING

Naast alle schandalen binnen de Katholieke Kerk over kindermisbruik is nu ook het Vaticaan zelf in opspraak. De Vaticaan Bank wordt verdacht van  wiswaspraktijken.

Dit soort praktijken en het schandaal over kindermisbruik is Christenen niet ontgaan. Sommigen vergelijken het Vaticaan dan ook met ‘de hoer’ uit de Bijbelse Openbaringen. Lees dit uitgebreide artikel. In dit artikel is het interessant om te lezen hoe Babylonische geschiedenis uit het oude testament in de vroeg-katholieke kerk zijn vermengd met die van het nieuwe testament en waarom we op 25 december Kerst vieren. Ook wordt er in dit artikel gewezen op frauduleuze en nog andere praktijken binnen het vaticaan.

Op argusoog is eveneens een artikel te vinden over de invloed van Katholieken op de vorming van de Nieuwe Wereldorde. Het eerste deel van deze artikelenserie heeft betrekking op Openbaringen en gaat over  de hoer van Babylon. Vanuit weer een ander perspectief bekeken dan het artikel hier voorafgaand genoemd met andere bronnen, maar desalniettemin interessant. Alleen ‘Christenen’ moet hier niet verstaan worden als ‘De Christen’, want er zijn hele groepen Christenen die een heel andere visie erop na houden en die bijvoorbeeld niets moeten weten van het Vaticaan.

Delphi 

5 Reacties

  1. Regenboog

    Het is voor mij als andersdenkende over dit genre onderwerpen moeilijk te reageren. Temeer daar er verwezen wordt naar artikelen die tesamen een boekwerk vormen. Ik vraag mij af hoe de lezer het vergaat als men aanklikt op zo’n verwijzing. Op dat moment zie ik op welke site het artikel staat. Weet u dan hoe het mij vergaat? Zo, oh, komt het daar vandaan. pats, boem, onzin…of oh, schrijft die het, nou dat moet er wel een kern van waarheid in zitten.

    Het kost mij moeite om om open te staan voor de verschillende meningen. Sta ik daar alleen in? Nee, maar het proberen is de moeite waard. U lezers zowel ik lopen wel het gevaar van mening te moeten veranderen. Zeg maar dat het behoort bij het leerproces in dit leven.

    Ik bemerk dit ook bij atheïsten. Gelovig opgevoed, misdienaartje geweest, of op een protestants Zondagschooltje gezeten en daarna radicaal omgeslagen. Die worden de felste tegenstanders van het Christendom. Ja het is te vergelijken met zware rokers. Eenmaal van het roken af, dan komt er niemand meer rokend hun huis in en kijken je met een “bah-face”aan. Ze laten het niet na op extreem nare manier te wijzen op de gevaren van roken en meeroken. Maar het is ,hoe men er ook over denkt, de toon die de muziek maakt.

    Dat geldt ook voor een mening over de RK Kerk. Daar zijn van het begin af aan (ca 300 na Chr.) zaken fout gegaan. Het Christendom is opgezadeld met een aantal zaken die niet uit de oorspronkelijke Joodse traditie afkomstig zijn. Een traditie die Jezus zeer wel heeft bhouden heeft ook tijdens zijn prediking.

    Gaan we nu eens lekker over denken, ieder op zijn eigen wijze, Google is een uitstekend hulpmiddel om je hierbij behulpzaam te zijn. Onderzoekt alle dingen en behoudt het goede!

    september 23, 2010 om 4:28 pm

  2. delphi

    Ja, natuurlijk is de visie gekleurd, zeker die van Franklin ter Horst. Dank wel voor de tip, ik zal namen erbij voegen.

    Maar ik vond het wel allemaal interessante wetenswaardigheden. Het gaat immers om wat er nu allemaal naar buiten komt over het Vaticaan en de visie van Christenen en andere critici over de eeuwenlange rol van het Vaticaan. En Openbaringen.

    Nu kunnen we zelf wel heleboel eruit gaan halen en dat zelf opschrijven, maar we hebben het een beetje druk, allemaal, op dit moment.

    Het Christendom moet je gewoon behandelen als een stuk kaas, met een kaasschaaf. Oude korsten eraf halen, bijschaven, in kant en klare, smakelijke brokjes snijden en de kern proeven. Al dat geleuter erom heen heb je niks aan, al vind ik de viering van Kerstmis altijd wel aangenaam.

    Delphi

    september 23, 2010 om 4:44 pm

  3. Regenboog

    Nee hoor Delphi dit is beslist bedoeld als kritiek. Het is niet zinvol een mening te verkondigen wat door een ander al is gedaan. Ik vind wel dat de schrijvers van de verwijzingen zelf zo fanatiek schrijven. Het is altijd een anti-houding en daar doe jij en ik gelukkig niet aan mee.

    Vandaar mijn opmerkingen over anti-rokers en anti-gelovigen. Ik probeer het anders te formuleren dan de exen c.q. anti’s (hoe klinkt dat) die ik wezenlijk ook ben.

    september 23, 2010 om 7:47 pm

  4. delphi

    JJa, maar ik lees tussen de regels door …:)

    september 23, 2010 om 11:23 pm

  5. Regenboog

    Als je een mens bent (dat ben jij) dan lees je tussen de regeltjes door: taalfoutjes, spelfoutjes, misslagen op m’n toetsenbord, maar vooral de liefde voor de mensen, OOK met een andere zienswijze.
    Daarom heel veel liefs van Regenboog:-)

    september 23, 2010 om 11:34 pm

Reacties afgesloten

