Just another WordPress.com site

COLUMN REGENBOOG: IS EERLIJK ALTIJD EERLIJK?

Column door:

 

Hoed wat steviger op mijn hoofd getrokken en de kraag van mijn jas omhoog. Het was fris en het miezerde toen ik uit de tram stapte. Als ik zeg fris dan is het volgens mijn gevoel vele graden onder nul en als het miezert dan ervaar ik dat als een plensbui. Stapte stevig door, wel zo dicht mogelijk tegen de huizenkant aan om enige beschutting te verkrijgen tegen het natuurgeweld……. 

Het was druk in deze winkelstraat, moedige mensen om met dit weer nog inkopen te gaan doen, dacht ik bij mezelf. Voelde mij trots dat ik me bij deze “moedigen” kon scharen. Zou het onze vorstin behagen mij voor dit gedrag te onderscheiden met een lintje. Ach dwaas, dacht ik, let toch op waar je loopt. Nog even oversteken en dan was ik er. Mijn schoenenwinkel. Daar kocht ik regelmatig een paar schoenen van hetzelfde merk op het moment dat mijn huidige aan vernieuwing toe zijn oftewel in gewoon Nederlands versleten dus.

Oversteken was vandaag een kwelling, het gevaar loerde overal, tingelende trams, toeterende auto’s, schreeuwers op bromfietsen, straatjochies die mij bijna van het zebrapad af duwden. Ik keek achterom om te kijken wie deze euvele moed had. Kon de daders niet meer zien, maar wat flonkerde daar langs de rand van de stoep…………….zou ik toch even teruglopen……….eigenlijk ben ik niet normaal. Toch liep ik terug en het glinsterde me toe dat ding op de grond. Nu weet ik wat kraaien ervaren, het overkwam mij, jawel het kraaiengevoel. Ik raapte het op. Een goudkleurige ring met een grote steen, het leek zo’n ring die je uit een kauwgomballenautomaat kon trekken voor één euro.

Achter mij was een juwelierswinkel , zou ik……….waarachtig ik durfde. Liet de behulpzame dame de ring zien. Deze bekeek de ring aandachtig. Ik stamelde: “Is, is, het……echt goud?”. Ze keek me glimlachend aan. “Meneer dat goud is niet zo belangrijk, maar die loepzuivere briljant is zeer, zeer kostbaar”.  Het werd een beetje wazig voor mijn ogen na het vernemen van de verzekeringswaarde van de ring, ik vermande mij echter, nam de ring en rende naar de tram. Thuis gekomen begon ik te trillen van nervositeit. Op naar het politiebureau dacht ik en dan maar hopen op een vindersloontje.

 Eerst de ring nog even bekijken, nu kon ik mijn bevende handen helemaal niet meer stil houden. In de ring staat gegraveerd: “Voor eeuwig van jou”. Wat plisiebureau? Niks daarvan, de ring is nu van mij. Eerlijk is eerlijk.

© Regenboog     

66 Reacties

  1. delphi

    Leuke column, Regenboog.

    Ja, een vliegende kraai vindt altijd wat, zeggen ze.

    Orin

    september 26, 2010 om 10:51 pm

  2. Regenboog

    @Orin, dank voor je compliment.
    Maar ik was wel mooi mijn schoenen vergeten.

    september 27, 2010 om 11:14 am

  3. An

    ha,ha, leuk geschreven. waar is de ring nu?

    september 27, 2010 om 7:53 pm

  4. Regenboog

    @An, het is nog in mijn bezit. Maar in mijn hart is het niet de mijne.
    Het beknelt en benauwt mij derhalve. Voor eeuwig?

    september 27, 2010 om 9:32 pm

  5. Els

    haha erg leuk regenboog.

    Nu er nog achterkomen of je hem echt wil/mag houden of niet.
    En wederom je hartje zal je daarin helpen.
    Je hoofd zou zeggen lekker houden………………

    september 28, 2010 om 1:18 am

  6. Regenboog

    Hoy Els, leuk dat je weer eens langskomt.
    Wel hebb ik een vraag aan jou, wil je voortaan niet over mijn hartJE schrijven?

    Mijn hart is zo groot, daar is plaats, niet alleen voor jou maar ook vele anderen.

    Toch ben ik niet het “type Anton Heijboer”.

    september 28, 2010 om 1:49 pm

  7. Regenboog

    Geen Anton, maar wel……….? Els ik weet het niet meer………hihi.

    september 28, 2010 om 7:53 pm

  8. delphi

    Da’s erg jammer, Regenboog, want ik had mijn spulletjes al ingepakt, ben ook al naar de kapper geweest om mijn haar te laten kortwieken… allemaal voor niks dus…

    Heb ik je helemaal verkeerd begrepen?

    Delphi

    september 28, 2010 om 9:55 pm

  9. delphi

    Gelukkig ken ik die andere Anton (je weet wel, dat blonde stuk, met die achternaam de Wit) nog.

    Bij nader indien geen slechte keus. Alleen die komt dan gewoon bij ons in huis, als prive-schrijver. Hebben we ook toch nog een klusser nodig. Iets voor jou dan?

    Delphi

    september 28, 2010 om 9:56 pm

  10. delphi

    Ja, want jij mag dan geen Anton Heyboertype zijn, maar ik wel een Antonia Heyboertype, met dit verschil dat de mannen hun kapsel mogen blijven behouden.

    Delphi

    september 28, 2010 om 9:57 pm

  11. Regenboog

    Geen schaar in mijn kapsel. Geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt. Is ook blond……………ha,ha, echt waar.

    september 29, 2010 om 12:16 am

  12. Els

    sorry lieve regenboog maar met hartJE bedoelde ik juist dat JIJ zo lief bent,dus……………….

    september 29, 2010 om 1:27 am

  13. Regenboog

    Elsje, daar wordt ik verlegen van………….:)

    september 29, 2010 om 11:18 am

  14. Els

    hahah ik VOEL je blozen hihi maar met de pc is dat niet erg niemand die het ziet……………

    september 29, 2010 om 3:12 pm

  15. Regenboog

    Delphi die haar koffers al had gepakt en heur haar gekortwiekt.
    Els die mij zo lief vindt dat ik er verlegen van word.

    Hiervan ben ik echt onder de indruk en logeergelegenheid voldoende boven (ik blijf beneden)…………maar blozen? Kom effe, ik ben toch niet per abuis op de verkeerde site terecht gekomen…….hahaha.

    september 29, 2010 om 6:32 pm

  16. delphi

    Dan heb je me nog niet gezien…

    P.S. hij bloost wel hoor, ik voel het ook en ook een denderende hartslag.

    Wees je wel een beetje voorzichtig, hij is al op leeftijd… 🙂

    Delphi.

    september 29, 2010 om 7:12 pm

  17. Regenboog

    Delphi, jouw reactie is geen vaststelling van een feit. Maar meer een “uitlokkertje”.
    Maar oh, wat ben je nieuwsgierig. Mag hoor. Laat ik mij anders uitdrukken: “Het toont jouw belangstelling voor een medemens”………..hihihi, hahaha.

    september 29, 2010 om 7:48 pm

  18. Els

    o sorry denk het is nog een erg jong broekie…………….maar die kunnen ook blozen hoor. Hoord bij iedere leeftijd toch…………..??

    september 29, 2010 om 8:15 pm

  19. @Regenboog, het kan geen toeval zijn dat jij de ring van mijn grootmoeder hebt gevonden. Ze is al dagen van de kook. Nu kan ik haar blij maken!!!! Vanzelfsprekend zal ze je goed belonen met haar zelf gebakken kruitkoeken. Fijn Regenboog dat je de ring niet onmiddellijk hebt verkocht. Mijn grootmoeder zal je eeuwig dankbaar zijn.

    september 29, 2010 om 11:48 pm

  20. Regenboog

    Dat je grootmoeder mij EEUWIG dankbaar zal zijn is beslist geen stimulans voor mij om een eventuele teruggave maar ook in overweging te nemen. Het probleem is gelegen in het feit dat jouw grootmoeder niet het EEWIGE leven heeft evenals schrijver dezes.

    Dat je haar blij wilt maken is een nobel streven Ko. Gezien het feit dat jij haar enige erfgenaam bent heb ik toch mijn bedenkingen, zelfs trek ik daarom jouw z.g. “nobele streven” in twijfel.

    Inmiddels mocht ik honderden e-mails ontvangen van……………..ja juist…………die menen ook het eigendomsrecht te kunnen claimen.

    Overigens toch met vriendelijke groet van Regenboog.

    september 30, 2010 om 11:44 am

  21. @Regenboog, boven je column staat: Eerlijk is altijd Eerlijk. Blijkbaar hebben die andere mailers dat niet begrepen. Ik natuurlijk wel. Het klopt dat ik de enige erfgenaam van mijn grootmoeder ben (je ziet ik ben Eerlijk) De ring was een erfstuk en komt nog uit de collectie van Greta Garbo. Mijn grootmoeder is ontroostbaar. Straks krijgt ze nog een hartstilstand. Dat wil jij toch niet op je geweten hebben?

    september 30, 2010 om 12:19 pm

  22. Regenboog

    @Ko van Dijk. Het is ongelooflijk hoe jij dit speelt. Jij lijkt in jouw handelen/schrijven wel op een vrouw (zonder haar naam te noemen……………..).
    Boven mijn column staat niet: Eerlijk is altijd Eerlijk.
    Neen daar staat: Is eerlijk altijd eerlijk?
    Jij drukt andere mailers een stempel op van dom. Zij zouden mij niet begrijpen.
    Dus door mij verkeerd te citeren, Ko, zijn anderen dom?
    Jij doet mij denken aan een compagnie soldaten waarvan er een uit de pas loopt, maar bij zichzelf denkt dat hij de enige is die IN de pas loopt.

    Het is ook niet bijster slim om hier te vermelden dat de ring uit de collectie van Greta Garbo afkomstig is. Dat vermeerdert de ring aanzienlijk in waarde. Je maakt het derhalve voor mij nog moeilijker om hier afstand van te doen.
    Dat het de waarde zou vermeerderen was mij niet direct duidelijk. Ik wist in het geheel niet wie Greta Garbo was. Maar na slechts eenmaal haar naam op Google ingetypt te hebben ging er voor mij een wonderschone wereld open. Eén ding werd mij wel duidelijk, het niet weten wie Greta Garbo was is geen schande. Hier is duidelijk sprake van een generatiekloof tussen jou en mij. Waardoor bij jou een aan zekerheid grenzend idee ontstond dat ik deze grote vrouw wel zou kennen.

    Als jongere kan ik nog veel van je leren, b.v. hoe je mijn gevoelens bespeelt door te schrijven dat jouw grootmoeder ontroostbaar is, een hartstilstand nabij en dat alles door mij…………………….ik voel mij gekweld door schuldgevoelens maar blijf standvastig mij houden aan hetgeen in de ring gegraveerd stond.

    P.s. Ondanks het leeftijdsverschil hebben we toch iets gemeen………..gevoel voor humor……….houden we zo!

    september 30, 2010 om 3:21 pm

  23. delphi

    Weet jullie wat? Jullie geven de ring aan mij!
    Ik laat hem veilen en van het geld zorg ik voor voedsel voor de voedselbanken. Naast een politieke lobby om het halve broodje dat gevangenen minder krijgen ook aan de voedselbanken te schenken, krijgen de armen onder ons tenminste ook weer iets te eten.

    Regenboog is dan van zijn schuldgevoelens af en Ko mag de eeuwigheid straks in met een groot weldoenersgevoel, evenals zijn oma.

    Iedereen blij!

    Delphi

    En nee, wees maar niet bang dat ik zo’n ring voor mezelf hou, want ik vind het een gedrocht.

    september 30, 2010 om 3:34 pm

  24. Regenboog

    @Delphi. Het beoogde doel wat jou voor ogen staat is zo verdraaid mooi dat ik het bijna al naar jou verzonden had. Zorgvuldig ingepakt. Ik stond al op de drempel van het winkeltje wat tevens postkantoortje speelt. Maar er ontbrak nog iets: de adressering!! Verzenden was geen probleem. Maar ik heb geen adres, weet jouw naam niet. Te weinig dus om invulling te kunnen geven aan jouw wensen. Naar huis gegaan.

    Weer denken: stel dat de oma van Ko, de rechtmatige eigenaresse is…………..dan ben ik weer niet eerlijk bezig. Want speel ik dan niet de weldoener met een andermans bezit? Dan heeft Ko gelijk en…………….

    september 30, 2010 om 4:45 pm

  25. @Regenboog, om over de waarde van mijn Oma’s ring te kunnen oordelen ben ik op zoek naar een gerenormeerde veilingsite van Hollywood sieraden gegaan. Die heb ik gevonden!! De juwelen van Garbo worden niet aangeboden (logisch zul je zeggen, want wie kent haar nog….) Maar we kunnen wel een bod doen op de glitters van Ingrid Bergman, Marlene Dietrich, Marilyn Monroe, etc. De prijzen geven een redelijke indicatie van wat de ring van mijn Oma zou kunnen opbrengen. Dat valt bitter tegen http://thehollywoodcollection.stores.yahoo.net/bigstones.html Je kunt er niet eens de Voedselbank mee financieren hoewel dat een nobel streven zou zijn.

    Ik weet niet wat die juwelenverkoper jou hebt wijsgemaakt maar rijk zul je niet worden als je de ring van mijn geliefde oma te koop zet. Zoals Delphi terecht opmerkt is het een gedrocht. Maar mijn liefhebbende Oma denkt daar anders over. Het gaat haar om de emotionale waarde. Greta Garbo was haar grote voorbeeld toen ze een bijrol aannam in een klucht van de plaatselijke toneelvereninging. De zaal zat vol en de burgemeester vooraan. Mijn oma heeft dit historisch moment uit haar leven ons vele malen in geuren en kleuren verteld. Bijna had ze nog een lintje voor haar acteerprestatie gekregen maar ze trof het noodlot vlak voor haar spetterende opkomst over een contragewicht van de trekkenwand te struikelen. Niemand heeft haar dus zien optreden. Dat neemt niet weg dat zij een bijzondere herinnering aan de ring bewaard en ze in zaeck en asch verkeerd wegens het verlies.

    september 30, 2010 om 5:11 pm

  26. Jawel, ik heb hem gevonden!! Kijk maar eens hier: http://thehollywoodcollection.stores.yahoo.net/hcr082.html

    september 30, 2010 om 5:28 pm

  27. Regenboog

    Helaas, Ko, kan ik hierop het volgende meedelen. Ik ga morgen stampvoetend naar de betreffende juwelier en vraag ik naar de dame die de taxatie heeft verricht. Jij zult ongetwijfeld weten wat ik haar ga vragen, daar hoef je geen paragnost voor te zijn. Nee, nee Ko………………daaraan denk jij alleen. Ik blijf zakelijk ik wil weten of die echt is en of ze beëdigd is als taxateur. Mijn gevoel zegt van niet, hoe kan je objectief zijn en toch in een winkel werken van glimmertjes. Dat past niet samen. Maar enfin, dat zal ik dan morgen wel ervaren. Ze zal me keurig te woord staan daar ben ik van overtuigd. Ik weet zelfs nu reeds dat ze al haar charmes in de strijd zal gooien mij te verleiden……………tot aankoop van nou ja ,zeg maar huppeldepup. Daar trapt deze jonge man niet in. IK WIL DE WAARDE VAN DEZE RING ZWART OP WIT. Het is geen repro. Dat kan niet. Ik laat me ook door jou niets wijs maken, alhoewel,wel,wel…………hoor je de echo van mijn ziel…….twijfel spreekt daar wel uit.
    Maar jouw verhalen zijn ook zo echt, ik zie de beelden als schilderijen voor mij, vandaar dat het jou gelukt is bij mij twijfel te zaaien, maar morgen……………..hoop ik zekerheid te oogsten. Echt of niet echt. Eerlijk is eerlijk……..hahaha.

    september 30, 2010 om 6:40 pm

  28. Regenboog

    PPffffffffffffffft…………hahaha…………………wat een duo…………hahaha!!

    september 30, 2010 om 6:43 pm

  29. delphi

    Nou, Ko. Ik weet niet wat de dollar op dit moment doet, maar dat zijn nog altijd zo’n 200 halve broodjes (van het goedkoopste brood van bakker Klef). Toch 200 gevulde maagjes voor een dag? (als we de gevangenen mogen geloven.).

    Maar de ring hierboven is toch anders. Minder mooi, meer nep.

    Ik begrijp best dat Regenboog zich helemaal heeft laten verleiden met de inscriptie: ‘voor eeuwig de jouwe’, dat hij hem dus niet kwijt wil. Hij is gewoon in de ban van de ring. Zo’n ring is het dus.

    Als een man dat tegen mij zou zeggen, komt ie ook niet van me af.

    Maar goed, we weten nu dus ook het geheim van Regenboog… 🙂

    Delphi

    september 30, 2010 om 7:19 pm

  30. @Delphi, Bakker Klef heeft een uitstekende naam in de derde wereld opgebouwd. Door uitgekiende toevoegingen blijft zijn brood minstens een halfjaar vers. Niets mis mee dus maar dit terzijde.

    De ring op de foto heeft een vierkante steen. De ring van Regenboog heeft een langwerpige. Nep dus want de ring in Hollywood is de echte. Dat geeft al aan dat wat Regenboog koestert geen enkele waarde bezit. Nu ja, de emotionele waarde niet meegerekend.

    ‘voor eeuwig de jouwe’ nog nooit heeft een vrouw dit tegen me gezegd. Vrouwen en glitters hebben wel iets met elkaar gemeen: beide onbetrouwbaar. Dat gegeven zou voldoende moeten zijn voor Regenboog om zijn schouders op te halen. Maar ja, dat zeg ik, die blijkens de reactie van Regenboog uit een andere generatie stamt.

    Hoe moet Regenboog hier nu mee omgaan? Ring inpakken en naar Ko opsturen. Zo simpel is het. Maak ik mijn oma weer gelukkig en kunnen we met een gerust hart slapen gaan. Kortom: EERLIJK is HEERLIJK!

    september 30, 2010 om 7:47 pm

  31. Regenboog

    @Ko van Dijk, Mijn schouders ophalen, nee ik haal mijn gram als er geen grammetje goud aan de ring zit en de briljant nep. Ik zweer bij de wieg van mijn overgrootvader dat die dame van de juwelier DE MIJNE is. Maar niet voor eeuwig. Wee de vrouw die mij ten schande zet, zij is geen lang leven beschoren (Philips). Jij bent kennelijk een vrouwenkenner gezien jouw toch kwetsende mening over hen. Ik sta nog slechts aan de voet van de hoge nylon ladder gezien mijn jeugdige leeftijd (volgens Delphi ben ik oud, geloof je haar?) maar ben nu reeds ladderzat van de hoogtevrees. Niet van de alcohol, maar door de gedachte aan de lange zware vermoeide weg die ik te gaan heb.

    Helaas moet ik dit avontuur met jullie beëindigen wegens een bezoekje die ik aan een aantal vriendinnen ga brengen (nee Delphi niet in Huize Avondrood……) , aan charmante dames geen gebrek (heren zijn er ook hoor), moet ik een goed woordje voor je doen Ko. Nee, dat is niet zinvol want ik kan niet meer op je antwoord wachten. Maar neem van mij aan dat het altijd de dames zijn die gezelligheid en een gemoedelijk sfeertje weten te creëren. De mannen roken, paffen, hangen en borrelen maar wat. Pas als de pinda’s uit hun oren komt laten zij, de heren der schepping, zich naar huis vervoeren. Ik loop dan naar huis! Kaarsrecht, fier , God dankend voor de aandacht die ik kreeg van de dames. Zoals vanouds kon ik weer geen keuze maken…………zal het mij vanavond weer zo vergaan?

    september 30, 2010 om 8:32 pm

  32. @Regenboog, je proza weet de lezer te boeien. De literaire touche is soms geniaal. Maar het zijn schijnbewegingen die de kern van de zaak: “de ring van mijn oma” verbloemen. Treffend is het feit dat je vermeldt hedenavond niet meer bereikbaar te zijn. In eenvoudig Nederlands noemen we dat “vluchtgedrag.” Opvallend is verder dat je deze avond tussen meerdere dames zegt te vertoeven. Vrouwen zijn als eksters, houd ze goud en glimmers voor en je zult vleselijk beloond worden. Sorry Regenboog maar mijn geduld en het geduld van mij oma is niet oneindig. Kom op met die ring!

    september 30, 2010 om 8:51 pm

  33. Regenboog

    @Ko van Dijk, het is mij duidelijk dat je met voorgaande reactie om de hete brij heen draait. Ook in de politiek is het draaien van de kont een niet onbekend fenomeen. Het blijkt in alle geledingen van de maatschappij te bestaan en ook jouw reactie getuigt hiervan. De kern van de zaak is niet “de ring van je oma”, dat is namelijk een onbewezen feit. De kern van de zaak waar alles om draait is: “Is eerlijk altijd eerlijk?”. Iedere lezer zal het met mij eens zijn dat dit het item is waarover ons meningsverschil is ontstaan. Tussen de regels door die jij hier aan mijn scherm toevertrouwd tracht jij keer op keer mijn gevoelens voor jouw “omaaatje lief” te doen ontwaken. Op het moment dat ik met belangrijker zaken als deze wil bezig houden wordt mij “vluchtgedrag”verweten. Dit getuigt niet van goede smaak. Integendeel, het verwijst naar een diep geworteld gevoel van hebzucht.

    Maar zoals ik gisteren heb toegezegd sta ik nu op het punt met een taxi mij te begeven naar de taxerende jonge charmante dame om te vragen één en ander aan het papier toe te vertrouwen voor wat betreft de verzekeringswaarde van de ring.

    Kijk in de spiegel, Ko, bekijk het diepgegroefd gelaat onstaan door roken en jokken. Helaas voor jou zijn er slechts twee mogelijkheden. Indien de ring nep blijkt te zijn bestaat inderdaat de mogelijkheid dat deze van je grootmoeder is of van één van de andere honderden mailers. Is het echt en mijn voorgevoel hiertoe heeft mij nog nimmer in de steek gelaten dan besluit ik de ring voorlopig te houden.

    Tenslotte schrijf je dat het geduld van jou en oma niet eindig is. Hieraan kan ik mij volledig conformeren goede vriend, mede gezien de eindigheid van ons aller leven. Je zult geduld moeten hebben, ook dat is een schone zaak.

    oktober 1, 2010 om 9:30 am

  34. Regenboog

    Ja, ik ben teruggegaan naar de juwelier, met de gedachte: het is nu minder druk dan morgen op zaterdag. Een logische gedachte toch? Maar ja het nieuws van afgelopen week op rtl 7 dat de goudprijs naar een recordhoogte is gestegen was kennelijk niet ongemerkt aan het publiek voorbij gegaan. Ook kranten hebben er melding van gemaakt. Meerdere juweliers hebben nu een bordje waarop staat “voor inkoop goud, eerst een afspraak maken”. Men wil hiermee overvallen op goud en geld trachten te voorkomen.
    Zo ook bij “mijn” juwelier. Het was druk. Wat ik allemaal niet gezien heb aan goud, trouwringen heb ik zelfs gezien. Kunt u, geachte lezer, zich voorstellen dat ik met mijn levendige fantasie vechtende partners in huis over elkaar zag buitelen?
    De nood is hoog in Nederland kennelijk, dat men hun kostbare gouden voorwerpen vaak ook nog met een hoge emotionele waarde (zoals door Ko van Dijk zo mooi verwoord) inwisselt voor koel, nee ijskoud, geld. Het publiek was ook anders dan ik gewoonlijk gewend ben bij juweliers. Het waren dan ook geen kopers.

    De charmante verkoopster kwam direct lachend op me af. Ze herkende mij meteen. De wijze waarop ze naar me toe liep had iets van een koninklijke alure. Met een zachte stem zei ze “ik ga u wel voor naar ons kantoor achter de zaak”. Van mijn stoerheid en vechtlust was niets meer te bekennen. Ik beken het, ik was een gevallen man, gevallen voor een zeer charmante vrouw met zeer lange haren die ze speels met haar slanke vingers naar achteren “kamde”. Slechts kort vroeg ik haar of ze een beëdigd taxateur was, NIET DUS, maar gaf me wel een kaartje van een dergelijk figuur. Ze bood mij een kop koffie aan dat ik bijna weigerde. Een gewoonte van mij, let u maar op, nagenoeg bij ieder zichzelf respecterende juwelier krijgt u koffie aangeboden. Maar achterdochtig als ik ben denk dan bij mijzelf “zou er niet een chemisch goedje in gedaan kunnen zijn dat de kooplust opwekt?” Maar in dit geval was ik verkocht……………nam ook het tweede aangeboden kopje koffie; het gesprek ging totaal niet meer over de ring. Na anderhalf uur gaven we elkaar een zoen bij het afscheid nemen, met een volgende afspraak elders in een minder zakelijke omgeving……..zou dit de vrouw van mn dromen kunnen zijn? Mijn hart, Delphi, ging inderdaad tekeer zonder medische problemen zoals jij jaloers voorspeld had. Wel zie ik uit met verlangen naar ons volgende onderhoud (apk?), samenzijn.
    De inhoud van het gesprek wil ik graag als vertrouwelijk beschouwen, dat vergeeft u mij vast wel.

    Maar op de essentie van mijn bezoek aan de taxateur moet ik dus nog terugkomen. Want ik liep weer op wolken naar de tram en daarna naar huis. Die taxateur komt wel, die ring loopt niet weg….nee zeker niet……voor eeuwig van jou toch Regenboog?

    oktober 1, 2010 om 9:22 pm

  35. delphi

    Ach, de inhoud van het gesprek … binnen twee dagen is dat wereldkundig gemaakt, durf ik te wedden… 🙂

    Nee, ik ben in het geheel niet jaloers. Waarom zou ik?

    Delphi

    oktober 1, 2010 om 9:40 pm

  36. Regenboog

    @Delphi, zo is ze niet; schrijf ik verblind.
    Jij hebt ook geen reden en je hoeft niet jaloers zijn,

    oktober 1, 2010 om 10:30 pm

  37. @Regenboog, je geest is scherp maar je vleesch is zwak. De laatste eigenschap tekent de generatiekloof met ondergetekende. Verliefdheid is de grote leugen. Rose wolken vertroebelen ons nuchter denkvermogen. Vrouwen bezitten de eigenschap subtiel maar doortastend de zwakke plekken van de mannelijke ziel optimaal te benutten. Het zou me niet verbazen dat terwijl jouw hart sneller ging kloppen de verkoopster de ring van mijn oma voor een ander exemplaar verwisseld heeft. Het doel van je bezoek aan de juwelier was duidelijkheid verkrijgen over de waarde. Maar je liet je afleiden door een paar nylonkousen en een vriendelijke lach. Je valt met bitter tegen Regenboog.

    oktober 1, 2010 om 11:38 pm

  38. Regenboog

    Mag ik zeggen dat mijn hormonale huishouding functioneert. Dat is niet een gegeven waar ik trots op ben, maar wel dankbaar voor ben. Dat dit bij mij gevoelens opwekt, die bij jou helaas ontbreken, stuit jou tegen de borst. Dit uit zich door het uiten van haatgevoelens tegen alles wat maar vrouwelijk is. Op deze aarde ben ik gekomen met een sociaal dienende taak voor mijn medemens, daar horen eenzame dames bij Ko. Dat blijkt bij jou vulgair over te komen. Maar met een korte karakterschets zou ik je kunnen omschrijven als een dreinend, hebberig, vrouwonvriendelijk kleinkind van je oma. Nooit heb je om je grootmoeder gegeven, echter nu haar laatste levensfase zich aankondigt zit je te azen, als enige erfgename, op al haar bezittingen INCLUSIEF RING.

    Dat ik mij zou hebben laten afleiden door een paar nylon kousen is onjuist, het kan namelijk ook een panty zijn. Maar door mijn innerlijke beschaving is het bij een ladder gebleven, waarschijnlijk aan mn ring blijven haken…………Ko ga naar je kroegje waar ze weer roken mogen, héééééél misschien zit daar in hoekje een verliefd stel………..juist Regenboog en stoor ons verdulleme niet!

    oktober 2, 2010 om 12:36 am

  39. An

    Hmmm…,wanneer ik bovenstaand lees, lijkt dit op een goed script voor een toneelstuk. Het verhaal van al twee rijpere heren. Als ik jullie was zou ik de rechten meteen vast laten leggen. 🙂

    oktober 2, 2010 om 10:50 am

  40. @An, ik kan me indenken dat de discussie tussen Regenboog en ondergetekende voor de buitenwereld als een klucht overkomt. Helaas gaat men dan voorbij aan de (trieste) feiten. Op mijn eigen blog vecht ik tegen de verloedering van onze maatschappij.

    Als je in mijn jeugdjaren een zak met knikkers vond dan bracht je die zak naar het politiebureau. Dat hadden je ouders je geleerd. Na een jaar mocht je dan informeren of de rechtmatige eigenaar zich gemeld had. Zo niet dan was de zak met knikkers voor de eerlijke vinder.

    Ik was behoorlijk fanatiek in die tijd. Als ik maar ergens een zakje met knikkers zag staan dan pakte ik die razendsnel op en gaf het zakje aan oom agent. Soms moest ik geweld gebruiken want er waren van die oelewappers die beweerden dat de zak knikkers hun eigendom was.

    Pas jaren laten hoorde ik dat die agent goede zaken met de plaatselijk speelgoedwinkelier heeft gedaan. Ik heb me daar niet druk om gemaakt want ik deed mijn burgerplicht. De teleurstelling zat hem uitsluitend in het mislopen van mijn vindersloon.

    Regenboog stamt uit een andere generatie, dat moge duidelijk zijn. In de eerste plaats loopt hij nog achter verleidelijke vrouwenbenen aan en in de tweede plaats verzaakt hij zijn burgerplicht. Dat eerste is stom. Dat hij de rechtmatige eigenaresse van ring (mijn oma) haar bezit niet teruggeeeft laakbaar.

    oktober 2, 2010 om 11:18 am

  41. Regenboog

    @An, er zijn omstandigheden dat ik gewoon blij ben. Nee ik wil mij anders uitdrukken; het was meer innerlijke vreugde. Het waarom zal alleen aan jou vermoedelijk bekend zijn, ik hoop dat Ko ook begrijpt wat ik bedoel. Nu was ik heel even serieus. Daarom dit korte berichtje van mij.

    oktober 2, 2010 om 12:23 pm

  42. @Regenboog, ik heb geen moment de twijfel in me voelen opkomen bij het waarheidsgehalte van je reacties. Jij voelt “innerlijke vreugde” ik voel het intens verdriet van mijn oma. Hoe kun jij blij zijn terwijl je weet dat zo’n oud mens haar aandenken aan Greta Gorbo mist? Voor jouw blijdschap kan ik geen begrip opbrengen. Je euforie zal wel weer iets te maken met zwoele parfumgeuren en netkousen. Bah Regenboog, ik ben zwaar in je teleurgesteld.

    Om je het bewijs te leveren dat mijn oma haar ring mist, hierbij een recente foto: http://www.kovandijkvertelt.nl/wp-content/uploads/2010/10/omavandijk.jpg

    oktober 2, 2010 om 12:50 pm

  43. delphi

    Ko, je mag de foto downloaden, printen en inlijsten. Dan geef je dat haar; heeft ze toch nog wat.

    Zoals ik Regenboog als reageerder ken, geeft hij geen strobreed toe. Immers; hij is niet alleen in de ban van een schone dame, maar ook van die ring. Geen beginnen aan wat betreft overtuigingskracht.

    Liefde en materieel bezit maakt blind.

    Delphi

    oktober 2, 2010 om 12:57 pm

  44. delphi

    Haha, die foto is leuk, Ko.

    Delphi

    oktober 2, 2010 om 12:58 pm

  45. An

    Nu ik de foto van de oma van Ko heb gezien, maak ik mij ernstige zorgen over de gemoedstoestand van Regenboog. Deze dame zal over haar graf heen regeren. Dan zal ook Regenboog de geesteswereld aan den lijve gaan ervaren. Mits hij zijn zwakte kan overwinnen en alsnog zorgt dat de ring terug gaat naar de rechtmatige eigenaar. Misschien moest dit allemaal zo verlopen zodat Regenboog mij nog beter gaat begrijpen. Wie had ooit kunnen bedenken dat uitgerekend de oma van Ko een rol in mijn leven zou krijgen. 🙂 Wederom een bewijs dat wij allen door bepaalde gebeurtenissen aan elkaar verbonden worden. Je kunt er gewoon niet voor weglopen. Dit is geen dialogisch toneelstuk meer. Dit wordt een regelrechte thriller.

    oktober 2, 2010 om 1:20 pm

  46. @Delphi, valt je die felle blik in de ogen van mijn grootmoeder op? Welnu, mijn grootmoeder heeft altijd beweerd dat ze een Sjamaan is. Ik heb dat nooit geloofd maar wel opmerkelijk is dat iedereen die zich ooit tegen mijn groootmoeder keerde niet meer onder ons is. Een waarschuwing is op haar plaats.

    oktober 2, 2010 om 1:23 pm

  47. @An, je was me 3 minuten voor maar je boodschap komt overeen met mijn waarschuwing. Hier is dus sprake van communicatie middels het collectief onderbewustzijn. Opnieuw een aanwijzing voor Regenboog om toch vooral voorzichtig te zijn.

    oktober 2, 2010 om 1:27 pm

  48. Regenboog

    @An, ik ben diep geschokt…………..het verhaal van twee rijpere heren…………Regenboog ligt als het waren nog rijp op de fruitschaal, maar Ko ligt daar al wat langer gelukkig op een andere fruitschaal en is beslist niet rijp meer te noemen die periode is voor hem voorbij (jouw Peter zou zeggen de tijd gaat voor Ko te snel..).
    Jij adviseerde de rechten van deze “klucht” vast te leggen. An, wees gerust dat is reeds door MIJ gedaan. Ik laat me deze opbrengsten niet afsnoepen door welliswaar een rijpere kerel maar nog steeds niet tot volle wasdom is gekomen en helaas zelfs niet meer kan komen door zijn verwarde geest.

    @Ko. Was in jouw jeugd de veldwachter reeds corrupt door met de plaatselijke speelgoedwinkelier te smoezen over een handeltje van niet opgehaalde “gevonden” voorwerpen. Het was voor jouw latere leeftijd een groot voorbeeld voer het doen en laten in je huidige leven. Ook hij leefde destijds net als jij nu celibatair. Oh, mn hemeltje wat heb ik nu weer op mn hals gehaald door dit zo openlijk te schrijven.
    Maar jouw afstandelijke houdig t.o.v. het andere geslacht hebje tenslotte zelf hier omschreven. Hoe is het mogelijk dat jij over mij denkt uitsluitend achter vrouwenbenen aan te lopen. Nee het aantrekkelijke van een vrouw zit tussen haar oren, zij denken vaak anders, beleven over veel uiteenlopende zaken anders dan mannen. Dat klopt. Maar meestal leer ik daarvan. Ik heb er in mijn korte leventje (bij jou vergeleken) veel plezier van die lessen gehad. Dit was overigen wederzijds, ik zag het als elkaar aanvullen. Nee niet eenzijdig invullen……………………..bah,bah. Kan jij echt uitsluitend aan dat éne denken net als pubers? Je begint er regelmatig over, ook op je site. Dan huiver ik , Ko, durf dan niet te reageren.

    Mijn burgerplicht is het vinden van de juiste eigenaar/eigenaresse en hiervan kond te doen aan justitie. Maar deze ring, die ik nog steeds als de mijne beschouw , kan slechts zijn van één van de honderden kandidaten. Daar ben jij één eenzame kandidaat van (eigenlijk je oma). Het vermakelijke is dat ik hem gevonden heb aan de rand van de stoep bij een zebrapad. Nadere informatie leerde mij dat jouw oma bedlegerig is en haar huisje niet meer uitkomt, zelfs niet met een rolstoel. Om haar ooit in een rolstoe wat frisse lucht te verschaffen zal bij jou nooit opkomen en heb je ook nooit gedaan. De ring kan zelfs daarom niet van je oma zijn………………….dus je kansen zijn verkeken.

    Om dat flonkerende geval op te rapen ben ik halverwege het zebrapad teruggekeerd en heb zelfs daardoor mijn leven gewaagd. Je denkt toch niet dat ik mij dan door jou laat zeggen dat ik mij dan laakbaar gedraag.

    Iedereen kan zich laten leiden door hebzucht, ook ik ben niet volmaakt, daarom ben ik niet echt boos waarde vriend.

    oktober 2, 2010 om 1:29 pm

  49. delphi

    Nou, Regenboog, je column is wel in trek… 🙂

    Het vraagt om een cartoon van mijn hand, maar nog even geduld, want half Nederland komt vandaag bij ons op visite.
    En ze willen allemaal mee-eten.

    Dus een scandinavisch buffet met o.a. delicatessen van Ikea van enorme omvang staat al voorbereid klaar.

    Ko, voor je oma ben ik niet bang. Ze kan haar boze oog laten werken, maar ze is mijn gelijke niet.

    Delphi

    oktober 2, 2010 om 1:43 pm

  50. @Regenboog, beelden zeggen meer dan woorden. Gelukkig had mijn oma een foto waarop zij haar ring nog draagt. Wat onmiddellijk daarbij opvalt is haar jeugdige uitstraling. Vanaf het moment dat zij haar ring verloor (Ja, mijn oma is aan de rollator gekluisterd maar dat is wat anders dan een rolstoel) haar uiterlijk veranderd is. We zien nu wat verdriet met den mensch kan doen…

    oktober 2, 2010 om 2:14 pm

  51. Regenboog

    Orin (van Team Ordely) van harte geluk gewenst met deze heuglijke dag. Het was fijn om met jouw team te mogen samen werken middels mijn reacties en mn eerste column van mijn leven. Ook de andere teamleden vanzelfsprekend mijn hartelijke felicitaties. Maak er een mooie resterende dag van. Uiteraard had ik liever gebeld of zo of een kaart gezonden, maar met virtuele vrienden is dat nu eenmaal niet mogelijk. Maar uit de grond van mijn hart schrijf ik jullie dat ik geen fractie van een seconde spijt heb gekregen met ons contact op deze site. Integendeel! Het was en is een mooie belevenis en wens dat dit voor jullie ook mag gelden.

    oktober 2, 2010 om 4:06 pm

  52. Regenboog

    @An. Als je de pauze meerekent is de klucht al veel te lang aan het worden, er moet dus in de tekst gesneden worden. Maar dat zal mijn vriend Ko niet goed keuren. Tijdens dat optreden zal ook zijn grootmoeder moeten figureren met een gebaar dat ik ooit mijn kinderen heb verboden. Nee daar ben ik te veel heer voor om dat voor de camera’s te vertonen.

    In een theater zal ik niet optreden. Dat is beneden mijn waardigheid. Op tv heb reeds lange tijd succes. Mijn eerste optreden was als een “doofstomme onzichtbare figuur” voor de TROS. Nou, ik zweer het je , de vogende dag ongeacht waar ik kwam herkende ze mij…………………nooit meer dus.

    Maar Ko kan naar de ring fluiten, de werkelijke eigenaar is inmiddels bekend. Het is een brief van een advocaat (zwarte kip) die meedeelt dat de famile dermate vermogend is dat ze me de ring laten behouden gezien het leed wat Ko mij heeft aangedaan! Ik overweeg nu een immaterieële schadevergoeding dat is belastingvrij!!!! Ook dat proces wordt door de rechtmatige eigenaren vergoed. Ze leven erg met me mee. Eerlijksheidshalve zeg ik er wel bij dat het familie is van mijn nieuw verworven vriendin uit de juwelierszaak. Dat wildvreemde mensen zo begaan zijn met mijn lot is een geschenk, een wonder. Oh, oh, ik drink nu uit de bron van mijn nieuwe relatie. Voor eeuwig? Kom nou, ik ben niet gek!! De ring is belangrijker voor me.

    oktober 2, 2010 om 6:25 pm

  53. @Regenboog, TROS Vermist besteedt haar komende uitzending vrijwel geheel aan de ring van mijn Oma. Ondertussen heeft KRO Reporter aangeboden om mijn Oma te helpen. Ook TROS OPGELICHT heeft me laten weten dat ze achter mijn oma staan. Een dreamteam van advocaten heeft zich spontaan aangemeld: Spong, Hiddema, Hammerstein, Moszkowicz, Moszkowicz, Moszkowicz en Moszkowicz pakken je genadeloos aan. Op alle politiebureaus hangt inmiddels de poster met GEZOCHT “doofstomme onzichtbare figuur” Zoals An terecht opmerkte: geen klucht maar een thriller!!!

    oktober 3, 2010 om 2:17 am

  54. An

    Wordt een moeilijke zaak. Hoe vind je een onzichtbare man? Is hij ook geurloos? Is hij koudbloedig? Ko is kennelijk geen ervaren detective. Hij vergeet namelijk het dreamteam van Het Zesde Zintuig in te schakelen. Hij gelooft hier niet in maar gezien de (bovennatuurlijke) omstandigheden lijkt mij dit een optie die hij niet meer kan uitsluiten. Regenboog is namelijk een gevoelsmens die je alleen maar kunt waarnemen met je zintuigen. De jacht op deze man is geopend. Inmiddels heb ik hem een schuilplaats aangeboden. Hij neemt de ring mee die ik vervolgens zorgvuldig in MIJN kluis zal bewaren 😉
    Tevens heb ik een nieuw slot voor mijn slaapkamer gekocht. Met een onzichtbare man in huis kun je niet voorzihtig genoeg zijn.

    oktober 3, 2010 om 10:23 am

  55. Regenboog

    We ( de charmante dame en ik) zijn een latrelatie begonnen, afgrijselijk is onze eerste ervaring. Zij en ik zijn door haar lattenbodem gezakt………Ikea zeker!
    Nader bericht van mij volgt ALS IK NOG KAN converseren met jullie. Het is mijn schuld zegt de z.g charmante juwelierverkoopster. Ik moet rustiger aan doen…………nou ja zeg. Als mijn natuurlijke gave zich uitsluitend mag mannifesteren op een betonnen vloer dan houd voor mij alles op. Ik lig nu aan een beademingsapparaat, niet vanwege mijn slechte conditie, maar door de gevolgen van een woede-uitbarsting.
    Hoop dat omaatje van Ko mij nog kan bezoeken op intensive care. Ko moet weg blijven, please kom niet hebbert.
    Jij lacht in je vuistje, maar in jouw zelfde vuistje ontbreekt DE RING. Oma heeft een spierziekte aan een bepaalde vinger blijkens de foto, daar zal ze hier ook aan geholpen worden. Maar met zo’n kleinkind blijf je toch zo zitten met die vinger. Dat Ko dat niet door heeft, arme oma, ze heeft een vriendelijk karakter, dat zie je zo.

    Trouwens Ko, ze lijkt sprekend op je. Sprekend? Nee, ze durft in jouw aanwezigheid haar mond niet open te doen…….

    @An. Onder deze omstandigheden neem ik graag je uitnodiging aan. Het is wel wat winderig op jouw locatie, maar een zeer gezonde lucht voor mij om aan te sterken. Je hoeft niet bang of voorzichtig te zijn, in jouw huis komt door mijn aanwezigheid liefde, licht, vrede en de mooiste chakra die je maar bedenken kunt. Voor jou en Peter! Een chakra met alle positieve kleuren van de ……….Regenboog. De……. (MIJN) RING……..is in goede handen, handen zo slank, niet te vergelijken bij die bos winterwortels van jou Ko.

    oktober 3, 2010 om 3:41 pm

  56. Pingback: IN DE BAN VAN DE RING | onder de loep

  57. @Regenboog, op 2 oktober 13.23 uur heb ik gewaarschuwd voor de paranormale krachten van mijn grootmoeder. Jij wilde niet luisteren. En nu zie hoe onverstandig dat van je was. Die ring brengt je ongeluk….

    oktober 3, 2010 om 4:33 pm

  58. delphi

    An, je slaat de spijker op z’n kop. Avond aan avond staat Regenboog in mijn slaapkamer met allerlei praatjes. We keuvelen meestal wat gezellig en dan val ik in slaap.
    Delphi

    oktober 3, 2010 om 4:37 pm

  59. Regenboog

    @Ko van Dijk. Jammer dat je er een juridische zaak van gaat maken. Ik dacht dat jij als oudere en wijzere er met een “broekie” zoals ik ben erwel zou uitkomen. Derhalve heb ik door jouw stijfkoppigheid juridische bijstand moeten vragen. Helaas is door mijn advocaat voor de duur van deze juridische dtrijd gevraagd om volledige stilzwijgen in acht te nemen om te voorkomen dat ik haar (ja het is een zij, waarvan De Naam Niet Genoemd Mag Worden) niet voor de voeten zou lopen. Ze zou kunnen struikelen door een lichte vorm van bijziendheid.

    Sorry Ko, je hebt me uitgedaagd tot deze jurische procedure, maar ik weet mij gesteund door een juridisch geschoolde paragnoste (momenteel tijdelijk toegevoegd aan de arbeidsreserve…..)die nu reeds weet dat de rechter mij in het gelijk zal stellen. Nou dan ligt mijn keuze voor deze jur. bijstand toch voor de hand.

    Het ga je goed, behoudens deze procedure, en hoop je binnen niet al te lange tijd weer te mogen ontmoeten op deze werkelijk prachtige site.

    oktober 3, 2010 om 4:43 pm

  60. Betje

    aaaa jammer zat heerlijk op de achtergrond te lezen en te genieten. Denk mij niet laten horen of zien.
    Maar alleen lekker meelezen.
    Was leuk om te lezen en te volgen………………….maar nu is het op eens zo stil……jammer.
    Gr Els

    oktober 4, 2010 om 6:15 pm

  61. Regenboog

    Er moest een einde aan komen. Mijn uitgever zat met smart te wachten. Deze dialoog uitgeprint en is met een koerier naar de uitgever…………….het was een proefproject…………Ko liep stage bij me…………hahahaha!!

    oktober 4, 2010 om 7:10 pm

  62. @Betje, Regenboog was een geweldige leermeester. Wat ik van deze “onzichtbare” in korte tijd heb geleerd grenst aan het ongelooflijke. Ongelooflijk voor de lezers was ook deze feuilleton. Vooral voor intimi die weten dat Ko geen grootmoeder meer heeft.

    Toch zaten er wel degelijk elementen in die waarheid bevatten. Bijvoorbeeld de linkjes naar de Hollywood sierraden. Probeer het maar, je kunt ze echt bestellen (vanzelfsprekend heb ik een deal met de leverancier gemaakt).

    Ook de naam Regenboog is echt. Volgens Wikipedia een vaak voorkomend natuurverschijnsel. En dan hebben we nog de Ikea lattenbodem. Regenboog schetst tot in detail welk een onheil je kunt verwachten indien je besluit tot aanschaf en vooral tot het gebruik. Zo weet ik nog als de dag van gisteren dat een vriendin van me haar woning met spullen van Ikea had ingericht. Je voelt hem aankomen? Inderdaad, het bed én de lattenbodem waren ook bij Ikea gekocht.

    Toen Regenboog plastisch uit de doeken deed wat hem was overkomen leefde ik intens met hem mee. Ik “zag” het drama voor mijn ogen gebeuren. Kortom: deze klucht is nu ten einde maar er zaten ook subtiele waarschuwingen in.

    oktober 4, 2010 om 7:33 pm

  63. Regenboog

    @Ko. Het leuke vond ik dat het geheel, hoe je het ook benoemen wil, SPONTAAN is geschreven. Er ging geen afspraak aan vooraf. Dat is ook onmogelijk want we kennen elkaar niet eens. Ik ken jou wel van jouw site ‘KovanDijkvertelt” uiteraard, “toppie” hoor. Zelf heb ik geen site.
    Tot schrijfs allemaal.
    I

    oktober 4, 2010 om 8:07 pm

  64. @Regenboog, een wat late reactie van me. Humor kun je moeilijk plannen. In 2008 was ik van plan een humoritisch Sinterklaas journaal te gaan schrijven. Het bleef bij één matig geslaagde column. De inspiratie kwam niet. Vaak is het toch de wisselwerking tussen verschillende mensen die de grap leuk maakt. Het voorbeeld zien we hierboven. Overigens moest ik gelijk denken aan de enige 1 aprilgrap die ik ooit heb uitgehaald is samenwerking met de media. Die grap was een daverend succes. Lukt me dat nog een tweede keer? Geen idee, nooit meer geprobeerd. Er moet voor zoiets een goede aanleiding zijn of iemand die de bal voor het doel legt zoals hij deed met je column. Ook jij bedankt voor de gezellige virtuele uurtjes.

    http://www.kovandijkvertelt.nl/2010/10/een-geslaagde-1-april-grap/

    oktober 9, 2010 om 1:54 pm

  65. Regenboog

    @Ko. Waarde vriend, natuurlijk wil je enige vorm van samenwerking op het gebied van humoristische(?) samenwerking. Het was een geslaagde soap. Echt waar! Ik mis het zelfs. Maar deze vragen moet je stellen aan Delphi. Zij en haar Team beslissen wat ik MAG doen……… Wat dat betreft leg ik me volledig bij Delphi neer ………………….hahaha.

    Ik kan haar niet bereiken, dus ………… jouw verzoek graag richting Team Ordely. Dan lees ik hier wel “wat en hoe”!
    Je bent overigens wel complimenteus door deze vraag. Je hebt zelfs geprobeerd op jouw site reacties van mij uit te lokken. Columns waren lokkertjes! Ik heb nog nooit op jouw site gereageerd, maar dat was meer uit hoofde van privecy-overwegingen. Tegenwoordig uitsluitend Onder de Loep of koffieleutjes. Toch mag ik jouw site bijzonder graag. Dat heb ik elders toch laten blijken op een drastische wijze.

    Ik verneem nog wel iets, wedden?
    Groet van Regenboog

    oktober 9, 2010 om 8:36 pm

  66. Regenboog

    @Ko,prettige jaarwisseling gehad? …… 🙂

    februari 16, 2011 om 4:53 pm

Reacties afgesloten

