Just another WordPress.com site

CUBY & BLIZZARDS: WINDOW OF MY EYES

Dit is echt jeugdsentiment. Als dertienjarige deed ik destijds mee aan de prijsvraag van het meisjesblad Tina om Cuby & the Blizzards hip aan te kleden. De creatieve ontwerpen van de winnaressen (helaas niet de mijne werden getoond) en deden pijn aan de ogen. Blouses die op kleurstofdia’s leken, broeken met wijde pijpen. Leuk … leuk … leuk!

En dan natuurlijk dit nummer Window of my eyes. Het is nu prachtig weer buiten, maar het beeld van de kruisspinnen zie ik elke dag … wat zeg ik? Ik moet me in deze tijd van het jaar soms  langs de vol begroeiing gezegende straat hier door een heel pretpark vol kruisspinnen manoeuvreren.

Delphi (die een hekel heeft aan spinnen)

Eén reactie

  1. Regenboog

    Verdraaid nog aan toe, jullie weten me ook altijd te raken met mooie muziek. Deze uitvoering is ook gezongen bij de uitvaart van een comm. der koningin zag ik op “My” Tube. Weet je dat ik hierdoor aan het denken werd gezet. Ooit ben ik geboren in het Haagsche. Woonde in een straat in de Vruchtenbuurt. Tegenover mij woonde iemand die dagelijks een hels kabaal maakte met zijn drumstel. Buren, omgeving, de straat nooit heeft iemand erover geklaagd. Het was een vakman dat hoorden we. Dat we vriendjes waren is teveel gezegd. Het leeftijdsverschil was te groot. Hij was vele jaren ouder dan ik. Als ukkie kwam ik wel bij hem. Heeft mij leren spelen op een chrom. mondharmonica (Toets Tielemans ben ik nooit geworden helaas). Het was een fijne vent, ik mocht hem graag.

    Onze levens gingen uiteen. Hij in de muziek, hip. Ik in een strak pak in de fin. wereld. Toch dacht ik veel aan hem. Maar zijn achternaam was ik vergeten. Nu door deze muziek (deze muziek heeft niets met hem te maken hoor) wist ik het weer. Ik zocht en ik vond. De bekendste drummer in Den Haag e.o. mede internationaal, bekend van radio en tv. Wie kent o.a. het Dutch Sw. Coll. Band niet. Maar als drummer blijf je een achtergrondfiguur. Dat is je lot. Maar een koninklijk lintje had hij toch verdiend las ik op Wikipedia. Mn letterlijk en figuurlijk straatkameraadje. Zijn naam, nee dat doe ik niet, daar moet ik zijn toestemming voor hebben. Maar we weten van elkaar niets, zelfs niet of we leven. Tot vandaag, dank zij jullie.

    oktober 11, 2010 om 6:04 pm

Reacties afgesloten

