Just another WordPress.com site

NOG EEN KEER: SEKSUEEL MISBRUIK KATHOLIEKE KERK

Voor alleen die ermee geconfronteerd zijn en jarenlang aan zichzelf hebben getwijfeld en gezwegen, o.a. een familielid van ons en dit is haar verhaal (in gedichtvorm). Als herkenningspunt, als hart onder de riem, ook voor haar die er lang onder heeft geleden. Maar zoals gelukkig wel vaker gebeurt; de waarheid komt boven tafel (nog steeds!) en zal zich uiteindelijk niet onbeantwoord laten.  

Ik vertrouwde u

U was een autoriteit

U wist zo goed te vertellen over het licht,

de liefde van de Heer

*

Ik weet het nu,

maar toen was ik een jonge meid,

en bijna gezwicht,

op tijd kwam ik tot inkeer.

*

U wilde mij leren hoe het moest

als ik mijn geliefde tegenkwam

om dit aan te tonen

greep u mij bij mijn ontluikende borsten

*

ik was ontsteld, ik werd woest

het legde mijn geloof vleugellam

U, een van de kwade zonen,

zoals meerdere van uw kerk dit soort dingen dorsten

*

Maar uw poging mocht niet baten

Ik stond op en keerde de kerk de rug toe

Wetend dat liefde en licht

onverenigbaar is met misbruik

*

Nee, ik zal U niet haten,

daarvan wordt Ik alleen maar moe,

U bent voor het kwaad gezwicht,

en uw kerk kwijnt weg in een fuik!

Reacties afgesloten

