Just another WordPress.com site

STARWARS HOLOGRAM BIJNA REALITEIT

Een 3D-hologram, zoals dat onder meer te zien is in sciencefictionfilms als ‘Star Wars’, zal binnenkort deel kunnen uitmaken van het echte leven. Dat bericht wetenschapsblad ‘Nature’.

De hologramtechnologie werd de voorbije decennia wereldwijd bestudeerd. Het was al een poos mogelijk om een 3D-hologram te versturen, alleen duurde het enkele minuten vooraleer het geüpdatet kon worden. En dat verhinderde dat bewegende 3D-beelden konden worden doorgestuurd.

bron

Hmmm… wat denk je van een toespraak van de MP in je huiskamer? Is dat wat … of toch maar niet?

Team Ordely

11 Reacties

  1. Miranda

    Maar wij zijn en beleven toch ook een hologram volgens Icke? Ik ga de 27 e naar z’n lezing in de RAI, ben benieuwd of ik daar nog wat over dit onderwerp kan opsteken……

    november 6, 2010 om 11:01 am

  2. Regenboog

    3D beelden kunnen nu reeds gemaakt worden met een aantal (minimaal 3) camere’s ook foto’s van mensen of alleen het b.v. het hoofd (wat een mogelijkheden voor 3D pasfoto’s). Door in blokjes glas of kunststof, inwendig met laserstralen te branden.

    Vooral reeds bij Chines winkeltjes in hebbedingetjes verkrijgbaar met 3D afbeeldingen (sterrebeelden etc).

    Dat is nog in het klein, maar het moet technisch mogelijk zijn om jullie op deze wijze te kunnen ontmoeten aan de andere kant van de wereld. Dit zal echter uitsluitend kunnen via een groot aantal zenders (tussenstations) of een aantal satelieten, want laserstralen kennen geen “kromming” om b.v. de aarde maar het licht wordt uitsluitend door de aard van de frequentie rechtlijnig verzonden. Overigens het licht van sterren kennen wel een kromming om planeten heen schijnt wetenschappelijk bewezen te zijn. Sorry ik kan geen voorbeelden geven of verwijzen naar ……… het zit in mijn hoofd deze kennis, maar uiteraard heb ik het ergens anders al gelezen.

    Maar helaas zijn het nog slechts de beelden die dan “verzonden” kunnen worden en ontbreekt de ziel/geest. Als we dit kunnen samenvoegen dan heb je een situatie zoals ik me min of meer zou kunnen voorstellen na een voortschrijdende evolutie van een veel grotere omvang dan Darwin ooit bedacht. De tijd als begrip verdwijnt evenals afstand.

    Sience fiction? Nee.

    november 6, 2010 om 3:43 pm

  3. Regenboog

    @Delphi, wees maar niet bang voor het feit dat Mark Rutte in 3D in jouw kamer kan komen. Jij ziet hem wel, maar hij jou niet. Bovendien blijf je baas over jouw energiestroom die hem kan doen verdwijnen.

    november 6, 2010 om 4:11 pm

  4. delphi

    @Regenboog. ‘Maar helaas zijn het nog slechts de beelden die dan “verzonden” kunnen worden en ontbreekt de ziel/geest. Als we dit kunnen samenvoegen dan heb je een situatie zoals ik me min of meer zou kunnen voorstellen na een voortschrijdende evolutie van een veel grotere omvang dan Darwin ooit bedacht. De tijd als begrip verdwijnt evenals afstand.

    Sience fiction? Nee.’, schreef Regenboog.

    Ja, maar dan moet je over the force beschikken…. hihi, daarom kan ik ook M.R. doen verdwijnen, zijn beeld dan…

    @Miranda. Daar zat ik ook aan te denken, die visie is er ook nog.

    @Regenboog. Ik wist niet dat je bij de begrafenis van Mulish was. Zie http://www.nu.nl

    Delphi

    november 6, 2010 om 6:17 pm

  5. Regenboog

    @Delphi.
    Jammer dat men mijn aanwezigheid wereldkundig heeft gemaakt. Zojuist met kennissen uit China gebeld, ze wisten van niets. Dus zo erg wereldkundig was het niet……. maar heb je mij niet, voorafgaande aan deze droevige dag, gezien/gelezen/gehoord via de media. Ik was één van zijn miljoenen “innige persoonlijke vrienden” die meenden het woord te kunnen voeren over deze toch aan een minderwaardigheidscomplex lijdende persoon en dit compenseerde met een Napoleoncomplex, hetgeen resulteerde in narcistische trekjes. De “herenclub” eigen. Zou Regenboog ook …….. ? Nee toch?

    november 6, 2010 om 6:48 pm

  6. Miranda

    Het schijnt héél erg te zijn op het moment en ik hoor ook nog eens tot een zeer kleine minderheidsgroep ben ik me bewust, maar ik heb zo helemaal vreselijk niks met Mülisch. Ik heb echt een aantal boeken van ‘m gelezen, maar ik blijf nog steeds niks met de man hebben. Maas dat mag. Hij was wel een kleurrijke ijdeltuit en in deze tijd van grijze muizen is dat dan wel weer leuk natuurlijk.

    Wat die hologramtheorie betreft: ik ga me nu op m’n kamer o0psluiten en eens kijken of ik het uit Icke’s boeken kan halen. Ik ken z’n theorie maar het is altijd zo iungewikkeld om het precies en duidelijk weer te geven. Daarbij komt dat je het dan ook wel zelf moet snappen en dat doe ik nog niet helemaal. Mijn hersens willen zich niet wikkelen om het door hem genoemde feit dat wij en onze wereld niet solide zijn omdat alles bestaat uit atomen en atomen zijn hol. En ik maar tegen die muurt aanbeuken en een steeds blauwere hand krijgen.
    Aan de andere kant moeten entiteiten hier wel een oplossing voor hebben gevonden want die wandelen wel door muren heen. Sorry Regenboog, zelf gezien en ik was ook een non believer. Dan is het des te gekker als je het waarneemt.

    november 7, 2010 om 1:53 pm

  7. Regenboog

    Regenboog is een gelukkig man. Eindelijk iemand die nagenoeg dezelfde gedachte heeft als ik. Miranda, je mag het weten, enige nervositeit was mij niet vreemd na het plaatsen van mijn reactie dat kritisch was over Hr. Mulisch.
    Eerlijk moet ik het bekennen dat het niet diplomatiek was van mij om genoemde reactie te plaatsen op de dag van zijn begrafenis.
    Maar de Nederlandse media nam bezit van hem (wat hij prachtig gevonden zou hebben). Kinderen en vrienden tot tranen toe bewogen. Marcel van Dam kon bijna niet meer spreken tijdens de rouwplechtigheid. Dezelfde avond nog te zien in het Lagerhuis van de VARA. Weer zielig doen over de verdrukten in de samenleving …… maar hij heeft zijn oplichterij met uit zichzelf knallende Exotaflessen vergeten …….. hij schoot ze zelf uit elkaar met een buks om een consumentenprogramma van dezelfde omroep tot een succes te maken. Het heeft de VARA een zeer groot bedrag aan schadevergoeding gekost…. Deze zelfde heer Van Dam woont in een zeer groot huis met een landgoed/bos er om heen waar je U tegen zegt …….. over de ruggen van de z.g. verdrukten, armen van de samenleving. Bij de VARA zijn de te hoge betaalde banen (van belastinggeld dan) ook te vinden.

    Wat dit met dhr. Mulisch te maken heeft? Zeg mij wie uw vrienden zijn en ik zal zeggen wie u bent. Ligt er voor Marcel ook al een draaiboek klaar? Over een bewogen man die zich inzette voor de samenleving?

    november 7, 2010 om 4:17 pm

  8. Regenboog

    @Miranda,
    atomen hol? pfffffft, jij moest eens weten wat een energie er in zit. Dat komt echt niet door een “holle frase”. Symbolisch wordt alles voorgesteld door bolletjes, ja toch? Zelfs het kleinste deeltje dat tot nu toe bekend is is. Nu ga ik andersom denken. Ik zie een voorwerp. Het lijkt vaste materie maar blijkt door wetenschappelijk onderzoek te bestaan uit bolletjes. Dat is mikro denken. Dan ga ik makro denken. Aarde is een bolletje. Planeten zijn bolletjes. Zonnestelsels (meervoud) blijken ook bolletjes. Als ik zo doorga met denken word ik niet goed, dat is niet meer te bevatten. Zou ik dan wellicht een deel zijn van een poot van NOG GROTER GEHEEL? B.v. de troon van een god, nee dit “geloof” IKKE niet en David Icke weet het ook niet. Hij kan niets weten. Zijn huidige oeuvre aan boeken lijken op die van ……….. Harry. Gebakken lucht! Ik weet het niet en vele anderen, die het denken te weten, gissen slechts. Ja, leuk om theorieën op te bouwen die nadenkers interesseren, deze boeken worden gekocht, lezingen bezocht, KASSA. Maar de waarheid?
    Er is slechts één conclusie voor mij mogelijk, ik BEN dom. Maar lees ik niet verder, onderzoek ik niet verder dan BLIJF ik dom.

    november 7, 2010 om 4:49 pm

  9. delphi

    @Regenboog en Miranda. Ik ben wat betreft literaire oeuvres, dus ook van Mulish, helaas anti-intellectueel. Schrijven doe ik graag en op school deden zij pogingen, nog steeds doen ze dat, om kinderen de literaire kwaliteiten bij te brengen, dus je moet bepaalde schrijvers op je boekenlijst hebben… geen onzinromannetjes, maar in mijn tijd Gerard den Doolaard, maar ook Jan Wolkers werd goedgekeurd. Nou, dan maar Jan Wolkers. Maar dan komt het examen en wordt er doorgevraagd over Wolkers, hoe hij de seksualiteit bedoelde, van dat soort vragen. Dat moet je dus vragen aan een bleu meisje, die meteen rode oortjes kreeg en zich afvroeg: ‘waar heeft die man het over?’

    Echter, Tolkien heb ik wel verslonden en dat mag je ook een grootheid op literair niveau noemen. Eveneens kan ik moeiteloos wetenschappelijk gerichte artikelen en boeken lezen.

    Miranda, entiteiten kunnen door de muur wandelen, klopt. Dat komt omdat ze van een andere materiele dichtheid zijn, een verfijndere structuur. Onze materie is erg massief en zwaar, maar hun vorm van materie is heel erg licht, zoals rook… en toch leven ze. Heel bijzonder is dat. Een definitief verklaringsmodel is er nog niet, maar dat het bestaat, dat weet ik wel. Het probleem is natuurlijk dat wij hen, in onze omstandigheden niet helemaal kunnen peilen en dat daarom misverstanden-misleiding e.d. op de loer liggen.

    liefs, Delphi

    november 7, 2010 om 8:50 pm

  10. Regenboog

    Lieve Delphi, ik vind het “apies kijken in Blijdorp en het lezen van Mulisch” een mooie combinatie. Beter kan ik het niet verwoorden…….. 🙂
    Jij anti-intellectueel? Dat is niet mogelijk. Anders zou je mij niet begrijpen.

    november 8, 2010 om 12:12 am

  11. Miranda

    Tegen de tijd dat ik zelf door deuren en muren kan wandelen kom ik me bij jullie melden en uitleggen hoe ik het doe. Regenboog: ik ben te herkennen aan een extreem slank postuur (je kunt m’n ribben zien) en 2 dito teckels.
    Delphi weet het vanzelf.

    november 8, 2010 om 11:16 am

Reacties afgesloten

