Just another WordPress.com site

MARK VREKKE: DIT KUN JE DOEN MET NOPJES

 Naast onze actuele berichten, een nieuwe rubriek waarmee veel mensen een plezier kan worden gedaan, hopen we. Onze buurman Mark, een oude vrek, geeft ons de tips.

Het geeft inzicht in het onverwachte gebruik of hergebruik van alledaagse materialen. In deze tijd van de broekriem aanhalen toch een welkome aanvulling op het in stand houden van enig bestedingspatroon van Jan Modaal.

Als eerste gebruiksmateriaal heeft Mark gekozen voor iets waarmee veel mensen in hun nopjes zijn. Veel (vaak kwetsbare/breekbare) spulletjes worden erin verstuurd. Het is ook een onderdeel van de zogenoemde aircraftenveloppen. Waar hebben we het over? Noppenfolie, oftewel bubbeltjesplastic.

Door: Mark Vrekke

Nopjes als anti-stressmiddel

Het eerste waar de meeste mensen aan denken is om de nopjes in te drukken…. pop, pop, pop. Heerlijk is dat geluid. Er zijn spelletjes op internet te vinden waar je virtueel op nopjes kan drukken inclusief bijpassend geluid.

Ook zijn er kleine spelletjes te koop, soms in de vorm van een sleutelhanger met hetzelfde effect.

Nopjes als huishoudelijk/isolatiemiddel

Naast het beschermd inpakken van kwetsbare spulletjes (dus handig ook bij het verhuizen) heeft het spul een isolatiewaarde. Voor huishoudelijk gebruik is het handig om scherpe voorwerpen (scharen/gereedschap) e.d. in te pakken, of om fruit in te pakken.

Zo kun je er buitenplanten in een pot mee isoleren; op ramen plakken als extra isolatie en zelfs als warmteisolatie tussen een laken en sprei. Ook kan het voor het koelhouden van flessen en blikjes frisdrank dienen. 

Daarnaast kan het dienst doen als picknickkleed. Gaat het regenen dan kan het dienen als regenbescherming.  

Nopjes als decoratie

Helemaal in je nopjes kun je zijn als je de decoratietoepassingen ziet van dit spul. Het is eveneens in diverse kleuren verkrijgbaar en bovendien relatief goedkoop.

Zo kun je in plaats van duurdere raamfolie noppenfolie gebruiken om bijvoorbeeld deurramen te bekleden. Het isoleert nog ook.

Een saaie lampenkap kun je bekleden met noppenfolie.

Je kunt er eenvoudige dozen mee bekleden en zo een uiterlijk fabriceren waar je zo mee weg kunt in een designwinkel.

En mocht je erg handig zijn, dan kun je het ook nog gebruiken voor een flitsend mode-ontwerp.

Mark Vrekke

8 Reacties

  1. Miranda

    Dank, dank voor deze adviezen. Ik heb in een week tijd 4 pakjes uit Amerika gekregen waarin de inhoud verpakt zat in een bubbeltjesplastic dat ik nog niet eerder gezien heb. Zeg maar gerust bubbelplastic. Mijn hemel, het lijken wel aan elkaar geregen ballen. Maar effectief.
    Ik vroeg me dus waf wat ik in godsnaam moest met die tientallenb meters BUBBELS behalve klappen natuurlijk.
    Maar wie weet ga ik aan de slag met jullie idee. Of ik bewaar het gewoon voor m’n eigen postpakketjes.

    januari 7, 2011 om 10:31 am

  2. Regenboog

    @Miranda
    Dit soort verpakking is bedoeld uiteraard om de inhoud niet te beschadigen. Kijk zo slim zijn we met zn allen ook wel weer om dat te weten. Maar pakjes uit Amerika is niet zo slim om die te openen. Daar kan van alles in zitten wat de NWO bevordert.

    Ja ik denk aan de leiders van o.a deze planeet, Bilderberg, Vrijmetetselarij, bloedlijnen die de bevolking van deze planeet willen minimaliseren volgens complottheorieën. Met enig nadenken kom ik dan tot de inhoud van het pakje dat dan bij voorkeur bedoeld is voor de inwendige mens.

    Het zijn of medicijnen die zijn toegezonden of er zit een chemisch kwaadaardig gas in de bubbels.

    Al nadenkend stop met mijn verslaving om in de bubbels te knijpen tijdens het bekijken van het mij toegezonden pakje van Bolcom of zo.

    januari 10, 2011 om 4:15 pm

  3. miranda

    Jeetje, daar heb ik nog geen seconde bij stil gestaan…..zou ik nu moeten stoppen met mijn handel met Amerika? Ik moet toch ergens van leven? Maar nu je het zegt; ik slaap wel erg lekker tegenwoordig op die bobbeltjesmatras van eigen makelij.

    januari 13, 2011 om 3:27 pm

  4. Regenboog

    Gewoon doorgaan met je handel hoor. Je moet je zeker niet door verzinsels van Regenboog bang laten maken. (Voor mij is het hele jaar door 1 april.)

    Een gezonde slaap bevordert genezing in geval van sommige kwaaltjes en ziektes. Als daarbij bobbeltjes een positief effect hebben…..

    Oooooh, daarom leven vrouwen gemiddeld langer dan mannen, doordat de dames meer bobbeltjes hebben………..:-)

    januari 13, 2011 om 4:05 pm

  5. miranda

    Regenboog, alleen met handel is tegenwoordig nog wat leuks te verdienen. Waar dat internet en een beetje boerenslimheid al niet goed voor is. Weet je meteen hoe ikmijn reisjes bekostig, ha, ha.

    Je weet weinig van vrouwen denk ik. Wij doen ALLES, ik ALLES om bobbels in welke vorm dan ook te voorkomen. De meeste zijn trouwens erg ongezond.

    januari 13, 2011 om 5:34 pm

  6. Regenboog

    De meeste bobbels ongezond? Nee, dan worden ze knobbels genoemd.

    Zelf heb ik een knobbel laten weghalen, een talenknobbel, moet jij gemerkt hebben aan mijn schrijfsels… 🙂

    Ik weet inderdaad weinig of niets van vrouwen,ontbreekt mij aan charme en niet representatief genoeg (lelijk dus). Maar ik lijd daar niet onder. Heb mij inmiddels met het verstrijken van de jaren er bij neergelegd (nee niet bij de vrouwen!!)….haha

    januari 13, 2011 om 8:36 pm

  7. paranormaalblog

    Niets van te merken dat jij die talenknobbel kwijt bent.

    Zo had ik voordat ik geboren werd een wiskundeknobbel, maar toen ik per keizersnede werd weggehaald, hebben ze per ongeluk mijn wiskundeknobbel weggesneden, die sukkels.

    Gevolg: ik snapte niks van algebra. A + B = AB… ja, het zal wel.

    Meetkunde is echter wel een ander ding. Dat snap ik nog wel. En hogere inlegkunde, daar ben ik ook wel goed in.

    Enfin, gelukkig heb ik nog geen last van de new age knobbel.

    Delphi

    Zo en nu eens kijken welk monster ik uitbeeld.

    januari 15, 2011 om 8:21 pm

  8. Zo, en nu mijn tweede monster.

    Delphi

    januari 15, 2011 om 8:23 pm

Reacties afgesloten

