Just another WordPress.com site

SHOCKING BLUE

Een stukje jeugdsentiment.

Vroeger vond ik het prachtig, deze band. Al de singeltjes had en  heb ik en nog steeds, weliswaar grijs gedraaid.

Als tiener kwam ik vrij gemakkelijk achter het adres van Mariska Veres (wat een prachtig mens). Hoewel ik haar met mijn vriendinnen altijd plagend Mariska Vleermuis noemde vanwege haar mystieke uiterlijk, stuurde ik haar toch een lief fanbriefje naar haar toenmalige adres in de Haagse Van Speijkstraat, met het verzoek een foto met handtekeningen voor mijn verjaardag te ontvangen.

En die schat stuurde mij dat. Het is een kostbaar bezit.

Het oeuvre van Shocking Blue is altijd in onze platen- en later cd-verzameling gebleven (naast dat van toenmalige concurrent Earth & Fire).

Zo’n tien jaar geleden zagen wij haar op een beurs op de Darlingmarkt, waar ze rondliep met haar vriend. Vrolijk, een beetje gevulde, maar onmiskenbaar Mariska. Orin riep: ‘Hallo, Mariska…’, maar ze schudde haar hoofd. ‘Nee, dat ben ik niet.’

Ach, waarom lieten we dat mens dan ook niet met rust.

Het was op de Haagsche Markt dat we een krantje lazen op het terras daar en lazen dat ze overleden was … nog zo jong … met nog zoveel talent in haar koker.

Nooit meer een keer haar zien tijdens een ouderwetse Beatnach. Heel erg jammer.

Shocking Blue en Mariska; we hebben genoten en genieten nog steeds van jullie muziek.

Delphine

 

Reacties afgesloten

