Just another WordPress.com site

COLUMN: KATTENLIEFHEBBERS

Door: Lysander

Onlangs bezocht ik een vriend, die net als ik, nog thuis woonachtig is. Bij binnenkomst rook ik het al: kat. Ik liep verder, de woonkamer in en waar ik ook keek … ik zag kat … kat en nog eens kat. Ik weet niet hoeveel katten liepen er rond. Een aantal observeerden me nieuwsgierig, anderen streken langs mijn benen en gaven me een kopje. Ik zag door de katten mijn vriend bijna niet meer, die op de bank zat met zijn laptop op schoot. En stinken dat het deed.

Toen ik later in de middag wegging rook ik zelf nog helemaal naar kat. Zelfs toen ik thuiskwam rook ik nog naar kat en mijn vader trok ook al zijn neus op, ondanks mijn lange en waaierige rit met de scooter. 

Mijn vriend was geen kattenliefhebber, maar zijn moeder wel en ineens begreep ik waarom zijn ouders waren gescheiden. 

Als die vriend bij mij langskomt, ruikt hij ook altijd naar kat. Hoe krijgt die ooit een vriendinnetje? Tenzij die ook een poezenfan is.

Nu ben ik niet zo’n nieuwsvolger, maar het volgende bericht, nog steeds het kattenavontuur in mijn achterhoofd,  viel mij wel op. Ik had er ook al eens eerder over gelezen.

Nederlands echtpaar met huisdieren uit Libië – 1 maart 2011

 Een Nederlandse vrouw die niet geëvacueerd wilde worden uit Libië omdat ze haar zestien katten en twee honden niet kon meenemen, heeft het roerige land nu toch verlaten.

 Zij zit met haar man en hun menagerie op een boot naar Malta, waar de dieren wel mee konden.

 lees meer

Het echtpaar zat eerder in het geteisterde land vast, omdat het vliegtuig de dieren niet mee konden nemen en zij zonder hen niet weg wilden. Zie je het al voor je? Zestien katten en twee honden, gezellig een vliegtuigstoel bezettend, al mauwend, blaffend en stinkend? Ongeduldig wachtend op de stewardess die langskomt met een bakje honden/kattenvoer en een bak water?

Enfin, ik gun het ze van harte, dat ze nu toch weg kunnen met hun lievelingen en wens ze een veilige thuiskomst in Nederland.

© Lysander 

 

Reacties afgesloten

