Just another WordPress.com site

COLUMN: BLANCO

Column: Delphi

Vandaag 2 maart 2011 waren de Provinciale Statenverkiezingen. Ik ben zoals altijd trouw naar het stembureau gegaan, maar ik wist het niet …. ik wist het niet ….

In dat verrotte kleine stemhokje stond ik maar te piekeren, met dat verdomde rode potlood in mijn hand. Die? Neehee … die maken er nu ook al een puinhoop van. Die dan? Alsjeblieft zeg, die hebben er in het verleden een pestzooi van gemaakt. Nou, die … euh …. wat is hun partijprogramma ook alweer? Nou, deze dan maar… nee, toch maar niet, de kleur staat me niet aan.

Enfin, een half uur later wist ik het nog steeds niet, terwijl de rij wachtenden aanzwol. Goed, dan stem ik dus maar blanco.

Blanco is wijze gedachten.

Blanco in integriteit t.a.v. de samenleving

Blanco in het nemen van de juiste beslissingen

Blanco in het nemen van verantwoordelijkheid

Blanco in het stimuleren van de cohesie in de samenleving

Blanco in het motiveren van de ondernemingszin

Blanco in het bevorderen van het volkswelzijn

Blanco in het bestrijden van de armoede

Blanco in het bewerkstelligen van de vrede

Blanco in daadkrachtige besluitvormingsprocessen

Blanco in beleidsinstrumenten om innovatie te bevorderen

Blanco in het formuleren van uitvoerbare regels en wetten

In ALLES Blanco!

Blanco …. niks, naks, nada!

© Delphi

Reacties afgesloten

