Just another WordPress.com site

TROMPE L’OEIL: JULIAN BEEVER

De meest bekende straatkunstenaar is Julian Beever.

Hij heeft wat bijzondere kunstwerkjes gemaakt.

Een enorme fles cola. 

 

Of liever een lekker fles Ballentine’s. Hier zie je dat hij de straattegels door laat lopen naar beneden voor het diepte-effect.

Met een bootje spelen, ook al is die niet echt.

En dit is wel heel erg diep. Met hoogtevrees moet je niet naar zo’n kunstwerkje kijken.

Tot slot een filmpje met wat Trompe l’oeil straatkunst.

Volgende keer onthullen we een stukje techniek.

10 Reacties

  1. Regenboog

    Schitterend, in één woord….eeeh zes.

    april 1, 2011 om 8:17 pm

  2. Er komt een complete serie van, en volgende keer een stukje over de techniek.

    april 1, 2011 om 8:30 pm

  3. miranda

    Die knaap is zó ontzettend goed, jammer dat het geen eeuwigheidswaarde heeft.
    Volgens mij (of vergis ik mij?) hebben jullie op het vorige blog hier ook aandacht aan besteed. Maar misschien heb ik het ergens anders gezien……

    april 2, 2011 om 1:38 pm

  4. Er is onlangs een eerste artikel van een serie hier gelanceerd. 🙂

    april 2, 2011 om 5:15 pm

  5. Regenboog

    @Miranda, op jouw leeftijd mogen er best stukjes van je geheugen ontbreken hoor. Als je mij maar niet vergeet……… 🙂

    Soms bestaat er bij mij het heimelijke vermoeden dat jij decennia jonger ben dan ik, daarom….. hahaha…… ben ik ….. hahaha ….. extra aardig …… tegen jou …. pffft …..hahaha!!!!

    Nu, de sloffen van me uit en rollator aan de kant, want de directrice van mn tehuis komt me instoppen …….. na een tijdje, zeg maar een minuutje of tien, ga ik stiekem naar de buurvrouw (op mn knietjes) die de deur open laat staan …… voor mij. Dolle pret! Net als in mn jeugd op “kamp”. ‘k word weer jong opnieuw……

    april 2, 2011 om 8:34 pm

  6. miranda

    Geheugen? Wat is dat? Ik zie door de gaten af en toe de rest niet meer. Tragisch edoch waar helaas, snif.

    Ha, ha, dat van die buurvrouw ken ik nog wel, maar dan met de buurman. Och, das war einmal. Maar zo goed, dat ik me dat nou nog wel herinner. En hoe!

    april 3, 2011 om 3:19 pm

  7. Regenboog

    @Miranda
    Ook bij mij komen er steeds meer herinneringen boven uit het verleden. Zie alles weer duidelijk, zaken waaraan ik tig jaren niet meer aan heb gedacht. Zou dat met leeftijd te maken hebben. Kan toch niet, zo oud ben ik nou ook weer niet ( denk ik zelf…. ). Dan zou het betekenen dat ik een aanvang heb gemaakt met het beruchte “in het verleden leven”. Sommigen zeggen dan met hun eigen historie bezig te zijn, maar dat is flauwe kul, want je kunt er alleen maar hystErisch van worden………en…en…ik heb nog zoveel werk te doen.
    Zoals deze reactie.

    Zie je, nou ga ik nog off topic ook. Nevenverschijnsel van …….neeeeee toch?

    april 4, 2011 om 10:57 am

    • miranda

      “Regenboog, ik worstel met hetzelfde, ha, ha. Ik zie me langzaam in mijn ouders veranderen. Blijkbaar werkt je geheugen op `rijpere`leeftijd zo, dat het de meest recente info gewoon wist. Veel dingen van vroeger zitten ergens in een laadje dat op de gekste momenten opengaat. En dat vraag ik me vaak af… waarom? Totaal irrelevante info.

      Ik heb besloten om me er maar niet meer druk om te maken en het gewoon te laten gebeuren. Het brengt soms geinige verrassingen naar boven. En ach, ik had het rotter kunnen treffen dan in m´n ouders te veranderen al dacht ik daar als tiener anders over.

      Het is alleen nog veel te vroeg!!!!!!!!

      april 5, 2011 om 12:42 pm

  8. Regenboog

    Het is altijd te vroeg. Als mijn gezondheid niet verslechtert wil ik wel 100 worden, nou, dan heb ik nog driekwart van mn leven voor de boeg ( zei de aartsleugenaar).

    Zonder dolle, laat ik me maar bij jouw woord “rijpere” houden. Hierbij dient nog te worden aangetekend dat ik voor mijn leeftijd destijds in mijn jeugd al vroeg rijp was. Hoop niet dat dit automatisch inhoudt dat ik dan ook sneller dan gebruikelijk “overrijp” ben. Want dan …… zijn de rapen gaar.

    Nog iets, als ik in de spiegel kijk zie ik mijn vader voor me …….. een verdraaid knappe kerel hoor….hihi….en mn ouders zijn beiden ver over de negentig geworden dus aan mn genen zal het niet liggen. Maar ja je kan ook struikelen of zo …… vorig jaar nog meegemaakt. Gebroken arm als gevolg. Neeeeee niet van de “jajem” hoor, dat grapje moet ik steeds aanhoren als ik het vertel.

    Effe verder kijken, wedden dat ik je nog eens tegenkom bij leven en welzijn………

    april 5, 2011 om 3:09 pm

  9. miranda

    Mee eens, het is altijd te vroeg. Naar mijn idee heb ik de vorige week pas de middelbare school verlaten. Waar zijn in hemelsnaam die tussenliggende jaren gebleven? Niet dat ik het niet meer weet, maar ik had er destijds geen idee van dat het zo achterlijk snel zou gaan. Had ik dat geweten had ik meer van m’n schoonheid genoten, ha, ha.

    Overrijp word je pas een week of zo na je dood, op dit moment zijn we hooguit wat beurs. Logisch na de nodige butsen die we hebben opgelopen onderweg, maar we smaken nog uitstekend al zeg ik het zelf.

    Als het omkieperen niet van the boezzzzzz komt, dan heeft het naar alle waarschijnlijkheid toch met de leeftijd te maken. Dan kan je ineens zomaar, hups, omvallen. Dus ergens……ik zeg niks!

    Maar ik hoop dat je de genen van je ouders hebt, dan kan je nog eventjes voort inderdaad. Ik daarentegen hoop over 2 jaar mijn vader te hebben overleefd. Die rottige kanker ook, maar dat komt natuurlijk op elke leeftijd voor.

    Wie weet, Regenboog, wie weet, voor je het weet komen we elkaar ergens tegen. Je weet idd maar nooit.

    april 5, 2011 om 4:00 pm

Reacties afgesloten

