Just another WordPress.com site

COMPLOT?: ILLUMINATIEKAARTSPEL HAARP

Onder de complottheoristen is het duidelijk. Het antennepark Haarp kan ook aardbevingen bewerkstelligen en is daarmee een mooi wapen om mondiale kwesties te manipuleren.

Haarp, zo zegt men, kan aldus aardbevingen en tsunami’s triggeren. Beide verschijnselen komen we tegen in het spel.

Aardbevingen

Tsunami’s

Om op Haarp terug te komen. Hebben de illuminatiekaarten het bestaan van iets dergelijks voorspeld? Ja en nee… Nee, omdat er geen specifiek antennepark op de afbeelding zichtbaar is en ja, omdat … kijk zelf maar.

De curves van aardbevingen worden de laatste tijd door critici ook nauwkeurig onderzocht en het viel op dat er veel aardbevingen op 10 km. diepte plaatsvonden, dan het statistisch gezien logisch zou zijn. Nu zijn aardbevingen van alle tijden, ook in vorige eeuwen hebben aardbevingen met een zeer hoge schaal van richter plaatsgevonden.

Op 24 maart was er in Myamar een aardbeving van 6,8 op de richterschaal, die eveneens op 10 km. diepte plaatsvond. Ook de aardbeving in Japan was op 10 km. diepte.

Zie hier

 

8 Reacties

  1. Regenboog

    Haarp, altijd weer goed voor een reactie. Tsunamie zou kunnen veroorzaakt worden door Haarp? Haarp is bedoeld voor o.a. onderzoek naar de ionosfeer. Er is een vergunning voor 180 antennes. Zij zenden “straling” uit, geruchten gaan dat het tevens bedoeld als een soort schild dat gecreëerd wordt om raketten van een denkbeeldige vijand tegen te kunnen houden. Tevens is het onderzoek bedoeld voor bv navigatiesystemen. Aldus de officiële lezing.

    Overigens hebben meerdere landen dergelijke onderzoekstations ( Rusland, Soera-onderzoek).

    Dit laatste onderzoekscentrum schijnt verwaarloosd te zijn. Antennes verroest maar werken nog wel.

    Mijn bronnen zijn wikipedia-artikelen en mijn nog steeds werkende geheugen waarin artikelen zitten opgeslagen maar de bronnen niet meer….

    Gelooft men nu werkelijk dat de aardverschuivingen die een aanvang nemen 10 kilometer onder de grond veroorzaakt kan worden door antennes. Zelfs de gebruikte golflengtes zijn daar niet geschikt voor omdat men gebruik maakt FM, UHF en VHF dat zijn rechtlijnige golflengtes. Onbeperkt verticaal zenden, beperkt horizontaal want het signaal dat verzonden wordt gaat over de horizon de ruimte in. Of men moet wereldwijd tussenstations hebben zoals met radio en tv en teven bestaat er gebruik te maken van satelieten. Dit laatste is niet zo zinvol omdat voor onderzoek naar de ionosfeer satelieten te hoog zitten.

    Dan heb je ook nog kortegolf-mogelijkheden. Deze kunnen wel de “kromming” maken om de aarde. Maar of deze iets 10 km onder de grond kunnen bewerkstelligen zodat er een tsunamie ontstaat.

    Natuurlijk is het mogelijk met technische middelen de natuur te beïnvloeden, denk maar aan regen maken door bepalde stoffen in de wolken dte schieten (ja heus). In China wordt dit al toegepast en een Zwiters bedrijf zegt dat het in de woestijn al 50 maal heeft met succes heeft uit gevoerd.

    Maar Tsunamies, vulkaanuitbarstingen. Nee denk ik niet of een lezer moet meer weten.

    Dan komt er nog een vraag bij me op, waarom nu juist Japan!! En niet Noord-Korea……

    april 6, 2011 om 1:45 pm

  2. miranda

    Ik heb zo’n jaar of 12 geleden een lezing bijgewoond van een wetenschapper wiens naam me totaal ontschoten is die wist te melden, dat juist door het werken op de ionensfeer schijnt het mogelijk te zijn hele dorpen te laten verdwijnen. Door het richten van stralen op een bepaalde manier. De man heeft het haarfijn uitgelegd, maar ik zou het nu niet meer kunnen herhalen.

    Of het iets te maken heeft indirect met het Philadelphiaexperiment weet ik niet.

    Regenboog, ik wil geen enkele afbreuk doen aan je betoog, maar slechts een opmerking maken betreffende wikipedia. Dat is nou niet direct de meest betrouwbare bron, volgens velen puur desinfirmatie. Op één rij met National Geografic en Discovery. Leuk om naar te kijken, maar geloof het niet.

    Ik denk dat iedereen z’n eigen research moet doen en behouden waar hij in gelooft.
    Zelf ben ik van mening dat HAARP ism bv chemtrails en nog een aantal zaken waar weinig tot geen ruchtbaarheid aan wordt gegeven wel degelijk in staat zijn al die troep te veroorzaken die nu gaande is. En je vraag waarom Japan en niet……vul maar in, doet me een beetje denken aan de vraag: Als er ufo’s bestaan waarom landen ze dan niet voor het Witte Huis.
    Dit is een onderwerp waar je uren over kunt discusiëren en ieders bevindingen met elkaar vergelijken, maar daar leent dit blog zich niet voor. Dan zou er geen ruimte overblijven.

    april 6, 2011 om 4:36 pm

  3. Regenboog

    In jouw laatste zinsnede: “Dan zou er geen ruimte overblijven” is een waarheid als een koe. Maar ik moest toch iets schrijven, al is het maar een verkeerde gedachtengang. Echter toen ik jouw reactie las schreeuwde ik het uit “Miranda heeft gereageerd, ik wist het, ik wist het!!!!!!

    Zelfs de inhoud kon ik raden lieve Miranda …. nou ben ik ook een “para” helaas. Gelukkig geen paria, das weer iets heel anders volgens Wikipedia…..hahaha.

    Maar het klopt wel wat je schrijft, ik vind het soms te eenzijdig en veel dingen worden verzwegen om discussies te voorkomen. Dan volstaat men met te schrijven dat er anderen zijn die e.e.a. discutabel vinden of iets dergelijks. Je zal denken dat ik met jou zit mee te praten, dat is beslist niet het geval. Ik heb het bemerkt bij een aantal omschrijvingen op religieus terrein. Wat? ben ik al lang weer vergeten maar het staat me nog bij dat Wikipedia niet OBJECTIEF is.

    Wil je mijn reacties geen betoog meer noemen dat is te veel eer voor stukkies die inhoudelijk duidelijk gebrek aan wetenschappelijke kennis vertonen. En om dat gebrek te verbergen een overmaat aan humor er voor in de plaats enz. … 😉

    april 6, 2011 om 5:30 pm

  4. miranda

    Ha, ha, ook jouw reactie op mijn reactie was voorspelbaar Regenboog! Maar wel leuk.

    En gebrek aan wetenschappelijke kennis? Vanuit mijn optie mag je daar alleen maar trots op zijn, want wie bedenken de wetenschappelijke opleidingen? Jawel.

    april 6, 2011 om 7:18 pm

  5. @Regenboog, je vroeg je af, waarom Japan?, waarom niet Noord-Korea.

    Volgens de complottisten zijn daar diverse verklaringen voor:

    -Japan zou het een beetje niet eens zijn met het beleid van de VS, niet mee willen werken.
    Dit is dan het ‘diplomatieke antwoord’

    -Het doel is als onderdeel van het grote plan, chaos te creeeren, ook economisch, om een eenwereldmunt in te voeren.

    En zo zijn er nog vele andere veronderstellingen, die waar kunnen zijn, maar moeilijk te bewijzen.

    Feit is wel dat de openbaring er is dat die kerncentrales niet veilig zijn, maar zeker niet die van Japan, want er mankeert nogal wat aan.

    Dat is niet de schuld van de beving of de tsunami, maar van de bouwers/beheerders van die dingen. Haarp of niet!

    april 6, 2011 om 9:00 pm

    • miranda

      Helemaal waar en goed uitgelegd. En dan is dit nog maar een klein onderdeel van het geheel waarvan wij maar een paar procent menen te weten.

      Het is een rare wereld met nog veel gekkere machtshebbers, laten we het daar maar op houden.

      Ik heb dingen over die lui gelezen van o.a. Arizona Wilder en Cathy O’Brian die geen zinnig mens zou geloven. Maar blijkbaar wel bestaan. En zo is het met al die zaken die die lui aangaan helaas.

      april 7, 2011 om 7:57 am

  6. Regenboog

    Stel er is een fractie van de verhalen over Haarp waar. Dan weet ik nog een zelfverzonnen theorie. De auto-industrie in VS ligt op zn gat. Veel te grote benzineslurpende auto’s gemaakt en te veel onverkoopbare in voorraad. Een druk op de knop van Haarp en de concurrerende auto-industrie van kleine zuinige auto’s uit Japan is uitgeschakeld. Werkt het zo?

    Ps, dit niet al te serieus nemen hoor, het is maar een zwart-wit denkend voorbeeld. Jullie zullen me niet geloven misschien maar ik ben redelijk fantasierijk……

    april 7, 2011 om 3:49 pm

    • miranda

      Eigenlijk is het zo gek niet bedacht…..je weet het maar nooit. Maar je kunt natuurlijk de hele wereld op z’n knieën krijgen zo.
      Mijn zoon werkt bij Sony en die moeten nu echt oppassen dat ze niet gaan kantelen. Geen aanvoer meer vanuit Japan.
      Dixons is om dezelfde reden al failliet enz. enz. Zo’n kleine jongen is Sony nou ook weer niet en dit is slechts een voorbeeldje. Het heeft natuurlijk een rpple-effect.

      Er is trouwens alweer een aardbeving in Japan geweest met tsunamikans. Ik zeg niet dat het HAARP is, het kan een natuurlijk effect zijn als gevolg van de eerste beving.

      Maar dat men in staat is om met HAARP de hele wereld op z’n gat te krijgen, ja daarvan ben ik overtuigd. Denk aan mislukken van oogsten met gevolg enorme honger, vervuiling van het water. Verzin het maar.

      Heb je overigens wel een goed gelet volgens welk patroon chemtrails in de lucht hangen? De weerman heeft er prima verklaringen voor. Zeker nog nooit een chemtrailvliegtuig gezien met nadrul op tuig. Die sproeiers zitten aan de zijkanten en ik heb nog nooit een verkeersvliegtuig met zo’n uitrusting gezien.
      Er is veel meer dan het oog kan zien. En de mens wil het gewoon niet weten, maar dan moeten ze ook niet klagen.

      april 7, 2011 om 7:02 pm

Reacties afgesloten

