Just another WordPress.com site

GOEDKOOP PAASRECEPT

Lamsgehakt in bladerdeeg

Voor 4 personen: 400 gram lamsgehakt (ander gehakt mag ook), bladerdeeg, een scherp mesje, gehaktkruiden, fijngesnipperd lente-uitje, verse koriander, sesamzaad

Kruid het gehakt met gehaktkruiden en voeg er een lente-ui aan toe. Voeg er eveneens fijngesneden koriander aan toe.

Verwarm de oven voor op 180 graden.

Laat het diepvriesbladerdeeg ontdooien. Snij uit elk plakje een vorm van een liggend lammetje.

Leg op vier van die vormen een berg gehakt, in het midden. Leg de andere plakjes erop en druk dit stevig aan. Bestrooi met sesamzaad en druk lichtjes aan. Druk nog een klein bolletje bladerdeeg op de plaats van het oogje.

Leg ingevet bakfolie op de bakplaat en laat de pakketjes ca. 20 minuten in de oven gaar en bruin worden.

Serveer de lammetjes met een saus naar keuze. Hieronder de combinatie van truffeldecoratiesaus en gesmoorde sjalotjes.

 

3 Reacties

  1. Regenboog

    Volgende week krijg ik (nou krijgen) een nieuwe bril. Maar zo op de foto te zien (met mn huidige bril) moest het lammetje heel nodig ……… 🙂

    april 19, 2011 om 8:24 pm

  2. Regenboog

    Zielig nou, krijg ik een bril met verkeerde glazen en een verkeerd montuur. Ik was inmiddels al een keer gebeld dat mn nieuwe bril terug moest i.v.m. met één foutief geslepen glas (of kuststof weet ik veel). Alles bij elkaar een maand geduurd.

    Het was mijn grote wens het lammetje te zien op werkelijke sterkte, maar dat zal even duren gezien het feit dat ik OPSTANDIG werd. Diep in mn hart hart was ik teleurgesteld en heb van de koop afgezien (ruim 800 eurietjes).

    Heb dit schriftelijk laten bevestigen. Maar Regenboog was echt OPSTANDIG innerlijk. Wees ervan overtuigd dat ook dit met het FEEST van de OPSTANDING te maken heeft……dat morgen wordt gevierd. Regenboog voelde zich ook bevrijd in dit geval, niet van zijn zonden, maar van de koopopdracht 😉

    april 23, 2011 om 7:07 pm

  3. miranda

    Zo Regenboog, dat is een heel bedrag. Zou ik ook niet uitgeven als ik niet helemaal tevreden was. Ik kreeg vanmorgen te horen dat voor slechts 200 euri meer ik een aantal cm boven m’n ogen mag laten wegsnijden.
    Ik heb maar voor akkoord getekend.
    Moet ik natuurlijk niet meemaken dat ik dan ook aan de bril moet, dan zou mijn nieuwe heldere blik weer vertroebeld raken. Zonde van het geld.

    april 26, 2011 om 12:28 pm

Reacties afgesloten

